Blade: Trinity (2004)

Actie / Horror
113 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door David S. Goyer
met Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

3.5* Ik vond vooral de onnozele grappen van zijn hulpjes vet

Van Helsing
Vond deze het beste en het vetste van de 3 !!! De actie is nog beter dan de vorige 2 delen en het verhaal is goed bedacht. MEESTERWERK !!!!

Voor mij als liefhebber van Blade viel er nu ook weer veel te genieten. Lekkere overdreven actie met een knipoog, gadgets waar James Bond jaloers op zou zijn en de lekkere "coole" sfeer die er om Blade hangen hebben mij nu ook weer prima vermaakt. 3,5*

avatar van Flipman
Het verhaal schijnt erg te verzuipen in de actie, ik begreep dat er gaten zitten in het script en dat is geen goed nieuws aangezien het script van deze film komt van de schrijver van Batman Begins...

its my life
leuk een of andere zwarte afro freak
hakt in op witte vampiers

iemand hem kopen ik hoef hem niet

avatar van SmuttWars
Geen super plot, maar zeker te genieten. Mooie aktie, leuke gadgets (het introduceren van de gadgets ala Bond), leuke vertolkingen, leuke humor en een lekker tempo. De leukste Blade wat mij betreft. ***^

Ach wel te pruimen, niet veel bijzonders maar redelijk vermakelijk!!

Die ene kerel maakt grapjes de hele tijd maargoed dat hoort erbij en soms was het wel leuk!!
Vrouwtje was ook leuk om naar te kijken maar verder ook niet.

Leuke soundtrack, verveelde me niet tijdens de film hij schiet vloltjes voorbij!!

Nogmaals te verteren!!! dussssss 2,5, naaaah het was best aardig anderhalf uurs vermaak dus wat zeur ik nou hahaha 3 puntjes!!!

Nogmaals deze film moet je niet onder de recensie loep gaan leggen, gewoon kijken, af en toe grinnikken en dan weer naar huis!! toch?

avatar van as
as
Mushroom schreef:

Nee.

Wahaha ok!! DUIDELIJK!!

Ik begrijp ook dat het zuivere pulp is, dit soort films en ik ben echt een grote filmliefhebber en weet ook het verschil tussen een goede en een slechte film!!

Maar dit zijn film van een andere catagorie en zo beoordeel ik het dus ook, maar blade trinity is idd geen beste film, dat besef ik al te goed!

zaten ckr toffe stukken in deze film...maar ik vind het idee van de film gewoon te slecht gebracht... en het is niet echt een film die heel fijn wegkijkt...op het einde was ik blij dat de film was afgelopen.... maar toch door de leuke vechtscene's 3*

avatar van johanm3
Drake had in deze film wel wat meer diepgang mogen krijgen. Ik vond de bad guys in de voorgaande delen veel leuker om te zien.

toch vond ik deze blade de leukste van de 3. Vooral de sicekick zorgde voor het nodige lachwerk.

Al met al een leuke film!

hoi beste flimfreaks
ik heb gisteren blade 3 gezien en eerlijk gezegd vind ik hem tegen vallen.
kwa verhaal lijn dan en ook de actie (was wel vet) maar had nog beter gekunnen.
Ik bedoel de actie goed en mooi , maar de verhaal lijn sorry hoor maar eerlijk is eerlijk blade is een dikke 8.8 waardt. blade 2 is een dikke 9 waardt(geweldige reggiseur) en blade 3 een 7
Een tip voor mensen die hem willen zien wacht tot dat je het kunt huren ...........mazzels

avatar van reveal
as schreef:
Nee.

hehe

avatar van reveal
Van Helsing schreef:

Zo'n mening kan ik begrijpen van iemand die 32 van de 40 geziene films 5 punten geeft.
Nu, ok. da's uw goed recht, maar een beetje afwisseling in het geven punten mag ook wel.

avatar van WB
WB
Ja, vond em net zo geslaagd als de 2 vorige! Kan ff geen minpuntje bedenken (behalve dat Kristoffersen doodgaat dan). Maar voor de rest een zeer goeie film! Echt superveel actie, stoere muziek, en leuke grappen van Ryan Reynolds (die hier een betere rol speelt dan in Van Wilder)! Aanrader voor degenen die Blade 1 en 2 ook (steen)goed vonden!
4 sterren!

niet mijn soort films. maar omdat jesica biel in deze speelde wilde ik hem wel zien!!! en inderdaad wat ik verwachte, vond het niks. dus 1 ster voor jesica biel, en een halve voor de soundtrack.

avatar van davidov
Wel mooie actie maar het verhaal is nog minder als voorheen, nog meer slechte one liners (en nee gewoon woorden als motherfucker gebruiken maakt het geen goede one liner)...
Moet zeggen dat bij het verhoor aan het einde ik wel moest lachen om het hulpje van blade... voor de rest zijn de gevatte opmerkingen onder de maat, leuk voor het TMF publiek, teleurstellend voor iedereen met meer dan een pinda in zn kop.

