John Wick: Chapter 3 - Parabellum (2019)

Alternatieve titel: John Wick: Chapter 3

Actie / Thriller

geregisseerd door Chad Stahelski
met Keanu Reeves, Mark Dacascos en Ian McShane

John Wick is op de vlucht geslagen, om twee redenen... hij wordt opgejaagd vanwege een wereldwijd beloofde prijs op zijn hoofd van maar liefst 14 miljoen dollar en voor het breken van een belangrijke regel van het Continental Hotel: het nemen van een leven in het hotel. John had al geëxecuteerd moeten zijn, ware het niet dat de manager van het Continental Hotel, Winston, hem één uur heeft gegeven voordat zijn lidmaatschap van het Continental wordt opgeheven en hij geen toegang meer heeft tot de diensten die deze geheime ondergrondse criminele gemeenschap biedt.

avatar van john mcclane 2
Voor m'n gevoel minder bij die 2. Winnen doen ze wel, maar je hebt het idee dat ze moeite moeten doen. En de oudere Bonds waren sowieso minder serieus van toon waardoor zoiets minder opvalt en minder stoort als hij weer een heel resem achtervolgers weet te overleven.

Ik zie Wick ook niet echt als actiefilm maar eerder als een soms Ik denk dat daar het verschil zit. [/quote]

aha duidelijk gechoreografeerde dansfilm, maar dan knalhard met bloed, vuisten en pistolen. prachtig beschreven , ja dan kijkt het heel anders , zo moet je het ook wel bekijken denk ik voor de meeste

avatar van john mcclane 2
[quote]JacoBaco schreef:

Nou zoals ik al zei , net deel twee gezien , hij is daar ook over de top onkwetsbaar , als ze dat gaan toppen in deel drie staat me wat te wachten .

avatar van JacoBaco
Heel veel plezier met deel 3 john mcclane 2

avatar van Walter S.
Ajax&Litmanen1 schreef:

Niemand die het legendarisch noemt.

Wel is de film gewoon top in z'n genre. Maar als je JW2 saai noemt, dan kan je hier beter maar thuisblijven. Dan ga je er niet van genieten.

Nou okay, legendarisch niet. Maar wat deze films dan top in hun genre maakt ontgaat mij. Na JW2 (verwachtte ik heel wat van na de vele enthousiaste reacties maar viel dik tegen) had ik al besloten dat dit niet mijn cuppa tea is. Teveel van hetzelfde en te ongeloofwaardig. De beste killers ter wereld gaan met zijn 40en op JW af en laten zich als makke schapen afschieten door 1 man en dat keer 5.

avatar van Basto
Walter S. schreef:

Top binnen het genre is het ook niet. Het kan niet tippen aan bijvoorbeeld The Raid, Hard-Boiled, Rampage of Commando. Maar ga nu gewoon kijken, dan weet je tenminste waar je het over hebt.

avatar van Walter S.
Basto schreef:

Top binnen het genre is het ook niet. Het kan niet tippen aan bijvoorbeeld The Raid, Hard-Boiled, Rampage of Commando. Maar ga nu gewoon kijken, dan weet je tenminste waar je hrt over hebt.

Ik heb deel 1 op tv gezien, deel 2 in de bioscoop, dus ik weet dan denk ik wel waar ik het over heb als ik lees dat deel 3 op hetzelfde pad verder gaat.

avatar van Basto
Walter S. schreef:

Ik vond deel 3 duidelijk de beste. Gaat echt veel meer over de top.

avatar van Zwolle84
Ik vind deel 1 toch wel beter hoor. Maar ze zijn beide goed (en beter dan 2).

avatar van Shinobi
John Wick 4 confirmed for a 2021 release

Yes, deel vier staat gepland voor 21-05-2021!

Lekkere actieknaller. Geen seconde verveeld. Persoonlijk vind ik chapter 2 de sterkste en deze parabellum de minste. Domweg omdat deze film eigenlijk nergens over gaat. Al zijn dat details die je niet terug zult vinden in mijn scores; ik vind het stuk voor stuk topfilms. Net zoals zijn twee voorgangers 4*. Al is het deze keer een kleine.

