Herbie Fully Loaded (2005)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Angela Robinson
met Lindsay Lohan, Michael Keaton en Matt Dillon

Maggie Peyton is de nieuwe eigenaresse van de Volkswagen Kever Herbie, nummer 53, het autootje met een eigen wil. Wanneer Maggie ontdekt dat dit niet zomaar een auto is, besluit ze hem klaar te stomen voor de NASCAR-wedstrijden.

Niet stemmen als je de film nog niet gezien hebt svp. Stem verwijderd.

avatar van aryan
Een groot verschil met de 4 stemmen hier en de meer dan 1000 op IMDB.com

Weer zo'n meisje die denkt dat ze overal talent voor heeft, acteren, zingen, noem maar op. Ik word een beetje zat van die "Brand" (om in Paris Hilton haar woorden te quoten) tutholaas, het typen dat hardnekkig haar of zijn voet maar tussen de deur houd, terwijl jij er alles aan doet om ze buiten de deur te houden. Geen ontkomen aan!

Ik vond het vroeger leuk en om mijn kinderen hem nu leuk te laten vinden is het prima als ze een leuke remake maken. ga hem morgen met zijn allen kijken.

avatar van stan
nou ik heb op een site gekeken en het is dus tog zo dat haar borsten zijn verkleind het staat op

moet je effe naar beneden scrollen

of je gaat naar

daar staat het ook

best wel maf eigenlijk wat is er mis mee en wat zeuren die ouders nou over dikke tieten zijn ze jaloers ze denken dat het slecht voor hun kind is

avatar van stan
ik snap sowizo sommige mensen niet hoor een of andere kers die stemt eerst een 0.5 en nou ineens een 5.0 is dat raar of niet

avatar van De Knip
Lindsey Lohan fans perhaps?

stan schreef:

Wellicht heeft het gevolg voor de beheersing van grammatica?

Trailer is trouwens erg oubollig. Kan zijn dat dat de bedoeling is, maar het trekt me niet. Wel een aardige grap over de new beetle.

avatar van ¤smas¤
de film zelf is wel grappig...maar suppergoed geacteerd dat niet altijd...verder de film wel leuk om zo eens ff te kijke 3*

Aardig niet meer en niet minder maar wel een perfecte soundtrack.

Ik houd wel van dit soort film's .. ik heb met smaak gekeken. ja...ik weet wel ,weer een (zoveelste) vervolg op de herbie serie.. maar ik vond hem wel de moeite waard.
daarom kreeg hij van mijn ook de volle 5 sterren

avatar van feanaro surion
Je vond hem wel de moeite waard en geeft hem daarom 5 sterren, logisch ja...

stan schreef:

Kan een "mis" stem zijn geweest, heb ik ook wel is gehad. Dan twijfel je, raak je scroll knop aan op de muis, scrolt die naar boven (in sterren, van 5.0 naar 0.5) en accepteert die hem

Dus ja..... Dan zit je daar met je tegenovergestelde sterren aantal! Moet je dan

Maar als ze het serieus van flut film naar top film vinden gaan, tja das onbegrijpelijk, heb je de eerste keer dan wel naar de film gekeken vraag ik me dan af

Eigenlijk echt een hele slechte film, geen karakterontwikkeling, voorspelbaar etc etc, maar ik kon de humor er wel van inzien. 3*

kappeuter (moderator)

Ik vond de film zeker de moeite waard. Had zin in een lekkere simpele onderhoudende film.

Herbie is niet ge-pimped en de humor was op momenten wel geslaagd! Bovendien ben ik autoliefhebber, en racefilms spreken me wel aan, er zaten een paar mooie shot's tussen. Herbie zelf is gewoon, melig

3,5* van mij!

avatar van stan
ach wat moet ik zeggen het was wel een grappige film op sommige momenten

lindsay deed het wel leuk en herbie (de auto) is ook wel grappig waar ik erg om moest laggen is dat herbie dat gele volkswagentje ziet en haar helemaal geweldig vind en dat maggie (lindsay) zegt 'she is to young for you' daar moest ik erg om laggen

Grappige film. Geen top acteer prestaties. Maar zeker vermakelijk.

o,wat is die lyndsay lohan toch een dikke b*tch,die kan ik nu dus echt niet uitstaan hé,film op zich viel mee,lindsay trekt de humor naar beneden.2*

Dit was een originele Herby film, alleen met nieuwe acteurs en een aantal nieuwe stunts natuurlijk. Erg vermakelijk. 3.5*

avatar van stan
wat mij wel altijd opvalt is dat wij nederlanders vaak films die in amerika niet zo goed zijn wij hier in nederland wel goed vinden

ik zet het effe op een schaal van 1 tot 10

Herbie fully loaded IMDB (Amerika) een 4.3 (1706 stemmen)
Herbie fully loaded Moviemeter (NL) een ruim een 6.6 (36 stemmen)

en zo zijn er nog van zulk soort films

dat valt mij altijd op haha

je hebt gelijk pjotr

avatar van pjotr
Dan moet je er wel even bijvertellen dat het gemiddelde van IMDb gevormd wordt door 1706 stemmen en dat van Moviemeter door 36 stemmen.

FisherKing
En waarschijnlijk 36 fans, want die kijken dit soort films het eerst.

Ondanks de aardige acteurs en spontane acteerprestaties blijft het toch een flauwig kinderfilmpje, net als de oude Herbies.

