Blade: Trinity (2004)

Actie / Horror
113 minuten / 123 minuten (director's cut)

geregisseerd door David S. Goyer
met Wesley Snipes, Jessica Biel en Ryan Reynolds

De vampiernatie heeft een duister plan bedacht om Blade te laten opdraaien voor een reeks brutale moorden. Om zichzelf te redden, moet Blade zijn krachten bundelen met een groep menselijke vampierjagers, de 'Nightstalkers'. Abigail, de dochter van zijn mentor Whistler en Hannibal King, een van de 'Nightstalkers', staan Blade bij in de ultieme strijd tegen de vampieren. Bovendien proberen ze de duistere plannen van de gemene Danica Talos te dwarsbomen. Danica heeft namelijk de mysterieuze 'Drake' laten herrijzen en hoopt met zijn krachten eindelijk de wereld te onderwerpen aan de vampiers.

avatar van reveal
Damn, wat een rotslechte film. Het enige positieve in deze film was de fysieke aanwezigheid van Jessica Biel en daar stopt het bij. Over haar acteerprestaties zijn we jammer genoeg ook snel uitgepraat.

TLD schreef:

Ik heb hem afgelopen zaterdag in Belgie in de bioscoop gezien, en ik kan niet wachten tot hij op dvd verschijnt... Voldoet geheel aan mijn volwachtigingen. Veel beter dan de eerste 2 delen. Ook goede en schitterende rollen voor Jessica Biel en Ryan Reynolds...

ik begrijp er niets van.
Dit is een enorm slechte film...
Alles was zo typisch...
Ze wilden alles nog cooler maken, met nieuwe wapens die op niets trokken, de dialogen waren slecht, de personages waren slecht uitgewerkt...
Pfff, blade 1 was goed...
Blade 2 slecht, en deze nog slechter!
Alles lag er gewoon te dik op

TLD schreef:

Zijn dat trouwens geen verwachtingen waar hij aan voldoet?

ja, waarschijnlijk wel
Maar ik ben zo ontgoocheld in de film..
Kheb er daarstraks nog even over gedacht.
Blade 1 was zo stoer..
Blade 2 was stukken minder, maar het personage blade bleef stoer.
In blade 3 heeft men zelfs die stoerheid al bijna weggepakt..
Niets met wesley snipes te maken, maar.. zucht
Ze hadden een andere regisseur moeten hebben

idd, in deel 3 lijkt blade eerder een gansterrapper met z'n gemother-fucker

avatar van sonyjh
ja, en zijn dialogen zijn zo kort..
Hij kan zich niet volledig geven met zo'n fucking script.
en dan te denken dat het dezelfde scriptwriter is van al de blade-films, ik kan het moeilijk begrijpen

ik moet sonyjh hierboven gelijk geven. De film trok spijtig genoeg op niets.
Ik had verwachte dat de film nog iets zou hebben, maar er zijn geen zinnige dialogen, de muziek die ze erin gebruiken is zo verschillend anders dan in de 1 (spijtig genoeg. De soundtrack van Blade 1 was machtig).
De wapens die ze gebruiken zijn wel goed bedacht, zoals de laser-boog. Maar dat is dan zowat het enige dat goed bedacht is, naast het laten herrijzen van Dracula itself.

nixke schreef:

Dat vind ik net niet. Het merendeel van de vampieren-films draait om de persoon van dracula. Blade was nu net leuk omdat dracula er weinig of niks mee te maken had. Ik zie het herrijzen can Dracula himself eerder als een gebrek aan inspiratie.

Heb meer zeer vermaakt met deze film.
Beter dan wat ik de laatste tijd allemaal zie (Nature unleashed earthquake,I robot
,Stille nacht)
Zit nu te wachten op deel4 waarin het gezin Blade centraal staat?

Tweede ' sensatie' film die erg slecht was, script standaard, slecht geacteerd, had geen hooggespannen verwachtingen, maar ben helaas nog teleurgesteld en weer zie ik supergalo een 5 geven voor dit soort pulp. Kan daar niets aan gedaan worden??

avatar van Captain Pervert
Kijk eens naar het stemoverzicht van die kerel. De lat ligt zeker erg laag, want hij geeft bijna overal 5 sterren aan.

sonyjh schreef:

ja, en zijn dialogen zijn zo kort..
Hij kan zich niet volledig geven met zo'n fucking script.

Ik geloof dat jij ook mee hebt geschreven aan het script..

ff serieus :
Ik vond het een typische Blade film , veel actie en kick-ass gevechten met Wesley in tiptop shape.
Dit soort films moet je niet gaan verneuken met lange dialogen , daarvoor gaan mensen maar naar andere films , Blade lult die vampiers toch niet naar het hiernamaals..
....Nieuwe Blade : starring Jan-Peter Balkenende as Blade ....
Yeah right...

4 sterren , omdat ik toch nog wat rare dingen tegenkwam .. (whistler was toch al dood in deel 2 ????)

Misschien is whistler door de crew weer genezen van zijn bullet-hole
waanzinnige body van Ryan Reynolds maakte veel goed in deze ietswat overschatte en tegenvallende film...

Het moet nu maar afgelopen zijn met die vervolgen van onze goede vriend Blade.. De film was nooit spannend, boeide me niet en het is steeds meer van het zelfde een magere drie dus 1.5*

Huilen met de pet op

1 *

vond het meevallen als ik hem met 2 vergelijk .. maar mn verwachtingen waren dan ook dermate slecht ...

ik denk dat wesley snipes blij mag zijn met de 2,5 ster die hij van kritische doch rechtvaardige gNoLEm krijgt.

