Blade: Trinity (2004)

Actie / Horror
113 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door David S. Goyer
met Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

avatar van Jordy
Blade één was erg aardig vanwege de fatsoenlijke backstory en acteerprestaties. Deel twee was erg aardig vanwege de non-stop schaamteloze kick-ass actie, anderhalf uur lang. Hier is de Blade-serie helaas afgegleden tot het matige niveau van de gemiddelde Paul W.S. Anderson film.

avatar van Madecineman
Madecineman (moderator)
Blade was een uiterst vermakelijke film, Blade II staat nog op het programma om bekeken te worden. Maar was mij verteld Blade Trinity kan je best kijken zonder deel 2 gezien te hebben en ik ben bang dat ze gelijk hebben. Echt veel meer dan een hele lange videoclip is dit eigenlijk niet. De effects zijn best mooi en het geluid op de DVD is erg goed. Bijna 2 uur lang dendert Blade Trinity op stampende technobeats door de huiskamer maar helaas echt boeiend word het nergens.
Toch nog wel 2.5* omdat Wisley Snipes natuurlijk wel een ontzettende coole [email protected]#*er is als vampierenjager.

avatar van Chainsaw
"What did the one lesbian vampire say to the other?
See you in 28 days."

Nooit echt fan geweest van de Blade films, maar slecht kan ik ze ook niet noemen. Zo ook Blade: Trinity, een film die qua special effects en actie prima in de serie past. Want net als in de vorige twee delen krijgen we weer veel sla, schop, vlieg, bijt, hak, sleep en trekwerk voor de kiezen. Maar verder is het veelal hetzelfde. Snipes gaat weer op de automatische piloot en alle ins en outs van het plot zijn alles behalve interessant om te volgen. En dan heb je nog het matige acteerwerk, zoals een Parker Posey die grotendeels gewoon irritant is. Dus dan maar gewoon kijken naar wat spetterende special effects, die echter niet zo oogstrelend zijn als Jessica Biel. Deze is dan, samen met Ryan Reynolds, het hoogtepunt van dit derde Blade avontuurtje. Verder is het allemaal alles behalve bijzonder. Laat Blade 4 wat mij betreft maar zitten.

Vooruit, 3 kleine sterren.

avatar van otherfool
Na het vervelende en mislukte 2e deel van Blade leek het afgelopen met de vampiermens, maar ik moet zeggen dat Trinity enigzins terugslaat. De toevoeging van humor (Reynolds) en... ehm... een lekker wijf (Biel) doet de film goed, zonder overigens naar een eventueel 4e deel uit te doen kijken.

2,5*.

Het origineel blijft overigens mijn favoriete deel.

avatar van Mug
Mug
De frisheid van Blade (deel 1) is behoorlijk verdwenen in dit tweede vervolg.

Simpel script (met een teleurstellende en stompzinnige finale). Maar het is de introductie van de personages van Ryan Reynolds en Jessica Biel die de film de das om doen.

Ryan Reynolds, een van koningen van de puberale humor-films van de laatste jaren, is echt een verschrikkelijk slechte komiek. Wat mensen in hem zien....ah, ik begreep het toen hij alweer uit de kleren moest in deze film (hij loopt hier half naakt rond de halve film). Die 2 jaar in de acteer-school bleken de sportschool te zijn. De jongedames die ook een keer met hun vriendjes naar een actiefilm moeten, kunnen zo met een natte slip genieten van de film.

Nu verwachten de heren dat Jessica Biel ook hun een natte slip zou bezorgen....helaas, haar kleren blijven keurig aan het lijf plakken. Als een of andere moderne vrouwelijke Robin Hood/Legolas weet ze iedereen te raken in de film, maar niet mij als toeschouwer.

1,5* voor deze hersenloze over-the-top aktiefilm waarvan de special effects veelal goed zijn...wat een wonder.

avatar van sinterklaas
Had hem toch eindelijk in de aanbieding gevonden.

Ik vond het weer een leuke film, net zo leuk als de twee vorigen. Er zat ook weer veel humor in en gave actiescenes. En die geile Jessica Biel weet er ook een feest van te maken.

Nee hoor, deze is niet achteruit gegaan. Deze is gewoon weer net zo leuk als de vorige 2 delen.

Ik moest ook lachen om die honden met zo'n Helper bek

Maar het einde is wel weer erg vaag.

