Carry On at Your Convenience (1971)

Alternatieve titel: Carry On Round the Bend

Verenigd Koninkrijk

geregisseerd door Gerald Thomas
met Sid James, Kenneth Williams en Charles Hawtrey

Vic Spanner is de vakbondsafgevaardigde voor de werknemers van WC Boggs' Lavatory Factory. Hij is echter helemaal niet tevreden met de werkomstandigheden en kondigt om de haverklap een staking aan. De werknemers zijn daar eigenlijk niet zo van gediend, en ze willen hem vervangen door iemand anders.

avatar van Wembleyfever
Fans van Keeping Up Appearances (Schone Schijn) opgelet: Geoffrey Hughes (Onslow) speelt de rol van Willy in deze film. Ook Shirley Stelfox (Rose uit de eerste serie) verschijnt als een serveerster in konijnenpak.

Lichtvoetig, zoals alle "Carry On" -'s. Niet het beste uit de reeks en zoals gebruikelijk allemaal karikaturen zoals in de soaps, maar bijwijlen toch spitsvondig, door de clichés heen. Erg volkse Britse humor.

avatar van mrklm
Oh jee, dit scenario gaat over de lotgevallen van een aantal werknemers bij een fabriek die gespecialiseerd is in... toiletten en aanverwante artikelen. Het Engelse begrip 'toilet humor' zou hier wel eens kunnen zijn ontstaan, ook al omdat het het niveau van de meeste grappen uitstekend weergeeft. Scenarist Talbot Rothwell probeert ook nog wat humor te wringen uit de conflicten tussen de directie en de vakbondsleden die bij het minste of geringste dreigen met een staking. Slechts zo nu en dan leuk, tot aan het werkuitje dat vooral lijkt te zijn bedacht om de tijd te vullen. Een teleurstelling.

avatar van Kuck-x
Aan de meeste Carry On films begin ik al helemaal niet meer, omdat ik te dikwijls na een kwartier of zo al afhaakte. Maar deze... Ik weet niet. Ik heb 'm nu vijf of zes keer gezien en om de een of andere reden verveelt hij niet.
Bij de openingsscènes in de wc-pottenfabriek denk je 'o jee', de Engelsen en hun voorliefde voor dubbelzinnige humor kennende. Maar na wat flauwe grappen in het begin draait het nauwelijks meer om het product en des te meer om de sociale en erotische verhoudingen. Het geheel geeft een mooi tijdsbeeld, voor mij in veel opzichten nostalgisch. Ik kom niet alleen een van de mooiste auto's van toen, de Ford Capri, tegen, maar ook heel wat bekende gezichten uit tv-series van die tijd. Sydney James heeft meestal mijn sympathie wel. En ik ben fan van de ongrijpbare Kenneth Williams en de prachtige Hattie Jacques - zoals zij met het parkietje in de weer is tilt ze in haar uppie deze film al boven andere Carry Ons uit.