Blade: Trinity (2004)

2,84

Actie / Horror
113 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door David S. Goyer
met Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

330 BERICHTEN 28 MENINGEN
avatar van Boeikens
Blijft goed.

Zelden dat in een trilogie alle delen hoge toppen blijven scheren maar hier vind ik dit toch zeker het geval. Ook als het originele er al lang van af is blijft de actie en FX uiterst goed. Ook Snipes blijft er blijkbaar zin in hebben.

geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
De film wordt gered van een complete mislukking door behoorlijk camerawerk en enkele malen aardige actiescenes, maar de scriptschrijvers verdienen wat mij betreft een nieuwe schrijfcursus. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om keer op keer weer een leuk script met vampier-slechteriken te schrijven, maar ik had toch gehoopt dat men niet weer door gebrek aan fantasie Dracula erbij zou halen. Helemaal hilarisch wordt het als blijkt dat men gedurende de hele film er maar niet in kan slagen deze schurk ook echt eng over te laten komen, wat mij betreft waren de badguys in de vorige twee films dan toch een stuk angstaanjagender qua kunstjes en plannen.

De acteurs zelf kunnen duidelijk niet veel met de film. Snipes is duidelijk geirriteerd, Biel vrij emotieloos en Reynolds misplaatst. De enige rollen die me iets deden waren die van worstelaar Triple H (beter acteur dan ik had verwacht) en Dominic Purcell (niet eng, maar wel redelijk geacteerd). De humor is verder behoorlijk dramatisch, al moest ik toch even lachen om de cock-juggling thundercunt zin.

Maar goed, de actie werkt redelijk, al blijft het overal toch een stuk minder goed dan in de eerste twee delen. In dat opzicht moet ik toegeven dat Biel het er met de karate-training die ze voor de film kreeg, het er goed vanaf brengt. Verder is de film zo goed als in ieder opzicht behoorlijk matig, jammer dat de verder erg leuke reeks zo afgesloten moest worden. Nergens compleet vervelend, maar bij vlagen is het toch wat vermoeiend om de aandacht er bij te houden.

Goede film weer. Vond hem zeker evengoed als 1ste en 2de. Jessica Biel en Ryan Reynolds gaf wel een meerwaarde aan het verhaal.

avatar van AsparnA
Whoaaa... blijft een stoere film!
Knap acteerwerk van Wesley Snipes.
Verhaal blijft interessant.

puckb96
Geweldge film met ijzersterke actie! Vraagje: is Blade: House Of Chton een officieel vervolg op deze film en een officiele film in deze franchise?

avatar van blurp194
Voor de zoveelste keer herzien, en deze keer alle drie delen achter elkaar. Snipes en Kristofferson zijn heel goed bezig, ze zijn ubercool als allesovertreffende vampierenjagers. In deze serie films alleen leuke hippe vampieren, en dat is echt een verademing ten opzichte van het kwezelige, vegetarische Twilight genre.

En weer zijn de originele helden, Snipes en Kristofferson van de partij in dit vervolg. In deel drie krijgt Kris Kristofferson wel een duidelijk kleinere rol. Dat wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd door Jessica Biel, die hier de lekkerste, stoerste, meest ubercoole vampierenkiller ooit mag spelen. En dat redt de film, anders was deel drie toch wat afgezaagd aan het worden.

puckb96
In vergelijking met de vorige twee vond ik deze helaas een klein beetje cheesy. Met name de Nightstalkers en Ryan Reynolds kwamen heel erg flauwtjes over. En het idee dat Dracula dit keer de hoofd villain is, is eigenlijk ook een beetje ongeloofwaardig. Wel relax dat Dominic Purcell de rol speelt want hij is een super acteur. Dus tja: helaas is een iets mindere in de reeks, ik hoop dat deel 4 komt en weer een verbetering is.

avatar van Vinokourov
Spijtig, dat de Blade-reeks zo snel afglijdt naar een onacceptabel niveau. Het derde deel was een zielloos en doelloos gebeuren. Wederom neemt Wesley Snipes het (dit keer samen met Nightstalkers) tegen de bloeddorstige vampieren. Met de expliciete sfx ben ik nu echt wel bekend en zo schokkend vond ik dit niet meer. Komt bij dat er in deze film ook nog een dom plot met even zo domme humor verwerkt is. Dikke onvoldoende dus.