Kom maar op met deel 4.

Matig tot zeer beroerd. Blade Trinity mist ongeveer alles, wat vooral het tweede deel wel had. Goyer, de schrijver van de eerste twee en ook dit deel, kroop in de registoel, waar het al enigzins verkeerd gaat. Goyer krijgt het geheel nooit echt lekker aan het lopen, het cliché script met duffe one-liners helpt niet mee en Snipes was in de vorige twee delen veel beter. Nog een probleem is dat Goyer van Snipes een eersteklas klootzak heeft gemaakt, die het niet uitmaakt of ie een vampier of een agent dood. Wellicht komt het omdat ie zn vaderfiguur is kwijtgeraakt en hierdoor denkt dat ie alles maken kan; ik geloofde het voor geen cent.
Biel en co. waren ook niet bijster interessant; niet in het acteerwerk en dito in de suffe gevechten, die zowel beter gechoreografeerd en vooral gedraaid waren in vooral het tweede deel.
De hele film ademt clichématigheid, zonder dat hiermee écht iets gedaan is. Veel herhaling, weinig vernieuwing. Helaas, maar waar...

avatar van Leland Palmer
Minste deel uit de reeks, maar opzich nog wel te pruimen. Het verhaal is het grootste probleem. Zwaar belachelijk gewoon. Dat hele gedoe met ''de'' dracula is zo slecht. Gespeeld door een verschrikkelijk ongeloofwaardig figuur en het blijkt op het einde ook nog eens een spuuglelijk monster te zijn. Wesley Snipes is gewoon cool! Niks op zijn rol tegen. Hij weet zelfs weer een aantal grappige momenten te produceren. Vooral de scene dat hij de baby in zijn armen heeft: ''koetsjiekoe'' Ook Ryan Reynolds komt een paar keer hilarisch uit de bocht. Maar het is natuurlijk een actiefilm en actie bevat Blade: Trinity! Een aantal spetterende actie/vechtscenes die je wel weten te vermaken. En owh jah, bijna vergeten: Jessica Biel ziet er gewoon weer heerlijk uit. Kon ze haar benen nou niet even opschuiven bij de scene in de douche?

avatar van Ajax&Litmanen1
Nou, jammerlijk 3e deel. Waarom? Deel 1 en 2 zijn gewoon goed. Jammer dat filmmakers mooie franchises steeds zo verkrachten met slechtere vervolgen.

Het verhaal is droevig, de nieuwe personages voegen niks toe en Blade kennen we nu al wel. Zo cool vond ik hem niet meer.

avatar van Goldenskull
Ajax&Litmanen1 schreef:

Helemaal mee eens. Blade I + II zijn beide van vergelijkbaar prima niveau (4*). Deze had wel achterwege mogen blijven. Toch nog net 3*

Helaas de minste van de 3. Het leuke was er wel vanaf en echt vernieuwend was het ook niet. De film is zeker niet slecht en zat ook nu weer boordevol actie, maar helaas kan het niet tippen aan deel I en II.

