Blade II (2002)

Verenigde Staten / Duitsland
Actie / Horror

geregisseerd door Guillermo del Toro
met Wesley Snipes, Kris Kristofferson en Luke Goss

Er heeft zich een vreemde mutatie voorgedaan in de vampierenwereld, genaamd The Reaper. De bloeddorst van deze vampieren is zo groot dat ze het op zowel mensen als andere vampiers voorzien hebben. Blade en Whistler besluiten samen te werken met The Bloodpackt, een elite team vampiers, aangezien ze dit maal een gezamenlijk doel hebben.

geronimo
Whistler??? Hhhmm, had ie zeker misgeschoten in deel 1 of zo.

avatar van Phooze
De trailer zuigt behoorlijk.... deel 1 vond ik nog wel tof, ik weet niet wat dit moet worden...

avatar van Knoei
inderdaad, is Whistler scheel of gaat het over een tijd terug ofzo.

avatar van Jordy
recensies zijn erg erg erg positief, de film schijnt een "coolness" te hebben die we sinds The Matrix niet meer gezien hebben... en daarboven op ook nog een prima verhaaltje, achterwerk, karakters, etc.

waarom pas over 3 maanden hier:(

avatar van Jordy
de grappigste recensie <A href="http://www.aintitcool.com/display.cgi?id=11821"; target=new>url</A>

"Man, like I just came from seeing Blade Fuckin II and I'm writing the title like that because aw man you're going to be so blown away you'll be all like, "Blade Fuckin II, that's what it should be called not Blade II because seriously HOLY SHIT". Even if you're talking to your grandparents visiting from Ohio you'll have like F-words flying because the movie kicks ass with a boot made of burning meat."

avatar van Phooze
Okay Jordy, die recensie geeft me weer hoop

avatar van Jordy
okee, maar heb inmiddels (helaas) ook wel negatieve reviews gelezen... dus m'n verwachtingen zijn weer een beetje getemperd...

Deze is dinsdag in de All night horror show in amsterdam voor Festival van de Fantastische film maar goed een hele nacht heb ik niet

Dit gaat geloof ik ERG vet worden, een sensatie heb ik gehoord..

schitterende film echt een aanrader !!!!!

Trailer ziet er erg vet uit, ben benieuwd.

Ja zag de trailer ook in de bioscoop en vond hem er erg strak uitzien! Nou ben ik wel benieuwd hoe dit vervolg is, of die inderdaad zo'n 'coolness' heeft.

Ik sluit me helemaal aan bij deze gast. Een (degelijk) verhaal is er in geen velden of wegen te bekennen, maar...
O, MIJN GOD!!!!
Blade FUCKING 2 schopt inderdaad kont.

***1/2

Hij was net in de nachtsneak, en DAMN hij was behoorlijk wreed !!

Stephen Dorff zit natuurlijk niet meer bij he? Jammer!

vanavond in de sneak gezien.... beter als een maar de mystiek van 1 is minder aanwezig... je kunt wel zien dat II meer budget heeft dan 1.... Wesley weet het weer goed te brengen.... eigenlijk maar een uitdrukking voor SMOKIN'

avatar van Jordy
verdomme zou 'm nu in de sneak gaan zien, was uitverkocht

A.S Zaterdag 1 juni Blade marathon in Zevenaar... begint om 0000uur met blade I en direct daarna Blade II dus nog altijd eerder dan release 13 juni. www.movieunlimited.nl ZEVENAAR

neo (crew)
ik ga vanavond.ik heb gelukkig gereserveerd

nog geweest neo?

neo (crew)
nee helaas niet.een vriendin van me had een ongeluk gehad.dus het was er niet van gekomen.

Stevig 2e deel, minder verhaal, meer en betere actie, goed gechoreografeerd, lekker donker sfeerdje, erg goede nieuwe soorten vampieren, prima SFX, 2 uurtjes prima fun

***1/2 uit *****

Hallo filmliefhebbers,
Ik heb een vraag waar waarschijnlijk niet veel mensen het antwoord weten maar wie weet??? VRAAG:Wat is het (trance)nummer dat Decan Frost (blade 1)op heeft staan als hij op de grond zit in die bibliotheek (vampier archief) als hij de code voor de "bloodgod" aan het decoderen is. Nou??? dat zou ik graag willen weten. Alvast bedankt voor de persoon met kennis voor het antwoordt op deze vraag.

kijk daar es..als 't goed staat ie daar bij.

Strakke strakke film, ik kan al niet wachten op deel 7, de prequel-trilogie en een V8-spin-off (als Angel niet bloeddorstiger wordt).

avatar van Jordy
Nadeel van de film is dat een boeiend verhaal ontbreekt, maar ja: als ik een boeiend verhaal met vampieren en goede personages wil zien stop ik m'n buffy dvd's wel in de speler. Hier was het gewoon een kapstok voor een boel erg stoere scenes. De film probeert ook helemaal niet meer te zijn dan dat, geen ergerlijke momenten met pogingen tot emotionele lading ofzo.. gewoon 2 uur kick ass action

geen meesterwerk, wel erg vermakelijk: 3 sterren. Ongeveer even goed als het eerste deel, dat had een iets beter verhaal, hier waren de actiescenes mooier.

Now this is what I call an action movie!!!!!

Was ik wel weer is aan toe, altijd maar nadenken bij films pfffff, ik heb me meer dan prima vermaakt !

don-the-jeweler
tsja ik vond hem te lang en te langdradig ook nog eens. ik vond blade 1 echt wel cool maar dit was echt een stuk minder.

volop vechtscenes, wat dan meer een soort ballet is ofzo, ey fuckit dat wil ik niet . voor mij was het verhaaltje gewoon te dun (niet dat ik zo kritisch ben op dat punt maja dit was onder de verwachting).

mijn stemmeke: 4/10 oftewel 2 sterren.

Op sommige punten stoorde ik me wel een beetje aan de computerhulp bij de gevechten. Maak er dan slowmotion van ofzo, want dan valt het minder op dat het nep is.