Blade: Trinity (2004)

Actie / Horror
113 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door David S. Goyer
met Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

avatar van Gerlof1378
De 3d Blade film is minder qua alles nevens de 1st 2 delen, maar hij is te doen. Al vind ik Dominic Purcell
echt vreselijk gecast, hij komt totaal niet geloofwaardig over als Drake. Het verhaal vind ik ook minder maar de actie scenes maken dat weer meer dan goed.

avatar van schenkowiets
Meer een superheldenfilm die niet kan tippen aan 1 & 2 maar ook weer niet echt slecht .

avatar van des1
Deel 1 ernstig prima te pruimen. Deel 2 was al "hoe kunnen we meer uit hetzelfde vaatje tappen?"... Deel 3... afijn, vul zelf maar in.

Tarkus schreef:
Wederom een prachtig deel van de Blade trilogie.
Ik had voor deel 2 al 5 sterren gegeven en deze verdiend ze ook, misschien nog meer zelfs.
Fantastische actiescènes en prachtige special effects.
En ook de soundtrack is een pareltje, net als in beide vorige filmen trouwens.
Deze film heeft ook nog eens de mooie Jessica Biel in een van de hoofdrollen, maar let ook eens op de rol van Dominic Purcell als Drake (Dracula), die later wereldberoemd zou worden als een van de broertjes Scofield uit 'Prison Break'.
Kort samengevat, deze 3 filmen zijn voor de liefhebbers van vampierenverhalen echt een must, zowel visueel als voor de sound.

Opnieuw bekeken, blijft een prima film, spijtig genoeg was het de laatste uit de reeks.
En Wesley Snipes… tja, niets dan slecht nieuws daarover...

avatar van joeygamer2
Zeker weer een goede film van Blade! Deel 1 blijft wel de beste, maar deze is ook zeer goed! Lekkere actie weer jammer dat dit het laatste deel is, waren leuke films om naar te kijken.