avatar van JTV-kijker
Ik heb lang zitten twijfelen over het cijfer dat ik deze film zou geven en uiteindelijk ben ik op een 3.0gekomen. Het personage Blade is nog altijd hetzelfde, koel en zo goed als emotieloos en de perfecte meedogenloze vampierjager met alle nodige anti-vampire gadgets die mij een James Bond doen denken. Een andere reden waarom ik Blade zo fantastisch vind is zijn zwarte zonnebril en zijn cape en strakke leren outfit. De nightstalkers vind ik eigenlijk niet zo leuk, vooral omdat ze Blade zijn hoofdrol wat te fel verdringen, ik had beter verwacht en vooral de king, ah verschrikkelijk dat ze hem een beetje grappig wouden maken. De rest van het team wordt afgemaakt op het juiste moment als ze eigenlijk nutteloos voor het verhaal waren geworden. Ik mistte Whistler eigenlijk wel grotendeels als good guy en toen hij bad guy was geworden lieten ze hem ook te weinig zien, ze hadden Blade met Whistler als vampier moeten confronteren. De andere vampieren waren dan weer wel leuk en lekker gemeen zoals het hoorde. Wat ik dan wel verschrikkelijk vond was Dracula. Hij wordt niet eens bij zijn oorspronkelijke naam genoemd en eigenlijk had ik amper het gevoel dat het Dracula was. Ze vinden hem in Irak...? Ik verwacht hem eerder in een donker kasteel op een berg in een oude graftombe maar nee ze vinden hem in een oude Mesopotomische tempel in de woestijn... En in plaats van een oude, donkere en vampiristische persoonlijkheid vinden ze een transformeerbare, moderne adonis van ne vent..... Dracula was zeer teleurstellend en hij was meer in het voordeel van de good guys dan van de vampieren uiteindelijk, het deed niets meer dan een raid in een amateur vampierwinkel en dat was het dan, is dat dan de grote legende. Ik had meer terreur en meer duisternis rond hem verwacht.
Echt wel teleurstellend. Het einde vond ik ook wel een beetje raar, ze zeiden eerst dat het medicijn de wereld van alle vampiers zou verlossen maar blijkbaar is Blade op het einde nog altijd op jacht, ik vind het een angstaanjagend open einde want ik zit na dit deel eigenlijk niet meer te wachten op een volgend deel. Het had moeten eindigen dat Blade dodelijk was verwond door Dracula of op z'n minst gedood werd door het medicijn maar dat zou wel een heel slap einde zijn. Waar ik wel nog heel positief over kan zijn, zijn de special effects die in het eerste deel nog lachwekkend waren op vele momenten. Ook die honden dat vond ik echt wel leuk gedaan alleen werden ze iets te snel uit de weg geruimd.
Een vermakelijke Blade film alleen is er te weinig nagedacht om het verhaal goed op te bouwen, anders hadden ze er echt een goede en gedenkwaardige flm van kunnen maken.

avatar van DVD-T
Wat een naar vervolg op de leuke eerste twee films, ik snap niet waarom ik de eerste keer nog 3 sterren heb gegeven, de film kent een aantal leuke momenten, maar verder is het gewoon een bar slechte film.

Het leuke openings gevecht belooft veel goeds voor de rest van de film, en tevens een leuk moment om Kristoffersen weer eens in een vrachtwagen te zien.Wat de film ontzettend naar beneden halen zijn het ontzettend slechte script, het slechte acteerwerk (zelfs van Snipes) en de debiele plotontwikkelingen.Een groot pluspunt was de humor die er in is gebracht.Reynolds is dan ook de enige die nog een beetje zijn best doet.Posey is een complete miscast en Biel is gewoon wat leuke beeldvulling, meer niet.Purcell doet het middelmatig, en dat is ook in de film te zien.Het ene moment doet hij het goed om op een ander moment weer heel slecht te zijn.Verder waren de actie scènes best oke, maar niet zo mooi gefilmd als in de eerste 2 films, de muziek was erg saai, en eigenlijk was er maar 1 theme voor alle momenten.

Een ontzettend slecht script, een middelmatige regisseur, slecht acteerwerk.Maar nog wel een aantal leuke momenten zorgen nog voor wat vermaak.Stem verlaagd met een hele ster.Een onnodig vervolg voor wat extra cash.

3* --> 2*

avatar van Spetie
Derde en laatste? deel van de Blade films. Het is helaas, zoals in zoveel trilogieën tegelijk ook het minste deel. Blade 2 was een prima vervolg om het eerste deel, dankzij regisseur Guillermo Del Toro, die er met zijn duistere en bloederig vervolg zelf in slaagde om het eerste deel bijna te evenaren. Dat lukt dit derde deel echter zeer zeker niet. De actie is weer volop aanwezig, maar de acteurs zijn nogal tegenvallend. De aanwezigheid van Reynolds doet de film goed en geeft de film een hoop humor. Blade staat echter wat meer op de achtergrond dan in de eerste twee films.Snipes is ook wat minder en Biel is alleen qua uiterlijk een aardige toevoeging, maar verder voegt ze niets aan de film toe. Het grootste probleem is echte Drake. Zelden zo'n miscasting gezien als hier en Drake is eerder lachwekkend dan eng of stoer en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. De film is door de actie en bij vlagen aardige humor nog wel aardig onderhoudend, maar goed is het allemaal niet te noemen!

avatar van doodah
Bij mij blijft de formule werken.

