Blade: Trinity (2004)

Actie / Horror
113 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door David S. Goyer
met Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

avatar van psycholamp
[email protected] schreef:
hoezo staat deel vier niet op deze site

Die vraag komt me bekend voor. Stelde je die niet al eerder en gaf ik daar toen al geen antwoord op?

avatar van alec
Coole film!
Special effects waren top en de acteurs waren goed op elkaar ingespeeld. Verhaallijn was een beetje dun maar weer ruimschoots ingehaald door de spectaculaire actie. Naarmate het plot naderde nam helaas ook de logica (voor zover sprekend) af: het leek een beetje afgeraffeld.
Een *3.5

avatar van Ajax&Litmanen1
Nou, jammerlijk 3e deel. Waarom? Deel 1 en 2 zijn gewoon goed. Jammer dat filmmakers mooie franchises steeds zo verkrachten met slechtere vervolgen.

Het verhaal is droevig, de nieuwe personages voegen niks toe en Blade kennen we nu al wel. Zo cool vond ik hem niet meer.

avatar van maxomaniak
Ik vond het een zeer vermakelijke film. De stem als hij met die Duivelman praat is jammer. In andere films hadden ze dan een apparte Vampiertaal ofzo.
Ik geef een 3

avatar van Goldenskull
Ajax&Litmanen1 schreef:

Helemaal mee eens. Blade I + II zijn beide van vergelijkbaar prima niveau (4*). Deze had wel achterwege mogen blijven. Toch nog net 3*

Dwaalman
Het vreemde is dat Blade in deze film eigenlijk een ondergeschikte rol speelt. Hij loopt op de achtergrond chagrijnig te kijken (wat ik trouwens ook zou doen als ik in die film zou rondlopen, opgescheept met een paar semi-lollige sidekicks) en lijkt niet echt meer te kunnen vechten, getuige het feit dat hij tot twee keer toe bijna verslagen wordt door figuren waar hij in deel 1 en 2 met gemak kebab van had gemaakt. Daarnaast is de slechterik in deze film even eng als mijn overbuurman in zijn boxershort, zeker in vergelijking met de übervampiers waar Blade het in de tweede film tegen moest opnemen. Maar ja, die was dan ook geregisseerd door Guillermo Del Toro, een groot talent, terwijl dit het debuut was van de schrijver van de eerste twee films, die in een vlaag van zelfoverschatting had besloten zelf eens in de regisseursstoel plaats te nemen. Slecht idee. O ja, en het einde slaat helemaal nergens op. Hopelijk laat men het hierbij.

avatar van FrisoBoei
Verhaal niet geniaal, niet altijd geweldig geacteerd maar de actie is gewoon zo bruut!
Een film hoeft niet altijd echt goed te zijn vind ik, als hij je vermaakt bereikt hij zn doel ook.

Dat is deze film, geen geniale film maar gewoon vette actie en daar kan ik af en toe ook van genieten.

avatar van film88888
FrisoBoei schreef:

Ik ben het helemaal met je eens!

Ook leuk dat ze hier Count Dracula weer eens anders hebben gemaakt, en weer een andere legende hebben gebruikt, en vooral leuk dat Dominic Purcell (Lincoln Burrows uit Prison Break) De rol van Dracula hier heeft.

De stunts vond ik heel cool, en kun je zeker van geniten.

Blade vermaakt gewoon. Niks meer, niks minder.

3,5 sterren

avatar van TheRisingSun
Ben het eens met FrisoBoei en film88888.

Heb van de eerste twee delen al wel veel flarden gezien, maar kreeg nooit de neiging om de hele films te gaan zien. Voor mij was de enige reden bij deze film eigenlijk alleen Jessica Biel.

Maar ik moet zeggen dat deze film me wel goed bevallen is. Dat komt vooral door de actie en de goede montage.

Maar ook de twee nieuwelingen vond ik wel een fijne toevoeging en dan niet alleen om Jessica's schoonheid... Ook Reynolds was een grappige verschijning.

Snipes vind ik nou niet direct een grandioos acteur, maar in deze rol lijkt hij me helemaal in zijn element! Lekker knokken en stoere one-liners afvuren!

Krijg nu niet meteen zin om de eerste twee delen te gaan zien, maar wie weet gaat dat er ooit nog van komen. Dit deel heeft in ieder geval een positieve indruk achter gelaten.

