Dirty Dancing: Havana Nights (2004)

Alternatieve titel: Dirty Dancing 2

3,13

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Guy Ferland
met Romola Garai, Diego Luna en Mika Boorem

Havana: November, 1958. Katey verhuist in de broeierige weken voor de revolutie met haar ouders naar Cuba. Katey's vriendenkring bestaat uit Amerikaanse jetset leeftijdgenootjes. Toch valt haar oog al snel op Javier , een charmante ober en een zeer getalenteerde Cubaanse danser. Ze daagt Javier uit om mee te doen aan de nationale danscompetitie in een chique nachtclub in Havana. Door de oefenavondjes ontdekt Katey de andere kant van Cuba. De mooie Amerikaanse hotels verruilt ze voor rokerige nachtclubs waar alleen de lokale bevolking komt. Hier leert Javier haar pas echt wat dansen met passie is...

161 BERICHTEN 7 MENINGEN
Erg leuke film!:)

avatar van DonOswaldo
Haalt het niet bij z'n voorganger.

Lichtelijk tegenvallend zelfs, waar die hogere score vandaan komt snap ik dan ook niet helemaal. Opbouw is redelijk, gevoel van de contest heeft er uiteindelijk niet genoeg ingezeten en die ruwe onderbreking richting het einde was totaal niet nodig en totaal niet boeiend (verder hadden wel meer onderbrekingen niet gehoeven). Maar ondanks dat de cast het er goed vanaf brengt (leuke bijrol ook van Patrick Swayze), toont het einde dat de film bovenal gevoel mist. Dans-aspect zat er net niet sterk genoeg in en miste zo nu en dan choreografie.

Muziek is best fijn en ook de setting is wel degelijk. Clichés e.d. kan ik me ook niet aan ergeren dus een voldoende weet het nog wel te krijgen.

Krappe 3*

avatar van jovisambo
natuurlijk niet zo'n knaller als deel 1...
met die gedachte ben ik de film ook gaan kijken, dat het waarschijnlijk een slap vervolg zou zijn..
In eerste instantie vond ik dat ook maar toch door blijven kijken en uiteindelijk bleek het toch wel een leuke film! Boven mijn verwachtingen, ik heb ervan genoten!

avatar van daxclusive
jovisambo schreef:
natuurlijk niet zo'n knaller als deel 1...

Weinig aan toe te voegen.
Was een leuke film.

avatar van 606
Best oke, leuke zwoele muziek en de tijd dat het zich afspeelt is ook goed.
Het is mooi gemaakt en de acteurs doen het prima.

3 sterren

Lekkere, aanstekelijke dansfilm, die zeker niet onderdoet voor het origineel.
De verhaallijn en de chemie tussen de twee hoofdrolspelers is naar mijn mening zelfs beter dan in de eerste film.
Best aardig dat ze Patrick Swayze nog van stal gehaald hebben voor een bijrolletje.

Een echte meevaller.

SlasherMovieMan
Is Havana Nights een prima vervolg op Dirty Dancing of is het een regelrechte flop?

Misschien hoor je het mensen niet zo vaak zeggen maar persoonlijk vind ik Dirty Dancing 2: Havana Nights beter dan het eerste deel. Komt met name door de cinematografie, locaties en het verhaal. Ik bedoel de locatie in Cuba is natuurlijk gewoon fantastisch en geeft een mooi uitzicht voor de rest van de film. Het verhaal sprak me eerlijk gezegd ook beter aan en ik vond het mooier uitgewerkt. De acteerprestaties vond ik eerlijk gezegd ook nog wel top van de redelijk onbekende spelers, maar over het algemeen vind ik hem beter dan deel 1 hoor!

Dick2008
Ik had er na het zien van de trailer al me bedenkingen over maar nu ik hem gezien heb vind ik het echt wel een tegenvaller, terwijl de eerste film mij toch tegen verwachting in goed is bevallen.

Ik vind dat ze veel te lang hebben gewacht met het maken van een "vervolg". Nou ben ik op filmgebied al behoorlijk ouderwets maar met muziek nog een heel stuk erger. Toegegeven ik ben nooit zo weg geweest van Cubaanse muziek dus dat werkt tegen, maar het speelt zich af in 1958, sorry, volgens mij klonk muziek toen toch een tikkeltje anders. In het begin van de film heb je nog van die tijdgenoten, Jerry Lee Lewis, Sam Cooke, .... dat klopte nog redelijk maar verder klonk het mij veel te modern, eerder jaren '90 muziek. Enorme storingsfactor voor mij. Verder wordt er nog wel redelijk in geacteerd. Swayze ziet er nog wel goed uit net als zijn gedans, ondanks zoveel jaren verder. Het verhaal lijkt wel wat op deel 1, maar is in die film toch ook veel beter. Eigenlijk zijn de 2 films totaal niet met elkaar te vergelijken. Laat ik het hier ook maar bij, slappe hap deze film, ik kreeg er geen binding mee en heb gelijk zin om deel 1 weer op te zetten. 2.0.

avatar van Jolanda1304
Dirty Dancing 2..

In een nieuw jasje gestoken, en ik vond dat ze dit prima hadden gedaan!
Mooi, romantisch, en om eerlijk te zijn: Ik vind deze film mooier dan Dirty Dancing 1. (Ja, en dat komt uit de mond van een dame dat óok heeft gedanst.)
Goed acteerwerk, mooie muziek, mooi in elkaar gezet.

Ik geniet elke keer weer bij het zien van deze film!

avatar van Intothefreedom
Ik heb deze film eigenlijk gekeken omdat Jonathan Jackson een rol in de film heeft (ik werd een beetje verliefd toen ik hem in Tucks Everlasting zag). Had het origineel een week of 2 geleden voor het eerst gezien en was verkocht. Had van deze dan ook geen hoge verwachtingen. Hij viel mij eigenlijk een beetje tegen, ik vond het meisje die de hoofdrol speelt totaal niet passen in de film, vond haar ook een beetje te fors als danseres en ook niet passen bij Diego Luna. Ook de muziek past niet echt bij het tijdsbeeld in de film. Hoewel het wel best mooi was. Acteerwerk was matig en vond het verhaallijn ook gelijk voorspelbaar. Ik snap niet hoe deze dan ook leuker/ of beter is dan het origineel volgens de reacties hier. Misschien dat deze een jonger publiek veel meer aanspreekt (ben zelf 22 tho). Ook grappig om te zien hoe Patrick Swayze zo erg veranderd was qua uiterlijk. Maarja nee, dit was hem niet voor mij. Het origineel blijft een tijdloze klassieker en qua sfeer, chemie, muziek, dans en cinematografie veel beter en helemaal niet vergelijkbaar. Maargoed, smaken verschillen (gelukkig).

een leuk vervolg maar vind deel 1 leuker.maar dit deel is zeker niet slecht.