Wesley Snipes doet het nog steeds geweldig als Blade en de andere acteurs deden het ook niet slecht in deze film. Althans de meeste toch.
Dracula vond ik er wel ietwat belachelijk uitzien als hij zijn monstergedaante had aangenomen. Hij had wel dreigender mogen zijn van mij.

De gevechten blijven ook nog steeds leuk om te zien, vooral door de koelbloedige manier waarop hij vecht.
En op de een of andere manier vind ik dit een film die ik wel een aantal keer kan zien, net zoals de tweede. Waarschijnlijk doordat het allemaal wel amusant is.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De minste.

Van de drie, welteverstaan.

En dat ligt hem o.a. aan het matige verhaaltje. Niet dat de voorgaande delen het van dat moesten hebben, maar bij deze film stoort het ietwat. Alsmede de acteerprestaties en met name de martial arts.

Beetje standaard binnen de serie en een ietwat onwaardige afsluiter. Leuke soundtrack, dat dan weer wel. Helaas weinig tot geen humor, iets wat de serie zo nodig heeft. Met name de grapjes van Reynold raken kant noch wal.

Deux.

avatar van DonOswaldo
Prima derde deel ook, Snipes staat gelukkig nog aan het roer als vampieren-doder en Jessica Biel's character is heerlijk, en zijzelf natuurlijk ook!

avatar van Lennert
De film wordt gered van een complete mislukking door behoorlijk camerawerk en enkele malen aardige actiescenes, maar de scriptschrijvers verdienen wat mij betreft een nieuwe schrijfcursus. Ik kan me voorstellen dat het moeilijk is om keer op keer weer een leuk script met vampier-slechteriken te schrijven, maar ik had toch gehoopt dat men niet weer door gebrek aan fantasie Dracula erbij zou halen. Helemaal hilarisch wordt het als blijkt dat men gedurende de hele film er maar niet in kan slagen deze schurk ook echt eng over te laten komen, wat mij betreft waren de badguys in de vorige twee films dan toch een stuk angstaanjagender qua kunstjes en plannen.

De acteurs zelf kunnen duidelijk niet veel met de film. Snipes is duidelijk geirriteerd, Biel vrij emotieloos en Reynolds misplaatst. De enige rollen die me iets deden waren die van worstelaar Triple H (beter acteur dan ik had verwacht) en Dominic Purcell (niet eng, maar wel redelijk geacteerd). De humor is verder behoorlijk dramatisch, al moest ik toch even lachen om de cock-juggling thundercunt zin.

Maar goed, de actie werkt redelijk, al blijft het overal toch een stuk minder goed dan in de eerste twee delen. In dat opzicht moet ik toegeven dat Biel het er met de karate-training die ze voor de film kreeg, het er goed vanaf brengt. Verder is de film zo goed als in ieder opzicht behoorlijk matig, jammer dat de verder erg leuke reeks zo afgesloten moest worden. Nergens compleet vervelend, maar bij vlagen is het toch wat vermoeiend om de aandacht er bij te houden.

avatar van blurp194
Voor de zoveelste keer herzien, en deze keer alle drie delen achter elkaar. Snipes en Kristofferson zijn heel goed bezig, ze zijn ubercool als allesovertreffende vampierenjagers. In deze serie films alleen leuke hippe vampieren, en dat is echt een verademing ten opzichte van het kwezelige, vegetarische Twilight genre.

En weer zijn de originele helden, Snipes en Kristofferson van de partij in dit vervolg. In deel drie krijgt Kris Kristofferson wel een duidelijk kleinere rol. Dat wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd door Jessica Biel, die hier de lekkerste, stoerste, meest ubercoole vampierenkiller ooit mag spelen. En dat redt de film, anders was deel drie toch wat afgezaagd aan het worden.

avatar van Vinokourov
Spijtig, dat de Blade-reeks zo snel afglijdt naar een onacceptabel niveau. Het derde deel was een zielloos en doelloos gebeuren. Wederom neemt Wesley Snipes het (dit keer samen met Nightstalkers) tegen de bloeddorstige vampieren. Met de expliciete sfx ben ik nu echt wel bekend en zo schokkend vond ik dit niet meer. Komt bij dat er in deze film ook nog een dom plot met even zo domme humor verwerkt is. Dikke onvoldoende dus.

avatar van RuudC
Ik was wel benieuwd naar wat voor fiasco dit zou worden. De sneer richting de Draculafilms uit de Hammer Studio’s was alvast flink misplaatst. Echt geen idee waar dat goed voor was. Dat ze vervolgens in Syrië een eigen Dracula wakker maken is tot daar aan toe, maar ga niet halverwege de film verkondigen dat hij in Irak gevonden is. Dat is echt ontzettend knullig.

