Genre: Sciencefiction / Actie
Speelduur: 137 minuten / 154 minuten (special edition)
Oorsprong:
Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Sigourney Weaver, Michael Biehn en Carrie Henn
IMDb beoordeling:
8,4 (834.917)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 9 oktober 1986
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Aliens
"This time it's war."
Na 57 jaar hyperslaap wordt Ripley toevallig opgepikt door een ruimteschip. Ze krijgt tijd om zich te ontspannen en hoopt dat de nachtmerrie met het levensgevaarlijke buitenaardse monster eindelijk voorbij is. Helaas heeft een kolonie terraformers op de planeet LV-426 het ruimteschip ontdekt waar de Alien vandaan kwam. Een paar weken na Ripley's terugkeer verliest het controlecentrum het contact met LV-426. Ripley besluit om samen met een elite-commandogroep naar LV-426 te gaan om te kijken of ze de kolonisten kunnen helpen. Maar bij aankomst op de planeet blijkt dat de kolonie helemaal verlaten is. Of toch niet?
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,4 / 834917)
- Trailer (YouTube)
- Aliens (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 11,99 / huur € 3,99
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Ripley
Newt
Corporal Hicks
Burke
Bishop
Private Hudson
Lieutenant Gorman
Private Vasquez
Sergeant Apone
Private Drake
Reviews & comments
Saldek
-
- 290 berichten
- 176 stemmen
Helemaal mee eens met bovenstaanden.......dit is een must-see, zeker als je van de eerste heb mogen proeven.
De eerste is mij betreft duisterder, mysterieuzer....grillig.
Deze, de tweede is een duidelijke ontlading van die spanning. Dynamiek, spanning, humor (....we're going on a bughunt after all......perfect gekozen cast met Higs) en zinderend heftige scenes maken deze film een heuse trip, voor mij iig. Deze heb ik een maand of wat geleden weer eens gezien en hij blijft gewoon een grandioze trip!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Helemaal mee eens met bovenstaanden.......dit is een must-see, zeker als je van de eerste heb mogen proeven.
De eerste is mij betreft duisterder, mysterieuzer....grillig.
Deze, de tweede is een duidelijke ontlading van die spanning. Dynamiek, spanning, humor (....we're going on a bughunt after all......perfect gekozen cast met Higs) en zinderend heftige scenes maken deze film een heuse trip, voor mij iig. Deze heb ik een maand of wat geleden weer eens gezien en hij blijft gewoon een grandioze trip!
De eerste is een pak beter dan deze 
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Vol blijven houden JacoBaco
Laat je niet kennen.
Ik zal je altijd blijven steunen. Aliens boven Alien !!!!!!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Dan kan wel zo zijn, maar wij vinden van niet.
Waarom is deze dan beter?
Hadden ze niet beter Syl. Stallone gevraagd in plaats van Sigourney Weaver? Dan was die wellicht nog spectaculairder geweest.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Als ik dat ga uitleggen, dan ben je het er waarschijnlijk niet mee eens. Ik zal even een oud bericht voor je opzoeken. Kom er straks op terug.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Sorry het zijn eigenlijk 2 aparte berichten, dus ik zal hier en daar wel in herhaling vallen.
Ik vind Alien 1 net iets minder goed. Beide films hebben een typisch geval van erg jammer. Bij 1 het moment wanneer de Alien Dallas aanvalt. Het shot blijft 2 sec te lang hangen.
In Aliens begrijp ik niet hoe het kan dat de Queen mee weet te liften met de Dropship
Alien 1 is een bloedserieuze film met veel suspense, briljante acteerprestaties, een perfecte sfeer en je eerste kennismaking met de Alien is memorabel. Wat een fantastische creatie! En omdat het maar om 1 Alien gaat, komt de Alien toch enger en gevaarlijker over.
Maar de film is mij in het begin net even te traag. Wel een prima opbouw, maar net iets te lang.
Aliens heeft ook een vrij traag begin, maar het wist mij meer te boeien. Je komt wat meer te weten over de company waar ik toch wel erg benieuwd naar was. Ripley kan het maar moeilijker verwerken en heeft nog steeds nachtmerries. De reden waarom ze meegaat is om ze voor eens en voor altijd te elimineren.
Ook Aliens heeft een heerlijke sfeer, de spanning is wederom sterk aanwezig, en de Score van James Horner is uitstekend. Helaas zaten er wel een aantal acteurs bij die niet al te best acteerde. Vasquez en Drake bijvoorbeeld.
Maar Aliens is keurig in balans. Actiesscènes en verhaal wisselen elkaar perfect af. Ondanks dat er veel meer Aliens zijn en ze af en toe slechts als kanonnenvoer lijken te dienen, vind ik ze nog steeds heel dreigend, gevaarlijk en intelligent overkomen. En de Queen heeft erg veel indruk op mij gemaakt.
