Avengers: Endgame (2019)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Anthony Russo en Joe Russo
met Robert Downey Jr., Chris Evans en Mark Ruffalo

Na de gebeurtenissen in 'Infinity War' hebben de superhelden een grote tik gekregen. Hun gezamenlijke vijand Thanos is erin geslaagd om alle Infinity Stones te bemachtigen en heeft daarbij de helft van al het leven uitgewist. De overlevende helden, en met name de Avengers, hebben echter weinig tijd om te rouwen om hun vrienden en familie. Ze krijgen namelijk hulp aangeboden van onder meer Ant-Man en Captain Marvel. Allen slaan ze de handen in elkaar om Thanos alsnog te kunnen verslaan en om de miljarden doden die hij veroorzaakte weer tot leven te wekken.

avatar van Antonev
Hoewel ik me zeker niet heb verveeld, kan ik toch wel stellen dat dit niet het knallende eindstuk is geworden wat ik er van had verwacht.

Z’n voorganger belooft aan het einde een geweldig episch vervolg, dat z’n weerga niet zou kennen. Helaas wordt er in een slakkengang naar een groot en vooral voorspelbaar eindgevecht gewerkt. Hoewel het er allemaal fantastisch uitzien voelt het gewoon niet helemaal goed. Het voelt geforceerd en men probeert de luchtige geestigheid ook de voorgaande delen te kopiëren, wat dus helaas niet helemaal slaagt.

Als kers op de kaart krijgen we een overdreven sentimenteel einde, wat mijns inziens geen eer deed aan de rest van de reeks.

Natuurlijk was de CGI gewoon weer genieten en zaten er links en rechts wel wat geslaagde grappen in.

avatar van steventje
Juist niet.
Teveel melig gedoe tussen de karakters.
Wel vrij simpel allemaal hoe Iron man even een tijdmachine bedenkt tussen de soep en de patatten.
Een drinkende Thor, een pratende Hulk,... het kan niet gekker worden.

avatar van missl
Net zo rommelig als alle anderen en alles moet ook weer kapot.verder raak ik ook altijd een beetje de weg kwijt met tijdreizen (was dat er nou voor of erna of kennen die elkaar niet) dus het eind cijfer van deze film verschilt niet veel met de andere Avengers films.

Goeie film waarin de overgebleven Avengers een allerlaatste poging ondernemen om Thanos te verslaan. Het afsluitende deel van de toch wel grootste Hollywood film saga ooit (met wellicht ook de grootste sterrencast ooit). Verhaaltechnisch gezien is het tijdreizen een wat gemakkelijke zet, maar het is wel vermakelijk uitgewerkt. Ondanks de flinke lengte zakt de film niet echt in, vooral ook omdat de personages en niet de actie de boventoon voert.

avatar van john mcclane 2
Basto schreef:
Helaas ze zijn Avatar al voorbij...

Serieus Je vind het jammer dat ze die kinderfilm voorbij zijn gestreefd ,,,
Dit had tenimste nog wat diepte en serieusheid .
Ja natuurlijk niet geheel serieus te nemen maar de toon was zwaar en depri..

Ik kan me over dit soort reacties blijven verbazen .

avatar van Basto
john mcclane 2 schreef:

Serieus Je vind het jammer dat ze die kinderfilm voorbij zijn gestreefd ,,,
Dit had tenimste nog wat diepte en serieusheid .
Ja natuurlijk niet geheel serieus te nemen maar de toon was zwaar en depri..

Ik kan me over dit soort reacties blijven verbazen .

Ik vind dit veel meer een kinderfilm.

En Avatar was een cinematic event omdat de film daadwerkelijk iets nieuws bracht, niet omdat de marketing afdeling een berg fanboys gemobiliseerd had.

Naar het schijnt zou dit de laatste film in de reeks zijn. Van de vorige viel ik in slaap. Bij deze heb ik de drie uur overleeft. Ben wederom niet onder de indruk van het verhaal. Grafisch alles super mooi maar inhoudelijk weinig over naar huis te schrijven. Een goede inhoud kan ik jaren later nog navertellen, maar bij deze zal net als zijn voorganger ‘infinity’ een film zijn waar je van geniet tijdens het kijken maar waar je verder niets over kan zeggen. Leuke hier is wel de ‘final combat’ waar je denk ik alle helden van de Marvel studio’s in beeld krijgt. Zelf ben ik dan meer fan van Dc Comics: Superman en Batman. Van deze film vind ik net als bij zijn voorganger dat het teveel aan helden in een film too much is. Want iemand moet toch de sterkste zijn? Wat als ze zich keren tegen elkaar? Maar los van dit alles is deze film geen ‘total waste of time’...

avatar van BillySavastano
Gisteren eindelijk na lang wachten voor het eerst gezien maar ook ik sluit me aan bij meerdere mensen hier, vanaf het einde van infinity war word er naar een zwaar epische eindstrijd en een waardige afsluiter toegewerkt die naar mijn mening uiteindelijk toch tegenvalt en niet de knaller is die het zou moeten zijn. Persoonlijk vind ik hem een beetje overhyped, heb me wel vermaakt het is zeker geen verkeerde film dat niet. Maar ik had achteraf toch te hoge verwachtingen en vond hem voor een afsluiter van een saga niet van het formaat LOTR om maar een voorbeeld te noemen, te veel stukjes van de hak op de tak wat meerdere al zeggen en ook de grappen vond ik minder geslaagd dan in infinity war. Al met al: geen verkeerde film maar naar mijn mening helaas niet de "epische" afsluiter van de hele reeks. Ik had op meer gehoopt.

avatar van martijn011
Eindelijk deze afsluitende Avengers film gezien. Na het weergaloze vorige deel vol verwachting deze film opgezet.
Laat ik maar meteen zeggen dat deze film dat niveau niet haalt, maar dit is wel een geweldige afsluiter.
Ik moet alleen de losse films 'Dr Strange' en 'Captain Marvel' nog zien, verder heb ik ze allemaal gehad.
Die twee moet ik binnenkort maar eens zien, al moet ik wel zeggen dat je niet veel mist als je die films nog niet gezien hebt. Je hebt er meer aan als je de losse delen van de hoofdrolspelers hebt gezien, zeker in deze film is dat een meerwaarde.

Zonder wat van het plot te verklappen kan ik wel zeggen dat dit de meest emotionele film van allemaal is. Ik denk ook dat er voor een Avengers film heel weinig actie in zit. Toch heeft me dat niet gestoord omdat zeker na het vorige deel er een hoop puin te ruimen valt, emotioneel gezien dan.
Iedereen heeft zo z'n eigen emoties en gaat er op een eigen wijze mee om.
Gelukkig is de humor niet verdwenen, zeker Thor en Rockett zijn weer ijzersterk.
Erg genoten en jammer dat dit afgesloten is. De wijze daarop is uitstekend dus daar valt mee te leven.

Een goeie afsluiter.maar sommige dingen vallen me toch iets tegen.had niet last van de lengte van de film.maar een paar stukken waren te grappig,dat viel bij mij niet helemaal in de smaak.bijvoorbeeld thor met zijn bierbuik. Niet grappig erg flauw,hij speelde ook erg flauw in dit deel. En de hulk vond ik ook niet leuk spelen in dit deel niet grappig.maar toch bij vlagen ook wel weer spannend en goed en emotioneel.dus toch ook wel weer een goeie film.

Het ziet er allemaal best spectaculair uit met een cast om van te likkebaarden. Echter lijkt het alsof ik dit soort films ontgroeid ben. Too much.....2.5*