3,5 ster

deel vier is echt gruwlijk slecht

Is dat officieel wel een film? Is dat niet gewoon een uitgebreide pilot van die tv serie?

avatar van Quentin
Klopt.

hmmmmm vandaar ook dat hij midden in de film stopt
dacht eerst dat ik een kapote dvd had

avatar van hellblazer93
Deel 4 staat inderdaad niet op de site. Ik heb in de supermarkt Blade: House of Cthon (of iets dergelijks, het begon met 'Ct...'). Ik geloof niet dat het een pilot is, mar ik zal nog eens kijken maandag.

hellblazer93 schreef:

Waarom geloof je dat niet?

avatar van hellblazer93

Ik heb niets gezegd. De film lijkt me eerlijk gezegd wel troep. 3 Blade-films is geloof ik al te veel, maar aangezien ik ze nog niet gezien heb, kan ik daar niet goed over oordelen.
Ik heb deel 1,2 en 3 overigens wel op dvd.

Wederom een prachtig deel van de Blade trilogie.
Ik had voor deel 2 al 5 sterren gegeven en deze verdiend ze ook, misschien nog meer zelfs.
Fantastische actiescènes en prachtige special effects.
En ook de soundtrack is een pareltje, net als in beide vorige filmen trouwens.
Deze film heeft ook nog eens de mooie Jessica Biel in een van de hoofdrollen, maar let ook eens op de rol van Dominic Purcell als Drake (Dracula), die later wereldberoemd zou worden als een van de broertjes Scofield uit 'Prison Break'.
Kort samengevat, deze 3 filmen zijn voor de liefhebbers van vampierenverhalen echt een must, zowel visueel als voor de sound.

avatar van JTV-kijker
hellblazer93 schreef:

dat komt omdat Blade 4 house of chthon eigenlijk een serie is en geen film, de hoofdrol word ook niet door Wesley gedaan maar door iemand anders.

Nomak
Een verkrachting van de eerste 2 Blade Films.
De eerste was goed en de 2de was misschien zelfs nog beter, maar deze is een dikke prul.
oei oei de Nightstalkers komen, denk je echt dat een beetje vampier bang is van de Nightstalkers? Niet dus.

Wesley Snipes is wel dik in orde natuurlijk. Maar dit deel voegt niets toe en hadden ze achterwege moeten laten.

heeft iemand een idee waneer het tweede gedeelte van Blade house of Chthon op dvd komt

avatar van psycholamp
[email protected] schreef:

Ik heb de hele 11 (?) delige serie bij The Music Store zien liggen.

avatar van foray
Lekkere actiefilm met leuke effecten. Het verhaal is wel makkelijk te voorspellen en niet origineel. Ik vond Wesley Snipes er ook niet uitspringen zoals ik had gehoopt. Ryan Reynolds had wel wat grappige quotes, zette zijn rol goed neer. Dat was een goede toevoeging aan de film.

psycholamp schreef:

Ik heb de hele 11 (?) delige serie bij The Music Store zien liggen.

Hier bij Free Record 10 Euro Eerste Deel

avatar van bollepeer
eens zeer matig vervolg op deel 1 en 2. nog altijd goed, maar het overtuigt lang niet zo goed als deel 1 en 2. het personage blade lijkt ook heel zwak in dit deel.
tog nog 3 *

avatar van roedie18
bollepeer schreef:
tog nog 3 *

ben het met je eens,
in deze film werd blade wel naar voren gebracht maar niet zo als in de eerste twee delen..
dat is misschien wel wat jammer er aan... het verhaal is misschien wel makkelijk te volgen maar dat is in een films als deze helemaal niet erg want het word wel weer mooi gemaakt door de actie in de film..
ik geef deze film toch 3,5 *

avatar van lettervorm
Algemeen vond hem beter dan deel 2, maar de badguy is in dit deel slechter uitgewerkt. De actie was mooi gefimd, net als in de andere 2 delen. Ook leuk was de muziek, waardoor de vechtscènes toch veel intenser worden. Snipes acteerde alweer overtuigend en de nieuwe personages waren ook niet slecht. Kortom: een waardige afsluiter van de trilogie.

Helaas de minste van de 3. Het leuke was er wel vanaf en echt vernieuwend was het ook niet. De film is zeker niet slecht en zat ook nu weer boordevol actie, maar helaas kan het niet tippen aan deel I en II.

G to the J
Alleen goede actie,slecht acteerwerk van wesley snipes.
Maar wel een goede rol voor Ryan Reynolds.

