ad

Releasedatum: 22 maart 2002

• Google Play Bekijk via Google Play

Over Blade II

"Faster. Sharper. Deadlier."

Er heeft zich een vreemde mutatie voorgedaan in de vampierenwereld, genaamd The Reaper. De bloeddorst van deze vampieren is zo groot dat ze het op zowel mensen als andere vampiers voorzien hebben. Blade en Whistler besluiten samen te werken met The Bloodpackt, een elite team vampiers, aangezien ze dit maal een gezamenlijk doel hebben.

imageimageimageimageimageimageimageimage

avatar van Zinema

Zinema (crew films)

Del Toro's minste.

Maar toch vermakelijk.

En dat vooral dankzij de hoge dosis actie en luchtigheid. Snipes brengt i.t.t. deel 1 hier bijna geen enkele volzin meer uit, maar gelukkig is Kristofferson ook weer van de partij. De vuilbekkende sidekick is altijd welkom.

Iets serieuzer van toon dan deel 1 en dat is jammer. Al scheelt het nagenoeg niets. De SFX zien er beter uit, al viel het eindgevecht mij ietsje tegen. Onvoorstelbaar ook dat men Yen ter beschikking had en daar vervolgens niets mee deed. Zonde.

Goed.

avatar van krosnicky

krosnicky

prachtige actie film met hier en daar het komische stukken vond deze beter dan het 1ste deel

avatar van sofripa

sofripa

Minder cool dan Blade 1, maar het blijft heerlijk vermaak

avatar van brunelli

brunelli

Fijne film

In Blade 2 speelt Wesley Snipes opnieuw het personage Blade en het moet gezegd worden, hij doet het uitstekend. Blade is één van de coolste personages in films en dit is mede door Wesley Snipes. De andere acteurs doen wat van hen verwacht wordt en er speelt niemand echt slecht.

De actie in dit 2de deel is beter dan in het eerste deel. De film straalt ook een zekere stijl uit. Dit is toe te kennen aan de creativiteit van regisseur Guillermo Del Toro, die ook Hellboy regisseerde.

Blade 2 is op praktisch alle vlakken beter dan zijn voorganger en is dus een aanrader voor elke liefhebber van dit soort films.

avatar van Pete_033

Pete_033

Deze is inderdaad wat beter dan het eerste deel. Dit is te danken aan Del Toro. Del Toro is een van de beste regisseurs als het aankomt op horror en fantasie.

Wesley 'i don`t pay my taxes' Snipes speelt zijn beste en meest bekende rol weer geweldig en met een fantastische coolnes.

Ik vond Ron Perlman ook erg goed in deze film.

avatar van the new guy

the new guy

Typische 3. Lekker vermakelijk, goede actie en een rukverhaal.

avatar van Annickje

Annickje

Leuke film maar niet zo leuk al het eerste deel en goede actie

avatar van charmed one

charmed one

er komt waarschijnlijk ook een blade 4 . heb ik gelezen bij de releases. we zien het van zelf.en waarschijnlijk weer met wesly snipes.

avatar van DonOswaldo

DonOswaldo

• 1915 stemmen

Gelijkwaardig vervolg, dat weeral goed vermaakt en voldoende actie biedt met als groot pluspunt dat de cast nog intact is gebleven.

avatar van Boeikens

Boeikens

Ook hier weer verbaasd over de lage score...

Zelden dat een sequel de kwaliteit van zijn voorganger kan bijhouden maar hier vind ik dit toch geslaagd. Snipes en Kristofferson zijn weer top en de actie is zelfs nog beter ekel het verhaal was een tikkeltje minder sfeervol.

avatar van skipy05

skipy05

goede film. Goed verhaal. Evengoed als de eerste film.

avatar van AsparnA

AsparnA

Deze versie van Blade is idem dito goed! Gewoon een stoere film. Hoe vaak je ernaar kijkt, het blijft leuk...

avatar van gizmo_o

gizmo_o

Gewoon een stoere vampierenactiefilm, niet meer en niet minder. Geen duidelijke Del Toro.

Snipes zet zijn rol goed neer als 'vampireslayer'. Mooie actiescenes, goede SFX, wat humor & een flinterdunne romance, maar dat doet er in deze film ook niet toe. Ik keek deze film om vermaakt te worden en niet na te hoeven denken. De film voldoet hier prima aan .

3,5*.

avatar van Kr!kke

Kr!kke

De eerste film in de Blade reeks die ik eens heb gezien, en het smaakt naar meer!

De film is een aaneenschakeling van leuke actiescènes, waardoor de film zeer entertainend wordt. Ook het verhaal is nog wel redelijk goed: de vampierenjager die met vampiers gaat samenwerken om een ras supervampiers te vernietigen: het is allemaal niet vergezocht, maar het is wel een leuk verhaal. Wesley Snipes ziet er stoer uit in zijn leren outfit en zijn zonnebrilletje, en met zijn moves is hij de geknipte man voor de rol van Blade.

avatar van blurp194

blurp194

Voor de zoveelste keer herzien, en deze keer alle drie delen achter elkaar. Snipes en Kristofferson zijn heel goed bezig, ze zijn ubercool als allesovertreffende vampierenjagers. In deze serie films alleen leuke hippe vampieren, en dat is echt een verademing ten opzichte van het kwezelige, vegetarische Twilight genre.