What's next? Toch geen Quatro zeker??? Bespaar ons dat!!!!!!!!!!!

Pirreke schreef:
What's next? Toch geen Quatro zeker??? Bespaar ons dat!!!!!!!!!!!

Wesley Snipes heeft echter gezegd dat ie interesse heeft in een vierde deel. maar snipes zit eerst nog een paar jaartjes in de bajes

puckb96 schreef:

dat vraag ik mij ook af. is die house of chton niet de serie pilot?

oh ja dat klopt!

puckb96 schreef:

eind 2012 is hij er al uit. dus zo lang zal het dan niet meer duren denk ik

avatar van john mcclane 2
zelf al van af begin groot blade fan.
geweldige actie,vette videoclip achtige shots.
maar een nadeel van dit deel is dat de opper vampier
wel erg makkelijk te pakken is.
de humor is wel een stuk beter.maar niet dankzij wesley snipes.
raar idee nu als ik hem zie dat hij gewoon in de bak zit,(bummer)

avatar van filmfreak 101
Het verhaal vond ik wat flets....dit is mijn eerste deel van blade,had er voordien al van gehoord en toen hij toevallig op tv was heb ik gekeken....Ook vond ik het raar dat de mensheid nog niet van het bestaan van vampiers wist,blade kon toch gemakkelijk een gevangenemen en tonen aan de mensheid ofzo,ook deed hij heel veel beslissingen die zeker zonder vechten kon opgelost worden,daarom soms niet zo realistisch....maar de actiescenes waren gewoon heerlijk,ook werd de film nooit langdradig,toch een dikke 3!

avatar van nadrin
ondanks dat er nu toch al heel veel van deze films gemaakt zijn.
Vind ik deze echt wel cool.
schitterend geacteerd door Wesley Snipes, en Jessica Biel die wist me in deze rol echt te verrassen. goede effecten en een vlotte verhaallijn die nooit langdradig wordt.

avatar van john mcclane 2
aan twillight ga ik niet beginnen.
blade blijft mijn favo vampieren film. dit blijft ijzersterk met rete strakke actie,muziek(ik hou ook van triphop.
Het laatste deel waardig ,jammer dat het is afgelopen.
maar in mijn ogen de beste moderne vampieren trilogie ever.

avatar van RuudC
geplaatst: bevat spoilers, klik op de tekst om deze te lezen
Ik was wel benieuwd naar wat voor fiasco dit zou worden. De sneer richting de Draculafilms uit de Hammer Studio’s was alvast flink misplaatst. Echt geen idee waar dat goed voor was. Dat ze vervolgens in Syrië een eigen Dracula wakker maken is tot daar aan toe, maar ga niet halverwege de film verkondigen dat hij in Irak gevonden is. Dat is echt ontzettend knullig.

Trinity zelf was soms nog wel vermakelijk. Geen hoogstandje dus, maar dat had ik na het bijzonder matige Blade II niet meer verwacht. Toch opmerkelijk dat met ieder deel weer een grotere eindbaas opgetrommeld moet worden. Altijd vervelend als je makers hebt die met de dag leven. Je ziet te duidelijk dat er na de eerste Blade geen plan was voor een vervolg. Ook na Blade II was dat het geval. Blijkbaar was er genoeg winst gehaald en daarmee is Blade Trinity weer een graadje ziellozer. Er worden keuzes in gemaakt waar ik weinig waardering voor kan opbrengen (het ombrengen van Whistler bijvoorbeeld. Eigenlijk het gaafste karakter van de reeks). Qua verhaal is het er niet beter op geworden, om deze creatieve armoede nog enigszins netjes te omschrijven. Trinity heeft de sufste opbouw van de serie.

