Dirty Dancing (1987)

2077 stemmen

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Emile Ardolino
met Jennifer Grey, Patrick Swayze en Jerry Orbach

Zomer 1963. De 17-jarige naïeve Frances 'Baby' Houseman brengt met haar ouders en haar oudere zus Marjorie de vakantie door op het resort van het hotel Catshill. Baby ontmoet daar de verveelde dansleraar van het hotel Johnny Castle. Johnny brengt Baby 'dirty dancing' bij, ze wordt zijn pupil en ze zet haar eerste schreden in de liefde.

avatar van Hereistom
Moet ik bij deze film nog iets vertellen? Gewoon een hele leuke film die je zeker eens gezien moet hebben.
Een romatisch vakantie verhaal en lekker dansen!

avatar van J.Bell
psycholamp schreef:
Ik vraag me af waarom ik me weleens heb laten overhalen om deze film te kijken. Echt slecht! Verhaal van niks, sfeer ontbreekt en spanning zit er ook al niet in. Misschien ben ik ook niet de juiste doelgroep....

Dat deze film niks voor jou is, ok.. maar om te zeggen dat er geen sfeer in deze film zit, daar ben ik het totaal niet mee eens. Alleen de sfeer van de muziek al... Heerlijk!

avatar van WanderingStar
Jeeeeeeeeeeeeeeeeejjjj!!!!

Hahahahaha voor de 114e x!!!

En hij blijft helemaal te gek! Elke x als ik 'm zie krijg ik de neiging om 'm op 1 in mijn lijst te zetten! Hahaha

Okee.. ok.. misschien geen kunstzinnig hoogstandje.. Maar een film die na de zoveelste x nog steeds leuk blijft mOet toch iets hebben!!

En dan die muziek!! mhmmmm... *zwijmel*

De muziek en sfeer in de film zijn erg sterk, jammer dus dat de overige elementen die nodig zijn voor een goede film ondermaats zijn.

avatar van Spetie
Wat een ellende deze film zeg. Ik houd sowieso al niet echt van het genre en na deze film blijkt ook maar eens waarom. Grease vond ik nog best vermakelijk om te zien, maar hier kan ik toch weinig positiefs aan ontdekken. Een enkel leuk nummer misschien, maar verder? Het acteerwerk, verhaal, personages was wat mij betreft allemaal ondermaats en het hele dansgebeuren is ook totaal niet interessant. Maar goed, ik heb de film dan nu eindelijk gezien en dat was eens maar nooit meer wat mij betreft.

speranza
Dit is een heerlijke film. Ik heb me helemaal laten meeslepen met de romantiek en de geweldige muziek in deze film. Jennifer Grey spat van het scherm af.

avatar van the new guy
ik had woensdagavond geen drol te doen, dus de dirty dancing marathon op rtl 5 meegepikt. Jaren geleden vond ik dit stiekem best een topper, maar bij nader inzien wordt er bijzonder slecht geacteerd door m.n. Swayze.

pluspunt: De eindscene met dat topnummer van Bill Medley en Jennifer Grey. De dansscenes van Swayze en dat was het.

avatar van Tun-89
Voor het eerst deze film gezien, en ik had er veel over gehoord!
Bleek echt geweldige dans-film te zijn, vooral wel iets voor meisjes.
Mij sprak hij nooit aan maar nu ik hem gezien heb, heel erg leuk,
vermakelijk, en mooie muziek + dans.

Zeker een 3 *

En heeft niets met de film te maken maar ik hoop dat
Patrick Swayze de strijd tegen Kanker wint!

speranza
Tun-89 schreef:
En heeft niets met de film te maken maar ik hoop dat Patrick Swayze de strijd tegen Kanker wint!
Toen ik deze film eergisteren voor het eerst zag moest ik ook voortdurend aan zijn ongelijke strijd met deze vervelende ziekte denken. In deze film straalt hij zo veel kracht uit.

speranza schreef:

Jah Patrick straalt idd erg veel kracht uit in deze film.. geweldig hoe hij speelt.. zijn samenspel met jennifer grey is geweldig:) ik hoop ook dat hij de strijd wint!
Als ik kleine stukjes op youtube terugkijk voel ik gwoon weer die sfeer.. magische fim dit.. blijft toch echt een topper voor mij

gatuso123 schreef:

Ben ik het helemaal mee eens

avatar van jumpstylemovie
Heel vaak op TV geweest en toch herriner ik me er bar weinig van. Even een keer herzien als ie weer op TV is.