Zelf vond ik blade 1 en 2 wel leuker dan Blade Trinity het is gewoon een tegenvaller.
Ik had meer gehoopt actie en nog eens actie.
Het valt me wel bij meerder delen van de films dat het eerst en de tweede goed en dan de rest allemaal tegenvaller is.
Het is wel zonder maar ja hij krijgt wel van mij wel een dikke vette 5

deliyurek007 schreef:

Ik had meer gehoopt actie en nog eens actie.
Het is wel zonder maar ja hij krijgt wel van mij wel een dikke vette 5

Ik hoop dat je met die dikke vette 5 een punt bedoeld in plaats van een ster..
Als je de film zo vind tegenvallen lijkt het me een beetje raar om een 5 ster te geven:S maarja het is wel weer een echte aktie film, maar wesley speelde niet super vond ik, een 3*

vond hem zeker niet slecht! maar moet inderdaad toegeven dat 1+2 beter waren.
Jessica Biel maak veel goed
3 sterren

avatar van Paco Delavega
Deel 1 en 2 waren wat donkerder kwa sfeer en naar mijn smaak iets beter. Maar er zit nog genoeg vermaak in deze film om 3 sterren van me te krijgen.:)

Na het eerste en tevens sublieme eerste deel dacht ik dat er een nieuw type vampierfilm was geboren. Maar na het alweer mindere, maar toch geinige tweede deel moeten we het nu met een bar slechte film doen die de naam blade niet eens waardig is. De film loopt van het ene dieptepunt naar het andere en qua leuke vondsten net als de originele blade (Sunblock, Sprinklers, vampierbijbel, La Magra etc.) biedt deze film ook te weinig. De voorvader van dracula tot leven wekken, yeah right geef mij dan maar Bram Stoker's Dracula

Toch twee sterren door de vrouwelijke compagnon van blade, en de actiescenes

leuke film, het is een actiefilm, veel schieten, vechten enz. das pas een actiefilm, niet verneuken door lange dialogen enzo wie lange dialogen wil zien moet maar naar een drama gaan kijken.
beestige film, alle acteurs inschitterende vorm ( enkel iets overdreven met de lichtgevende boog en om de hoek schieten enzo) maar eigenlijk toppie!!!!!!

en nog minpunt whistler sterft, komt terug in twee==> sterft en komt nog eens terug wel onder de vorm van dracula maar toch teveel is teveel

En Whisler had ook nog kanker in deel 1.... dus waarschijnlijk zou hij toch al sterven

MWX
ik vond deze film toch een heel stuk better dan deel 2 vooral omdat er toch wat meer verhaal inzat en dat dit deel vooral overdag afspeelt en dat vind ik persoonlijk eigenlijk wel cool. ook gaaf is dat hij het nu eens opneemt tegen de vampier der vampieren Dracula. wat wel een minpuntje was is dat die dracula in het begin haast leek dat hij bang was voor blade. terwijl hij toch echt de vampier der vampiers is maargoed al met al best een vermakkelijk filmpje die je gezelie met een paar kameraden en een pilsje kunt kijken. veel plezier

avatar van De GeuS
Slechte film, oninteressant verhaal, oninteressante "bad guys", magere muziek, magere grapjes en behoorlijk slecht acteerwerk;
vooral die vrouwelijke vampier was lachwekkend op een bepaalde, droevige manier; zeer krappe 2*....

Ik begrijp niet dat de filmmakers tevreden waren met dit eindresultaat. De derde deel moet juist beter zijn dan de vorige. Meer actie, meer sensatie, beter verhaal.

Deel 1 was goed, een goed verhaal met de ook in de comics voorkomende Deacon Frost, die Blade eigenlijk te pakken hadden gekregen met behulp van de Hannibal King.
Deel 2 was een grote aanwinst door Blade te laten samenwerken met de vampieren die getraind waren om juist hem te doden. Dit was een zeer goed idee en maakte deze film iets beter dan deel 1. Trouwens, het gececht tussen Blade en Womack was voortreffelijk en vol goede effecten.

Deel 3 daarentegen was het tegenovergestelde van alle verwachtingen. Het idee van The Nightstalkers was goed. ( in de comics werd deze groep gevormd door Blade, Hannibal King en de SLECHTE Drake, maar voor heel even)
Bij de Nightstalkers had ik gehoopt op meerdere krijgers netals the Bloodpack in deel 2. Dus dat viel al tegen. Ten Tweede Dracula zelf, er werd zo weinig aandacht aan hem besteed. In het begin was er tegen om terug gebracht te worden, daar moesten ze meer aandacht geven, meer zijn geschiedenis weergeven. Hij moet toch overkomen als de slechtste en ergste vampieren ooit. Daar was niks van te merken. En ten derde, veels te weinig actie. Ryan Reynolds was wel grappig, zeker toen hij gevangen was genomen door Danica.

Zeer grote tegenvaller, zo gaat het de laatstse tijd bij sequels en dat is jammer.

avatar van Oosie
van mij krijgt ie 3,5* !!!! voor mij was dl 2 toch DE BESTE.

redelijke film, maar helaas niet mijn type van vermaak

een 2,5

Redelijk, niet bijzonder. Hoogtepuntjes zijn toch de grappen van Ryan Reynolds en de mooie Jessica Biel. 3