De actie oogt wel vertrouwder. Snipes kan gelukkig ook een aardig potje knokken. Zo valt Jessica Biel flink mee in het opzicht dat ik me niet aan haar gestoord heb. Met Ryan Reynolds weet ik nog steeds niet wat ik met hem aan moet. Om zijn uitspraken kon ik soms nog wel lachen, maar zijn karakter an sich is tamelijk overbodig. Rest me vooral nog te zeggen dat de muziek ongelooflijk kut is en de special effects in veel gevallen (lees: de gevechten) lelijk en overbodig zijn. We zijn bijna tien jaar verder en gelukkig zijn er geen tekenen van een vervolg. Trinity heeft z’n momenten, maar het blijft zonde om te zien hoe een gave blockbuster is uitgemolken.

avatar van Timothyvdmeer
Gelukkig is de serie nu over. Deel I is nog steeds geweldig deel II drama.
Dit deel pas er precies mooi tussen. Biel en Reynolds speelden leuk.

Kan Reynolds en zijn komische notes altijd wel waarderen.

maar goed de serie is klaar en dit was voor mij een waardige afsluiter.

Hoort niet echt bij de reeks.

Nu was deel 2 ook wel door een andere regisseur geregisseerd, maar Goyer neemt deze reeks echt een compleet andere richting uit. En het resultaat is niet al te best, zelfs nog wat slechter dan het eerste deel.

Vond ik Snipes meestal de grootste stoorzender in de twee vorige films, zijn het hier toch vooral dat groepje jonge hulpjes. Biel is erg slecht, maar het is uiteindelijk toch vooral Reynolds die gewoon compleet onuitstaanbaar is. Een continue poging tot comedy die echt werkelijk geen enkele keer positief uitpakt.

Kreeg bij deze film sterk het gevoel dat de makers het gevoel hadden te concurreren met Resident Evil. Er zit een stevige Paul WS Anderson vibe in deze film, alleen dan een slechte rip-off. De pogingen om stoer, cool en tof te doen zijn overduidelijk aanwezigheid, maar falen één voor één.

Wat rest is een pijnlijk lang gerokken actiefilm die nergens weet te overtuigen. Voeg nog een compleet belachelijk dracula figuur toe en een open einde zodat ze nog tot de einde der tijden kunnen aanpikken met ofwel een sequel of een reboot, en je hebt een droevige eindnoot voor deze toch al wankele reeks.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Film Pegasus schreef:
Sterke film. Ik hoop dat ze verder gaan met een 4e deel. Jammer dat in dit deel het personage van Blade zelf wat minder werd uitgediept, maar een leuke Reynolds maakt veel goed. Zeker verder doen met de reeks zou ik zo zeggen.

Bij herziening valt toch op dat de film een zeer mager verhaaltje heeft, zelfs voor dit soort films. Blade verschuift wat naar de achtergrond en dat komt de film niet ten goede. De personages van Jessica Biel en Ryan Reynolds zijn beter dan de kritieken doen uitschijnen. Maar ik had graag dat donkere van Blade gezien. De aandacht gaat naar verschillende randpersonages die te flauw zijn. En ook de regie kan geen chemie in de film steken. Ook dat gedoe met die dracula is te goedkoop. Ik blijf fan van Blade, maar hij had meer verdiend dan dit. Hopelijk komt er ooit een 4e deel die Blade terug in ere herstelt.

avatar van Pete_033

Vergeleken de voorgaande delen is dit een zeer zwak vervolg. Het leek soms wel een parodie op de voorgaande delen met als hoogtepunt de totaal niet grappige Ryan Reynolds als Hannibal King.

