The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)
Genre: Avontuur / Fantasy
Speelduur: 179 minuten / 223 minuten (extended edition)
Oorsprong:
Nieuw-Zeeland / Verenigde Staten
Geregisseerd door: Peter Jackson
Met onder meer: Elijah Wood, John Rhys-Davies en Viggo Mortensen
IMDb beoordeling:
8,8 (1.934.564)
Gesproken taal: Engels
Releasedatum: 19 december 2002
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Prime Video
Bekijk via HBO Max
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Disney+
Niet beschikbaar op Google Play
Niet beschikbaar op meJane
Plot The Lord of the Rings: The Two Towers
"The fellowship is broken. The power of darkness grows..."
De hobbits Frodo en Sam trekken verder richting Mordor om hun taak, het vernietigen van de machtige Ene Ring waar de slechte Sauron naar op zoek is, te volbrengen. Hierbij krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Ondertussen proberen Merry en Pippin te ontsnappen uit de handen van een Uruk-Hai leger en helpen Legolas, Aragorn en Gimli koning Theoden van Rohan in zijn strijd tegen de legers van Saruman.
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (8,8 / 1934564)
- Trailer (YouTube)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (BoekMeter)
- Game (GamesMeter)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (MusicMeter)
- The Lord of the Rings: The Two Towers (The Complete Recordings) (MusicMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 9,99 / huur € 2,99
- Kijk op Amazon Prime
- Kijk op HBO Max
Social Media
Acteurs en actrices
Frodo
Gandalf
Aragorn
Sam
Gollum
Gimli / Treebeard (stemrol)
Legolas
Théoden
Éowyn
Merry
Reviews & comments
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Voila ik heb het al eerder gezegd, dit is het deel voor de actie en spectakelfans, heb ik gelijk of niet? Je zegt dat de dubbele strijd juist dat beetje extra geeft dat de andere delen niet hebben, je zegt het dus zelf dat de actie dit het beste deel maakt...! Het tweede boek vond ik trouwens ook het minst goed omgezet tot film...
Als jij nu vind dat door de strijd/actie een beter verhaal word afgeleverd is dan toch ook puur omdat jij een actiefan bent
? Want voormij is dit echt wel het minste kwa verhaal, en als je eerlijk moet zijn, in deel 1 en 3 gebeuren nu eenmaal veel meer noemswaarde zaken...! Het 2de boek beschrijft trouwens zelfs beter en uitgebreider de zoektocht naar peppin en ... dan the battle of helmsdeep, terwijl die veldslag wel duidelijk het centrale punt is van de 2de film...! Dus de waarde van het boek is een beetje verloren gegaan voor grootste epische taferelen, oke dit is zeer mooi gemaakt en leuk voor zo'n film maar doet het em daarmee voormij helemaal niet! Wat Lord of the rings juist zo goed maakt zijn de verschillende karakters, hoe ze worden beschreven en voorgesteld en ook op dit vlak doet deel 2 het niet speciaal...! Maar ik zal stoppen, wil u film niet uitmaken hoor, geef hem dan ook een 3.5 en ben ook fan maar zeggen dat je dit deel het beste vind (en niet omwille van het spectakel en actiegehalte) lijkt me flauwekul
want na alles wat ik heb gezegd zou ik echt niet weten waarom
! (mss voor smeagol alhoewel ik hem ook beter naar voor vind komen in deel 3
)
Trouwens ook de minst mooie filmposter en titel
!
En inderdaad kwa muziek en omgeving en dergelijke zijn ze gelijkaardig, (snap niet goed waarom je dit zegt) dus deze niet bepaald beter
, ook vind ik dat je kwa muziek endergelijk Lord of the rings als 1 film moet zien, het zo bijvoorbeeld ook onozel om te zeggen dat deel 1 beter gefilmd is als deel 2, denk niet dat iemand een achteruitgang of vooruitgang heeft gemerkt. Kwa omgeving vond ik de plaatsen die werden bezocht in deel 1 en 3 toch mooier...
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
? 
