ad

Releasedatum: 22 maart 2002

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Blade II

"Faster. Sharper. Deadlier."

Er heeft zich een vreemde mutatie voorgedaan in de vampierenwereld, genaamd The Reaper. De bloeddorst van deze vampieren is zo groot dat ze het op zowel mensen als andere vampiers voorzien hebben. Blade en Whistler besluiten samen te werken met The Bloodpackt, een elite team vampiers, aangezien ze dit maal een gezamenlijk doel hebben.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Donkerwoud

Donkerwoud

Belachelijk matig vervolg op Blade. Ik schrik er zelfs van dat Del Toro tot zulke prut in staat is.

Tarkus

Prima vervolg op het eerste deel, en dat zal vooral te danken zijn aan de regie, Guillermo del Toro is dan ook niet van de minsten.

Wederom is de cast prima en zijn ook de beelden en effects puik gedaan, nog beter zelfs dan in de eerste prent.

Ook is hier nog meer actie en wat gruwelijker uitziende vampiers.

En ook aan de soundtrack is wederom aandacht besteed, en is dus ook weer prachtig.

avatar van JTV-kijker

JTV-kijker

vreemd, in deel 1 sterft Whistler toch of komt hij terug tot leven fzo???

avatar van jefferdb

jefferdb

Niet slecht, vooral diegene die nomak speelt, vind ik sterk acteren

avatar van joeriL

joeriL

Wishtler is echt het aller irritanste personages ooit

avatar van bollepeer

bollepeer

een heel goed vervolg op deel 1, ook weer heel goed geacteerd door snipes en de aktie was ook weer heel goed!

weer 4 *

avatar van roedie18

roedie18

een zeer mooi en goed vervolg op deel 1,

wesley snipes heeft het personage blade weer zeer goed neer gezet..

de actie in deze film was weer goed en lekker veel aanwezig..

daarom 4 *

Theunissen

Misschien qua verhaal iets minder dan deel 1 maar qua actie wel weer iets beter (hoewel er in deel 1 ook enorm veel actie inzat). Vooral de samenwerking en actie tussen Wesley Snipes en de The Bloodpack was geweldig. Vooral dankzij Ron Perlman die heerlijk speelde in deze film.

avatar van Nomak

Nomak

Vergeet vooral de rol van Luke Goss niet.

avatar van notorious_kim

notorious_kim

Ik had deze film al eens gezien enkele jaren geleden, maar eerlijk gezegd herinnerde ik er me niet zoveel meer van. Vandaag herbekeken en ik begrijp nu waarom. De eerste Blade film vond ik super, maar met enkele vampierenfouten waar ik niet tegen kon (vb. het zilver ipv hout, what's that about?). En al die dingen stoorde me in de tweede ook terug, plus dat er nog veel van zijn speciale gadgets zijn bijgekomen :-s, het is er allemaal een beetje over. Ik ben absoluut geen fan van de inbeeldzetting dat Guillermo Del Toro hier gebruikt heeft, El labirinto del fauno was 100x beter.

Maar dat is het slechte, het verhaal in deze film zit zeer goed, een heel spannend en goed opgebouwd verhaal. De cast was ook terug subliem, en dat maakt veel van de film.

Spijtig dat deze film overvol zit met special effects, dat maakt het allemaal zo onreeël, en hierdoor worden voor mij vampieren niet meer tastbaar. Hoewel Guillermo Del Toro soms andere super shots gebruikt, die veel meer aanspreken dan al die special effects, gebruikt hij deze niet genoeg naar mijn mening. Een intens beeld van een gezicht kan soms meer zeggen dan een hele vampier die in vuur tot as vergaat, maar swat ... dat is mijn mening, ik ben zeker dat vele mensen deze effecten top zullen vinden.

Middelmatige film!

avatar van MrWallace

MrWallace

Deel 1 is in mijn ogen beter, ondanks dat Guillermo Del Toro een van mijn favoriete regisseurs is. Weer uitstekende cast, maar ik vond het verhaal niet echt super. Ook de special effects vond ik niet geslaagd.