Het verhaal en de dialogen, waarin David S. Goyer zou moeten uitblinken als scriptschrijver, zijn hier zeer zwak.

Ik kan me heel goed indenken dat Wesley Snipes hier totaal geen zin in had en liever in zijn trailer zat wiet te roken.

Ik hoop dat er nog een vervolg komt met Wesley Snipes als Blade want ze verdienen allebei beter!

avatar van Yugnav
Pijnlijk slecht dit, op alle vlakken.

avatar van tattoobob
Ook dit deel is weer prima....eigenlijk zijn alle drie de delen goed.
Deze rol is voor Snipes weggelegt en dat merk je.
Visueel de beste van de drie....verder lekker hak en snij werk.

avatar van Kondoro0614
Blade: Trinity

Het derde deel van een heerlijke reeks. Van Blade tot Blade: Trinity heb ik zitten genieten van de vecht kunsten van Snipes. De actie scene's in het algemeen, de vampieren en de tegenstanders. Al vond ik de tegenstander in deze film helaas wat minder. In deel 1 vond ik de tegenstander het reëelst. In deel 2 vond ik hem al wat meer naar de fantasie kant gaan en dit deel vond ik hem maar niks. Dan is het ook nog eens geacteerd door die verschrikkelijke man Dominic Purcell ! Ja, dat is zonde. Voor de rest kijkt de film lekker weg en is het wel vermakelijk. Ondanks het magere verhaal wat hij heeft. Helaas was het ook wel jammer dat er opeens twee nieuwe in werden gedrukt. Waar door je alweer een heel ander beeld had van Blade, want je moest weer aan hun wennen. En eraan wennen dat Blade, Snipes nu een 'team' had.

Het is opzich een leuke film om naar te kijken en zeker om mee te nemen als je deel 1 en twee hebt gezien!

avatar van PEN15

De "grapjes" van Ryan Reynolds kan misschien alleen iemand mee lachen die een IQ van minder dan 50

PROEST, ho effe. Het gemiddelde IQ van een Europeaan is al rond de 100. Als je score onder de 50 zit dan denk ik niet dat je nog over lachen kunt spreken..

De Bladefilms heb ik nooit boeiend gevonden en stonden niet bekend om hun snijdende spanning en diepgaande verhalen. Wat ik gisteravond in Trinity zag bevestigde dit nogmaals. Gewoon weer een hele film lang doelloos hakken en schieten, ter zijner tijd weer eens in een hinderlaag lopen en ontsnappen, zoveel kogelregens en ze kunnen gewoon wegrennen, altijd maar dat gezever over hij is de vampier en wij zijn allemaal vampieren, op een gegeven moment zitten er meer vampieren onder ons dan normale mensen. Het komt mij mijn neus uit en ik zou soms willen dat Bram Stoker dat hele verhaal nooit geschreven had. Wat is dat toch altijd met die metrostellen waar geen enkele passagier inzit, dat heb ik nou verder nog nooit meegemaakt. En waarom moet een of ander serum altijd via de hals toegediend worden? Ik heb deze Trinity niet helemaal afgekeken, maar dacht bij mezelf HEY, heb je één Bladefilm gezien dan heb je ze allemaal gezien.

Matige film waarin Blade ditmaal hulp krijgt van een andere groep vampierjagers. De film begint nogal rommelig en het duurt even voordat het verhaal enige richting krijgt. De actie-scenes weten, vooral na de eerste twee films, nergens echt indruk te maken. Wesley Snipes zet een wat saaie rol neer. Gelukkig is daar nog Jessica Biel die hier lekker (stoer) is.

avatar van Metalfist
Hmm. Sounds like rejects from a Saturday morning cartoon

Van de films die de Marvel studio tegenwoordig rijk is, heb ik Blade altijd wat een zwakkere franchise gevonden. In een ver verleden wel eens de drie delen gezien, maar sinds een jaar geleden de eerste twee delen al eens aan een herziening begonnen. Die bleek echter niet enorm succesvol te zijn (deel 1 krijgt 3* en de sequel krijgt 2.5*) waardoor ik dus niet meteen stond te springen om deze Trinity. De aanwezigheid van wat nieuw bloed in de vorm van Ryan Reynolds en Jessica Biel deden me echter wel zin krijgen in dit deel.

