In Pursuit of Honor (1995)

Drama / Western

geregisseerd door Ken Olin
met Don Johnson, Craig Sheffer en Gabrielle Anwar

Waar gebeurd verhaal over een bataljon van de cavalerie dat een direct bevel van de legerleiding weigert om honderden militaire paarden te vernietigen. Nu ze het bevel geweigerd hebben worden ze opgejaagd door het leger en moeten ze zelf zien te overleven.

Hallo lezers,

Ik ben op zoek naar de film In Pursuit of Honor van Don Johnson en Craig Sheffer, wie o wie kan mij vertellen waar ik deze film hier in Nederland kan bestellen.
Ik heb er in totaal 3 nodig, 1 voor mijn eigen 1 voor mijn nichtje en mijn schoonzus.

Ben al een hele tijd op zoek maar kan hem nergens vinden wie kan mij helpen.

Dan kunt u contact opnemen op het mail adres [email protected]

Alvast vriendelijk bedankt.

Liesbeth

Alleen te krijgen op VHS en op DVD regio 1 met Engelse ondertiteling, bijv. hier, overigens voor bijna niks.

avatar van StevenMighty
Prachtige film.
Jammer dat het een onderschatte tv film werd, want naar mijn mening heeft In Pursuit of Honor het potentieel van een oscar film.

Een knap waargebeurd verhaal, degelijk vertolkt, prachtige locaties en natuurlijk de paarden die een schitterende prestatie neerzetten.

Er zitten enkele harde scenes in die menig paardenliefhebber zullen doen wegkijken, maar deze scenes zijn wel heel sterk in beeld gebracht. Niet verwonderlijk dat we meteen aan het einde van de film de boodschap 'no animals were harmed' te lezen krijgen, want je zou er nog aan gaan twijfelen.

Ten onrechte onderschat zoals elke film met Don Johnson, spijtig.

4 sterren

Mooie film, maar onwaarschijnlijk verhaal. Ik las overigens dat er veel twijfel bestaat of dit nu een doorverteld verhaal is of werkelijk gebeurd.
Waarom zou je 500 paarden doodschieten als je ze ook kunt verkopen ……
Sterke rol van Rod Steiger.