Trinity zelf was soms nog wel vermakelijk. Geen hoogstandje dus, maar dat had ik na het bijzonder matige Blade II niet meer verwacht. Toch opmerkelijk dat met ieder deel weer een grotere eindbaas opgetrommeld moet worden. Altijd vervelend als je makers hebt die met de dag leven. Je ziet te duidelijk dat er na de eerste Blade geen plan was voor een vervolg. Ook na Blade II was dat het geval. Blijkbaar was er genoeg winst gehaald en daarmee is Blade Trinity weer een graadje ziellozer. Er worden keuzes in gemaakt waar ik weinig waardering voor kan opbrengen (het ombrengen van Whistler bijvoorbeeld. Eigenlijk het gaafste karakter van de reeks). Qua verhaal is het er niet beter op geworden, om deze creatieve armoede nog enigszins netjes te omschrijven. Trinity heeft de sufste opbouw van de serie.

De actie oogt wel vertrouwder. Snipes kan gelukkig ook een aardig potje knokken. Zo valt Jessica Biel flink mee in het opzicht dat ik me niet aan haar gestoord heb. Met Ryan Reynolds weet ik nog steeds niet wat ik met hem aan moet. Om zijn uitspraken kon ik soms nog wel lachen, maar zijn karakter an sich is tamelijk overbodig. Rest me vooral nog te zeggen dat de muziek ongelooflijk kut is en de special effects in veel gevallen (lees: de gevechten) lelijk en overbodig zijn. We zijn bijna tien jaar verder en gelukkig zijn er geen tekenen van een vervolg. Trinity heeft z’n momenten, maar het blijft zonde om te zien hoe een gave blockbuster is uitgemolken.

Hoort niet echt bij de reeks.

Nu was deel 2 ook wel door een andere regisseur geregisseerd, maar Goyer neemt deze reeks echt een compleet andere richting uit. En het resultaat is niet al te best, zelfs nog wat slechter dan het eerste deel.

Vond ik Snipes meestal de grootste stoorzender in de twee vorige films, zijn het hier toch vooral dat groepje jonge hulpjes. Biel is erg slecht, maar het is uiteindelijk toch vooral Reynolds die gewoon compleet onuitstaanbaar is. Een continue poging tot comedy die echt werkelijk geen enkele keer positief uitpakt.

Kreeg bij deze film sterk het gevoel dat de makers het gevoel hadden te concurreren met Resident Evil. Er zit een stevige Paul WS Anderson vibe in deze film, alleen dan een slechte rip-off. De pogingen om stoer, cool en tof te doen zijn overduidelijk aanwezigheid, maar falen één voor één.

Wat rest is een pijnlijk lang gerokken actiefilm die nergens weet te overtuigen. Voeg nog een compleet belachelijk dracula figuur toe en een open einde zodat ze nog tot de einde der tijden kunnen aanpikken met ofwel een sequel of een reboot, en je hebt een droevige eindnoot voor deze toch al wankele reeks.

avatar van tattoobob
Ook dit deel is weer prima....eigenlijk zijn alle drie de delen goed.
Deze rol is voor Snipes weggelegt en dat merk je.
Visueel de beste van de drie....verder lekker hak en snij werk.

avatar van Kondoro0614
Blade: Trinity

Het derde deel van een heerlijke reeks. Van Blade tot Blade: Trinity heb ik zitten genieten van de vecht kunsten van Snipes. De actie scene's in het algemeen, de vampieren en de tegenstanders. Al vond ik de tegenstander in deze film helaas wat minder. In deel 1 vond ik de tegenstander het reëelst. In deel 2 vond ik hem al wat meer naar de fantasie kant gaan en dit deel vond ik hem maar niks. Dan is het ook nog eens geacteerd door die verschrikkelijke man Dominic Purcell ! Ja, dat is zonde. Voor de rest kijkt de film lekker weg en is het wel vermakelijk. Ondanks het magere verhaal wat hij heeft. Helaas was het ook wel jammer dat er opeens twee nieuwe in werden gedrukt. Waar door je alweer een heel ander beeld had van Blade, want je moest weer aan hun wennen. En eraan wennen dat Blade, Snipes nu een 'team' had.

