The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy
179 minuten / 223 minuten (extended edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, John Rhys-Davies en Viggo Mortensen

De hobbits Frodo en Sam trekken verder richting Mordor om hun taak, het vernietigen van de machtige Ene Ring waar de slechte Sauron naar op zoek is, te volbrengen. Hierbij krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Ondertussen proberen Merry en Pippin te ontsnappen uit de handen van een Uruk-Hai leger en helpen Legolas, Aragorn en Gimli koning Theoden van Rohan in zijn strijd tegen de legers van Saruman.

• Vanaf 15 oktober in de bioscoop (re-release)
  • nummer 19 in de top 250

avatar van Jordy
nou ik heb m'n verhaaltje redelijk spoiler-free gehouden (in de trailers zal je veel meer zien lijkt me) dus ik denk ik voeg 'm vast even toe

avatar van You_bastard
Gaat hij pas 18 december 2002 hier draaien !!!???? Oooooh nee de marteling, de marteling aaaaaah !!!!

leuk cadeautje voor m'n 23e verjaardag

heuh dus met zijn allen naar Lotr: TTT op jordy's kosten. Vet gaaf

avatar van Jordy
ik schat dat hier wel een bericht of 300 gaan komen voor de film ook maar draait echt geweldig, weer lekker een jaartje voorpret

één van de eerste kijkjes op de film:

http://www.theonering.net /movie/scrapbook/large/3198

zonder spaties

avatar van Knoei
Can't wait, too much presure, must see it NOW!!!!

avatar van Goodfella
Ik ben nu het boek aan het lezen, en het wordt coooooool!

Ik heb er eigenlijk geen probleem mee er komt nog genoeg in tussentijd. Minority Report, Black Hawk Down, A Beautifull mind, the Royal Tenenbaums,...en niet te vergeten STARS WARS EPISODE II en ga zo maar door.
Oja, en in 2003 komt the matrix reloaded uit.

avatar van Jordy
nog 10 maanden en 15 dagen!!!!

maar goed.. over een paar maandjes al vast een voorproefje

http://www.aintitcool.com /display.cgi?id=11408 (min de spaties)

beschrijving van de eerste TTT trailer die ze na de oscars achter FOTR gaan gooien! toch nog maar een keertje in de bios zien de film dus..

avatar van Jordy
hehe geweldig.. zit net een stukje te lezen over Peter Jackson die met 25.000 man publiek (tijdens een cricketwedstrijd) wat geluid heeft opgenomen voor de massale orc-battle scenes... 25000 man die met hun voeten stampen, 25000 man die wat zinnen schreeuwen, enz...

avatar van Jordy
Hey Mr. Nice, haal je je stem zelf even weg hier?

oe! oe! oe!

beschrijving van de trailer die vanaf vrijdag (in Amerika... weet nog steeds niet of het hier ook zo is) achter FOTR wordt geplakt

<A href="http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=11837"; target=new>url</A>
en vooral <A href="http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=11838"; target=new>url</A>

avatar van Goodfella
Ook in Nederland dus... <A href="http://www.thefellowship.nl/nieuws.php?id=1438"; target=new>url</A>

Moet je dus nog een keer drie uur naar die film kijken en daarna 4 of 5 minuten naar een preview kijken, die zo voorbij is ?
Marketing, pure marketing is 't. Voor de fans. pffff...

avatar van Jordy
je MOET niets, zal vast ook wel te downloaden zijn over een paar dagen

maar veel mensen (heeel veel mensen die ik ken bv.) willen er graag voor de 3e of 4e keer nog een keertje heen, en dan is dit een leuke aanleiding

Waarom niet gewoon in het reclameblok VOOR de nieuwe films ?

avatar van Jordy
omdat dit geen gewone trailer is, maar een extraatje voor de fans (en tuurlijk willen ze hiermee weer mensen treken, logisch).

De definitieve trailer zal over een paar maanden natuurlijk gewoon voor andere films komen te draaien.