G to the J

een is de beste.. vind het maar slap verhaal..

avatar van dijkieR

dijkieR

dijkieR schreef:

1 vond ik al goed maar 2 was een top film

dit is voor mij een aktie film zoals die hoort te zijn

blade trinity was dan weer een stuk minder moet ik zeggen

maar jessica biel maakt een hoop goed

avatar van Dieterrr

Dieterrr

goed vervolg op de 1ste

avatar van DVD-T

DVD-T

Leuk vervolg op Blade.

del Toro slaat een heel andere weg in dan Norrington qua desing en invulling van het geheel.Hij heeft de wat koele kleuren verruild voor wat warmere tinten, en qua stijl zoek hij het meer op richting een comicbook stijl.Dat maakt voor mij de film ietsjes leuker dan deel 1.Het script rammelt van alle kanten, maar dat mag de pret zeker niet drukken.Fantastische actiescènes volgen elkaar in een rap tempo op.Fijne muziek net als in deel 1.Nog niet het niveau wat de regisseur met de Hellboy films berijkt heeft, maar de basis is met deze Blade film gemaakt.

Snipes doet het weer goed en het karakter wordt hier iets meer uitgebouwd, de andere acteurs doen het ook zeker niet slecht.Het team op gebeuren is ook een goede keus geweest.De vijand vond ik niet zo heel denderend.

Een leuk vervolg op het origineel die net even iets leuker is.Met name door hoe het geheel in beeld gebracht is.Mooie kleuren, toffe gevechten.Maar verder nergens echt een hoogstaand product.

avatar van bennyboy

bennyboy

1 was zeker beter, desondanks is blade II niet sclecht

avatar van metalfreack

metalfreack

de meningen zijn hier zeer verschillend, ik vond de 2 vele beter dan de 1 en deze film sleepte je ook veel beter mee.

avatar van doodah

doodah

metalfreack schreef:

Vond ik ook.

micheal

de beste deel uit de reeks.

er was meer spanning,actie en humor dan in deel 1.

kaydegreef

Een geweldige actiefilm met veel vechtscènes

Aanrader.

avatar van mnrk

mnrk

Een prima 2e deel....

De combinatie van special effect, muziek en humor komen weer goed over. Helemaal met het DTS geluidsspoor...

Ook de acteurs in dit deel zorgen daar voor. Wesley Snipes is goed op dreef als " Daywalker" Blade.

Op naar het 3e deel in de Blade triology...

avatar van charmed one

charmed one

een leuk vervolg net zo leuk als de eerste

avatar van SgtP

SgtP

Vond dit deel beter dan de eerste!

avatar van juhnzun

juhnzun

Minste van de drie maar nog steeds erg vermakelijk

avatar van Minotaures

Minotaures

Wat een kwaliteitsbril heeft die Blade toch.

orbit

• 12092 berichten

Volkomen stomzinnige computergame die tot leven komt op witte doek, de clichées moet je niet willen tellen.. maar als je redelijk hersendood bent (ik bedoel niemand persoonlijk) is het uit te kijken

avatar van moviemafketel

moviemafketel

• 19752 berichten

Je bent voor 2/5e hersendood verklaard.

avatar van Billie10

Billie10

Gewoon een lekkere aktie film met veel vechtscenes. Je moet van dit soort films houden en niet teveel kijken of het verhaal wel klopt. Ik vindt Blade en Underworld toch wel lekkere films om naar te kijken.

Heb deze op Blue-Ray gekocht en dan ziet het er toch wel erg vet uit allemaal. Ben idd een beetje hersendood.

avatar van Lennert

Lennert

Meer martial arts en een stuk leukere creaturen dan de vampiers uit het eerste deel met hun plannen voor wereld-dominantie. Het moge duidelijk zijn dat Guillermo del Toro achter de camera stond en meehielp de film vorm te geven, want de vampierspawns waar we hiernaar konden kijken met hun uitklapbare onderkaak leken zoals in zijn meeste films weggelopen te zijn uit de fantasie van een bang kind, een zieke geest of een buitengewoon creatief kunstenaar. Wat deze film ook mee had was de aanwezigheid van Luke Goss die een hoop films toch een stuk beter maakt door zijn uitstekende acteerwerk (ik zou hem zijn afgrijselijke muziekcarriere gewoon meteen vergeven).

Qua script en personages ben ik verder blij dat Whistler nog leeft, maar men slaagt er gedurende de film niet in dit ook echt logisch te laten overkomen. Daarnaast is het toch jammer dat Snipes' personage de knipoog uit het eerste deel kwijt is, waardoor hij wel erg badass overkomt, maar ook dat kleine beetje menselijkheid verloren lijkt te hebben. Dit alles maakt de film een uitstekend uit te zitten werkje, maar zorgt toch ook voor een verlies van datgene wat de eerste film nu juist een klassieker maakt.

avatar van Minotaures

Minotaures

Stom, maar ik kom nu pas achter dat Donnie Yen in Blade II Snowman speelt.