Dit tweede deel mist misschien een klein beetje de vernieuwende beeldstijl waardoor het eerste deel echt opviel. Maar, wat daar als pluspunt dan weer tegenover staat is dat de helden van deel een, Snipes en Kristofferson, allebei weer meedoen in deel 2. Ook nieuw in deze film zijn de breedbekvampieren, wat mij betreft echt een new level qua walgelijke kotsbekkies. Bah, gauw kop afhakken.

avatar van krosnicky

Blade II

Blade: Trinity

avatar van Wyverex

Wyverex

Ik dacht dat je ook nog een (zeer slechte) House of Chthon had in de Blade-reeks. Met Sticky Fingaz als Blade... Ik vond er niets aan. Deze is echter zeer goed en vermakelijk. En inderdaad, de beste van de 4 (of van de drie, want die laatste was echt bagger).

avatar van dijkieR

dijkieR

ik vind dit echt hoe een aktie film hoort te zijn..

kijkt lekker weg man...stoere personages vind ik deze keer....zeker de beste van de drie...

avatar van Number23

Number23

Makkelijk weg te kijken, ook bij de derde kijkbeurt. Mede dankzij de vaart en humor.

Samenspel tussen Snipes en Perlman blijft leuk en ook Kristofferson en Goss leveren prestaties op niveau. Alleen jammer van personage Scud, compleet overbodig.

En veel mensen zeggen hier dat dit deel evengoed of zelfs beter is dan 1! Mooi niet! Dan vind ik deel 3 nog beter dan deze, mede dankzij Reynolds en Biel

avatar van Vinokourov

Vinokourov

Zozo, dit is ook weer een erg smerige film geworden met verpulverende lichamen en veel bloedvergieten. Regisseur Guillermo del Toro heeft er een amusante sequel gemaakt met mooie decors waarin Wesley Snipes de held uithangt. Een stuk minder goed dan het eerste deel (de nieuwigheid en verbluffende sfx zijn d'r van af), maar goed het is het aanzien nog wel waard.

puckb96

Blade II is het tweede deel in de Blade-filmreeks. Deze bevat waarschijnlijk de meeste actie en gore in de hele reeks. Wat mij betreft typisch Guillermo Del Toro waar ik een grote fan van ben. Ik bedoel: hallo: Hellboy, Pan's Labyrinth, El Orfanato? Allemaal toppers! Wat mij betreft is dit echt een goeie sequel. Dit keer twee keer zoveel gore, twee keer zoveel actie en twee keer zoveel fantasy! Jazeker, een actie/horrorfilmpje om je vingers bij af te likken!

avatar van Pirreke

Pirreke

Blade 1 was wel OK, maar wat een bullshit is DIT?

De goorste vampiers ooit volgens mij. Die kaken, te gek. Gewoon een vette vampierfilm met zieke fx. Nieuwtje is er inderdaad af maar dat is met alle vervolgen. Dit vervolg mag er wezen.

avatar van Jan met de pet

Jan met de pet

Ook het vervolg is het aankijken meer dan waard en is voor mij zeker niet minder dan deel 1: 4,0

avatar van RuudC

RuudC

Oei, deze was in mijn herinnering toch echt een stuk beter. Er is slechts een verbetering ten opzichte van het eerste deel en dat is dat de actie een stuk beter en ruimer aanwezig is. De rest varieert van redelijk tot janken met de pet op. Het nieuwe plot kan me niet overtuigen. Geëvolueerde vampiers kunnen best tof zijn, maar de reapers vallen wel heel erg snel door de mand. Wanneer het om een exemplaar gaat, gaat hij intelligent en doortastend te werk, maar hoe meer erbij komen, des te lager het intellect zakt. De horde reapers doen op het eind weinig onder voor een meute zombies. Afknapper dus.

Het bloodpact dan. Een team van wat blijkbaar elitekrijgers zijn, valt eveneens tegen. Niet in de laatste plaats door de overdadige en erg lelijke make up. Het is leuk om Kris Kristofferson weer in de rol van Whistler te zien, ondanks dat hij in de vorige film toch behoorlijk klaar was. Uiteindelijk wordt het allemaal meer van hetzelfde, terwijl het verhaal minder goed is. Zeker het einde is een behoorlijke aanfluiting.

avatar van Spetie

Spetie

Zoals wel vaker bij vervolgen op actiefilms, biedt een tweede deel vaak nog meer actie en spektakel. Met Blade II is dat niet anders.

Guillermo del Toro maakt er een andere film van dan deel 1 en daardoor voelt dit vervolg toch nog redelijk fris aan. Verder krijgen de personages zowaar wat diepgang mee, wat op zich ook niet verkeerd is. Het verhaal zelf is niet zo heel bijzonder al is het wel erg leuk dat er reapers zijn toegevoegd. Die hebben veel dreiging en zien er eng uit, wat de spanning ten goede komt.

De actie is talrijker dan in deel een en meestal ook erg vermakelijk. Snipes is wederom goed als de coole Blade en Kristoffersen vult hem goed aan als de soms best grappige sidekick. Al met al niet top of superhoogstaand, maar absoluut ontzettend vermakelijk en dat punt weegt hier best zwaar.

avatar van Film Pegasus

Film Pegasus (moderator films)

De verrassing van deel 1 is er af en del Toro zit wat gevangen tussen meer van het zelfde en een eigen inbreng. Dat geeft soms creatieve momenten, maar wel in een niet zo bijster originele setting. Het lijkt wel of hij dezelfde kant wil opgaan als Aliens dat net als z'n voorganger vooral mikte op actie. Daar lukte het wel om een eigen stijl naar voor te brengen. Del Toro zal pas later bij Hellboy z'n eigen ding wat meer kunnen doen. Blade II is vooral veel van hetzelfde, buiten de goeie delen dan. Maar geen slechte film, daarvoor is de actie zelf wel goed en is het zoals gezegd, meer van hetzelfde.

avatar van panax

panax

leuke serie,snipes en kristofferson zijn helemaal oke !!!