Circle of Friends (1995)

Ierland / Verenigd Koninkrijk / Verenigde Staten
Romantiek / Drama

geregisseerd door Pat O'Connor
met Chris O'Donnell, Minnie Driver en Saffron Burrows

Benny en Eve verlaten hun geboortedorp Knockglen en gaan studeren aan de universiteit van Dublin. Een vroegere vriendin, Nan, brengt ze in contact met Jack Foley, de aanvoerder van het rugbyteam en lokale meisjesmagneet. Tussen Jack en Benny groeit een bijzondere vriendschap die overvloeit in liefde. Jack vindt in Benny een soulmate - niet de zoveelste knappe stoot, maar iemand waarmee hij al pratend eindeloos lange wandelingen kan maken. Voor Benny is Jack uniek: ze houdt van hem, maar die liefdesgevoelens worden thuis de kop ingedrukt door haar ouders, die een kleine kledingzaak runnen en een huwelijk willen regelen tussen hun dochter en de boekhouder.

Prachtige film met een ontluikend debuut van Minnie Driver als de onschuldige Benny.

vic
ja je kan nu al zien dat minnie driver een lekker ding is dat niet door de maatschappij wordt gekwalificeerd als lekker ding

avatar van petey
De maatschappij..... dat ben jij (om Postbus 51 even te quoten)

Ik ben wel een beetje een fan van minnie, maar vond haar in deze film nou niet echt bijzonder aantrekkelijk. Wel acteerde ze prima, net als de rest van de cast. Redelijk goede film. 3,5*

Melodramatische story die hier en daar wat precisie mist maar toch behoorlijk goed in beeld werd gebracht.

avatar van Gish
Sympathieke film.
Via Amazon UK aangeschaft, hier zie je hem namelijk nooit in de bakken liggen.
Na vele jaren deze prima lowbudget productie opnieuw met veel plezier bekeken.
Mooi tijdsbeeld en een prima rol van Minnie Driver.