Herbie Fully Loaded (2005)

Avontuur / Komedie

geregisseerd door Angela Robinson
met Lindsay Lohan, Michael Keaton en Matt Dillon

Maggie Peyton is de nieuwe eigenaresse van de Volkswagen Kever Herbie, nummer 53, het autootje met een eigen wil. Wanneer Maggie ontdekt dat dit niet zomaar een auto is, besluit ze hem klaar te stomen voor de NASCAR-wedstrijden.

Ondanks de aardige acteurs en spontane acteerprestaties blijft het toch een flauwig kinderfilmpje, net als de oude Herbies.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Ik begon de film met veel afwachting. Tenslotte waren de Herbie-films klassiekers in het familiefilmgenre en proberen om zoiets te moderniseren loopt in veel gevallen verkeerd af. We zien dat wel met Freaky Friday of Charlie & The Chocolate Factory die nooit het niveau van hun voorgangers halen. De oudere Herbiefilms waren echt wel leuk om te zien, maar het mag gezegd worden dat met deze film de poging om hem in de 21e eeuw te brengen, niet zo slecht waren. Herbie blijft een leuk autootje waar leven in zit en men begint gelukkig niet met bovennatuurlijke krachten (vliegen of duiken of zo...) of het uitspitten van hoe de motor er uit zou zien. Spectaculair is het script zeker niet, maar de charme van Herbie is wel behouden. Deze rollen ligt Lohan wel, en ook Matt Dillon zit lekker in z'n vel bij de rol van slechterik. Keaton loopt er wat verloren bij en werd waarschijnlijk aangenomen om er nog een bekende naam bij te hebben. Een aanrader om met het gezin te bekijken en op zich zeker geen slechte film.

avatar van Ajax&Litmanen1
Symphatiek filmpje met een vlot acterende Lohan. Ik kijk altijd graag naar haar, ze is best knap in mijn ogen. Om die reden wou ik Herbie ook eens zien.

De film zelf was best vermakelijk. Slap verhaal maar ik verwachtte van een Herbie en Lindsay Lohan ook niks meer dus dat was niet erg. Ik kon er af en toe wel om glimlachen. De film verveelde ieder geval niet ondanks dat het einde na 10 minuten al te raden was.

avatar van jumpstylemovie
Grappige film. Zo onrealistisch als maar kan en de acteerprestaties zijn nihil, maar vermakelijk is het zeker en Lohan blijft lekker.
Herbie is ook wel een leuk autootje. Ook wanneer ie op 't laatst gaat daten met een nieuw Volkswagen model. xD

avatar van tommykonijn
Ik vond dit zeker een leuke film. Goed geacteerd met name door Keaton. Ook vaker gelachen om de humor die er in de film zat, gemengd met een flinke dosis spanning, (al kun je toch wel raden hoe het zal eindigen) heb ik me toch prima vermaakt.

avatar van HarmJanStegenga
Enorme rukfilm. Lohan kan niet acteren, Dillon bakt er ook niks van en Herbie is een ergelijk stuk schroot. Slecht verhaal en humor die ik niet kon waarderen, erg flauw allemaal. De film kijkt wel aardig weg en kent een enkel leuk moment, maar dat redt de film niet. Geef mij de ''oude'' Herbie-films maar, daar werkte alles nog wel een beetje, nu niet meer.

avatar van Legan
Laatste deel uit de Herbie reeks en ik moet zeggen een verbetering ten opzichte van de laatste paar Herbie-films. Die pauze van 25 jaar heeft de reeks goed gedaan.

Ondanks dat Herbie Fully Loaded eigenlijk niets meer is dan een simpel, cliché en voorspelbaar filmpje, heeft het toch dat sfeertje; die Herbie magie en uitstraling. Dit is vooral te danken is aan de witte kevertje zelf, maar ook aan Lohan die het overgrote deel aardig bezig is.

De film kent meerdere leuke scènes zoals de racestukjes (met lekker swingende clichémuziek) en het auto bekrassen. Stukjes welke vaak de kind in iemand naar boven halen. Het is dan ook jammer dat andere scènes zoals de demolitionrace en de grote race op het einde totaal rukken en hierdoor de score het negatieve intrekken.

Daarnaast kent Herbie Fully Loaded ook een erg hoog gehalte familiemoraaltje en bevat het teveel onnodig verhaal, teveel zogenaamde drama, teveel talk en te weinig avontuur en racen.