En zodra de trailer overal gezien is kan ik eindelijk bovenstaand verhaaltje aanpassen heb er 1 grote spoiler uitgelaten die echter in de trailer al duidelijk wordt (en ach, de meeste mensen kennen de boeken toch wel)

Dat wilde ik horen.

avatar van Jordy
<A href="http://www.movie-list.com/l/lordoftheringstrilogy.shtml"; target=new>url</A>

de preview

neo (crew)
wel jammer ik door de titel The Return Of The King al een beetje weet wat er gaat gebeuren met aragorn

avatar van Jordy
eindelijk thuis, eindelijk de preview gezien

DAMN DAMN DAMN

de kwaliteit van het filmpje was vrij belabberd, maar wat zag het er stoer uit allemaal zeg. De battle bij Helm's Deep (AL die orc's die over de muren proberen te klimmen)... de uitdrukking op Frodo's gezicht (je kan je NU al niet voorstellen dat het dezelfde is als de hobbit die vrolijk stond te dansen op Bilbo's feest, moet je nagaan hoe hij er uit zal zien aan het eind van de reis)... Gandalf, nog 50x stoerder dan ie al was... Grima Wormtongue (over perfecte casting gesproken), het begint ECHT weer te kriebelen. Heb alleen nog twijfels over de Ents, vraag me echt af hoe ze die geloofwaardig in beeld zullen brengen. De flitsen die je van Treebeard ziet in de preview zien er ok uit... maar toch

8 months and 15 days and counting...

Nog 8 maanden en een week........(wat zou ik nu graag een tijdmachine willen hebben)
Ben voor de vijfde keer geweest en het gewoon allemaal even stoer! Heb ook de preview gezien en ik heb er geen woorden voor, kan haast niet wachten. Ik kreeg gewoon weer kippenvel, net als toen ik voor het eerst de trailer van FOTR zag. De kwaliteit in de bios was natuurlijk gewoon goed en het zag er allemaal erg vet uit. Wat ik van Treebeard heb gezien zag er gewoon toppie uit, mensen die het boek niet gelezen hebben en de preview (nog) niet hebben gezien hebben denk niet eens door dat t geen normale boom is (tot ie z'n oog opendoet natuurlijk). Ook Gollem, Gandalf(mijn favoriete personage uit boek en film) en de andere personages zagen er cool uit. Ook de shot waar je het Orc leger ziet optrekken, (één grote kolkende massa) is erg indrukwekkend. Waar ik alleen erg benieuwd naar ben is hoe Shelob eruit gaat zien....
Dat is nl. niet in de preview te zien en ik denk ook dat we haar niet voor december te zien krijgen (net als de Balrog bij FOTR).

avatar van Goodfella
Is het niet zo dat ze Shelob naar het derde deel hebben verplaatst?

avatar van Jordy
ja, die is naar ROTK verplaatst

Dat is nou erg jammer....
Was echt een VET einde geweest.

Wat hebben jullie toch allemaal met die kinderachtige sprookjes

weinig

avatar van StuF
zo te zien wordt two towers een stuk sneller als deel 1, omdat er niet meer van alles uitgelegd hoeft te worden kunnen de acties elkaar sneller opvolgen. ook de karakterschapping lijkt mij te gaan volgens t boek.. je leert de karakters dus door het verhaal heen kennen ipv dat ze 10 min uittrekken om 1 enkele toe te lichten. die paar veldslagen die je te zien krijgen: WOW!! zag er supergoed uit! wat meer a la gladiator (of starwars tpm, kwa afwisseling binnen t gevecht), niet meer alleen dom 2 groepen mensen op elkaar af laten rennen iig . de plains van rohan zagen er ook beters uit, gewoon ontzettende film. of iig een geslaagde teaser

avatar van StuF

zo te zien wordt two towers een stuk sneller als deel 1, omdat er niet meer van alles uitgelegd hoeft te worden kunnen de acties elkaar sneller opvolgen. ook de karakterschepping lijkt mij te gaan volgens t boek.. je leert de karakters dus door het verhaal heen kennen ipv dat ze 10 min uittrekken om 1 enkele toe te lichten. die paar veldslagen die je te zien krijgt: WOW!! zag er supergoed uit! wat meer a la gladiator (of starwars tpm, kwa afwisseling binnen t gevecht), niet meer alleen dom 2 groepen mensen op elkaar af laten rennen iig . de plains van rohan zagen er ook beters uit, gewoon ontzettende film. of iig een geslaagde teaser

edit: spelfoutjes

ik klikte trouwens op 'edit' ipv quote d8 ik toch?! naja foutje (: