Avatar (2009)
Genre: Fantasy / Avontuur
Speelduur: 162 minuten / 171 minuten (special edition) / 178 minuten (extended cut)
Oorsprong:
Verenigde Staten
Geregisseerd door: James Cameron
Met onder meer: Sam Worthington, Sigourney Weaver en Zoe Saldana
IMDb beoordeling:
7,9 (1.484.450)
Gesproken taal: Engels en Spaans
Releasedatum: 17 december 2009
On Demand:
Bekijk via Pathé Thuis
Bekijk via Disney+
Bekijk via meJane
Niet beschikbaar op Netflix
Niet beschikbaar op Videoland
Niet beschikbaar op Prime Video
Niet beschikbaar op Google Play
Plot Avatar
"Enter the world of Pandora."
Jake Sully is een verlamde oorlogsveteraan in de toekomst, die met enkele anderen naar de maan Pandora wordt gebracht. De mensheid wil daar waardevolle grondstoffen uit de grond halen. Deze planeet wordt echter bewoond door de Na'vi, een mens-achtig ras met hun eigen taal en cultuur. De Na'vi doen er alles aan zich te beschermen tegen de mensen. Sully raakt betrokken bij hun vrijheidsstrijd en wordt ook verliefd op één van hen...
Externe links
- Zoek naar deze film op dvd/blu-ray op Amazon
- IMDb (7,9 / 1484450)
- Trailer (YouTube)
- Avatar (MusicMeter)
- Game (GamesMeter)
- Pathé Thuis: vanaf € 14,99 / huur € 3,99
- Kijk op Disney+
- Kijk op meJane
Social Media
Acteurs en actrices
Jake Sully
Neytiri
Dr. Grace Augustine
Colonel Miles Quaritch
Trudy Chacon
Parker zichzelfridge
Norm Spellman
Mo'at
Eytukan
Tsu'Tey
Reviews & comments
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
3D is niet veel meer dan een gimmick en voegt ook naar mijn idee totaal niets toe. Als dat echt zo zou zijn hadden ze die techniek echt al wel veel eerder verbeterd en ook meer gebruikt.
3D film is niet iets nieuws ofzo hoor, het bestaat al ruim 80 jaar.
Het zal waarschijnlijk ook nooit een standaard gaan worden omdat veel filmische trucjes met 3D niet toegepast kunnen worden.
Jij bent zeker al een tijdje niet meer in een AV winkel geweest..... Vind het zelf op TV ook nog niets, maar je kunt er niet meer om heen, zo'n beetje elke TV die voor in de etalage staat is 3D. En de toepassingen zullen heus snel volgens. Verder heeft ook niemand beweerd dat 3D nieuw is, maar de manier waarop Cameron er gebruik van maakt en de kwaliteit die hij er mee bereikt is dat absoluut wel. Denk inmiddels dat dit nog meer een landmark film zal worden dan ik al dacht. Eerste geluidsfilm, eerste kleurenfilm, 'eerste moderne 3D film'. Film markeert toch als geen ander de opkomst van het 3D tijdperk.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Je ziet inderdaad veel 3D tv's ja, maar dat zegt mij nog steeds niets. Het is nog helemaal niet gezegd dat dat ook gaat doorbreken. Er zijn om te beginnen nog diverse systemen in en daar zal er hoog uit 1 van overblijven, dat is tenslotte met vrijwel alle nieuwe ontwikkelingen zo. Mogelijk sterft het helemaal een stille dood. Op VHS zijn er ook genoeg films uitgekomen met 3D brilletjes erbij, maar ook dat zag je al snel niet meer (overigens later het zelfde maar dan op dvd's).
Er zijn overigens genoeg mensen die doen alsof dit een totaal nieuw iets is en ik durf er mijn handen voor in het vuur te steken dat er genoeg zijn die dat ook echt denken.