Maar tis gewoon slechte film.

avatar van JTV-kijker
Ik heb lang zitten twijfelen over het cijfer dat ik deze film zou geven en uiteindelijk ben ik op een 3.0gekomen. Het personage Blade is nog altijd hetzelfde, koel en zo goed als emotieloos en de perfecte meedogenloze vampierjager met alle nodige anti-vampire gadgets die mij een James Bond doen denken. Een andere reden waarom ik Blade zo fantastisch vind is zijn zwarte zonnebril en zijn cape en strakke leren outfit. De nightstalkers vind ik eigenlijk niet zo leuk, vooral omdat ze Blade zijn hoofdrol wat te fel verdringen, ik had beter verwacht en vooral de king, ah verschrikkelijk dat ze hem een beetje grappig wouden maken. De rest van het team wordt afgemaakt op het juiste moment als ze eigenlijk nutteloos voor het verhaal waren geworden. Ik mistte Whistler eigenlijk wel grotendeels als good guy en toen hij bad guy was geworden lieten ze hem ook te weinig zien, ze hadden Blade met Whistler als vampier moeten confronteren. De andere vampieren waren dan weer wel leuk en lekker gemeen zoals het hoorde. Wat ik dan wel verschrikkelijk vond was Dracula. Hij wordt niet eens bij zijn oorspronkelijke naam genoemd en eigenlijk had ik amper het gevoel dat het Dracula was. Ze vinden hem in Irak...? Ik verwacht hem eerder in een donker kasteel op een berg in een oude graftombe maar nee ze vinden hem in een oude Mesopotomische tempel in de woestijn... En in plaats van een oude, donkere en vampiristische persoonlijkheid vinden ze een transformeerbare, moderne adonis van ne vent..... Dracula was zeer teleurstellend en hij was meer in het voordeel van de good guys dan van de vampieren uiteindelijk, het deed niets meer dan een raid in een amateur vampierwinkel en dat was het dan, is dat dan de grote legende. Ik had meer terreur en meer duisternis rond hem verwacht.
Echt wel teleurstellend. Het einde vond ik ook wel een beetje raar, ze zeiden eerst dat het medicijn de wereld van alle vampiers zou verlossen maar blijkbaar is Blade op het einde nog altijd op jacht, ik vind het een angstaanjagend open einde want ik zit na dit deel eigenlijk niet meer te wachten op een volgend deel. Het had moeten eindigen dat Blade dodelijk was verwond door Dracula of op z'n minst gedood werd door het medicijn maar dat zou wel een heel slap einde zijn. Waar ik wel nog heel positief over kan zijn, zijn de special effects die in het eerste deel nog lachwekkend waren op vele momenten. Ook die honden dat vond ik echt wel leuk gedaan alleen werden ze iets te snel uit de weg geruimd.
Een vermakelijke Blade film alleen is er te weinig nagedacht om het verhaal goed op te bouwen, anders hadden ze er echt een goede en gedenkwaardige flm van kunnen maken.

avatar van DVD-T
Wat een naar vervolg op de leuke eerste twee films, ik snap niet waarom ik de eerste keer nog 3 sterren heb gegeven, de film kent een aantal leuke momenten, maar verder is het gewoon een bar slechte film.

Het leuke openings gevecht belooft veel goeds voor de rest van de film, en tevens een leuk moment om Kristoffersen weer eens in een vrachtwagen te zien.Wat de film ontzettend naar beneden halen zijn het ontzettend slechte script, het slechte acteerwerk (zelfs van Snipes) en de debiele plotontwikkelingen.Een groot pluspunt was de humor die er in is gebracht.Reynolds is dan ook de enige die nog een beetje zijn best doet.Posey is een complete miscast en Biel is gewoon wat leuke beeldvulling, meer niet.Purcell doet het middelmatig, en dat is ook in de film te zien.Het ene moment doet hij het goed om op een ander moment weer heel slecht te zijn.Verder waren de actie scènes best oke, maar niet zo mooi gefilmd als in de eerste 2 films, de muziek was erg saai, en eigenlijk was er maar 1 theme voor alle momenten.

Een ontzettend slecht script, een middelmatige regisseur, slecht acteerwerk.Maar nog wel een aantal leuke momenten zorgen nog voor wat vermaak.Stem verlaagd met een hele ster.Een onnodig vervolg voor wat extra cash.

3* --> 2*