1 echt nadeel dus eigenlijk voor Aliens, namelijk Pvt. Vasquez. Ja, dat mens hadden ze beter achterwege kunnen laten.
De opbouw van deze film voelt niet overbodig of nutteloos aan. Ripley wordt in het begin van de film meteen gevonden en ze moet verantwoording afleggen aan The Company waarom ze zo'n duur Vrachtschip heeft opgeblazen. Ook komt ze erachter dat er nu kolonisten zitten op LV-426. De planeet waar de Alien het eerst is ontdekt. Maar het gaat blijkbaar goed daar. Ze krijgt wat tijd om bij te komen, maar dat verloopt niet helemaal soepel. Ze begint steeds nachtmerries te krijgen over wat er is gebeurd. En als klap op de vuurpijl wordt het contact met LV-426 ook nog is verbroken. Ok, er is blijkbaar gedonder daar.
Ik vind het dus goed om te laten zien hoe dat wereldje werkt in Aliens. In deel 1 is dat amper aan de orde. Je krijgt wat hints via Ash, maar das al. Nu maken we kennis met The Company en die speelt uiteindelijk toch een essentiële rol natuurlijk. Deel 1 heeft ook een lange spanningsopbouw. Ik vind ze beide sterk in elk geval.
Ook vind ik het zeker wel op z'n plaats dat we kennis maken met The Marines. Dat het irritante arrogante patsers zijn is niet zo vreemd. Het zijn Mariniers en Mariniers kunnen nou eenmaal patsers zijn. Al valt dat nog best mee. Het zijn vooral die Drake en Vasquez. Hudson doet zich stoer voor, maar blijkt het eindelijk best een onzekere zenuwlijder te zijn. Lt. Gorman is iemand met weinig ervaring, maar doet zijn best om een goede leider te zijn. Er zitten ook genoeg normale kerels tussen zoals Hicks. De karakters zijn juist zo lekker verschillend van elkaar.
Dus laat de film je kennis maken met The Marines, want ook dat zijn mensen en als er een paar doodgaan, heb je niet meteen zoiets van... Hmm wat kan mij het schelen. Hun karaktereigenschappen worden goed ontwikkeld bij degene die het langst overblijven en zo leef je een beetje met ze mee en kies je misschien zelfs je favoriet eruit. Bij deel 1 had ik dat al een heel stuk minder.
AC1
-
- 5775 berichten
- 909 stemmen
Deze was toen ie uitkwam best een opwindende en spannende rit maar 24 jaar later voelt datzelfde ritje aan als een verouderde kermisattractie. De film is best nog wel leuk maar hij is niet meer in staat om de nodige adrenaline aan te maken.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Een film met acteurs die slecht acteren en die nog eens boordevol voorspelbare momenten zit.
Ik had de film al veel eerder gezien, en nogthans had ik hem nog nooit gezien...
Je kon toch iedere gebeurtenis in de film minuten te voren zien aankomen. Op de moment dat ze vluchten naar dat ruimteschip dat hen gaat redden en dat kleine meisje gevangen genomen had had ik direct 2 opmerkingen:
- De schrijvers van het script hebben de ballen niet om dat vervelend en overbodig nevenpersonage dood te laten gaan.
- Sigourney Weaver zal wellicht een lading zware wapens gaan halen om vervolgens terug te keren, de aliens hun kont te schoppen en het kleine meisje nipt te redden.
Vanaf ze het kleine meisje ondekten had ik zelf al een voorgevoel dat dit ging gebeuren. 
Dat moet ik zelf niet in spoilertags zetten want dat ziet iedereen gewoon aankomen.
Daarna krijgen we zoals in de gemiddelde playstationgame te maken met de koninging/eindbaas die een pak groter is en moeilijk te verslaan valt. Ik weet nog dat het al 12-jarige altijd kicken was toen we onze Mario-games uit speelden en nog tegen dat grote monster teneinde moesten vechten. Die fase ben ik inmiddels ontgroeid.
Bovendien is ook iedere 'move' vanvoor te zien aankomen. Als kijker krijg je het gevoel dat je helderziende bent en een minuut in de tijd kan zien.
Dit een hele film lang: Iedere scene die zogezegd een climax zou moeten zijn is zo voorspelbaar dat het irritant wordt. Op het laatste had ik ook iets van: LAAT HET NU MAAR OPHOUDEN!
Helemaal op het laatste zei ik luidop: “"Sebiet valt die koningin in die put en pakt hij met een tentakelding of whatever haar vast aan haar voet om haar te proberen meeslepen"”. Mijn vriend boos kijkend naar mij omdat ik weer mijn mond niet kon houden. Maar mijn zin was amper koud en het was van dat. Op die moment heb ik zelf een kussentje naar de TV gegooid.
En dat je de Aliens hier sterk en intelligent vind kun je toch niet menen? In de eerste film is de alien echt een superieur wezen dat niet klein te krijgen is. Hier vliegen met momenten de ledematen van de aliens in het rond. Bovendien zijn ze zo stom om met honderden tegelijk als kamikaze te gaan dienen. Intelligent?
Sterk? 
Niets origineels en weinig sfeervol. De sfeer die het dan al draagt is die van de gemiddelde Rambo-film. Cameron heeft schandelijk de eerste Alien-film verkracht!
Waardeloze sequel.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
