Blade II (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Horror

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Wesley Snipes, Kris Kristofferson en Luke Goss

Er heeft zich een vreemde mutatie voorgedaan in de vampierenwereld, genaamd The Reaper. De bloeddorst van deze vampieren is zo groot dat ze het op zowel mensen als andere vampiers voorzien hebben. Blade en Whistler besluiten samen te werken met The Bloodpackt, een elite team vampiers, aangezien ze dit maal een gezamenlijk doel hebben.

251 BERICHTEN 25 MENINGEN
avatar van Kliko_Green
Wel funny om te bedenken:
De bril van Snipes blijft in elk gevecht keurig om zijn plek. Zelfs als hij met zijn kop tegen een muur aan wordt gesmeten.

Beter dan het eerste deel.

Komt vooral door de regie van Del Toro, die toch heel wat beter is dan Norrington. Anderzijds vind ik dit wel Del Toro's slechtste film. Normaal weet hij toch iets meer met personages en setting klaar te spelen dan hier te zien was.

Kwam er tijdens het kijken achter dat ik dit deel ook al ooit in de bios gezien had. Vond het toen al niet veel (was ook niet mijn keuze), zoveel jaar later blijft die mening gewoon staan. Al kon ik wel iets meer genieten van Del Toro's inbreng.

Niet alles is beter. De rave club kopie is erg matig en ook de actiescenes blijven jammerlijk kapot geknipt, maar het sfeertje dat er hangt is heel wat leuker. Komt mede door het duo Varela/Perlman, die wat extra pit in de film brengen. Snipes blijft een spijtige miscast, die zelfs weggespeeld wordt door z'n sidekicks.

Beter dan het eerste deel, maar blijft een wat povere reeks.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
De verrassing van deel 1 is er af en del Toro zit wat gevangen tussen meer van het zelfde en een eigen inbreng. Dat geeft soms creatieve momenten, maar wel in een niet zo bijster originele setting. Het lijkt wel of hij dezelfde kant wil opgaan als Aliens dat net als z'n voorganger vooral mikte op actie. Daar lukte het wel om een eigen stijl naar voor te brengen. Del Toro zal pas later bij Hellboy z'n eigen ding wat meer kunnen doen. Blade II is vooral veel van hetzelfde, buiten de goeie delen dan. Maar geen slechte film, daarvoor is de actie zelf wel goed en is het zoals gezegd, meer van hetzelfde.

Bij een sequel is het altijd zoeken naar een originele insteek, maar met Guillermo del Toro aan het stuur komt dat wel goed. Het heeft soms wat weg van Alien: Resurrection met dat team. Misschien ook wel met de aanwezigheid van Ron Perlman. Ik blijf erbij dat Blade tegenover andere comic-helden één van de meest krachtige is en ook voor de beste actiescènes kan zorgen. Je weet wel dat hij door zijn vampier-genen sterker is dan de gemiddelde mens, maar hij maakt de vijand af met z'n gevechten en met wapens. Wat anders is dan door een gemuteerd talent. De film kent de nodige humor, is af en toe iets te flauw maar levert vooral een goeie actiefilm af. Leuk om Donnie Yen (IP Man) te zien die ook de choreografie van de gevechten op zich nam. Minder dan z'n voorganger, maar wel voldoende kwaliteit om er van te genieten.

avatar van Elineloves
Cool. Na de eerste Blade te hebben herzien doen we deel twee en drie er ook achteraan. Grootste plus voor mij was de komst van Norman Reedus, I love him. Zijn personage vind ik ook zeker een toegevoegde waarde, hij zorgde af en toe voor een lach op mijn gezicht. Perlman vond ik ook wel geinig, wat een frikandel is die vent toch.

Het verhaal an sich is niet bijzonder, maar interessant genoeg. De actie is vet, alleen komt de bloodpact niet helemaal uit de verf. Waren nou net de meest gevreesde vampirekillers. Geef mij dan maar Blade en Whistle.

avatar van de grunt
Beste uit de serie. Duidelijk de hand van Del Toro zichtbaar

avatar van tattoobob
Net als het eerste deel een prima film,ik vind dit toch wel de vetste rol die Snipes heeft gehad(samen met zijn rol in Demolition Man (1993) natuurlijk)
Visueel nog iets beter de de eerste blade,verhaal is prima voor zo,n genre film.

avatar van Kondoro0614
Blade II

Een heerlijk vervolg op het eerste deel Blade (1998) waar Actie / Bloed / Vampieren en een heerlijke rol van Snipes weer goed op zijn plek staat. Ten eerste , wow. De actie in deze film, wat heb ik daar lekker naar zitten kijken. De ene naar de andere werd afgeslacht door Snipes, haha!! Bloed was natuurlijk ook niet te missen hier en ja de vampieren ook niet. Maar ook hier, hebben ze een heel vet, nieuwe vampier gevonden. Nomak was zijn naam, die goed gespeeld werd door Luke Goss.