De reden waarom de 1e en 3e film meer qua verhaal meer noemenswaardig zijn is, omdat die delen het begin en einde bevatten.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Nee niet per se, de afstanden die worden afgelegd zijn ook groter en er worden meer plaatsen bezocht, meer afwisseling... Nuja we gaan er blijkbaar nooit uitkomen, hoeft ook niet, ik zie het zo, jij ziet het dan maar anders
! Ik blijf er wel bij dat deel 2, zowel als boek naar film als film opzich minder geslaagd is in z'n opzet dan de 2 andere, weet niet of je de boeken hebt gelezen maar zo zie ik het en denk nog vele anderen ook, maar gelukkig zien we het leven niet allemaal door dezelfde bril
!
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Ik de boeken nooit gelezen. Veel te dik voor mij
. En in het Nederlands is het het toch net niet.
In deel 1 gebeurt te weinig vind ik. Ik moet je gelijk geven dat het verschil tussen deel 1 en 2 de actie is ja.
Parisa
-
- 605 berichten
- 925 stemmen
De LOTR van de epische veldslagen vind ik de minste van de drie. Ook het boek vond ik het minst leuk om te lezen. 3,5*
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2538 stemmen
epische veldslagen vind ik de minste van de drie.
Eigenlijk was er geen epische verslag bij The Fellowship of the Ring aanwezig, tenzij je de Prologue van een paar seconden meetelt.
Persoonlijk vond ik de Slag om Helm's Deep de 2de beste van het gehele trilogie.
philtuper
-
- 73 berichten
- 104 stemmen
Doe mij maar deel 1, die is het meest suggestief en houdt het spannend.
Had bij deel 2 echt een overkill-gevoel. Maar het hoort ontegenzeggelijk bij het genre, dat dan weer wel. En het laatste deel, dat laatste half uur, dat werd me echt te sentimenteel. Maar natuurlijk wel een trilogie die je een keer gezien moet hebben...
xiqu0n
-
- 57 berichten
- 89 stemmen
Ik vind dit deel minder dan de andere twee delen. Wel was het nog zeker een erg goede film, maar als ik het vergelijk met de andere LOTR was deze dus iets minder. Toch is het lastig voor mij om te bepalen hoe het komt dat ik dit deel minder vind.
Ik denk dat het voor mijn gevoel te zeer op 1 onderwerp gericht is, namelijk die battle. Dit is in deel drie ook, maar tevens zijn er ook nog andere aspecten erg belangrijk zoals gandalf, rohan enzovoorts. Deel twee was vooral een achtervolging van en afslachting van Uruks.
4,5*
Pipoo!
-
- 446 berichten
- 2635 stemmen
Hoewel ik deel 1 nog altijd het beste vind, scoort deze ook gewoon 5 sterren bij mij.
John Lee Hooker
-
- 14934 berichten
- 1625 stemmen
Lekker veel actie, dat beviel me wel. Toch zijn Gollum en Smeagel ( al dan niet goed geschreven ) diegene die me het meeste wisten te verassen, grappig zeg. 
Leuk om één keer te kijken.
- 4 -
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
Ok, zit uit verveling de Trilogie te herbekijken. Two Towers zal (hoogstwaarschijnlijk) wel een halfje tot een punt meer krijgen. Toch wil ik eerst wat toelichting over sommige zaken.
1. Hoe kan Gollem (The Fellowship of the Ring) Moria ingeraken als heel de ingang instort. Hoe is hij dan voorbij de Goblins, Balrog en de ineengestorte brug geraakt. Eens uit Moria hoe heeft hij hun kunnen volgen door het bos van Lothlorien? Blijkbaar is hij ook langs de Uruk-hai geraakt en ook over het water.
2. Als Merijn en Pepijn Fangorn betreden zet Aragorn de achtervolging in. Ze stappen door het woud zonder hun paarden, eens ze het woud uit zijn staan daar plots achter hun hun paarden.
3. Het laatste (de andere zaken waar ik vragen bij heb zijn niet zo opvallend), Aragorn & co zitten in een zaal opgesloten. Hij overtuigd Theoden om nog eens uit te rijden en plots staat daar 30, misschien 40 man op een paard. Het kan goed zijn dat er naast de zaal waar de koning zetelt een stal staat maar ik betwijfel het.
Ik hoor, of beter gezegd lees graag jullie antwoorden op deze 3 vragen.