De Alien wordt in deel 1 op een gegeven moment zo pissig dat hij Ripley wil doden. Maar als hij dat doet, is hij zelf ook ten dode opgeschreven, want hij kan geen ruimteschip bedienen. Toch is ie het wel van plan na een tijdje. Dus ja zijn ze alleen in deel 2 nou zo dom? Kom er zo op terug.
In deel 2 hebben ze die scene waar ze bij bosjes worden afgeschoten door sentry guns er voor de bioscoopversie uitgehaald.
Al vind ik het geen domme scene. Ze zijn sterk, maar tegen pulse rifle kogels zijn ze niet opgewassen. In deel 1 hebben ze alleen een vlammenwerper waardoor de Alien al gauw veel sterker lijkt.
Goed, het sentry gun moment. Er worden er een zooitje afgeknald ja. Dom? Vind ik niet. Ze zoeken een zwakke plek, een doorgang, dus ze proberen van alles uit. Nu kun je zeggen, dan hadden ze meteen via het plafond moeten gaan. Ok, daar kan ik wel wat mee. Maar ik zie het probleem niet zo. In principe zijn de Maniniers kansloos tegen de Aliens. Dat blijkt. De Manriniers zijn zwaar bewapend en er worden veel Aliens gedood. Ik heb er vrede mee.
Ik snap ergens wel dat je heel veel zaken cliché vind, maar ik heb ervan genoten. Alien 1 is extreem origineel voor zijn tijd, maar Aliens is ook alweer bijna 25 jaar oud.
Maakt niet uit verder.. Jouw 2,5 blijft staan en mijn 5,0 ook.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
In deel 2 hebben ze die scene waar ze bij bosjes worden afgeschoten door sentry guns er voor de bioscoopversie uitgehaald.
Al vind ik het geen domme scene. Ze zijn sterk, maar tegen pulse rifle kogels zijn ze niet opgewassen. In deel 1 hebben ze alleen een vlammenwerper waardoor de Alien al gauw veel sterker lijkt.
Goed, het sentry gun moment. Er worden er een zooitje afgeknald ja. Dom? Vind ik niet. Ze zoeken een zwakke plek, een doorgang, dus ze proberen van alles uit.
Maar als je ziet dat je soortgenoten massaal neergeknald worden dan ga je toch ook niet in de kogelregen gaan lopen. Ik heb het niet geteld, maar ik denk dat er over de 100 aliens daar aan stukken zijn geschoten. Een slim wezen moet toch na 2 dode aliens zeggen: "langs hier gaat het niet". Ze denken zelf niet na en lopen als een blinde naar dat machinegeweer. Een voor een. Dat gaat er bij mij toch niet in.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Ik geef toe dat er best veel doodgaan.
Als ik mij niet vergis zitten er zo'n 156 Aliens op LV-426.
Nou, je kan dan ongeveer inschatten hoeveel en waar ze doodgaan.
Al denk ik dat het misschien nog wel meevalt tijdens die ene scene. Kan teveel zijn, maar ik geef de scene het voordeel van de twijfel.
De Sentry guns reageren op beweging. Ook rondvliegende Alien stukken worden beschoten. Stel dat er daar 10 overhoop worden geschoten. Klinkt dat aannemelijk?
In de eerste aanvaring met de Aliens hebben de marniers niets te vertellen. Later is er nog een scene waar ze er wel een aantal overhoop schieten, maar niet veel. Ze moeten wederom het onderspit delven.
Karl van H.
-
- 2812 berichten
- 2257 stemmen
Maar als je ziet dat je soortgenoten massaal neergeknald worden dan ga je toch ook niet in de kogelregen gaan lopen. Ik heb het niet geteld, maar ik denk dat er over de 100 aliens daar aan stukken zijn geschoten. Een slim wezen moet toch na 2 dode aliens zeggen: "langs hier gaat het niet".
Ze zagen de kogelregen niet aankomen omdat er zoveel dooie Aliens voor lagen, natuurlijk 
wu-tang
-
- 315 berichten
- 464 stemmen
het is gewoon duidelijk niet jouw genre dit soort fims , sla ze de volgende keer maar gewoon over !! 
de film boeit je of juist niet , bij jou was dat niet het geval dus ging je lekker ongeintreseerd foutjes jagen , heb de film al meerder keren gezien en blijft gewoon perfect
en dan rambo 4 een 3.5 geven das pas een voorspelbare film , zonder diepgang , geen goede tegenspelers en acteer prestaties waar je je kont mee afveegt
davidz352
-
- 206 berichten
- 315 stemmen
Ik geef toe dat er best veel doodgaan.
Als ik mij niet vergis zitten er zo'n 156 Aliens op LV-426.
Volgens mij zijn het er 157. 
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Maar als je ziet dat je soortgenoten massaal neergeknald worden dan ga je toch ook niet in de kogelregen gaan lopen. Ik heb het niet geteld, maar ik denk dat er over de 100 aliens daar aan stukken zijn geschoten. Een slim wezen moet toch na 2 dode aliens zeggen: "langs hier gaat het niet". Ze denken zelf niet na en lopen als een blinde naar dat machinegeweer. Een voor een. Dat gaat er bij mij toch niet in.
Als je je om zo'n scene al druk maakt. Er zijn tig verklaren voor dat ze dit doen en tig verklaren voor waarom ze dit niet doen.
Het is alleen geen reden om deze film slecht te gaan vinden 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
het is gewoon duidelijk niet jouw genre dit soort fims , sla ze de volgende keer maar gewoon over !!

