Dirty Dancing (1987)

2077 stemmen

Romantiek / Muziek

geregisseerd door Emile Ardolino
met Jennifer Grey, Patrick Swayze en Jerry Orbach

Zomer 1963. De 17-jarige naïeve Frances 'Baby' Houseman brengt met haar ouders en haar oudere zus Marjorie de vakantie door op het resort van het hotel Catshill. Baby ontmoet daar de verveelde dansleraar van het hotel Johnny Castle. Johnny brengt Baby 'dirty dancing' bij, ze wordt zijn pupil en ze zet haar eerste schreden in de liefde.

avatar van Lie-Z
Coole film! Bij 2 vind ik het einde minder mooi! Heb deze al heel vaak gekeken!

goeie film, goeie muziek. Perfect.

echt een mooie film heb hem vandaag nog gezien en de liedjes zijn ook heel mooi

avatar van lienaa
echt goede liedjes en knap gedanst vindt het goede film en goed geacteerd 2 niet gezien lijkt me minder

avatar van JOHNNY DEPP(L)
goeie film!
maar naar een paar keer kijken krijg je dr genoeg van , maar het is zeker het kyken waard!

avatar van *eef
Het dansen is nou niet bepaald zo 'dirty' als de titel doet vermoeden. Ze dansen bevoorbeeld ook de mambo. Het is echt een zwijmelfilm en welk meisje wil Baby nou niet zijn?

Super film! Na een paar keer kijke verveeld ie maar als je dan weer na een tijd de film kijkt, is ie super!

*5,0

Hoe prachtig is die toch weer ni...

veron35
Deze film heeft een veel te laag gemiddelde. Hele goede film.

Heerlijke film, krijg meteen een feel-good-feeling als ik een van de liedjes uit de film hoor!

goeie film alleen soms een beetje saai

Heel mooie film. Met name de muziek vooral. Heel romantisch. Mooie verhaallijn. Een oude film, maar daarom niet een minder betere film, zeker niet. De tweede film uit 2004 vond ik eerder teleurstellend, hoewel ik die als eerste zag.

avatar van seanpuffy
had meerv an deze film verwacht.

avatar van prometida
I love it !
Door deze film krijg ik helemaal zin om te dansen en krijg ik zo'n verliefd gevoel in mn buik.
Ik wil ook zo'n jongen op vakantie tegenkomen. Lijkt me echt geweldig. Mede daardoor is deze film zo leuk en mooi om naar te kijken omdat je gewoon hoopt dat alles goed komt en goed gaat. 4,5*

het blijft gewoon een vermakelijke film erg leuk
eigenlijk zou het tijd worden voor een gelijke film maar dan van deze tijd.

Heb deze film al zo'n 8 keer gezien, en kan er geen genoeg van krijgen.

avatar van Asmahan
De hoogtepunten voor mij: de Hoolah act van de zus van Baby, maar vooral het Kellerman'slied. At Kellerman's... en dan een hoop gedweep over het kamp. Net film met half oog gekeken en zit voorlopig weer aan het Kellerman'slied vast.

Join hands and hearts and voices
Voices, hearts and hands
At Kellerman's the friendships last long
As the mountains stand

Pure cult. Het lied, dan.

Usual Suspect
Het simpel verhaaltje is naar behoren uitgewerkt, maar het wordt nergens orgineel en het blijft te voorspelbaar.
Verder zijn Swayze en Grey perfect gecast voor de hoofdrollen, ze doen het dus ook erg goed.
De geweldige soundtracks zijn het grootste pluspunt van de film, die dus ook meer voor de liefhebbers van het genre is.

3***

avatar van DragQueen
Leuke maar zoetsappige feelgood-movie, met uitstekende dans scenes, en goede rollen van swayze en grey. die goed passen in hun rol. het verhaal is verteerbaar, en leuk uitgewerkt. de overbekende soundtrack is een absolute meerwaarde voor de film. 3 sterren.

vroeger kon ik maar geen genoegen krijgen van deze film!

*4,0

avatar van HarmJanStegenga
Wat een heerlijke film! Een simpel verhaaltje, maar dat betekend zeker niet dat de film slecht is! Integendeel, dit is een topper! Swayze en Grey zijn wat mij betreft perfect voor hun rol en spelen de sterren van de hemel! Natuurlijk moet ik wel toegeven dat de film een paar goedope wendingen kent, maar in welke ''feel good'' film zien we dat niet.....

De prachtige nummers geven de film echt iets extra's! She's Like The Wind van Swayze zelf en Hungry Eyes van Eric Carmen zijn de echte toppers voor mij in deze film! Geweldig!

* * * *

een van mijn favoriete films vind dit een geweldige film een 5

Heb deze film al zovaak gezien.
En het verwacht altijd een goede indruk.
Het is echt zo'n vrolijke film waardoor je zelf gewoon gaat dansen!
Let's dance!
Het heeft een superleuk verhaal met leuke grappige stukken en ook perfect geacteerd en supergoed gedanst.
zeker een 5 waard of course!

btw, Hungry Eyes is zo'n mooi liedje, en de andere liedjes ook, zooo mooi!!!! (A)

Albino Hamster
zalige film echt

een 5 !! niks minder dan dat

avatar van psycholamp
Ik vraag me af waarom ik me weleens heb laten overhalen om deze film te kijken. Echt slecht! Verhaal van niks, sfeer ontbreekt en spanning zit er ook al niet in. Misschien ben ik ook niet de juiste doelgroep....

avatar van tommykonijn
Aardige Film om te zien als je het mij vraagt, Leuke acteerprestaties én een Leuk verhaal en mijn Moeder vindt deze héél Goed dat ik niet maar ik vond hem zeker zéér Vermakelijk en Leuk om te zien.

***

avatar van WanderingStar
When ur waiting
For boys to come
In the night
But there's no one..

Dontcha feel like cryin'?
Dontcha feel like cryin'?

Well here I am oh honey!
Come on!

Cry to me!!!

Ahaha ik had 'm aanstaan voor de muziek tijdens het schoonmaken.. *grijns* van schoonmaken is weinig meer terecht gekomen!
Ik heb 'm vast al twintig keer gezien ("Nobody puts baby in a corner!!") en ik kan 'm zo nog twintig x zien.

Bij deze film gaat het niet om het prachtige verhaal of de onvoorstelbare acteerprestaties.. Het gaat om het gevoel.. De heerlijke nostalgie.. de muziek.. het dansen..

*blije grijns* .. het blijft een 5!

avatar van Yis
Yis
Een echt feel-good movie

Wordt erg leuk in gedanst! En later in de film wordt Patrick ook gewoon een schatje!

Ach........weer zo'n feelgood-dingetje. Weer een hoop gezwijmel met cliches en grappigheidjes dat 't er vanaf druipt. Leuke jongen, leuke vrouw en een triomfankelijk einde maken dit een ranzig werkje als één uit duizenden. Maar je kan zeggen wat je wil: al dat standaardwerk wordt hier wel even op een wijze neergezet dat het een heerlijke wegkijker is. Kan er niets aan doen, maar ik vind de film gewoon te grandioos voor woorden. Ja, het doet iets met me. Misschien een oud verlangen die ikzelf nooit heb nageleefd en dat daarom deze film weer even een stukje teruggeeft van die droom? Weet het niet. Maar een vier sterrekes mag deze voor mij wel.