Cameron heeft inderdaad wel een nieuwe stap gezet in het 3D filmen, maar dergelijke dingen komen wel vaker voor in film-land, zoals de eerste die een film geheel digitaal filmde. Waarschijnlijk weet meer dan 90% van de film kijkers niet eens wie dat was, mede dat daar ook niet zo'n hype omheen werd gemaakt. Om de paar jaar komen er geheel nieuwe snufjes of oudere systemen worden verbeterd, maakt dat een film gelijk een meesterwerk? Nee, verre van! Daar is meer voor nodig dan een verbeterde gimmick.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Zag gisteren de trailer nog eens voorbij komen op Film1 HD en man, wat een lelijk character design zeg! Het zijn gewoon net iets langere, maar dan blauw gestreepte mensen met tunnels, en Pandora zelf is gespeend van elke originaliteit. Gewoon een beetje variatie op de aarde, lekker fantasieloos allemaal. Om over de butt-ugly CGI maar niet te spreken, dat blijft gewoon niet overeind naast de live action. Moest het nu als stijlmiddel gebruikt zijn, zoals in Who Framed Roger Rabbit, dan kon het nog, maar zo, neen. Weg suspension of disbelief! Ik blijf erbij, CGI, mits goed toegepast, kan echt wat toevoegen aan een film (zie Avalon), maar op deze manier komt het gewoon erg gemakzuchtig over, dan WIL ik het verhaal al niet meer volgen. Alles ziet er zo overduidelijk NEP uit, uit de computer getrokken, waarom accepteren wij dit als filmkijkers, wanneer zijn we die grens over gegaan? Special Effects horen toch onzichtbaar te zijn? Dat iemand hier 5 sterren aan kan geven snap ik echt niet.
Mora
-
- 19 berichten
- 0 stemmen
Zag gisteren de trailer nog eens voorbij komen op Film1 HD en man, wat een lelijk character design zeg! Het zijn gewoon net iets langere, maar dan blauw gestreepte mensen met tunnels, en Pandora zelf is gespeend van elke originaliteit. Gewoon een beetje variatie op de aarde, lekker fantasieloos allemaal. Om over de butt-ugly CGI maar niet te spreken, dat blijft gewoon niet overeind naast de live action. Moest het nu als stijlmiddel gebruikt zijn, zoals in Who Framed Roger Rabbit, dan kon het nog, maar zo, neen. Weg suspension of disbelief! Ik blijf erbij, CGI, mits goed toegepast, kan echt wat toevoegen aan een film (zie Avalon), maar op deze manier komt het gewoon erg gemakzuchtig over, dan WIL ik het verhaal al niet meer volgen. Alles ziet er zo overduidelijk NEP uit, uit de computer getrokken, waarom accepteren wij dit als filmkijkers, wanneer zijn we die grens over gegaan? Special Effects horen toch onzichtbaar te zijn? Dat iemand hier 5 sterren aan kan geven snap ik echt niet.
Helemaal mee eens.
Mensen mogen wel van mij 5 sterren geven, maar Avatar is gewoon zwaar overschat.
Ieder zijn eigen mening natuurlijk.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2935 stemmen
@Harm: Tja de meerderheid van de mannen houdt ook van siliconen. ik ook. Dan maar nep, zolang het maar groots aanvoelt. 
Courtes
-
- 140 berichten
- 721 stemmen
Vond de wereld van avatar ook verdracht veel op zangarmash van world of warcraft lijken.
Zou Cameron stiekem een wow er zijn ?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Gewoon een beetje variatie op de aarde, lekker fantasieloos allemaal. Om over de butt-ugly CGI maar niet te spreken, dat blijft gewoon niet overeind naast de live action. Moest het nu als stijlmiddel gebruikt zijn, zoals in Who Framed Roger Rabbit, dan kon het nog, maar zo, neen. Weg suspension of disbelief! Ik blijf erbij, CGI, mits goed toegepast, kan echt wat toevoegen aan een film (zie Avalon), maar op deze manier komt het gewoon erg gemakzuchtig over, dan WIL ik het verhaal al niet meer volgen. Alles ziet er zo overduidelijk NEP uit, uit de computer getrokken, waarom accepteren wij dit als filmkijkers, wanneer zijn we die grens over gegaan? Special Effects horen toch onzichtbaar te zijn? Dat iemand hier 5 sterren aan kan geven snap ik echt niet.