de film boeit je of juist niet , bij jou was dat niet het geval dus ging je lekker ongeintreseerd foutjes jagen , heb de film al meerder keren gezien en blijft gewoon perfect
en dan rambo 4 een 3.5 geven das pas een voorspelbare film , zonder diepgang , geen goede tegenspelers en acteer prestaties waar je je kont mee afveegt
En deze film heeft dat wel?
Je moet natuurlijk eerst rambo 1 en 2 gezien hebben voor je het figuur Rambo snapt. "My friends died here, let me die here".
Het opmerkelijkste is dat hij uiteindelijk toch naar huis gaat, jaren na de oorlog. Ik weet niet meer precies waarom dat was (te lang geleden dat ik die film zag) maar ik weet nog dat die vrouwelijke ontwikkelingshelpster er voor iets tussen zat en de wijze hoe hij tot inkeer kwam toch wel de moeite vond.
Overgens zag ik de actiescéne's niet 5 minuten op voorhand aankomen. Dat slachtveld met die minigun en die explosie in het woud. Dat plot kon alle richtingen uit. Overgens was het in het begin ook niet echt duidelijk wie van de bijrollen wel of niet dood ging op het einde. Bij Aliens kon ik na 5 minuten film al op een papiertje schrijven wie het einde van de film zou halen en wie niet.
Zoals ik in mijn eerste blokje tekst al zei zijn de dialogen bij Rambo veel beter. Het draait dan wel rond het mythische figuur Rambo en over het goede en kwade op de wereld.
Dat dan wel op de achtergrond. Op de voorgrond is het natuurlijk een aanklacht tegen het regime in Birma. (Zelf het gebruik van het woord Birma is al omstreden). Ook worden op bepaalde momenten zeer geweldadige beelden getoond. (Soldaten van het regime die onschuldige burgers executeren) En ook de beelden waar ze 'spelletjes' spelen met een onschuldig mensenleven. De naakte waarheid en bovendien keihard!
het is gewoon duidelijk niet jouw genre dit soort fims , sla ze de volgende keer maar gewoon over !!