Near_Dark
-
- 754 berichten
- 424 stemmen
Pffft, binnen een paar jaar zal ik hem nog eens herbekijken, als je tot zolang kan wachten....? 
Minotaures
-
- 7810 berichten
- 2538 stemmen
Het gehele trilogy zit redelijk vol met fouten, dus ik ben dit soort dingen gewend. Opzich heb je wel gelijk met je punten, Kevin13. Maar dat met Aragorn en de achtervolging ga ik binnenkort even kijken. Ik geloof dat toen ze de paarden van Eomer hebben gekregen, ze het woud ingingen en toen Gandalf vonden en vervolgens dezelfde terugweg namen. Dus de weg waar hun paarden vlak bij 't rand staan te wachten. Maar dat weet ik niet zeker, ik ga hem in 't weekend nog eens bekijken.
louisvf
-
- 1462 berichten
- 2523 stemmen
Ok, zit uit verveling de Trilogie te herbekijken. Two Towers zal (hoogstwaarschijnlijk) wel een halfje tot een punt meer krijgen. Toch wil ik eerst wat toelichting over sommige zaken.
1. Hoe kan Gollem (The Fellowship of the Ring) Moria ingeraken als heel de ingang instort. Hoe is hij dan voorbij de Goblins, Balrog en de ineengestorte brug geraakt. Eens uit Moria hoe heeft hij hun kunnen volgen door het bos van Lothlorien? Blijkbaar is hij ook langs de Uruk-hai geraakt en ook over het water.
2. Als Merijn en Pepijn Fangorn betreden zet Aragorn de achtervolging in. Ze stappen door het woud zonder hun paarden, eens ze het woud uit zijn staan daar plots achter hun hun paarden.
3. Het laatste (de andere zaken waar ik vragen bij heb zijn niet zo opvallend), Aragorn & co zitten in een zaal opgesloten. Hij overtuigd Theoden om nog eens uit te rijden en plots staat daar 30, misschien 40 man op een paard. Het kan goed zijn dat er naast de zaal waar de koning zetelt een stal staat maar ik betwijfel het.
Ik hoor, of beter gezegd lees graag jullie antwoorden op deze 3 vragen.
1: Er zijn meerdere ingangen/uitgangen...
2; Wat minotaures zegt...
3: Zou goed kunnen, zie ik niet als een fout. Ook was Rohan niet zo groot en hadden ze daar toch nog wel tamelijk veel ruiters, een stal ergens in de buurt is dan ook niet zo onlogisch...
Kevin13
-
- 14947 berichten
- 0 stemmen
@ Minotaures.
Zou best kunnen. Maar toen ze het woud uitkwamen floot Gandalf en toen kwam Shadowfax tevoorschijn. In deze scene zie je nergens de karkassen van de Uruks en orks die daar eerder wel lagen.
@ Louis
Dat kan. Maar in Fellowship of the Ring had Gandalf & co dan ook een andere ingang kunnen proberen. Alleen bleef hij een halfjaar aan die ene ingang staan. Aangezien je Moria uitgeraakt zonder een magisch woord te gebruiken (en als jij zegt dat er meerdere ingangen zijn) hadden ze best een ingang kunnen proberen waar je geen magisch woord nodig hebt. Nadat die ene ingang instortte hadden ze Moria best kunnen verlaten via een andere ingang maar dat werd niet gedaan. Ze hebben heel Moria afgereisd om langs de uitgang weg te geraken. Maar het kan best natuurlijk.
Nop maar naast de zaal waar de koning zetelt een stal plaatsen? Ik ben al eerder in paardenstallen geweest en dat is geen verfrissende geur. Lijkt me toch raar omdat naast een zaal te plaatsen waar er belangrijk volk is.
Qar
-
- 228 berichten
- 1509 stemmen
@ Minotaures.
Zou best kunnen. Maar toen ze het woud uitkwamen floot Gandalf en toen kwam Shadowfax tevoorschijn. In deze scene zie je nergens de karkassen van de Uruks en orks die daar eerder wel lagen.
Ze komen waarschijnlijk ook niet op precies de zelfde plek naar buiten als waar ze erin kwamen. Ze zijn ook wel een stukje het bos in gelopen.
Dat kan. Maar in Fellowship of the Ring had Gandalf & co dan ook een andere ingang kunnen proberen. Alleen bleef hij een halfjaar aan die ene ingang staan. Aangezien je Moria uitgeraakt zonder een magisch woord te gebruiken (en als jij zegt dat er meerdere ingangen zijn) hadden ze best een ingang kunnen proberen waar je geen magisch woord nodig hebt. Nadat die ene ingang instortte hadden ze Moria best kunnen verlaten via een andere ingang maar dat werd niet gedaan. Ze hebben heel Moria afgereisd om langs de uitgang weg te geraken. Maar het kan best natuurlijk.