Het is opzich een leuke film om naar te kijken en zeker om mee te nemen als je deel 1 en twee hebt gezien!

Matige film waarin Blade ditmaal hulp krijgt van een andere groep vampierjagers. De film begint nogal rommelig en het duurt even voordat het verhaal enige richting krijgt. De actie-scenes weten, vooral na de eerste twee films, nergens echt indruk te maken. Wesley Snipes zet een wat saaie rol neer. Gelukkig is daar nog Jessica Biel die hier lekker (stoer) is.

avatar van Metalfist
Hmm. Sounds like rejects from a Saturday morning cartoon

Van de films die de Marvel studio tegenwoordig rijk is, heb ik Blade altijd wat een zwakkere franchise gevonden. In een ver verleden wel eens de drie delen gezien, maar sinds een jaar geleden de eerste twee delen al eens aan een herziening begonnen. Die bleek echter niet enorm succesvol te zijn (deel 1 krijgt 3* en de sequel krijgt 2.5*) waardoor ik dus niet meteen stond te springen om deze Trinity. De aanwezigheid van wat nieuw bloed in de vorm van Ryan Reynolds en Jessica Biel deden me echter wel zin krijgen in dit deel.

Beter dan zijn voorganger in ieder geval, maar ook hier loopt ook wel wat mis. David S. Goyer neemt (wel tof trouwens dat de 2 Disc edition de gewone versie alsook de director's cut bevat) de reeks in een andere richting dan zijn voorgangers en dat resulteert meteen in de dood van Whistler. Die is wat abrupt te noemen maar niet getreurd want al gauw doen de Nightstalkers hun intrede. Daar zit dan ook wat het probleem, want hoewel de film nog altijd Blade heet, is de focus niet meer op de vampierenjager gelegd. Waarschijnlijk de bedoeling dat er hier nog een spin-off of iets dergelijks van gemaakt ging worden, maar dat was blijkbaar ijdele hoop van de makers. Trinity bevat hier en daar nog wel wat leuke gimmicks zoals Hannibal King die met een issue van Tomb of Dracula (de reeks waar zowel Blade als hijzelf hun introductie kregen) ligt te zwaaien maar heel het verhaal rond Dracula is wat standaard. Nu niet dat de voorgangers zo'n toonbeeld waren van een innovatief script, maar ik heb de indruk dat Goyer (die toen de scripts voor zijn rekening nam) beter tot zijn recht kwam met een andere regisseur.

Weinig screentime voor Wesley Snipes eigenlijk. Hij houdt er ook amper dialoog aan over en lijkt het vooral op automatische piloot te doen. Qua vechten blijft hij gelukkig wel overtuigen. Vond hem indertijd in het eerste deel nogal tegenvallend, maar in deze Trinity oogt het weer degelijk. Dat stoïcijnse past ook wel bij zo'n beperkte acteur als Sniper. Nieuw bloed dus in de vorm van Ryan Reynolds (die hier al de kiemen lijkt te zaaien voor zijn rol als Deadpool) en Jessica Biel (die vooral fungeert als eye candy en voor het overige weinig om handen heeft) maar de leukste toevoeging blijkt zowaar Triple H te zijn als één van de henchmen. Dominic Purcell doet wat hij kan als een slecht geschreven Dracula.

Tjah, een film dus waar wel wat op aan te merken is en toch één die je op zich nog wel geboeid houdt. Er zijn een aantal scènes die een pak beter uitgewerkt hadden kunnen worden, maar het is sowieso een franchise die het niet altijd even denderend deed. De reeks herpakt zich ietwat met dit derde deel na een teleurstellende Blade II maar een knaller is het nog altijd niet.

avatar van IH88
“Blade, ready to die?”
“I was born ready motherfucker!”

Dit derde deel is vooral veel testosteron en stoerdoenerij. Zonder de humor en het pretentieloze vermaak van de vorige delen. Na het uitstekende eerste deel lijkt het wel of de franchise geen keuze kan maken tussen een serieuze vampierfilm en over the top entertainment.