Maar binnen de bewust gekozen variatie op de avond zijn er toch heel veel zaken fantasierijk uitgevoerd. Ik noem het fluoriderende bos en de vliegende kwalletjes. En de CGI van Avalon
als het er ergens uitziet alsof of iemand op een Commedore 64 bezig is geweest, is het die film wel....
Let eens op de cinematografie (zeker in combinatie met 3D) dan snap je mijn 5* misschien beter.
Special Effects horen toch onzichtbaar te zijn? Dat iemand hier 5 sterren aan kan geven snap ik echt niet.
Waarom? Wat een onzin zeg. Ik kan bijvoorbeeld ook heel erg genieten van jaren 80 make-up effecten, zie heus wel dat het niet echt is. En Sin City, daar ziet het er toch allemaal ook niet 'echt' uit. of 300 of Gladiator of etc, etc. En laat ik mijn mond maar houden over die Muppets uit Start Wars, of die platsic ruimteschepen, want die ogen ook verre van onzichtbaar.
Stephan
-
- 7893 berichten
- 1387 stemmen
Zagen we die vliegende kwalletjes ook niet een beetje in The Abyss?
Nee... qua fantasie was Pandora natuurlijk erg braaf. De Navi' zijn gewoon indianen (inclusief oorlogskleuren, pijl en boog en lendedoekjes). De paarden waren precies dat.. Paarden (joh... met 6 benen... wauw) en de draken waren draken die we eindeloos vaak gezien hebben.
Nee hoor... the Blob is origineler.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ben de eerste om tot te geven dat The Blob origineler is, die uit 1958 dan. 
Maar ik vond de remake een stuk vermakelijker. 
dragje
-
- 5098 berichten
- 0 stemmen
the Blob is origineler.
The Blob in 3D is ook in de maak, gezellig zitten in de bioscoop omringt door een geleiachtige entiteit die, aan z'n geluid te horen, roken decennia geleden al had moeten opgeven if you ask me..
nakada
-
- 2203 berichten
- 1680 stemmen
.....wat een lelijk character design zeg! Het zijn gewoon net iets langere, maar dan blauw gestreepte mensen met tunnels, en Pandora zelf is gespeend van elke originaliteit. Gewoon een beetje variatie op de aarde, lekker fantasieloos allemaal. Om over de butt-ugly CGI maar niet te spreken.............Alles ziet er zo overduidelijk NEP uit, uit de computer getrokken, waarom accepteren wij dit als filmkijkers, wanneer zijn we die grens over gegaan? Special Effects horen toch onzichtbaar te zijn? Dat iemand hier 5 sterren aan kan geven snap ik echt niet.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Maar binnen de bewust gekozen variatie op de avond zijn er toch heel veel zaken fantasierijk uitgevoerd. Ik noem het fluoriderende bos en de vliegende kwalletjes. En de CGI van Avalon
als het er ergens uitziet alsof of iemand op een Commedore 64 bezig is geweest, is het die film wel....
Ja, maar in Avalon is het gebruikt als stijlmiddel en die 'Tank' die ze moeten bestrijden is ook CGI en ziet er verdomde goed uit.
Waarom? Wat een onzin zeg. Ik kan bijvoorbeeld ook heel erg genieten van jaren 80 make-up effecten, zie heus wel dat het niet echt is. En Sin City, daar ziet het er toch allemaal ook niet 'echt' uit. of 300 of Gladiator of etc, etc. En laat ik mijn mond maar houden over die Muppets uit Start Wars, of die platsic ruimteschepen, want die ogen ook verre van onzichtbaar.