Een wezen als Gollum zou misschien ook andere ingangen kunnen nemen die voor de reisgenoten niet begaanbaar zijn, hij is wel iets behendiger natuurlijk.
Nop maar naast de zaal waar de koning zetelt een stal plaatsen? Ik ben al eerder in paardenstallen geweest en dat is geen verfrissende geur. Lijkt me toch raar omdat naast een zaal te plaatsen waar er belangrijk volk is.
Heb ik geen antwoord op, lijkt me ook niet meest logisch nee om daar een stal te hebben.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Waarom is dat geen handige plek? Wat als de koning en zijn ruiters met spoed uit moeten rijden?
Bovendien werden er vroeger gewoon uitwerpselen op straat gegooid, dus dat de geur niet zo fijn is, zal voor hun ook wel meegevallen hebben.
MyOwnStyle
-
- 536 berichten
- 1 stemmen
Van deze heb ik net iets meer genoten dan het eerste deel. Leuk gevecht, leuker verhaal en dus een half puntje meer dan de vorige 4.5
MyOwnStyle
-
- 536 berichten
- 1 stemmen
Vanavond op tv. Is ondertussen weer al een tijdje geleden dat ik hem zag, dus ga hem zeker nog eens bekijken.
chevy93
-
- 12754 berichten
- 1324 stemmen
Gisteren weer even het einde en dan weet ik weer waarom hij op #2 staat in mijn top 10. Zodra de aftiteling gestart wordt, heb ik elke weer dat kippenvelmomentje
Break the dam! Release the river! 
k.grubs
-
- 180 berichten
- 341 stemmen
De beste aflevering van de serie. Gollem is fenomenaal en krijgt de aandacht die hij verdient. Jammer dat ie de popperige anti-held Frodo helemaal wegspeelt. Sam maakt dat weer een beetje goed.
oemoemenoe
-
- 659 berichten
- 617 stemmen
ja , hij is goed en onderhoudend om te zien.
waanzinnig mooie creaturen , verhaal wat simpel en afgezaagd.
yoda1992
-
- 65 berichten
- 1825 stemmen
Het beste LOTR deel!
Mooie beelden van de reizen van de verschillende personages met op de achtergrond heroïsche muziek. Nu is het wachten op 'The Hobbit'.
palaver
-
- 55 berichten
- 62 stemmen
Het beste LOTR deel!
Mooie beelden van de reizen van de verschillende personages met op de achtergrond heroïsche muziek. Nu is het wachten op 'The Hobbit'.
helemaal mee eens, het beste deel van de trilogie
vooral omdat het veel vechten is, zeker op het einde bij helmsdiep
J.Ch.
-
- 541 berichten
- 743 stemmen
Mijn favoriet van de trilogie. Deel één heeft als grootste nadeel dat er geen behoorlijke veldslag in zit, deel drie heeft als nadeel dat het het laatste deel is en dat er daarna niks meer komt (slechte reden natuurlijk). Maar dat zijn niet zozeer de redenen waarom dit m'n favoriet is. Ik vind het vooral leuk is dat, nu het 'fellowship' uit elkaar is gevallen, je allemaal losse verhalen hebt die toch onderling zijn verbonden.
Het verhaal rond Frodo en Sam is misschien het belangrijkst maar kan me eigenlijk het minst schelen, Frodo irriteert me af en toe een beetje. Sam daarentegen is echt lief en maakt veel goed.
Maar Merry, Pippin en de Enten... Dat is toch prachtig gemaakt! Ik weet niet wat de rest ervan vind, maar ik vind Enten heel vermakelijk, alleen al de manier waarop ze praten, hahaha... En dan de verovering van Isengard... Eén van m'n favoriete filmmomenten.
Het verhaal in Rohan vind ik ook goed, ik vind dat ze goed verfilmd hebben hoe Grima de gedachten van de koning vergiftigd (lastig om dit op z'n Nederlands te zeggen. 'Grima is poisoning the king's mind' klinkt een stuk beter) en ik mag zowel Eowyn als Eomer graag. Ik had graag ook van dit deel de Extended Edition willen zien, volgens mij staat daar nog veel meer op hierover (volgende keer beter). Desondanks vind ik dit deel van het verhaal het leukst, met natuurlijk als absoluut hoogtepunt de strijd bij Helm's Deep. In mijn ogen - tot nog toe - de beste filmstrijd ooit.
