The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy
179 minuten / 223 minuten (extended edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, John Rhys-Davies en Viggo Mortensen

De hobbits Frodo en Sam trekken verder richting Mordor om hun taak, het vernietigen van de machtige Ene Ring waar de slechte Sauron naar op zoek is, te volbrengen. Hierbij krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Ondertussen proberen Merry en Pippin te ontsnappen uit de handen van een Uruk-Hai leger en helpen Legolas, Aragorn en Gimli koning Theoden van Rohan in zijn strijd tegen de legers van Saruman.

• Vanaf 15 oktober in de bioscoop (re-release)
  • nummer 19 in de top 250

avatar van Goodfella
Ik vind het trouwens erg slecht dat in de Two Towers trailer/teaser al te zien is dat Gandalf nog leeft. Leuk voor de mensen die het boek niet gelezen hebben...

Ik heb gisteren trouwens pas de eerste beelden van TTT gezien. (op de FotR dvd) heel... erg... mooi!!

Klopt.
Alleen is Gandalf ineens helemaal in 't wit; misschien denken mensen wel dat het een soort geest is a la Obi Wan Kenobi
Maar de lezers weten wel beter!

Treebeard is trouwens wel heel eventjes te zien in de preview die op een gegeven moment achter de bios-versie van FoTR werd geplakt....

Vorig jaar ging FOTR in primaire maar toen moest ik nog een week of twee wachten (Tivolli in Apeldoorn) voor dat ik naar de film kon omdat het anders te duur was. Ik hoop dus ff niet dat dat ook met TTT gaat gebeuren want dan ga ik gillen!!
Anders moet ik maar naar Arnhem gaan.

Nog 4 maanden....

Jeemineeeee

194 minuten!!!!!!!

avatar van Jordy
ja las het ook, maar da's nog niet de definitieve versie waarschijnlijk

avatar van Jordy
Heel Hollywood staat op z'n kop, overal duiken geruchten op dat ie al te downloaden is...

nu wordt duidelijk dat het waarschijnlijk gewoon om verkeerd-benaamde files op Kazaa enzo gaat... ik heb 'm in ieder geval nergens voorbij zien komen

Oftewel: de publiciteitscampagne draait weer op volle toeren!

Anders moet ik maar naar Arnhem gaan.

En wat is daar mis mee?

avatar van narva77
narva77 (crew)
Misschien allergisch voor trolleybussen

Hier

Misschien allergisch voor trolleybussen

Hier
LOL, volgens mij heeft hier iemand echt niets te doen.

Er is niets mis met Arnhem. (de bioscoop is daar trouwens ook veel mooier) Ik heb het er wel voor over om er naar toe te gaan. Kan echt niet wachten.

gimli f
Zeker weten, eerst het boek deel 2 nog even uitlezen en dan... deze film schint spectactulairder te worden dan de eerste film. En Arnhem, daar is toch wel wat mis mee?

Nee, de huidige is misterieuzer.

bovendien is dat een plaatje uit de proloog van deel 1

GerwinF
Ik heb dus die bovenaanstaat (met die torens) als posterformaat. (Zeer groot). Mocht er iemand geinteresseerd zijn?

avatar van jay73
Jammer alleen dat deze filmposter niet klopt. Barad-dur en Orthanc zijn enkele honderden mijlen van elkaar gescheiden, en dan loopt er nog een forse bergketen tussendoor. Kunnen natuurlijk nooit in een shot te vangen zijn (hebben ze in de film hopelijk ook niet gedaan).

gimli f
Jay 73, je hebt helemaal gelijk. Dit is toch geen kleine fout?! Maar goed: we geven ze het voordeel van de twijfel, de makers.
Verder: ik heb er wel zin in, deze film. Ik moet me alleen nog even door het boek wurmen, ben nu pas op pagina 105 of zo. En die Ents, en Treebeard? Hoe gaan die er nu precies uitzien?

avatar van Jordy
gewoon een grafisch "grapje", zo dom zullen ze heus niet zijn

avatar van jay73
Voor diegenen onder jullie die af en toe gevoederd willen worden met nieuwe foto's van ttt: Kijk hier eens en geniet! Nieuwe foto's!!

avatar van Jordy
over een week (dinsdag) komt er een nieuwe trailer online!

Dames ,

Kijk even op deze website van een fransoos/francaise die al lange tijd overal foto's van LOTR vandaan verzamelt.

De site is wel in het frans (images = foto's ), maar daar voel je bij de foto's niets van.

www.numenoreen.com

Maz

avatar van Goodfella
over een week (dinsdag) komt er een nieuwe trailer online!

Volgens www.thefellowship.nl komt ie 30 september online. Da's *kijkt op horloge* vandaag dus!!

Ik vraag me trouwens af... Denken de mensen die TFOTR 5 sterren hebben gegeven dat ze voor deze film op dezelfde beoordeling uit komen?

avatar van Jordy
alsof ik al niet kippenvel genoeg had tijdens het kijken van de trailer gooien ze ook nog eens de Requiem For A Dream muziek er doorheen en om je geboortedatum telkens aan het eind van een trailer te zien is natuurlijk ook niet verkeerd ja prachtig zeg... had ik al een keer gezegd dat ik deze film graag wil zien?

avatar van pjotr
Mij viel het ook meteen op - de muziek van Requiem for a dream. Wel een beetje stom vind ik , de muziek is beeldschoon maar om 'm nu hier ook voor te gebruiken. Brodsky Quartet toch.....?

Als dit toch geen meeslepend film-epos word........

neo (crew)

volgens mij niet

ik had net hetzelfde bij het zien van de trailer.prachtig!!!

avatar van Jordy
wat ik dus zo stoer vind aan het gebruik van de rfad-muziek: het is volgens mij opnieuw opgenomen! een koor, een echt orkest... zo is het in rfad niet te horen! De vraag is nu of het ECHT in de film zelf ook gebruikt gaat worden, waarom zou het anders opnieuw opgenomen zijn?

daarnaast is het gebruik van muziek uit andere films in trailers natuurlijk erg gebruikelijk, bijvoorbeeld de Matrix muziek in de Spider-Man trailer