Dit derde deel is weer gortdroog, en zelfs Ryan Reynolds weet maar sporadisch iets van leven in de brouwerij te brengen. Snipes doet zijn ding, en volgens mij is hij wel blij dat hij weer zijn zonnebril mag opdoen en klappen mag uitdelen. Alhoewel de vechtchoreografie toch wel matig is. Biel zegt niet veel, maar staat haar mannetje en mag vooral stoer kijken en bloedmooi zijn. Niets mis mee… Over Purcell als bad guy valt niet veel positiefs te zeggen. Gelukkig is Blade hierna met pensioen gegaan, want dit derde deel heeft wel iets weg van een product over datum.

avatar van Gerlof1378
De 3d Blade film is minder qua alles nevens de 1st 2 delen, maar hij is te doen. Al vind ik Dominic Purcell
echt vreselijk gecast, hij komt totaal niet geloofwaardig over als Drake. Het verhaal vind ik ook minder maar de actie scenes maken dat weer meer dan goed.

Tarkus schreef:
Wederom een prachtig deel van de Blade trilogie.
Ik had voor deel 2 al 5 sterren gegeven en deze verdiend ze ook, misschien nog meer zelfs.
Fantastische actiescènes en prachtige special effects.
En ook de soundtrack is een pareltje, net als in beide vorige filmen trouwens.
Deze film heeft ook nog eens de mooie Jessica Biel in een van de hoofdrollen, maar let ook eens op de rol van Dominic Purcell als Drake (Dracula), die later wereldberoemd zou worden als een van de broertjes Scofield uit 'Prison Break'.
Kort samengevat, deze 3 filmen zijn voor de liefhebbers van vampierenverhalen echt een must, zowel visueel als voor de sound.

Opnieuw bekeken, blijft een prima film, spijtig genoeg was het de laatste uit de reeks.
En Wesley Snipes… tja, niets dan slecht nieuws daarover...

avatar van Shadowed
Best matig.

Ondanks dat de film op een aantal gebieden echt verbetering kent in vergelijking met deel I en II, is dit toch wel duidelijk de slechtste film uit de Blade trilogie. Wel merkwaardig, maar ook wel voorspelbaar. Maar ik had er wel even vertrouwen in na de opening.

Opening was goed, lekker spectaculair met goede actie. Grappige stukjes en een Snipes die erg goed op dreef was als actieheld. Helaas werd Snipes niet zo leuk meer als in de opening, sterker nog, het leek zelfs alsof hij niet meer in de hoofdrol speelde.

De actie is wat rustiger en minder chaotisch. Echter bevat elke beweging nog steeds een hoop geknip, moet je dan nagaan hoe onrustig de voorgaande delen waren. Dit geeft wel meer overzicht en is er meer ruimte voor een kick, maar het laat dan wel zien hoe matig de actiehelden zijn.

Ondanks dat Snipes nog wel leuk is, en Reynolds voor de luchtige toon zorgt, valt Biel toch wat door de mand. Ze ziet er leuk uit en doet het niet slecht, maar als actieheldin is ze gewoon niet goed. Duidelijk slecht in het vechten en geen echt coole uitstraling daarbuiten.

Cameragebruik is wel wat energieker soms en de sets zijn mooi, maar de actie, na de opening dan, is best matig. Het laat zien hoe brak de meeste mensen zijn in vechten. Vooral Purcell was wel heel slecht in vechten voor zo'n legendarisch figuur.

Maar buiten de actiehelden om zitten er nog grotere stoorzenders, de schurken. Wat een theatrale zooi. Vreselijk geacteerd (Posey) en vreselijk saaie figuren. Het komt geen moment over als vampier of schurk, eerder als volslagen debielen in vreemde kleding.

Echter kijkt het verrassend genoeg lekkerder weg dan de voorgaande delen, en de actie is wat leuker om te volgen eigenlijk. Visueel is het allemaal nog wat beter, ondanks dat de effecten vaak nog wat houterig blijven. Maar Goyer weet het visuele niveau absoluut omhoog te tillen.

Voor de rest gewoon matig.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Bij herziening valt deze film toch wel wat tegen. Er zit geen pit in deze film, Snipes was de Blade films ondertussen ook al beu. Het team hangt niet aan elkaar en de vijand is een lachertje. Jammer, want het had een mooi slotstuk kunnen zijn aan de trilogie. Ben wel fan van Blade, maar de reeks had een mooier afscheid verdiend.