Ik kan hier nog wel veel meer over opschrijven, maar dan loop ik het risico dat ik dingen ga noemen uit RotK, want die heb ik later gezien en aangezien het verhaal vrij naadloos in elkaar overloopt heb ik soms moeite om de verschillende films uit elkaar te houden.
Al met al, fantastische film!
schram101
-
- 16684 berichten
- 2293 stemmen
Schaamde me kapot dat ik als fan van de LOTR-trilogie nog nooit de Extended Editions (EE) gezien had. Afgelopen week maar eens werk van de maakt en zowel het eerste deel als deze bevielen me zeer goed.
Dat de film steengoed is, wist ik natuurlijk al, maar de extra scenes in de uitgebreide editie zijn zeer de moeite waard. Zo bevind zich in deze film een scene (zonder te veel te verklappen) met een flashback over het verleden van Boromir en Faramir. Grandioos! Geen idee waarom deze niet in de normale bioscoopversie zit.
Maar goed, buiten deze scene bevinden zich nog (veel) meer scene's in de film die de EE zeer moeite waard maken. Een aanrader voor u allen!
Op naar het derde deel!
Mijn cijfer blijft uiteraard vast staan, een dikke vijf sterren!
erik neuteboom
-
- 358 berichten
- 223 stemmen
Ik kon indertijd niet door de boeken komen van Tolkien maar op het witte doek in de bioscoop heb ik me helemaal laten meeslepen, wat een prachtige beelden, ik houd ook erg van dit soort verhalen vol mystiek, heldendom en fantasie. Dit tweede deel is de meest donkere waarin je bijna kunt voelen hoe Tolkien zijn gedachten over de eerste wereldoorlog omzet in dit fantasieverhaal. Geweldig hoe men het rijk van de Uruk's heeft verbeeld, duidelijk is dat lelijk slecht is! De belegering ziet er niet altijd even geloofwaardig uit maar het maakt het er niet minder spannend om, helden zijn helden, zeker in een fantasieverhaal! Vijf sterren.
Sgerrard_8
-
- 198 berichten
- 232 stemmen
Kan iemand mij vertellen hoe Saruman om het leven is gekomen? Ik heb dit blijkbaar gemist? Ik heb de bioscoopversie gekeken.
(Ik heb deze vraag ook gesteld in het topic van The Return Of The King)
Sgerrard_8
-
- 198 berichten
- 232 stemmen
Hoef geen reactie meer op mijn vraag, ik heb het antwoord intussen.
Arbiter
-
- 295 berichten
- 357 stemmen
Ok, zit uit verveling de Trilogie te herbekijken. Two Towers zal (hoogstwaarschijnlijk) wel een halfje tot een punt meer krijgen. Toch wil ik eerst wat toelichting over sommige zaken.
1. Hoe kan Gollem (The Fellowship of the Ring) Moria ingeraken als heel de ingang instort. Hoe is hij dan voorbij de Goblins, Balrog en de ineengestorte brug geraakt. Eens uit Moria hoe heeft hij hun kunnen volgen door het bos van Lothlorien? Blijkbaar is hij ook langs de Uruk-hai geraakt en ook over het water.
2. Als Merijn en Pepijn Fangorn betreden zet Aragorn de achtervolging in. Ze stappen door het woud zonder hun paarden, eens ze het woud uit zijn staan daar plots achter hun hun paarden.
3. Het laatste (de andere zaken waar ik vragen bij heb zijn niet zo opvallend), Aragorn & co zitten in een zaal opgesloten. Hij overtuigd Theoden om nog eens uit te rijden en plots staat daar 30, misschien 40 man op een paard. Het kan goed zijn dat er naast de zaal waar de koning zetelt een stal staat maar ik betwijfel het.
Ik hoor, of beter gezegd lees graag jullie antwoorden op deze 3 vragen.
1. Gollum kent al die wegen uit zn kop hij is daar heel vaak geweest toen de de ring nog had
2. Ze lieten die paarden al eerder los en net zoals bij Shadowfax reageren ze op hun baas
3. Misschien hebben ze wel ergens een stal, en voor de rest Lotr slaat gewoon stukjes over scenes die niet belangrijk zijn. Het enige fout is in deel 3 met de undead dat ze heel makkelijk iedereen verslaan.
Pre- en sequels

