Blade: Trinity (2004)

Actie / Horror
113 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door David S. Goyer
met Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

avatar van JDSsmetje
Vind deze film zoals de andere blade films echt wel zwake. Overdreven actiestijl en ongeloofwaardige horror in deze pulp actiefilm met Snipes die de geknipte man is voor zulke films. Heb gekeken naar deze blade trinity omdat Biel erin is speelt en ik die best wel graag bezig zie maar die moet ook maar haar rol spelen en niets meer, zo blijft de film absoluut ondermaats zoals de vorige blade films.

avatar van Goldenskull
Overdreven, zoals het bedoelt is... lekker over de top, nja, Blade I en II dan. Vond deze toch ook beduidend minder.

avatar van bennyboy

Mij lijkt ie wel stoer
is ie het proberen waard of niet

ja dat is hij zeker wel, maar hij is minder leuk dan deel 1 of 2

avatar van bennyboy
heb hem vanaag gezien is zeker minder dan 1 en 2.
maar wel grappig/leuk.

avatar van metalfreack
vind hem een zeer leuke afsluiter van deze triologie.
Vond hem wel beter dan de 1 en denk ik evengoed als de 2.

avatar van roherium
3.5*en
ik vond deze zelfs beter als deel 1 en 2

avatar van Spetie
Derde en laatste? deel van de Blade films. Het is helaas, zoals in zoveel trilogieën tegelijk ook het minste deel. Blade 2 was een prima vervolg om het eerste deel, dankzij regisseur Guillermo Del Toro, die er met zijn duistere en bloederig vervolg zelf in slaagde om het eerste deel bijna te evenaren. Dat lukt dit derde deel echter zeer zeker niet. De actie is weer volop aanwezig, maar de acteurs zijn nogal tegenvallend. De aanwezigheid van Reynolds doet de film goed en geeft de film een hoop humor. Blade staat echter wat meer op de achtergrond dan in de eerste twee films.Snipes is ook wat minder en Biel is alleen qua uiterlijk een aardige toevoeging, maar verder voegt ze niets aan de film toe. Het grootste probleem is echte Drake. Zelden zo'n miscasting gezien als hier en Drake is eerder lachwekkend dan eng of stoer en dat kan nooit de bedoeling zijn geweest. De film is door de actie en bij vlagen aardige humor nog wel aardig onderhoudend, maar goed is het allemaal niet te noemen!

micheal
Tegenvaller.

Ik had veel verwacht van deze laatste deel maar het was helaas een teleurstelling.

Wesley snipes was wel goed maar het verhaal en acteerprestaties van andere acteurs waren wat minder.

Vechtscenes waren heel slecht behalve van blade.
De eerste helft van de film was nog wel goed maar de tweede helft vond ik niks.

Toch nog een 2,5* vanwege wesley snipes.

avatar van doodah
Bij mij blijft de formule werken.

Wesley Snipes doet het nog steeds geweldig als Blade en de andere acteurs deden het ook niet slecht in deze film. Althans de meeste toch.
Dracula vond ik er wel ietwat belachelijk uitzien als hij zijn monstergedaante had aangenomen. Hij had wel dreigender mogen zijn van mij.

De gevechten blijven ook nog steeds leuk om te zien, vooral door de koelbloedige manier waarop hij vecht.
En op de een of andere manier vind ik dit een film die ik wel een aantal keer kan zien, net zoals de tweede. Waarschijnlijk doordat het allemaal wel amusant is.

Slap vervolg waarbij het idee is uitgewerkt. Snipes is prima als Blade, de rest van de cast is slap. We krijgen nog wel wat komische dialogen van Reynolds, maar verder zijn ook de dialogen zeer matig. Over het verhaal is al helemaal niet nagedacht. Wat betreft de actie zit het best goed, zeker ook bij de climax.

avatar van rensiemetal
Best vermakelijke actie-scènes, wel een beetje over-the-top en nep, maar dat wist ik al voordat ik aan de film begon.
De stukjes tussen de actie-scènes waren heel saai, en ik heb met enige moeite de film afgekeken, want even kreeg ik de neiging de dvd speler uit te doen.
Wel goed geacteerd van Wesley Snipes

Ik vond deze een stuk beter dan deel 2, welke mij juist tegenviel. Dit komt vooral door de toevoeging van Ryan en Jessica, waardoor het allemaal iets minder van het zelfde wordt.

avatar van mnrk
Wederom een prima deel van Blade...