Ik heb er minder moeite mee om te geloven dat die poppen echt zijn dan die brakke CGI uit de Special Editions en de nieuwe Trilogie. Ik zeg heus niet dat het er bij Star Wars allemaal 'echt' uitziet, verre van, maar ik wil het geloven omdat het deel uitmaakt van het verhaal en omdat die 'muppets' tastbaar zijn en de acteurs ze ook zagen tijdens het schieten van de scene. Vroeger moesten modellenbouwers hun stinkende best doen om het echt te laten lijken. Nu is het gewoon 'ah joh, doe we met de computer wel'.
Wat de cinematografie betreft van de 3D versie: die heb ik niet gezien en dat houd ik graag zo. Ik houd graag van scherp beeld en heldere kleuren, dan komt er maar geen kwal op me af zweven (erg goedkoop trouwens). 3D hoort in de Efteling thuis, niet in de bios.
Moest Avatar een animatiefilm zijn geweest, al dan niet in 3D, dan had ik het nog wel hoger kunnen waarderen.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
In tegenstelling tot George Lucas vind ik de Special Edition van Star Wars geen verbetering ten opzichte van het origineel. Ik vrees ook voor de Blu-Ray, daar zal ook wel weer vanalles aan versleuteld worden. Misschien plakken de Ewan McGregor, oud geschminkt wel over Alec Guiness heen, vervangen ze alle poppen door CGI en plakken ze Hayden Christensen over Sebastian Shaw. Sta nergens meer van te kijken.
En sorry, maar de effecten van 2001 zijn 1000 keer beter dan die van Avatar, nergens het idee gehad dat het nep was, terwijl Kubrick echt niet in de ruimte is geweest. Zelfde geldt voor Blade Runner, die op touwtjes aan een Spinner na ook echt lijkt.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ik heb er minder moeite mee om te geloven dat die poppen echt zijn dan die brakke CGI uit de Special Editions en de nieuwe Trilogie. Ik zeg heus niet dat het er bij Star Wars allemaal 'echt' uitziet, verre van, maar ik wil het geloven omdat het deel uitmaakt van het verhaal en omdat die 'muppets' tastbaar zijn en de acteurs ze ook zagen tijdens het schieten van de scene.
het gaat er dus gewoon om of jij het WIL geloven. Tja, daar kan Cameron weinig aan doen.
Maar ik wil je wel helpen, alle Na'vi's zijn ook echte acteurs, enkel hun make up is digitaal. (Exact zoals bij Twoface in TDK) Maar alle bewegingen en gezichtsuitdrukkingen zijn van echte acteurs, waardoor ze bij Avatar alweer een stuk 'echter' (geloofwaardiger) ogen dan bij gewone CGI. Kijk hier maar eens na, misschien dat dan het muntje valt op welk vlak Avatar zo baanbrekend is.
YouTube - Performance Capture Featurette
Wat de cinematografie betreft van de 3D versie: die heb ik niet gezien en dat houdt ik graag zo. Ik houd graag van scherp beeld en heldere kleuren, dan komt er maar geen kwal op me af zweven (erg goedkoop trouwens). 3D hoort in de Efteling thuis, niet in de bios.
'Ignorant like a child'
(Ik heb nooit een scherper beeld en kleurrijker beeld gezien dan Avatar in Imax 3d) Nu heb je ook geen enkele kaas gegeten van wat Cameron met 3D doet....
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
En sorry, maar de effecten van 2001 zijn 1000 keer beter dan die van Avatar, nergens het idee gehad dat het nep was, terwijl Kubrick echt niet in de ruimte is geweest. Zelfde geldt voor Blade Runner, die op touwtjes aan een Spinner na ook echt lijkt.
Zet het openingsshot van Avatar eens tegenover het mooiste ruimteschipshot uit 2001 en laat me weten welke je mooie, beter, echter vind. Wel eerlijk zijn. Ben zelf ook fan van 2001, maar die prachtige schaalmodellen halen het niet bij het openingsshot van Avatar.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Dat van die digitale make-up wist ik niet, desalniettemin ziet het er lelijk uit, geef mij maar gewoon grime. Frappant ook dat ze zelf zeggen 'nu hoeven ze niet meer uren in de make-up', oftewel gemakzucht. Het was veel eenvoudiger dan ze te schminken en ook al ziet het er beter uit dan standaard CGI, het ziet er nog steeds niet uit.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Avatar was onmogelijk geweest zonder deze techniek, of dacht je dat zo'n paard wel even 6 uur stil ging zitten voor twee beenproteses. En als je Cameron een ding niet kunt verwijten is het wel 'gemakzucht'...... Kijk je mag m slecht of lelijk vinden, maar je overige argumenten zijn kul.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Ja, maar waarom hebben ze er dan niet helemaal een animatiefilm van gemaakt? Dat vind ik al een stuk makkelijker te slikken.