Echt niet. Ik hou van dit genre. Volgens mij ligt het aan de regiseur: James Cameron. Dat is een echt rotslechte regiseur (said it before and I will say it again). Terminator 2 ligt zowat in dezelfde lijn als deze.
Idem voor Titanic en Avatar: Ze horen wel niet tot dit genre maar kwa groteskheid zijn ze hiermee te vergelijken. Er zit een duidelijk stramien in zijn films. Als zijn volgende film niet anders is dan de voorgaande gedrochten dan weet ik zeker dat het niet hoger dan een 2,5 zal worden.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Als je je om zo'n scene al druk maakt. Er zijn tig verklaren voor dat ze dit doen en tig verklaren voor waarom ze dit niet doen.
Het is alleen geen reden om deze film slecht te gaan vinden 
Als er tig zijn, begin dan maar op te sommen.
Ik ga even een biertje halen maar zal geduldig op je wachten.
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Als er tig zijn, begin dan maar op te sommen.
Ik ga even een biertje halen maar zal geduldig op je wachten.
1 van de meest voordehand liggende is hun drang om te doden.
Een iets minder voordehand liggende maar mogelijkheid zou kunnen zijn dat ze gewoon 'gestoord' zijn.
Of omdat ze meer instinctief reageren dan dat ze kunnen denken !?!
Maar nogmaals, hier over speculeren is nog al apart 
De maker heeft gekozen voor het feit dat hun drang om te doden sterk aanwezig is.
Laat dat lekker zo zijn. Komt lekker agressief over.
Ik hou er van, jij niet 
Doen we allebei niks aan 
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
De maker heeft gekozen voor het feit dat hun drang om te doden sterk aanwezig is.
Laat dat lekker zo zijn. Komt lekker agressief over.
Ik hou er van, jij niet 
Doen we allebei niks aan
De maker van de alien heeft gekozen om er een sterk en intelligent wezen van te maken die inderdaad een sterke drang heeft om te doden.
In ALIENS wordt dat schrikwekkend beeld van de Alien (de perfecte moordmachine: dodlijk en intelligent) door James Cameron te kakken gezet. Een dom beestje dat zichzelf aan flarden laat schieten.
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
De maker van de alien heeft gekozen om er een sterk en intelligent wezen van te maken die inderdaad een sterke drang heeft om te doden.
In ALIENS wordt dat schrikwekkend beeld van de Alien (de perfecte moordmachine: dodlijk en intelligent) door James Cameron te kakken gezet. Een dom beestje dat zichzelf aan flarden laat schieten.
Wat jij wilt ... ik geef het op 
Voor mij Aliens boven Alien, voor jou andersom.
Het is je goed recht dat te vinden 
Smaken verschillen immers!
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Ze zagen de kogelregen niet aankomen omdat er zoveel dooie Aliens voor lagen, natuurlijk
Nuja. Misschien wel een aardige actie/shootout - scène, maar mijn favoriete blijft onderstaande: de junglescène uit Predator. Die is pas epic. 
http://www.youtube.com/watc...
Wat jij wilt ... ik geef het op 
Voor mij Aliens boven Alien, voor jou andersom.
Het is je goed recht dat te vinden 
Smaken verschillen immers!
Je hebt gelijk. Dit is toch een discussie zonder eind. 
orbit
-
- 12092 berichten
- 0 stemmen
Echt niet. Ik hou van dit genre. Volgens mij ligt het aan de regiseur: James Cameron. Dat is een echt rotslechte regiseur (said it before and I will say it again). Terminator 2 ligt zowat in dezelfde lijn als deze.
Idem voor Titanic en Avatar: Ze horen wel niet tot dit genre maar kwa groteskheid zijn ze hiermee te vergelijken. Er zit een duidelijk stramien in zijn films. Als zijn volgende film niet anders is dan de voorgaande gedrochten dan weet ik zeker dat het niet hoger dan een 2,5 zal worden.
Amen brother! Cameron is een prutser met enorm veel mazzel en gevoel voor de hollywood-formule! Maar maakt vrijwel alléén maar eenheidsworsten en draken van films. Toch wil ik een lans breken voor deze sequel, hoewel niet bij benadering zo effectief als het origineel, is het toch een soort logische voortzetting.. als je al een sequel moet maken. Dezelfde formule als bij deel één had nooit zo goed geweest en gewerkt, want dan had iedereen de meetlat ernaast gelegd en had deel één het al wat betreft originaliteit gewonnen. Cameron heeft er een platte action flick van gemaakt en dat werkt ook prima. Het is alleen geen claustrofobische trip als de eerste. Ook geen horror meer eigenlijk. Gewoon een gooi- en smijtwerk stukje eerste klas, maar in die categorie best okee. Helaas is Cameron er ook nooit meer overheen gekomen. Terminator was nog wel aardig, maar alles na Aliens werd teveel "ik heb een formule en die werkt"-idee. Platvloerser dan blockbuster. Een tweederangs Spielberg, meer is de man nooit geworden.. meer kan hij ook niet aan.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Cameron snapt prima hoe je films moet maken. Hij is perfectionistisch en hij doet het met veel liefde. Hij is bijzonder creatief en heeft een goede persoonlijke visie. Een typische formule regisseur wil ik het niet noemen. Dan zet ik wel een film van Ron Howard op. Die overigens een paar sterke titels op zijn naam heeft staan. Er zijn honderde regisseurs in Hollywood. Cameron hoort voor mij ook bij de grote jongens. Hij maakt niet veel films. Grotendeels Science-Fiction, maar wijkt hier en daar af met films als Titanic en True Lies. En mazzel wil ik het zeker niet noemen. Laten we zeggen dat 85% van zijn films een groot succes waren en zijn. Dus ja, mensen die niet van Aliens en Cameron houden. Het zij zo.
SnakeDoc
-
- 4687 berichten
- 2243 stemmen
Ik vind Cameron echt een held 
Vind bijna al zijn films (maar ook documentaires) fantastisch.
JacoBaco
-
- 10573 berichten
- 2407 stemmen
Cameron is the man!
Sommige zijn wel erg negatief over die kerel, maar ja, dat zul je altijd wel blijven houden helaas.
AGE-411
-
- 10342 berichten
- 750 stemmen
Cameron snapt prima hoe je films moet maken. Hij is perfectionistisch en hij doet het met veel liefde. Hij is bijzonder creatief en heeft een goede persoonlijke visie. Een typische formule regisseur wil ik het niet noemen. Dan zet ik wel een film van Ron Howard op. Die overigens een paar sterke titels op zijn naam heeft staan. Er zijn honderde regisseurs in Hollywood. Cameron hoort voor mij ook bij de grote jongens. Hij maakt niet veel films. Grotendeels Science-Fiction, maar wijkt hier en daar af met films als Titanic en True Lies. En mazzel wil ik het zeker niet noemen. Laten we zeggen dat 85% van zijn films een groot succes waren en zijn. Dus ja, mensen die niet van Aliens en Cameron houden. Het zij zo.
Hij legt geen verhaal, dieptegang en sfeer in zijn films. Het kan dan wel allemaal mooi ogen, maar ik heb toch liever wat inhoud.
Absoluut dieptepunt hierin is avatar. Wat een draak.
Pre- en sequels