The Lord of the Rings: The Return of the King
2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
2001
3.683 reacties
Gerelateerd nieuws

'Lord of the Rings'-films populair bij Nederlandse HBO Max-kijkers

'The Lord of the Rings' krijgt een gloednieuw vervolg: releasedatum 'The Hunt for Gollum' bekendgemaakt

Nieuwe 'Lord of the Rings'-film op komst: project focust zich op Gollum

Epische klassieker 'The Lord of The Rings: The Two Towers' morgenavond op Paramount Network
Bekijk ook

The Shawshank Redemption
Drama, 1994
7.379 reacties

The Godfather
Misdaad, 1972
3.379 reacties

The Godfather: Part II
Misdaad, 1974
1.569 reacties

Pulp Fiction
Misdaad, 1994
5.091 reacties

Il Buono, il Brutto, il Cattivo
Western, 1966
2.379 reacties

Schindler's List
Oorlog / Drama, 1993
2.113 reacties
Gerelateerde tags
elvesdwarforcsmiddle-earth (tolkien)hobbitgebaseerd op boekobsessieexplosivegrotmagiekasteelpowerbegrafenisbraverysiegefortreïncarnatieoorloglegerverslavingvervolgmissionattackdraakstrijdwreedheidgeweldguide doodsplit personalitymarsh fantasy worldtovenaarreisringlive action and animationhero's journeyhigh fantasywraith sword and sorcerycomplextrekkingevil spell good versus evilmiddle-earthmiddle-earthcreaturestreeswinged creatureshobbits
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