Oh en wat je argument over IMAX 3D betreft: dat gaat gewoon niet op. De meeste mensen zien em bij de Pathe om de hoek en stereoscopie is gewoon niet geschikt voor snelle beelden, dan wordt het gewoon snel wazig. En op DVD (in 2D) moet de film ook nog te genieten zijn, want zo gaan de meeste consumenten 'em bekijken. Als 3D of IMAX nodig is om een film beter te maken, dan is er iets mis met de film. 2001 is op Blu-Ray ook niet beter dan op DVD, wel mooier. En Hotel California van the Eagles wordt ook geen beter album als je het op een stereo-toren van 10,000 euro afspeelt in plaats van op een Blokker-setje van 100 euro.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Ja, maar waarom hebben ze er dan niet helemaal een animatiefilm van gemaakt? Dat vind ik al een stuk makkelijker te slikken.
Oh en wat je argument over IMAX 3D betreft: dat gaat gewoon niet op. De meeste mensen zien em bij de Pathe om de hoek en stereoscopie is gewoon niet geschikt voor snelle beelden, dan wordt het gewoon snel wazig. En op DVD (in 2D) moet de film ook nog te genieten zijn, want zo gaan de meeste consumenten 'em bekijken. Als 3D of IMAX nodig is om een film beter te maken, dan is er iets mis met de film. 2001 is op Blu-Ray ook niet beter dan op DVD, wel mooier. En Hotel California van the Eagles wordt ook geen beter album als je het op een stereo-toren van 10,000 euro afspeelt in plaats van op een Blokker-setje van 100 euro.
Cameron heeft er geen zuivere animatiefilm van gemaakt omdat zijn doelgroep breder was dan Harm1985. En wat je schrijft over Imax 3D is kul en ik kan het weten want ik heb het gezien en jij niet.
En wat je zegt over dat het ook nog in 2d te genieten moet zijn (wat het voor velen ook is) zeg ik waarom? Cameron wou een ultieme Imax 3D beleving creeren. Waarom zou hij dan met sikkeneurige 2d kijkers rekening houden?
Nog even en je gaat eisen dat het zelfs op zo'n groene monitor in het vliegtuig optimaal tot z'n recht moet komen....
The-Batman
-
- 140 berichten
- 0 stemmen
Cameron heeft veel gejat van andere kunstenaars,vooral tekenaars/Schilders ik had jaren geleden al een kaart met die vliegende bergen.Maarja beter goed gejat dan slecht bedacht nietwaar?.
MrTheEnd
-
- 10 berichten
- 384 stemmen
Wat de cinematografie betreft van de 3D versie: die heb ik niet gezien en dat houd ik graag zo. Ik houd graag van scherp beeld en heldere kleuren, dan komt er maar geen kwal op me af zweven (erg goedkoop trouwens). 3D hoort in de Efteling thuis, niet in de bios.
Ik ben het met je eens dat het klappen naar vlinders en dat soort 3D effecten in de Efteling thuis horen. Maar dat is nu juist wat er zo anders is. Ik had 1 keer dat ik dacht dat er iets op me af kwam, voor de rest gaf de 3D veel meer diepte en had het in de film een toegevoegde waarde.