Mensen mensen, wat een armoe, de commentaren die ik hier lees. Een enkeling daargelaten is het van een nivo dat mijn kinderen van 9 en 11 allang ontgroeid zijn.
Maar gelukkig staan er ook serieuze bijdragen tussen die niet over tieten enzo gaan.

kos schreef:

Dat laatste, daar ben ik nou presies zo blij mee! Stel je voor dat ze de sfeer, traditie en lol van de oude films geheel weggegooid zouden hebben, dat zou nathuurlijk nooit hebben gemogen. Ik vind de originele Herbie (The Love Bug) echt ontzettend leuk, lekkere eind sixties sfeer die het nog steeds uitstekend doet. Nu was er ineens een nieuwe, en GELUKKIG GELUKKIG heeft met niet de oude films als niet bestaand beschoud en een nieuwe Herbie in het leven geroepen, maar gewoon de originele kever uit 1964. De film is absoluut leuker als je het origineel hebt gezien, en ik moet zelfs toegeven dat ik hem ZEKER zo leuk vond als de eerste, en dus beslist beter dan de andere sequels. Dat is heel moeilijk, want ik ben een obsessief purist als het het oude Disneywerk aangaat. Maar de sfeer is uitstekend (onbezorgd plezier), het karakter van Herbie PERFECT in stand gehouden - daar was ik het meest bang voor. Altijd een hekel gehad aan Michael Keaton, die ik echt nog nooit in een acceptabele rol heb gezien (het absolute minpunt van de Burton Batman films), maar verdorie: hij is hier echt goed! Matt Dillon is in ruim een decennium niet veranderd, en zet een hele leuke domme slechterik neer.

De overige acteurs in een film als deze doen er natuurlijk niet zo heel veel toe, Herbie is de hofdpersoon, en die is nog niets verleerd sinds zijn vorige films - Lindsey Lohan doet het best leuk voor wat de bedoeling is in deze film (en zo beroerd is ze toch niet? In Parent Trap was ze ook prima op dreef). Mag het prive een vervelend over het paard getild nest zijn, daar zie je hier weinig van terug, en dan vind ik het niet zo een probleem ook. Lohan, Keaton en Dillon doen zeker hun best om de film interessant te houden, maar ik vraag me af of, indien hun rollen dor anderen gespeeld zouden zijn, de film minder leuk was.

Geweldig ook dat de hoeveelheid zichtbare CGI effects zijn geminimaliseerd. Slechts een paar keer overduidelijk computerwek, en in een geval buitengewoon leuk. De rest lijkt vrij simpel gedaan te zijn, men heeft gelukkig duidelijk niet op effecten willen winnen (wat maar al te vaak het geval is bij de huidige generatie "nieuwe versies van oude films", wat de nieuwe versies zonder uitzondering slechter maakt dan de originelen).

Kabukiman schreef:

Mee eens, die oude sfeer hebben ze zeker behouden, evenals de humor. Om als voorbeeld te nemen: die hele beginscene op dat autowrakbedrijf met die baas daarvan, zo oudbollig zie je dus echt nooit meer in films. Vroeger vond ik dat ook wel geinig als kind, maar nu kan ik er niet meer om lachen.

Dus het probleem is voor mij niet zozeer dat ze die oude sfeer hebben gekopieerd, maar dat die oude sfeer nu gewoon niet meer werkt.

Hmmmmm....toch niet helemaal met je eens. De sfeer was dan "ouderwets", waarmee ik min of meer bedoel "de ouderwetse gezelligheid" van de vroegere Herbie films, waarbij een zekere oubolligheid niet MAG ontbreken - maar de manier waarop het was vertaald naar min-of-meer deze tijd vond ik zeer knap gedaan (ik had de lead actress er in de 1968 versie niet zo sexy bij zien lopen, en zo zaten er nog meer van die onschuldige ondeugende dingetjes in), en bij mij werkte een en ander nog uitstekend, en bij de kinderen al niet minder.

Ik vind beslist dat er, behalve met enig commercieel inzicht , met veel respect is gekeken naar de Herbie legend, en ik was er ZO bang voor dat dat verkeerd zou uitpakken. Alleen al daarvoor een extra ster.

Ik kan deze film niet serieus nemen, het ergste was nog wel dat ze met de laatste race maar besloten even over het hek te gaan rijden ook haar "vijand" deed me (vooral ook op het laatst) meer aan slechteriken in Bassie en Adriaan denken.
Lohan is op zich wel aardig al vind ik het zonde dat ze eerst een borstvergroting heeft genomen, het ziet er in de film in ieder geval niet uit, de verhoudingen kloppen niet.
Ik heb andere Herbie films nier gezien, en ik had dus ook al niet de charme van de auto door. Misschien was mijn stem dan hoger geweest maar nu: 1*

Ja, nu je het zegt - Matt Dillon had wel iets weg van B100. En die wordt door Hans Beyer ook altijd geweldig neergezet. Tuurlijk - het is bijzonder karikaturaal, maar met "dit soort" films kan en mag dat ook niet anders.
(Irritanter is zulks in serieus bedoelde dure Hollywood blockbusters die voor volwassenen zijn bestemd - ik zal Gladiator niet meer noemen )

Dit vind ik echt een leuke film! Ik heb de 'vroegere' delen van Herbie ook gezien, en heb daar echt met plezier naar gekeken.. En deze was het dan ook weer waard