The Lord of the Rings: The Two Towers (2002)

Verenigde Staten / Nieuw-Zeeland
Avontuur / Fantasy
179 minuten / 223 minuten (extended edition)

geregisseerd door Peter Jackson
met Elijah Wood, John Rhys-Davies en Viggo Mortensen

De hobbits Frodo en Sam trekken verder richting Mordor om hun taak, het vernietigen van de machtige Ene Ring waar de slechte Sauron naar op zoek is, te volbrengen. Hierbij krijgen ze hulp uit onverwachte hoek. Ondertussen proberen Merry en Pippin te ontsnappen uit de handen van een Uruk-Hai leger en helpen Legolas, Aragorn en Gimli koning Theoden van Rohan in zijn strijd tegen de legers van Saruman.

• Vanaf 15 oktober in de bioscoop (re-release)
  • nummer 19 in de top 250

Gandalf, nog 50x stoerder dan ie al was...

joh, ik dacht dat ie dood was.. hehe

Veel mensen die het boek (nog) niet gelezen hadden vroegen mij of Gandalf dood was...
Tegen hen heb ik gezegd dat Gandalf de Grijze inderdaad niet meer is, maar ik heb ze niet verteld hij zou 'herrijzen' als Gandalf de Witte. Zo hoefde ik niet te liegen en heb ik de 'verassing' toch niet voor die mensen verpest.:)Toen die mensen de preview zagen bleek al mijn moeite voor niets geweest.

Nog zeven maanden en 17 dagen

Ik vind dat er te lang tussen deel 1 , 2 en 3 zit. Was een half jaar niet lang genoeg geweest?
Nog 7 maanden en 16 dagen

Nog 7 maanden en 16 dagen

Iets zegt me dat deze film de meeste reacties ooit gaat krijgen...

neo (crew)
ik heb the lord of the rings een paar uur
geleden geleden gezien in mijn filmhuis en daarachter kwam ook die trailer van the two towers.ziet er erg cool uit.vooral die reusachtige veldslagen.

Vanuit het commerciële oogpunt is een jaar tussen de films zeker niet te lang. Bij mij in de bios heeft de film ruim vier maanden gedraaid. En ik vermoed dat de film ook voor 18 december 2002 te huur zal zijn. Mensen die de film niet inde bios hebben gezien huren 'm misschien wel en als (relatief) kort daarna deel 2 in de bios te zien is willen ze er zeker naartoe. Ik denk ook dat TTT meer bezoekers zal trekken dan FOTR.

Bij ons in enschede draait ie nóg. vind ik knap persoonlijk

Tweede week geloof ik he ?!

Zo mooi vind ik die poster niet.

avatar van aburefan
ik vind em beter dan the Fellowship

Ja, wel mysterieus plaatje.

Beide posters vind ik een hoog Anton Pieck-gehalte hebben.

BS
heb gisteren de trailer gezien.Ziet er best indrukwekkend uit!

avatar van Jordy
de Helm's Deep battle (waar je 3 seconde van ziet in de teaser, al die orcs met ladders) schijnt DRIE KWARTIER te duren, zonder "meanwhile in mordor" onderbrekingen, non stop action

damn...

avatar van Phooze

hmmm, dit vind ik een beetje vreemd. In het boek duurt dat maar een paar bladzijdes toch (als ik het me zo even herinner...).

avatar van Jordy
tja hele gebeuren in Moria duurt ook maar een paar bladzijden, is ook half uur spektakel in deel één vind ik niet erg persoonlijk

maar volgens mij is dat gevecht bij helm's deep een groot deel van het boek toch? kan het me ook al niet meer herinneren (jaar geleden gelezen). Wat doen Legolas en Aragorn anders nog meer in deel 2? Beetje geouwehoer bij Theoden met Wormtongue, en het gevecht om Helm's Deep toch??

avatar van Phooze
Uiteraard veel geouwehoer . Ook veel geouwehoer als ze onderweg zijn hiernaartoe, en dan weer geouwehoer als ze op weg zijn daarnaartoe....

Wat me gelijk op een andere vraag bracht. Weet iemand hoeveel tijd er zit tussen het begin van het eerste boek (dat Frodo zeg maar de ring krijgt) en het laatste boek ?

er zit een jaar tussen het op reis gaan en terugkomen.

vanaf het punt dat frodo de ring krijgt tot het eind zit 20 jaar tussen:

Bilbo gaat weg op z'n 111e verjaardag. en aan het eind is bilbo 131

Trailer en poster beide heel erg cool. Ik verwacht er heel veel van. OOk is hier, net als bij Harry Potter, het verhaal al goed en hoeven ze het alleen nog maar mooi in beeld te brengen.

avatar van Goodfella
41 foto's van The Two Towers!

Edit: d'r zitten ook foto's tussen van de FotR special edition, zie ik net.

d'r zitten ook foto's tussen van de FotR special edition, zie ik net.
Fart of the Rings ?

Fellowship of the Ring

je meent et

avatar van Jordy
EmDee dacht dat die F een spelfout was, vandaar mijn reactie..

avatar van aburefan
ow, ik dacht dat ie het sarcastisch bedoelde

nee hoor, hoe kom je erbij.

avatar van jay73
Alle personages van de film zijn nu wel te zien geweest in de trailer of op de dvd van FotR, behalve....Treebeard. Dat geheimpje houden ze toch wel goed bewaard.

* dubbel *