Beter dan zijn voorganger in ieder geval, maar ook hier loopt ook wel wat mis. David S. Goyer neemt (wel tof trouwens dat de 2 Disc edition de gewone versie alsook de director's cut bevat) de reeks in een andere richting dan zijn voorgangers en dat resulteert meteen in de dood van Whistler. Die is wat abrupt te noemen maar niet getreurd want al gauw doen de Nightstalkers hun intrede. Daar zit dan ook wat het probleem, want hoewel de film nog altijd Blade heet, is de focus niet meer op de vampierenjager gelegd. Waarschijnlijk de bedoeling dat er hier nog een spin-off of iets dergelijks van gemaakt ging worden, maar dat was blijkbaar ijdele hoop van de makers. Trinity bevat hier en daar nog wel wat leuke gimmicks zoals Hannibal King die met een issue van Tomb of Dracula (de reeks waar zowel Blade als hijzelf hun introductie kregen) ligt te zwaaien maar heel het verhaal rond Dracula is wat standaard. Nu niet dat de voorgangers zo'n toonbeeld waren van een innovatief script, maar ik heb de indruk dat Goyer (die toen de scripts voor zijn rekening nam) beter tot zijn recht kwam met een andere regisseur.

Weinig screentime voor Wesley Snipes eigenlijk. Hij houdt er ook amper dialoog aan over en lijkt het vooral op automatische piloot te doen. Qua vechten blijft hij gelukkig wel overtuigen. Vond hem indertijd in het eerste deel nogal tegenvallend, maar in deze Trinity oogt het weer degelijk. Dat stoïcijnse past ook wel bij zo'n beperkte acteur als Sniper. Nieuw bloed dus in de vorm van Ryan Reynolds (die hier al de kiemen lijkt te zaaien voor zijn rol als Deadpool) en Jessica Biel (die vooral fungeert als eye candy en voor het overige weinig om handen heeft) maar de leukste toevoeging blijkt zowaar Triple H te zijn als één van de henchmen. Dominic Purcell doet wat hij kan als een slecht geschreven Dracula.

Tjah, een film dus waar wel wat op aan te merken is en toch één die je op zich nog wel geboeid houdt. Er zijn een aantal scènes die een pak beter uitgewerkt hadden kunnen worden, maar het is sowieso een franchise die het niet altijd even denderend deed. De reeks herpakt zich ietwat met dit derde deel na een teleurstellende Blade II maar een knaller is het nog altijd niet.

ik ben super fan van de blade films.ze blijven alle 3 geweldige films.

avatar van IH88
“Blade, ready to die?”
“I was born ready motherfucker!”

Dit derde deel is vooral veel testosteron en stoerdoenerij. Zonder de humor en het pretentieloze vermaak van de vorige delen. Na het uitstekende eerste deel lijkt het wel of de franchise geen keuze kan maken tussen een serieuze vampierfilm en over the top entertainment.

Dit derde deel is weer gortdroog, en zelfs Ryan Reynolds weet maar sporadisch iets van leven in de brouwerij te brengen. Snipes doet zijn ding, en volgens mij is hij wel blij dat hij weer zijn zonnebril mag opdoen en klappen mag uitdelen. Alhoewel de vechtchoreografie toch wel matig is. Biel zegt niet veel, maar staat haar mannetje en mag vooral stoer kijken en bloedmooi zijn. Niets mis mee… Over Purcell als bad guy valt niet veel positiefs te zeggen. Gelukkig is Blade hierna met pensioen gegaan, want dit derde deel heeft wel iets weg van een product over datum.