Alien: Resurrection
1997
426 reacties

Alien³
1992
508 reacties

Alien
1979
2.124 reacties
Gerelateerd nieuws

'Alien: Earth' is een hit op Disney+: zó kijk je alle 'Alien'-films in chronologische volgorde

'Het kreng is weer terug': filmjournalisten overspoelen 'Alien: Romulus' met lof in eerste reacties

Nauwkeurigheid is troef voor Fede Álvarez: 'Alien: Romulus' moest stylistisch geheel overeenkomen met origineel

De Xenomorph is terug: eerste beelden van 'Alien: Romulus' uitgebracht
Bekijk ook

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Braveheart
Oorlog / Historisch, 1995
2.282 reacties

Nuit et Brouillard
Documentaire / Historisch, 1956
30 reacties

Das Boot
Oorlog / Drama, 1981
1.370 reacties

Star Wars: Episode V - The Empire Strikes Back
Fantasy / Sciencefiction, 1980
723 reacties

Terminator 2: Judgment Day
Actie / Sciencefiction, 1991
1.881 reacties
Gerelateerde tags
androidextraterrestrial technologyspace marinespaceman cryogenicsvacuum ruimtekoloniewarrior womansettlerruimtereiscolonyhorrorruimtebuitenaards wezenvrouwelijke hoofdrolspelerschepseldesolatefemale hero aggressivexenomorphdesolate planet criticalstrong female protagoniststrong female leadfemale lead hilarioussinisterassertivecommandingempatheticexhilarated
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