Net zoals in de vorige delen is weer de combinatie van actie , muziek en special effects goed uitgevoerd.

Snipes speelt weer zijn rol als Blade prima en ook de rol van Reynolds als Hannibal King is leuk. Wel een beetje tegenvallen doet Drake (gelukkig later in PB als L.Burrows veel beter), zijn rol is niet echt overtuigend.
En natuurlijk is Jessica Biel erg aangenaam om naar te kijken...

Nu hopen dat Wesley Snipes weer eens films gaat maken die de bioscoop halen....

een goed vervolg ryan reynolds er heel grappig in dat trouwens wel een leuke acteur en jessica biel speelt het ook wel goed

juhnzun
Geweldig dit heerlijke Jessica en heerlijke cometaar van die Ryan

avatar van Al DeNiro
mnrk schreef:
Wederom een prima deel van Blade...

En natuurlijk is Jessica Biel erg aangenaam om naar te kijken...

Nu hopen dat Wesley Snipes weer eens films gaat maken die de bioscoop halen....

Ik sluit me hierbij aan.

Alleen vind ik zowel deel twee als drie duidelijk minder dan de eerste.

avatar van FunkStarr
doodah schreef:
Bij mij blijft de formule werken.

Hier ben ik het me eens, vond de film ook een leuke wegkijker.

avatar van Bla
Bla
Bedroevend.

avatar van bollepeer
nog eens herkeken, wat is die blade toch gaaf! goede film met zeer goede aktie. eigenlijk is blade de enige film waar wesly snipes zich echt weet te overtuigen.

juhnzun
juhnzun schreef:
Geweldig dit heerlijke Jessica en heerlijke cometaar van die Ryan

Maakt verder niks uit
maar had wel wat meer verwacht van de ow zo machtige Dracula
Frost en Nomak waren lastiger voor Blade

avatar van dinhus
Vind dit een goed deel en een goede afsluiter van de trilogy. Maar de trilogy achter elkaar kijken is gewoon 3 verschillende soorten verhalen volgen, er word niet naar 't laatste deel gedoeld en ook niet naartoe geleefd, geen vervolg dus. Jessica zag er destijds beter

Goeie actie scènes, ook hoe de vampieren doodgaan.

Maar 't einde, bah..

Moest die nou echt doodgaan door zo'n stom gifpijltje? Had gehoopt op iets legendarisch, maar 't viel echter tegen..

3* Film kijkt goed en de tegenstander ziet er goed uit, vooral de leideres van de vampieren ziet er niet slecht uit en de rollen zijn goed gecast. Blade is op sommige punten een irritante personage, vanwege zijn korte zin en nogal lage toon.

Een half naakte Ryan Reynolds maakt elke film goed

avatar van ASman
hankdigger schreef:
Een half naakte Ryan Reynolds maakt elke film goed

Jammer genoeg laten ze niet zoveel zien van Jessica Biel...

avatar van FelixTheCat
Ik hoop dat er ooit nog een Blade komt. Ik vond het een goede film net als de andere Blade films.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
De minste.

Van de drie, welteverstaan.

En dat ligt hem o.a. aan het matige verhaaltje. Niet dat de voorgaande delen het van dat moesten hebben, maar bij deze film stoort het ietwat. Alsmede de acteerprestaties en met name de martial arts.

Beetje standaard binnen de serie en een ietwat onwaardige afsluiter. Leuke soundtrack, dat dan weer wel. Helaas weinig tot geen humor, iets wat de serie zo nodig heeft. Met name de grapjes van Reynold raken kant noch wal.

Deux.

avatar van sofripa
FelixTheCat schreef:

Zo is dat: We want Blade!

avatar van Pepski
Alleen al die flauwe opmerkingen van Hannibal King maken deze film al n domper... en dan neem ik t niveau van n vampier met tanden in dr doos nog niet eens mee.
Jammer dat in Blade vampiers altijd van die balletjes zijn die zichzelf zo geweldig vinden.
Had gewoon bij één deel moeten blijven, want Blade was n goeie film!

puckb96
Vind na deel 1 dit de beste. Deel 2 vond ik minder, toen hadden ze zich een beetje te ver in de vampier-dinges gezet. Deel 3 is weer toppie!!!

avatar van DonOswaldo
Prima derde deel ook, Snipes staat gelukkig nog aan het roer als vampieren-doder en Jessica Biel's character is heerlijk, en zijzelf natuurlijk ook!