Verder is het triest om dracula wederom te moeten gebruiken (Was de inspiratie op?) en de vele nieuwe rollen waren ook een beetje too much.

anyway...wel een leuke film zeker als je van nogal geweldadige actie kan houden die mooi in beeld is gebracht met best wel aardige CGI...voor de rest... niet veel soeps
Vond toch 2 het beste deel en deze het zwakste... 3*

Als je aan mij vraagt welke film over vampieren ik het liefst zie, zeg ik Blade... Brilliant verhaal? nee... Brilliant geacteerd? nee... Vernieuwende filmtechnieken? nee...

Maar waarom dan toch Blade boven bv. Van Helsing of Underworld ? Heel simpel: Blade is cool!

De soundtrack is bij elke film goed en vind hem deze keer uitzonderlijk goed zelfs. De film zelf kijkt lekker weg en ondanks dat er verschillende lekken mogen zijn in het script, wil ik hem aanraden.

3,5 *

saiko
Wat een totale pulpfilm. Een slap verhaal, slecht acteerwerk, dialogen van geen niveau en bij vlagen leek het wel een Apple commercial. Hopelijk is het concept nu echt leeg gemolken.
0,5* omdat het niet lager kan.

avatar van Jorick
Ik vond Blade Trinity ten opzichte van de andere twee delen de minste.
Toch was de film onder het genot van een biertje het kijken waard

Volgens mij klopt het verhaal zoals het hierboven verteld wordt niet echt.

Het verhaal hierboven klopt totaal NIET!!!!

Ik vond het een goeie film, met veel actie en ook weer humor. Snipes was cool en stoer als altijd. Jessica Biel vond ik echt een stoer wijf, ik hoop haar vaker in dit soort rollen te zien.

Waarom klopt het niet wat hierboven staat?

Ze proberen Blade in het begin van de film wel degelijk te laten opdraaien voor moord. Hij bundelt zijn krachten met de stalkers en Drake, dan wel Dracula, herrijst.

Wat klopt er dan niet aan volgens jullie?

Hagele, ten tijde van de berichtjes van blaataap en mij klopte het niet. Inmiddels is het aangepast en klopt het verhaal wel.

Er stond namelijk dat Danica en Drake een virus hadden ontwikkeld om de vampiers uit te roeien. Dat klopte dus wel degelijk niet.

avatar van Jorick
Er stond voorheen inderdaad vermeld dat Danica Talos in samenwerking met Drake een virus wilden ontwikkelen om alle vampiers uit te roeien.

Ghehe...., wat is wat is gelijk krijgen toch leuk.

Diesel
Teveel van hetzelfde en een dom verhaal. Blade go home. **

@KarinV en blaataap: dat kan ik toch niet ruiken? Toch mijn welgemeende excuses bij deze.

Geeft niks Hagele.
Wat de film betreft: Ik vond dat bepaalde dingen nogal aan deel 1 deden denken en andere zijn duidelijk uit deel 2 afkomstig. Dat tezamen met een scheutje humor en dat was het dan wel zo'n beetje.
Iets wat mij erg aan deel 1 deed denken was Danica Talos, ik vond dat de manier waarop Parker Posey?? invulling gaf aan haar rol erg deed denken aan Stephen Dorf uit deel 1.

Verder vond ik dat Wesley heel erg de uitstraling had van; ik doe het voor het geld maar anders was ik allang weg hier. Volgens mij had hij er niet zoveel zin in. Het kan ook zijn dat die indruk wordt gewekt door het contrast van zijn rol met de best flauwe humor in de film. Ik denk daarbij aan die hondjes die ineens ook vampiers bleken te zijn en nog meer van die flauwe gein rond het karakter Hannibal King.

Alles bij elkaar was de film wel te doen, op een paar echt tenenkrommende scenes na. Bijv. de scene waarin de zojuist vermoorde blinde Sommerfield dmv een videoboodschap haar laatste wensen doorgeeft. Dat was zo ongeloofwaardig, vooral ook omdat ze het blijkbaar vlak voor het voorval had ingesproken.

Ondanks dit alles is het toch wel een film die ik nog eens ga zien. Misschien is het wel zo'n film die elke keer als je hem ziet beter wordt ( het lijkt me sterk, maar....)