avatar van Norma
Ik moet bekennen dat er weinig films zijn die ik vaker gezien zal hebben als Dirty Dancing. En dan niet verspreid over de afgelopen periode van 22 jaar, maar ik vrees in een tijdsbestek van een paar jaar. Nog geen benul hebbende van het feit dat de film ooit op een schijfje genaamd dvd in de kast zou staan werd elk gebaartje bestudeerd en elke zin nagesproken, uit voorzorg om maar niets te vergeten tegen de tijd dat de oneindig heen en weer gespoelde videoband ter ziele zou gaan. Met als gevolg dat ik een aanzienlijk deel van de tekst waarschijnlijk nu nog met mijn ogen dicht kan meepraten

Ach ja, toen vond ik het geweldig, dat dansen, de hopeloze romantiek van vakantieliefde... Plichtmatig heb ik de dvd aangeschaft maar ik geloof niet dat ik hem ooit nog herzien heb. Hoeft ook niet, even mn ogen sluiten en daar gaan we weer:

"Me? I'm scared of everything. I'm scared of what I saw, I'm scared of what I did, of who I am, and most of all I'm scared of walking out of this room and never feeling the rest of my whole life the way I feel when I'm with you."

Zucht...stiekem nog steeds wel leuk eigenlijk

Melvin Udall
Het is vast een grote mate van jeugdsentiment dat deze film net als het vergelijkbare Grease bij me oproept maar ik zat in ieder geval weer van begin tot eind met veel plezier te kijken. Het was dan ook een feestje om deze film weer eens te zien. Het verhaal doet er eigenlijk niet zoveel toe. De muziek, de personages en natuurlijk het dansen maken het tot een heerlijk geheel.

avatar van fappie
Ja, deze film blijft iets magisch hebben.. ik ga hem over een tijdje weer eens bekijken.. jammer dat de film zo ondergewaardeerd wordt.

avatar van jumpstylemovie
Van het acteerwerk moet je het vooral niet hebben bij Dirty Dancing. Ookal spreekt het dansen me ook amper aan.

avatar van horrorfreak23
Deze film blijft voor mij top, de muziek, de personages, het dramatische die erin voorkomt zalig gewoon!

avatar van Bambi18
fappie schreef:
jammer dat de film zo ondergewaardeerd wordt.

Dat valt nou ook wel weer mee.

avatar van fappie
"Nobody puts Baby in the corner!" Na tweeëntwintig jaar kunnen we blijkbaar nog niet genoeg krijgen van de feel good movie Dirty Dancing en daarom heeft Lion Gate Films besloten de film op te hippen en met een remake te komen. Wie in deze versie de rollen van Johnny en Baby gaan spelen, is nog niet bekend.

Lionsgate kwam in 2004 met al met de opvolger van de rom-kom: Dirty Dancing Havana Nights. Deze film flopte - ondanks een bijrolletje van Patrick Swayze - enorm. Het origineel daarentegen werd een megasucces: met een budget van krap 6 miljoen dollar bracht Dirty Dancing wereldwijd 213,95 miljoen dollar op.

*Hmm.. aan de ene kant vind ik het wel leuk, maar aan de andere kant is het ook een beetje jammer.

jumpstylemovie schreef:

Er wordt goed geacteerd hoor .

een geweldige dansfilm. echt een klasieker.deze film moet je echt gezien hebben. hij is ongelofelijk. echt een goeie film.ik heb hem al zo vaak gezien. maar hij blijft echt goed. dit is de beste dansfilm ooit vind ik.

avatar van Queen-Bee
Ik ben 34,5 en was dus vollop puber toen de film uitkwam, zat niet op dansles... heb de film van mijn leven nooit gezien.

De hoogste tijd...lijkt me. Ben benieuwd...

avatar van nandypiep
heerlijke feelgood movie
de moeite waard
een echt klassieker die je gezien moet hebben

Aardige film die zonder het prachtige (anderzijds ook ietwat sentimentele) einde op een halve punt minder zou eindigen.

Deze film heeft me een goed gevoel gegeven, en dat is nu net wat ik zocht (en hoopte) in Dirty Dancing.

avatar van fappie
Ik voel me na deze film altijd erg vrolijk. In mijn ogen is dit de beste feelgoodmovie die er is.

Er zijn geruchten dat er een remake komt.
Dirty Dancing remake.

avatar van Creasy_Bear
Niet mijn ding..

ik heb ook gehoord dat er een remake komt. ik ben er wel heel erg benieuwd naar. ik hou heel erg van dansfilms. hij word wel goed denk ik.ik heb er wel zin in.

avatar van chevy93
Het verhaal heeft niet veel handen, maar de muziek des te meer

avatar van VierkanteOogjes
Verlost van de pijn...

Ik zal je vooral herinneren aan deze film en uiteraard Ghost.

R.I.P. Patrick...

Nog nooit deze film gezien dus ken deze acteur totaal niet. Maar damn heerlijke intro, hoe heet dat nummer? (Intro song).

Eens ff kijken:)