En als je er niet geweest bent, hou dan aub op met commentaar te geven. Je kunt er pas over oordelen als je het gezien hebt. Zeker bij Avatar.
harm1985
-
- 526 berichten
- 503 stemmen
Heb Alice in 3D gezien en vond het totaal overbodig. Pas op Blu-Ray thuis kon ik ervan genieten, lekker in 2D in full HD. Wat ik over Avatar wil zeggen is dat als je de IMAX 3D beleving weghaalt er bar weinig overblijft. Ik heb em op DVD gezien en vond het niet bijzonder. Een live concert klinkt op een CD ook minder tof dan in de zaal, maar als het een goed concert is, kijk je daar overheen.
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Alice is met een compleet ander systeem gedaan, bovendien een regisseur die zich veel meer op het fantasierijke dan op de technische aspecten en de (3D) mis en scene focust zoals Cameron. Geen wonder, onvergelijkbaar.
Avatar is nu eenmaal en film die zich meer dan anderen leent om op het grote doen en in 3D in het bijzonder te zien. Rammstein is ook live veel indrukwekkender dan op cd, terwijl dat voor een opvoering van een statisch kamerorkest veel minder geldt.
Daarbij is er ook nog zoiets als stemming. Soms heb ik helemaal geen zin in Avatar of Rammstein en kijk of luister ik liever naar iets anders. Is puur een subjectieve beoordeling op dat moment. Feit blijft dat je geklaag over kleuren en de technische aspecten geen stand houden.
Vanwaar die grudge tegen deze film?
mcdaktari
-
- 7318 berichten
- 0 stemmen
Ik heb hem gisterenavond maar weer eens gekeken maar ik zit er toch aan te denken om mijn stem te verhogen, al is het alleen al om het schitterende prachtige landschap wat ze gecreeerd hebben. Want ondanks dat ik de film al een paar keer gezien heb werd ik wederom meegezogen in het mooie pandora.
Hoe dan ook het is gewoon een zeer mooi gemaakte film ongeacht wat voor negative reakties er ook zijn, het is en blijft een prachtig werkje.
TimZor
-
- 528 berichten
- 407 stemmen
Alice in 3d vergelijken met Avatar 3d terwijl je Avatar niet gezien heb is niet te doen. Dit kan je gewoon ook niet doen. Alice was slecht en wazig mede door dat het 2d geschoten was en omgezet naar 3d om met de hype mee te gaan. (Dit om kosten te sparen). Avatar was rechtstreeks 3d geschoten en was dan (vooral imax) dan ook subliem en in de bios totaal niet te vergelijken met Alice.
Courtes
-
- 140 berichten
- 721 stemmen
Waren de mensen vroeger ook zo laaiend over de eerste kleuren films?, ik keek zo door de graphics heen, waardoor het filmpje wel heel erg bloot kwam te liggen.
Thorak
-
- 6354 berichten
- 1888 stemmen
Exactly my point, Courtes!
Ik blijf (en zal dat waarschijnlijk altijd blijven doen) een film als geheel zien en niet als een aantal losse componenten en als geheel stelt gewoon heel erg telleur.
Uiteraard kan een film in een bepaald onderdeel uitblinken, maar als de rest bagger is wordt het niet opeens een (zeer) goede film door alleen dat onderdeel. Afgezien van het uiterlijk bevat Avatar niets anders dan (slecht) jatwerk.
filmliefhebber92
-
- 1196 berichten
- 2576 stemmen
Exactly my point, Courtes!
Ik blijf (en zal dat waarschijnlijk altijd blijven doen) een film als geheel zien en niet als een aantal losse componenten en als geheel stelt gewoon heel erg telleur.
Uiteraard kan een film in een bepaald onderdeel uitblinken, maar als de rest bagger is wordt het niet opeens een (zeer) goede film door alleen dat onderdeel.
precies
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Waren de mensen vroeger ook zo laaiend over de eerste kleuren films?, ik keek zo door de graphics heen, waardoor het filmpje wel heel erg bloot kwam te liggen.
Knap, wat zag je dan? De acteurs in hun stippenpakken?
Reinbo
-
- 70660 berichten
- 0 stemmen
Exactly my point, Courtes!
Ik blijf (en zal dat waarschijnlijk altijd blijven doen) een film als geheel zien en niet als een aantal losse componenten en als geheel stelt gewoon heel erg telleur.
