Avengers: Endgame (2019)

Actie / Fantasy

geregisseerd door Anthony Russo en Joe Russo
met Robert Downey Jr., Chris Evans en Mark Ruffalo

Na de gebeurtenissen in 'Infinity War' hebben de superhelden een grote tik gekregen. Hun gezamenlijke vijand Thanos is erin geslaagd om alle Infinity Stones te bemachtigen en heeft daarbij de helft van al het leven uitgewist. De overlevende helden, en met name de Avengers, hebben echter weinig tijd om te rouwen om hun vrienden en familie. Ze krijgen namelijk hulp aangeboden van onder meer Ant-Man en Captain Marvel. Allen slaan ze de handen in elkaar om Thanos alsnog te kunnen verslaan en om de miljarden doden die hij veroorzaakte weer tot leven te wekken.

avatar van KritischVentje
Net niet.

Ik denk dat de hype te groot was. Infinity War is beter, vele malen beter.
Er zitten wel super scenes in, maar de verwachtingen worden niet gehaald.

Probleem zit hem voornamelijk in het script. Ik krijg heel erg het gevoel dat de Russo's iets hadden van "Oeps... hoe gaan we gaan alles wat nu gebeurd is in Infinity Wars weer rechtzetten?". Dat zal ongetwijfeld niet hebben gespeeld (hoop ik), maar dat gevoel bekruipt mij met zo'n script.
Ik heb mij in de bioscoop vermaakt, maar het heeft uiteindelijk niet het effect op mij gehad dat ik had verwacht. De hype voor de film was echter ongekend. Alle theorien op Youtube over hoe het eventueel zal gaan aflopen en welke personages we te zien zouden krijgen waren vermakelijk.

Leuk, maar had iets beters verwacht.

avatar van hannes64
clockwork72 schreef:
Weet iemand wanneer de bluray uitkomt?

30-08-2019, bij bol.com, maar als je even goed kijkt hierboven onder de poster, dan wist je `t zelf ook.
Maar, zelf kan ik ook niet wachten.

avatar van battlechip
heerlijk genoten van deze goede film

KritischVentje schreef:
Als je kijkt naar de rol van Doctor Strange in dit hele gebeuren, dan weet je dat dit onzin is. Infinity War en Endgame vormen één geheel.
Ik vond het een fantastische film.

Basto schreef:
Hahaha, wat treurig dit. In plaatst van een remake of een sequel gaat Hollywood nu dezelfde film gewoon opnieuw uitbrengen met één extra scene... En je zult zien dat het publiek er ook nog intrapt. Wat een briljant idee eigenlijk. Het grote publiek wil tenslotte toch graag wat het al kent, dus hoe minder ze veranderen hoe beter...
Jemig, wat maakt dat nou uit? Dit is sowieso een film om minstens twee keer te zien. Heb je niet een halfje teveel gegeven?

avatar van Master Blaster
Goed maar viel toch beetje tegen na verwachting
De 3 uur vlogen wel voorbij

avatar van De GeuS
Een verschrikkelijk lange zit, vol plat sentiment; kleine 2,5*

Deze film is niet echt mijn smaak. Gezien op advies van mijn zoon. Knappe prestatie met allerlei effecten uit de laptop. Af en toe levende wezens in beeld (denk ik). De gevechten waren voor mij lastig te volgen wie tegen wie vocht. Brandende zwaarden, hamers en bliksem stralen. Vliegende monsters met tanden zo groot als lantaarnpalen. Uiteindelijk een grote puinzooi na al dat wapen gekletter. Aan het eind begreep ik pas dat de goeden hebben gewonnen. Ik ga nu even, om af te kikken, de sound of music kijken. La la lalalaa. Three points

avatar van Lucaij
pamela200 schreef:

Ik geef je gelijk, maar een 3 vind ik nog ruim na je commentaar te hebben gelezen.

Helaas kan Endgame niet het niveau aantikken van Infinity War, wat ik erg jammer vind. Waar I.W. lekker vlot, vol actie en goed doorgetimmerd verhaal was, is Endgame maar traag en langdradig. Het eerste uur is boring en ook het laatste half uur is saai.
Het is eigenlijk een remake van Infinity War maar dan een stuk minder.
Ik heb nu achteraf liever dat ze bij I.W. er nog een half uur bij hadden geplakt met een goed einde.

Ineens zijn daar Korg en Valkyrie waarvan ik in eerste instantie dacht dat ze de aanval van Thanos niet hebben overleeft in Infinity War. Hulk die ineens poeslief en aardig is en totaal niet uit de verf komt met zijn nieuwe look. Dit was trouwens ook al in Infinity War waar hij problemen heeft met het kwaad worden.

