Dirty Dancing (1987)

2074 stemmen

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Emile Ardolino
met Jennifer Grey, Patrick Swayze en Jerry Orbach

Zomer 1963. De 17-jarige naïeve Frances 'Baby' Houseman brengt met haar ouders en haar oudere zus Marjorie de vakantie door op het resort van het hotel Catshill. Baby ontmoet daar de verveelde dansleraar van het hotel Johnny Castle. Johnny brengt Baby 'dirty dancing' bij, ze wordt zijn pupil en ze zet haar eerste schreden in de liefde.

Is en blijft een leuke film, vooral Patrick zeg zucht. Na al die jaren kijk ik hem nog regelmatig..... Een klassieker.....

putsemuts schreef:
vooral Patrick zeg zucht.

Echt, ik kan best zien wat de dames zien in heren als Brad Pitt, Johnny Depp etc. maar Patrick Swayze??? hoe die man ooit een sexsymbool is geworden is echt beyond me.

avatar van darkjaap
echt zo'n typische meiden film en het onderwerp sprak me ook niet echt aan.. al met al raar genoeg toch best vermakelijk

avatar van *Nientjah*
Matige film, ik vond de acteerprestaties slecht, het dansen was wel leuk, maar niet echt mijn ding. Het einde zie je van mijlenver aankomen en het is gewoon niet zo'n amusante film.

1,5 sterren.

Milan07
Het verhaal is flinterdun. De muziek en de lijn waarin het is opgezet is als bij Footloose, Flashdance, Fame en Grease top. Vorige week de musical uitvoering in het Beatrix Therater gezien. Erg mooi in elkaar gezet " Nobody put Baby back in the corner ".

avatar van kimberlyVD
mooie film, dit is een echte klassieker,zeker de moeite waard om te kijken dus! 4****

rose
kos schreef:

Zie dat idd ook niet. Vond de film leuk, maar de hoofdrolspeler deed me niks.

avatar van niethie
Jaaaren geleden ooit een keer gezien maar kon me er niets meer van herrineren en aangezien dit zo'n gehypte film is heb ik hem gister nog maar eens een kans gegeven en sja wat kan ik zeggen, op momenten veels te voorspelbaar en zoet allemaal maar echt heel erg slecht was het allemaal niet, een leuke eighties soundtrack en wat vermakelijke feelgood momentjes brengen me op-

2,5 sterren

kos schreef:

Maar Patrick Swayze??? hoe die man ooit een sexsymbool is geworden is echt beyond me.

Inderdaad zeg... Patrick Swayze.
En wat mij betreft is dat ook de grootste manco in de film.
Een man die mannen nog enigzins aanspreekt.

Echt een meidenfilm. Heb DD laatst in het theater gezien met m'n vriendin. En dat is 4* waard. Dan is het wel erg leuk.

Lijkjuh
Wel een leuke film

avatar van Friday the 13 th
Een dansklassieker, hiermee is ook alles gezegd. De sfeer zit er nogthans in, maar ik vind dit niet echt een topper. Het verhaal kan mij niet blijven boeien.

Op het laatste liedje na (time of your life), vind ik het niet echt leuke muziek, in tegenstelling tot Grease waar iedereen de liedjes vanbuiten kent.

Bekoorlijke film en er wordt prachtig gedanst; maar het blijft hartstikke oppervlakkig.

PrinsesBanaan!
Goede film
Alleen vind ik hem al iets te oud, ik vind het
dansen wel mooi!

***1/2..

avatar van notorious_kim
Een echte klassieker, dit is een film die ik elke keer weer kijk als ze hem spelen en tussendoor nog eens op DVD. Het is en blijft een prachtige film met excellente cast.

Deze is idd een echte klassieker, ik word elke keer meegesleept. En ik geniet keer op keer bij hun laatste optreden, I've had the time of my life.... *4

avatar van Zinema
Zinema (crew)
Vermakelijke en romantische film doorspekt met een geweldige soundtrack. Inmiddels een klassieker. Bovengemiddeld.

avatar van psycholamp
Heb je hem weer met z´n bovengemiddeld en dan een 2,5 geven.

avatar van Zinema
Zinema (crew)
psycholamp schreef:
Heb je hem weer met z´n bovengemiddeld en dan een 2,5 geven.

Als een 2 gemiddeld is en een 3 goed.. Dan is een 2,5 BOVENGEMIDDELD. Ik snap dat het misschien best een ingewikkeld woord is

Een bovengemiddelde film is er eentje die niet goed is maar óók niet slecht... Eentje met bijvoorbeeld potentie, of bij vlagen goede stukken maar die dit niet kan volhouden en bijv. wordt afgeraffelt o.i.d. Door de goede stukken is het niet je gemiddelde film maar nét iets meer.

Ter verduidelijking:

4,5=meesterwerk met een griffel
5=perfect

Vriendelijke groet.

avatar van fappie
topfilm! zeker voor een lowbudgetfilm... geen moment verveeld , kan hem wel 100 keer kijken..! magische film ofzow:P ik vond deel 2 een stuk minder..

avatar van Debra
kvond het tweede deel juist een stuk beter.
Kheb eerst het tweede deel bekeken en dan pas deze. en vond dat in deel één toch wel veel minder gedanst werd..

avatar van kimberlyVD
Het verhaal op zich is bij deze film niet echt sterk. Maar de muziek, het dansen én de acteurs maken het grotendeels goed. Gewoon een leuk ontspannend filmpje. 3,5

avatar van ViggøJøhnny
Om eerlijk te zijn vond ik de musical beter,
maar de film was zeker leuk om te zien!

**3.0**

avatar van fappie
in 2 word inderdaad wel meer gedanst.. maar het verhaal spreekt mij nie echt aan ofzow.. mja de meeste vinden 2 ook beter geloof ik;)

zowat de enige film met romantiek als hoofdthema in mijn collectie films (ongeveer 130 stuks)

dus misschien wil dat toch iets zeggen over mijn mening van deze film

Heerlijke film om bij weg te dromen! Ik heb hem nu al meerdere keren gezien, en hij blijft leuk!

avatar van mafiabaas
nice filmpje om met je vriendin te kijken

avatar van ellenpoesie
Supergoede fim om daar zelf verder over te fantaseren! Patrick Swayze acteert goed! Ik kan echt maar blijven kijken naar die film:)

avatar van RadioactiveMan
van al de "dansfilms" die ik al gezien heb grease, high school musical, step up vond ik dit toch de slechtste. met moeite uitgekeken.

avatar van biosmovie
Normaal gesproken houd ik niet zo erg van dit soort films, maar hij viel me nog best te pruimen. patrick Swayze acteert goed, wel een nadeel : dat liedje van Dirty Dancing kreeg ik de eerste 2 dagen na de film niet uit mijn hoofd .

leuke film