Uiteraard kan een film in een bepaald onderdeel uitblinken, maar als de rest bagger is wordt het niet opeens een (zeer) goede film door alleen dat onderdeel. Afgezien van het uiterlijk bevat Avatar niets anders dan (slecht) jatwerk.
Voor een visueel medium is het uiterlijk toch veel belangrijker dan het verhaal? Neem Expendables, daarvan is het verhaal toch ook drie keer niks en is het allemaal puur jatwerk van Commando en zo.
Maar je mag 'm verder best slecht vinden hoor. Is vooral jammer voor jezelf.
Pre- en sequels

Avatar: Fire and Ash
2025
77 reacties

Avatar: The Way of Water
2022
536 reacties
Gerelateerd nieuws
'Avatar: Fire and Ash' haalt ondanks lagere beoordelingen hoog bedrag op
'Avatar: Fire and Ash' heeft slechtste beoordeling van gehele reeks: 'Teleurgesteld'
Maakt derde 'Avatar'-film verwachtingen waar? Geschatte opbrengst belooft sterke start
Splinternieuwe trailer van 'Avatar: Fire and Ash' online gedeeld
Bekijk ook

The Lord of the Rings: The Return of the King
Avontuur / Fantasy, 2003
5.911 reacties

The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring
Fantasy / Avontuur, 2001
3.683 reacties

The Dark Knight
Actie / Misdaad, 2008
7.908 reacties

The Matrix
Sciencefiction / Actie, 1999
2.350 reacties

Django Unchained
Western / Actie, 2012
2.178 reacties

Inception
Thriller / Sciencefiction, 2010
7.006 reacties
Gerelateerde tags
paraplegicculture clashattachment to natureinheemstoekomstspace warruimtekoloniemaatschappijruimtereisfuturisticromantiekruimtebuitenaards wezentribealien planetdistant futuremarinesoldaatstrijdliefdesaffairewetenschappernatuurnative peoplesruimte-operaanti warpower relationstribal customs mind and soultribal peopletribal chiefcryonicsspiritual community22nd centurysave the planetracial discrimination soldiersinspirationalgrandspeculative fictiondramaticstereoscopic film appreciativeboldenthusiasticexhilaratedhopeful
Nieuwsbrief MovieMeter
Het laatste film- en serienieuws per e-mail ontvangen?
Populaire toplijsten
- Top 250 beste films aller tijden
- Top 250 beste sciencefiction films aller tijden
- Top 250 beste thriller films aller tijden
- Top 250 beste familie films aller tijden
- Top 250 beste actie films aller tijden
- Top 100 beste films van de laatste jaren
- Top 100 beste films op Netflix
- Top 100 beste films op Disney+
- Top 100 beste films op Pathé Thuis
- Top 50 beste films uit 2020
- Top 50 beste films uit 2018
- Top 50 beste films uit 2019
- Top 25 beste films in het Nederlands
Corporate & Media
Realtimes Network
Innovatieweg 20C
7007 CD, Doetinchem, Netherlands
+31(315)-764002
Over MovieMeter
MovieMeter is hét platform voor liefhebbers van films en series. Met tienduizenden titels, die dagelijkse worden aangevuld door onze community, vind je bij ons altijd de film, serie of documentaire die je zoekt. Of je jouw content nou graag op televisie, in de bioscoop of via een streamingsdienst bekijkt, bij MovieMeter navigeer je in enkele klikken naar hetgeen dat voldoet aan jouw wensen.
MovieMeter is echter meer dan een databank voor films en series. Je bent bij ons tevens aan het juiste adres voor het laatste filmnieuws, recensies en informatie over jouw favoriete acteur. Daarnaast vind je bij ons de meest recente toplijsten, zodat je altijd weet wat er populair is op Netflix, in de bioscoop of op televisie. Zelf je steentje bijdragen aan het unieke platform van MovieMeter? Sluit je dan vrijblijvend aan bij onze community.