Het werd mij ook niet geheel duidelijk hoe Iron-Man ineens aan die handschoen kwam met de stone's. De handschoen die Thanos aan heeft was ineens leeg en de stenen zaten zat ineens aan de handschoen van Tony...Hoe kan het dat er ineens 2 handschoenen waren?? De handschoen van Thanos was toch niet die handschoen uit I.W. ??
De Avengers hebben die gemaakt toch

Nee eigenlijk wel een domper deze film Ik ga hem over een tijdje weer kijken en misschien dat mijn menig iets bij gesteld wordt. De teleurstelling overheerst nu ook een beetje natuurlijk.

Een 3,5 voor nu.

avatar van extremezz
Een film dat het moet hebben van de speciale effecten ……,een uur kan het nog een beetje boeien maar om er dan 3u van te maken..... Er zit meer verhaal in temptation Island

ik had aan de vorige Avengers ook altijd een flinke kluif om ze uit te zitten, en met deze was het niet anders. Ik vond het maar een rommelige film, veel losse stukjes aan elkaar geplakt als een kipfilet van de supermarkt. Af en toe deed ik een LOL, voornamelijk door een grapje van Thor.

avatar van james_cameron
Bevredigend slotstuk, passend episch en spectaculair. Niet zo goed als voorganger Infinity War en veel minder verrassend, maar toch knap hoe zoveel personages en plotlijnen min of meer in balans blijven. Het meest gewaagde aspect van dit spektakelstuk is het rustig voortkabbelende eerste uur, met weinig tot geen noemenswaardige aktie. Maar goed, daarna hebben we natuurlijk nog twee uur te gaan, waarbij alle registers open gaan. Hier en daar had men wel wat scenes weg kunnen knippen en aan sommige special effects had nog wel wat gesleuteld mogen worden (tijddruk?), maar uiteindelijk is dit toch wel het spektakel geworden waar we op gehoopt hebben.

infinity war vond ik best goed vooral het gevecht met thanos maar deze was naar mijn mening toch veel minder

- sommige karakters werden er echt bijgesleurd zovan "och ja zijn contract verplicht ons hem even in beeld te brengen''
- bijna een uur word gespendeerd aan sentimenteel gedoe over het verlies door de snap , 30min was genoeg
- the avengers = captain america en iron man + randfiguren waarbij robert downey jr er duidelijk oud en versleten uitziet maar toch weer (teveel) screentime krijgt

technische zaken zoals de soundfx , cgi , decors , makeup zijn natuurlijk altijd +++ in marvel films
ook het verhaal met de quantum-time travel was redelijk , de humor soms spot on maar de hele thor
liet zich gaan grap verveeld snel

mooi maar niet ultiem einde van een saga 8/10

De GeuS schreef:
Een verschrikkelijk lange zit, vol plat sentiment; kleine 2,5*

inderdaad, verschrikkelijk.

avatar van KritischVentje
Koerok schreef:
Ik vond het een fantastische film.

Snap ik. Je hebt helemaal gelijk.
Maar dat neemt niet weg dat ik het lazy writing vind, zoals Ryan Reynolds het zo mooi zegt.
Doctor Strange zijn berekeningen hadden denk ik voornamelijk te maken met de waarschijnlijkheid dat die rat Scott terug bracht uit de Quantum Realm.
Ik had graag een andere insteek willen zien met meer diepgang. Een (halve) adaption vanuit de comics bijvoorbeeld.

mooi om te zien dat die sippe avatar gepasseerd wordt door een matige avenger film.

KritischVentje schreef:
Dat kan natuurlijk. Smaken verschillen. Ik heb me geen seconde verveeld, de 3 uur vlogen om. Doorgaans een goed teken imo.

avatar van Grindhouse62
Zeer spijtig. Wat een treurige afsluiting van een toch fantastische filmserie. De film is veel te lang door o.a. door de vele te lange sentimentele scènes en andere dialoog. Ik vond het verhaaltechnisch zwak. Van hak op de tak. Bepaalde scènes pasten helemaal niet in hun context. Zoals bv die met de Hulk. Ook het grote gevecht ging grotendeels de mist in. Hier was bijna niets van te koppelen van hoe,wat en wie nou. De special effects waren fantastisch, maar verzopen in het geheel van het hysterisch gevecht. Absoluut geen parade paardje. En nu willen ze met verse 2.0 de film Avatar overtreffen als best betaalde film aller tijden. Ik hoop dat ze dat niet halen, want dat is deze film kwalitatief zeker niet waard. Van mij 1.5. Jammer van mijn tijd als je toch wel heel iets anders verwacht

avatar van Basto
Helaas ze zijn Avatar al voorbij...

avatar van Grindhouse62
Basto schreef:
Helaas ze zijn Avatar al voorbij...
zeer spijtig.

avatar van horizons
Avatar krijgt voor Avatar 2 nog een paar weken bioscoop en de volgorde is weer anders.

avatar van AniSter
Ik deel de mening van Grindhouse62.
Infinity War boeide me veel meer dan End Game.
En het succes van End Game? Tja, wie wil er niet het laatste deel zien.....

avatar van Kondoro0614
Helaas slechter dan dat ik verwacht en had gehoopt hoor. Hoewel de film een prima afsluiter is, was drie uur wel echt veelte lang en had ook korter gekund. Ik ben zelf al echt een langere tijd van van de Marvel! Films en voor de reeks de ze hebben gemaakt om het universum, ze hebben in mijn ogen toch wel DC verslagen en zijn regerend in dit wereldje. Maar toch weet dit vierde en ze zeggen laatste deel mij niet héél erg te overtuigen.