Het begint allemaal leuk over-the-top, maar men wil teveel waardoor de film zichzelf uiteindelijk verliest. Zonde.

avatar van Justinw
Niet veel bijzonders, redelijk voor een keer maar niet voor herhaling vatbaar. Acteerwerk was ook niet goed. En animatie's ook niet top.

avatar van moviemafketel
Ik heb Herbie vroeger grijs gespeeld. Gewoon een tof idee om een auto tot leven te wekken. Wat ik me wel afvraag of het een jongen of meisje is. De auto knipoogt naar andere chauffeurs, maar hij/zij ziet Maggie ook wel zitten
Het was na 1980 lang wachten op een vervolg, maar het heden kan toch echt niet op tegen hoe ik Herbie in mijn geheugen had. Te veel Amerikaans sfeertje denk ik. Justin Long vind ik een uitermate zwakke acteur(in Drag me to Hell ook al de minste). Wel leuk om Lohan nog een keer als lief en schattig meisje te zien. Haar borsten schenen wel te groot te zijn voor een Disney-film, dus die moesten ze behoorlijk fijn persen met zo'n strak racepak. Het verhaaltje was zoals verwacht flinterdun, maar ik heb het zonder echte ergernis kunnen bekijken.
Toch kon ik Herbie niet echt meer zien als de Herbie die ik in mijn geheugen had. Het leek gewoon een totaal ander karaktertje(ja ik weet dat het een auto is ).
Het was echter gewoon weer eens leuk om een beetje nostalgisch naar een kinderfilm te kunnen kijken. Zeker een keer meepakken als je niet te veel wil nadenken.

Deels geslaagde poging van Disney om nieuw leven te blazen in Herbie, de kleine Volkswagen Kever met gevoelens. Het eerste half uur is zeker wel leuk met de slapstick comedy, daarna wordt het allemaal wat voorspelbaarder en de finale duurt ook te lang. Lindsay Lohen is goed gecast, in één van haar laatste films voordat het bergafwaarts ging met haar.

avatar van ibendb
Wat een stomme remake!

Jammer dat ze ook voor een remake zijn gegaan en niet voor een geheel nieuwe film. Lindsey Lohan vind ik ook niet zo'n knappe. 2,5*

avatar van DonOswaldo
Simpel, maar fijn vermaak en Lindsay Lohan draagt dit soort rolletjes altijd wel goed. Matt Dillon komt ook goed uit de verf als tegenstander en de film is voorbij voor je er erg in hebt.

avatar van baspls
Meh... lijkt totaal niet op alle echte Herbie-films. Oogt als een b-film. Wel leuk zijn de 80's muziekjes af en toe, want eigenlijk niet eens klopt omdat Herbie uit de 60's komt. Slecht geacteerd. en de effecten van Herbie zijn een beetje nep. hij beweegt onderdelen die helemaal niet kunnen bewegen en gebruikt zijn koplampen als ogen? Meh... geef mij maar The Love Bug.

Deze film werd een paar jaar terug (alhoewel paar, misschien al wel 7 oid) vertoond op een filmavond van de voetbal. En ik vond het toen een hele vermakelijke film, Herbie heeft natuurlijk een hoge aaibaarheidsfactor. Dat het dan allemaal niet helemaal klopt maakt voor mij niet zoveel uit. Ik ben wel benieuwd naar de oudere films, eens zien of ik die ergens kan vinden.

avatar van alexspyforever
Vroeger wel ooit eens een van de oude Herbie-films gezien, ik denk die van Herbie goes to Monte Carlo. De nieuwe versie had ik vooral gekeken omwille van LIndsay Lohan, een vrouwelijke piloot ook eens wat anders. Ik vond deze wel vrij leuk, maar dan wel geen hoogvlieger. Leuk om eens te zien, maar niet te vaak.

avatar van IH88
“I'm being carjacked by my own car!”

Gewoon een vrolijke en luchtige film met een Lindsay Lohan op haar best. Als je haar hier zo bezig ziet dan blijft het eeuwig zonde dat ze zo is afgegleden. Want talent heeft ze zeker, en ze heeft ook het charisma om dit soort films te dragen. Herbie Fully Loaded is een film die je vooral niet te serieus moet nemen en waarbij je gewoon moet meegaan in het fantasierijke en koddige verhaal over een auto met een eigen wil. Lohan, Dillon, Keaton, autoraces, wat humor en romantiek maakt dit een fijne film om naar te kijken.