Uiteraard is Wesley Snipes weer lekker bezig in de film en ik vind de rol echt gepast voor hem. Goed om Kris Kristofferson ook weer te zien, haha! Ron Perlman, onze Sons of Anarchy man. Haha, elke keer als ik hem zie krijg ik de song van SOA in mijn hoofd ! En ook leuk om Norman Reedus te zien. Of Darryl? Van The Walking Dead.. Haha lol! Echt wennen om hem een andere rol te zien spelen in plaats van pijltjes in de hoofden van zombies te schieten !

Het verhaal van Blade II is leuk om te volgen en het concept is niet echt iets vernieuwend. Ondanks Luke Goss dan, een nieuwe type vampier. Het is tot nu toe nog een leuke trilogy en ik hoop dat deel drie ook goed is. Dus snel starten dan maar ! Ik geef het zelfde cijfer als ik deel 1 heb gegeven.

avatar van Metalfist
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Can you blush?

Hoewel ik fan ben van hetgeen Marvel in de loop der jaren heeft uitgebracht, heeft Blade me nooit echt enorm kunnen bekoren. De eerste film heeft weliswaar een verdubbeling in score gekregen toen ik hem een tijd geleden opzette, maar het was nog steeds één van de minste films uit de Marvel stal. Mijn score voor dit deel stond op 1.5* (net zoals zijn voorganger vooraleer ik aan de herziening begon) en de voornaamste aantrekkingskracht was om te zien of ik ook dit deel wat ondergewaardeerd had.

Het antwoord is ja, maar Blade II is wel een zwakkere film dan de eerste. Het grote probleem hier zit hem in het belachelijke Bloodpack groepje. Van de 8 figuren die in dat team zitten is er eigenlijk maar één die iet of wat tot zijn recht komt en dat is Snowman. Reinhardt is een irritante macho (ongetwijfeld ook één van de slechtste rollen van Ron Perlman) en hoewel Lighthammer er nog op zich nog mee door kan heeft die echter de pech dat hij wordt opgescheept met Verlaine die het personage compleet onderuit haalt. Op papier zal dit ongetwijfeld interessant lijken (onder andere doordat het oorspronkelijk het idee was dat Verlaine de tweelingzus van Racquel uit het eerste deel ging zijn), maar de uitwerking is pover. Is dan alles slecht aan deze sequel? Neen, dat nu ook weer niet. Zo werkt het uitgangspunt met Nomak vrij goed en zien de effecten er een stuk beter uit.

Wat dan natuurlijk de verdienste van Guilermo Del Toro is. Iedereen lijkt het er wel over eens te zijn dat dit zijn zwakste werk is, maar hij maakt er nog wel wat van. Hij slaagt er zelfs in om dat houterige gedoe van Snipes tijdens de gevechten te maskeren en de actie in het algemeen ziet er gewoon degelijk uit. Niet zo moeilijk ook als je op Donnie Yen kan rekenen als action choreographer. Yen neemt dan ook nog eens de kleine bijrol van Snowman op zich dus op dat gebied is het wel genieten, al had zijn rol misschien nog wat uitgebreider gemogen. Kris Kristofferson keert terug als Whistler en is van eenzelfde niveau. Tof ook om Norman Reedus als Scud te zien. De 'twist' waar hij mee de bad-guy is, is weliswaar pover maar Reedus maakt er nog het beste van.

Blade II doet een aantal dingen beter dan zijn voorganger, maar het nieuwe is er wat af en Del Toro wordt genoodzaakt om binnen een klein wereldje te werken. Iets wat hem blijkbaar niet zo goed afgaat. Snipes heeft een tandje bijgestoken, maar jammer genoeg is de rest van de cast soms huilen met de pet op. Benieuwd wat deel 3 brengt, heb die volgens mij ooit eens gezien en kan me er niets meer van herinneren. Ik hou het in het midden of dat een goed of slecht teken is.

geweldig vervolg.ook al heel vaak gezien en hij blijft super.ik ben echt fan van de blade films geweldig.

avatar van CorvisChristi
"You're about one cunt hair away from hillbilly heaven"

Geweldig vervolg op het i.m.o. matige eerste deel, wat voornamelijk komt door de prima regie van Guillermo del Toro en de spectaculaire actie-choreografie van Donnie Yen (die tevens in de film zit).
De film is een aaneenschakeling van geweldige actie en bij vlagen lekker gore effecten en het totaalplaatje zorgt als het ware voor een wilde achtbaanrit.
Wesley Snipes is lekker op dreef en wordt bijgestaan door andere acteurs waarbij naast Snipes Luke Goss, Ron Perlman, Norman Reedus en Kris Kristofferson het meest opvallen.
DIt is het enige deel die mij weet te smaken en weet mij nog steeds goed te bevallen. Toppertje!!!

avatar van IH88
“Is the enemy of my enemy my friend or my enemy?”

Dit tweede deel heeft dezelfde sterke punten als het eerste deel en regisseur Del Toro weet er vooral visueel zijn stempel op te drukken. Snipes is weer perfect als Blade en kan volop strooien met oneliners en stoere blikken. Wat wel jammer is, is dat de humor ontbreekt en het materiaal wordt iets te serieus genomen. Alle acteurs lijken ook wel een wedstrijdje boos kijken te spelen, zonder iets van persoonlijkheid of charisma. Het wordt allemaal gortdroog opgediend, terwijl het materiaal eigenlijk schreeuwt om wat humor.