Het is allemaal best soft hoor, en dat is dan nog vrij zacht uitgedrukt. De film kent erg veel sentimentele scenes waar ik me na een tijdje een beetje aan zat te irriteren. De grappen waren soms te slecht dat het niet grappig was en de actie had soms ook wel wat heftiger gemogen. Zelf vond ik het verhaal dan wel best leuk, vooral het zoeken naar de stenen heb ik onder genot gezien. Toch is het gewoon niet wat ik er van had verwacht helaas.

Marvel haalt wel de sterrencast uit de deur, met de namen als: Tom Holland, Robert Downey Jr. , Chris Hemsworth , Scarlett Johansson en Brie Larson weet de film voor mij altijd al wel snel te voltooien, vind dit allemaal erg leuke acteurs en actrices. De rest van de cast deed het ook allemaal wel leuk maar daar voelde ik nooit echt iets bij en bij de opgenoemde namen moet ik altijd wel lachen en spelen hun rol ook erg leuk. Dus qua cast hoef je zeker niet te klagen.

Maar inderdaad, ik ben het wel eens met sommige reacties hier dat ‘Infinity War’ de betere film was dan deze film. Het was wat spannender maar de regisseurs durfden ook wat meer. Nu kwam echt naar buiten dat eigenlijk Thanos blijkbaar te verslaan is, en dat is allemaal iets te simpel. Wel vond ik Rocket Racoon ook erg grappig op veel momenten, blijft wel één van mijn favoriete karakters.

Het verhaal was wel leuk. De overgebleven Avengers bundelen de krachten samen om hun vrienden en de helft van de wereldbevolking terug te halen die dankzij Thanos dood zijn gegaan. Ze bedenken een manier om dit te doen aangezien Thanos de stenen heeft vernietigd. Ze keren terug in de tijd om de stenen mee naar het heden te nemen en zo denken ze dat het gaat werken. Echter weten ze niet dat Thanos dankzij informatie weet wat ze van plan zijn en die gaat op weg om ze te stoppen. Er ontstaat een gevecht tussen beiden teams met een hoop spektakel en dat was dan best wel leuk. Toch jammer dat het laatste gevecht een halve kopie was uit het deel hiervoor.

Toch moet ik wel toegeven dat de zit sneller voorbij ging dan verwacht, ondanks de soms iets te lange dialogen. Moest af en toe wel lachen en als er actie kwam was dit wel om te genieten. Meer en deels was het verhaal gewoon wel vermakelijk en ik wil niet alleen maar negatief zijn want ik heb stiekem wel genoten, alleen dan met het verstand op nul. Het is helaas gewoon niet geworden wat ik had gehoopt en verwacht had, maar slecht is de film gewoon niet.

Leuke kinderfilm tot een leeftijd van pakweg 13 jaar.

Zeer matige film, in vergelijking met alle voorgaande delen was me dit echt te dramatisch.....lange dialogen waarbij ik de aandacht niet kon vasthouden.
Te ingewikkelde puzzel waarbij de stukjes als het ware op tafel gesmeten werden in de hoop dat je het snapt...

avatar van macrobody
Grappig hoe de 'bad guy' in films eigenlijk iets wil doen wat goed is voor de mensheid. Een bom op Amerika of een halvering van de populatie zou helemaal niet zo slecht zijn. Dit zou betekenen dat Bill Gates ook een 'bad guy' is, hij geeft toch duidelijk toe in een Ted talk dat zijn vaccinatie programma er op gericht is om de populatie te verminderen. Maar goed, ik dwaal weer af. Deze film heeft te veel karakters naar mijn mening en dat maakt het wel wat chaotisch en sommige rollen waren ook echt overbodig. Zoals Winter Soldier aan het einde van de film. Ik heb blijkbaar Infinity War helemaal gemist want ik kon me niets herinneren van hoe de Avengers van Thanos hadden verloren. Lijkt me dat het daar gewoon had moeten eindigen ipv van alles weer recht te gaan breien met ingewikkelde verhaallijnen. Toch 3 uur wakker gebleven en een hoop karakters voorbij zien komen. Leuk voor een avondje.

avatar van Rickazio
Geen 10seconden heeft een scene uit deze film mij weten te boeien.

Het is en blijft een politiek-correcte kinderfilm zonder diepgang.

Gister geprobeerd te kijken, 3 keer weggevallen en was niet eens moe. Voorspelbaar en ontzettend langdradig. Vorige Avengers was veel beter dan dit. Ik ben inmiddels wel over de Marvel hype heen