• 8.517.608 stemmen

Blade: Trinity (2004)

Actie / Horror | 113 minuten / 123 minuten (director's cut)
2,83 1.621 stemmen

Genre: Actie / Horror

Speelduur: 113 minuten / 123 minuten (director's cut)

Geregisseerd door: David S. Goyer

Met onder meer: Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

Releasedatum: 20 januari 2005

Plot Blade: Trinity

"The final hunt begins."

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

imageimageimageimageimageimageimageimage

Danica Talos

Ray Cumberland

avatar van Gerlof1378

Gerlof1378

De 3d Blade film is minder qua alles nevens de 1st 2 delen, maar hij is te doen. Al vind ik Dominic Purcell

echt vreselijk gecast, hij komt totaal niet geloofwaardig over als Drake. Het verhaal vind ik ook minder maar de actie scenes maken dat weer meer dan goed.

avatar van schenkowiets

schenkowiets

Meer een superheldenfilm die niet kan tippen aan 1 & 2 maar ook weer niet echt slecht .

avatar van des1

des1

Deel 1 ernstig prima te pruimen. Deel 2 was al "hoe kunnen we meer uit hetzelfde vaatje tappen?"... Deel 3... afijn, vul zelf maar in.

Tarkus

Tarkus schreef:

Wederom een prachtig deel van de Blade trilogie.

Ik had voor deel 2 al 5 sterren gegeven en deze verdiend ze ook, misschien nog meer zelfs.

Fantastische actiescènes en prachtige special effects.

En ook de soundtrack is een pareltje, net als in beide vorige filmen trouwens.

Deze film heeft ook nog eens de mooie Jessica Biel in een van de hoofdrollen, maar let ook eens op de rol van Dominic Purcell als Drake (Dracula), die later wereldberoemd zou worden als een van de broertjes Scofield uit 'Prison Break'.

Kort samengevat, deze 3 filmen zijn voor de liefhebbers van vampierenverhalen echt een must, zowel visueel als voor de sound.

Opnieuw bekeken, blijft een prima film, spijtig genoeg was het de laatste uit de reeks.

En Wesley Snipes… tja, niets dan slecht nieuws daarover...

avatar van joeygamer2

joeygamer2

Zeker weer een goede film van Blade! Deel 1 blijft wel de beste, maar deze is ook zeer goed! Lekkere actie weer jammer dat dit het laatste deel is, waren leuke films om naar te kijken.

avatar van Shadowed

Shadowed

Best matig.

Ondanks dat de film op een aantal gebieden echt verbetering kent in vergelijking met deel I en II, is dit toch wel duidelijk de slechtste film uit de Blade trilogie. Wel merkwaardig, maar ook wel voorspelbaar. Maar ik had er wel even vertrouwen in na de opening.

Opening was goed, lekker spectaculair met goede actie. Grappige stukjes en een Snipes die erg goed op dreef was als actieheld. Helaas werd Snipes niet zo leuk meer als in de opening, sterker nog, het leek zelfs alsof hij niet meer in de hoofdrol speelde.

De actie is wat rustiger en minder chaotisch. Echter bevat elke beweging nog steeds een hoop geknip, moet je dan nagaan hoe onrustig de voorgaande delen waren. Dit geeft wel meer overzicht en is er meer ruimte voor een kick, maar het laat dan wel zien hoe matig de actiehelden zijn.

Ondanks dat Snipes nog wel leuk is, en Reynolds voor de luchtige toon zorgt, valt Biel toch wat door de mand. Ze ziet er leuk uit en doet het niet slecht, maar als actieheldin is ze gewoon niet goed. Duidelijk slecht in het vechten en geen echt coole uitstraling daarbuiten.

Cameragebruik is wel wat energieker soms en de sets zijn mooi, maar de actie, na de opening dan, is best matig. Het laat zien hoe brak de meeste mensen zijn in vechten. Vooral Purcell was wel heel slecht in vechten voor zo'n legendarisch figuur.

Maar buiten de actiehelden om zitten er nog grotere stoorzenders, de schurken. Wat een theatrale zooi. Vreselijk geacteerd (Posey) en vreselijk saaie figuren. Het komt geen moment over als vampier of schurk, eerder als volslagen debielen in vreemde kleding.

Echter kijkt het verrassend genoeg lekkerder weg dan de voorgaande delen, en de actie is wat leuker om te volgen eigenlijk. Visueel is het allemaal nog wat beter, ondanks dat de effecten vaak nog wat houterig blijven. Maar Goyer weet het visuele niveau absoluut omhoog te tillen.

Voor de rest gewoon matig.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

Bij herziening valt deze film toch wel wat tegen. Er zit geen pit in deze film, Snipes was de Blade films ondertussen ook al beu. Het team hangt niet aan elkaar en de vijand is een lachertje. Jammer, want het had een mooi slotstuk kunnen zijn aan de trilogie. Ben wel fan van Blade, maar de reeks had een mooier afscheid verdiend.

avatar van Neder0001

Neder0001

Duidelijk de minste van de drie. Waar de vorige delen vooral een één-tweetje was tussen Blade en Whistler komt er nu een heel team bij. Ryan Reynolds was voor de verandering een keer wél grappig, maar Blade is dan niet echt een reeks die al die grappen nodig heeft. Verhaal is een beetje meh, maar desondanks wel gewoon een voldoende. Heb mij weer vermaakt.

Wesley Snipes heeft een fantastische Blade neergezet. Wat mij betreft ís Wesley Snipes Blade. Het zal moeilijk worden een andere acteur te accepteren in deze rol wanneer de onvermijdelijke reboot er eindelijk komt.

avatar van Thomas83

Thomas83

Van het originele idee is weinig meer over. Nog meer dan Blade II doet deze film aan een standaard matige actiefilm denken. De plot is relatief groots opgezet, maar het heeft zo weinig om het lijf allemaal. Ineens kijken we naar een film met van die wegwerphumor zoals je in blockbusters vaak ziet. Reynolds is wat dat betreft vaak echt vervelend. Purcell is ook niet de beste castingkeuze als de bad guy. Hij mist de juiste uitstraling voor een rol als deze en is natuurlijk ook geen bijster goede acteur. Parker Posey probeert haar rol met een vergelijkbare camp te spelen als Dorff in de eerste film, maar het werkt gewoon niet.

Hoewel de actie ditmaal duidelijker in beeld is gebracht dan ooit weet deze geen moment te boeien. Na twee films was ik het ook wel een beetje beu om vampiers telkens in vonken uit elkaar te zien spatten. De film wil nooit echt smerig of spannend worden. Stilistisch is alles ook vrij goedkoop, met ook zwakke CGI. Wesley Snipes kraamt oneliners uit als een houten klaas. De vampierhonden zijn ook best een dieptepunt. 1.5*.