Ajax&Litmanen1 schreef:

Wel bijzonder dat je recent Hardcore Henry 4 sterren hebt gegeven. Als 1 film nou rondlopen, schieten, vechten is...

ja ik begrijp je redenering , maar wat is het verschil
bij hh ging en gaat het om 1 film , niet de 3de uitmelking
gefilmd vanuit first person visie en toch wel geslaagd , geweldige personages van sharlto copley
en die villain Akan met zijn psychic powers

bij een 3de copie van deze film had ik waarschijnlijk dezelfde commentaar gegeven als jw 3

avatar van cor1946
Was allemaal te veel van het zelfde. Die gevechten gingen na een uur wel vervelen. Maar tocht best een goede film. Soundtrack oke en die honden prachtig. De 1e film was de beste vond ik.

avatar van predator
Sinds Rambo 4 heb ik nooit meer zoveel gasten gedood zien worden als in John Wick 3. De ene moordmethode is nog effectiever en creatiever dan de ander. Het ziet er prachtig uit, zeker de scenes met de honden, de paarden en de messen zien er fraai uit.

Ook het eindgevecht is smakelijk. Het verhaal is heel erg minimaal, dat is wel jammer. En na 127 minuten was het ook wel weer genoeg gebeuk geweest. Maar prima vermaak.

Gister gezien in Pathe, pfffff, waar deel 1 mij toch echt wel heeft kunnen boeien , ben of: Ik te oud geworden voor dit genre, of: het gebrek aan verhaal in combinatie met al de vecht scenes is gewoon niet wat t geweest is. 2,5* voor de moeite wat mij betreft .

avatar van Filmkriebel
Schieten, bonken en rammen

John Wick is op niveau. Niet ontgoocheld maar oversteeg niet de twee vorige voor mij. De makers hebben het neusje van de zalm onder de gevechtschoreografen gerecruteerd voor de stunts en vechtscènes en dat levert flink wat intense actie op. Dacascos en de Indonesiërs uit "The Raid" brengen zelfs een geslaagde noot humor in de film. Het verhaal is inderdaad minimaal geworden maar toch boeit het hele gedoe rond de regels van de High Table genoeg om er probleemloos in op te gaan. Keanu Reeves is een slecht acteur maar hij vindt hier zijn plaats waar hij dat niveau kan verzilveren. Het incasserings- en recuperatievermogen van John Wick is soms echt wel belachelijk in deze film. Als er iets is waar ik me soms even aan heb geërgerd dan is het dat wel. Het bijna surrealistische decor waar de laatste fights plaatsvonden vond ik geweldig. Goed gedaan. Nu weer twee jaar wachten op John Wick 4.

avatar van Filmkriebel
Massamoordenaars zijn de nieuwe helden

Knap dat sommigen zich met dergelijke tellingen bezig houden tijdens de film. Ook geprobeerd maar vlug opgegeven.

avatar van Donucius
Ik weet niet waarom, maar dit deel is mij tegengevallen. Na 2 ijzersterke delen is dit een matig vervolg.
Ik weet eigenlijk wel waarom, maar wil eigenlijk niet teveel woorden aan vuil maken. Als je van dit genre houdt weet je wel wat je zult krijgen en kun je er eigenlijk blind naartoe. Deel 2 blijft voor mij het sterkste deel. Denk ook dat het komt door de prachtige omgeving waarin het gefilmd is.

Het positieve hier is dat het verhaal aansluit op deel 2 en ik dus nu weet wat er daarna gebeurd. Verder is het vermaak zoals je van John Wick gewend bent denk ik.

avatar van Mreville2
Vond de actie super toff, mooie shots en stunts lekker overdreven.

avatar van Nergenss
Heb er weer enorm van genoten in de bios. Het was ietjes minder dan Chapter 2, maar nogsteeds 100% waard.

avatar van thunderball
Deze donderdag in Antwerpen gaan zien.

De eerste John Wick film was een aardige verassing; de tweede meer van hetzelfde en deze derde film hangt er een beetje tussenin.

Er is duidelijk wel moeite gedaan om de actiescènes hier en daar wat origineler te maken, maar het blijft natuurlijk feitelijk wel gewoon constant een herhaling van zetten, waarbij Reeves nagenoeg onverslaanbaar blijft.
Voor mij kwam er na het zoveelste gevecht, waarbij de meesten ook nog veelte lang door blijven gaan, duidelijk een moment van verzadiging en dat het eerder op de lachspieren ging werken, dan dat ik het nog gaaf vond. Van enige spanning is sowieso nauwelijks sprake, je weet iedere keer bij voorbaat al hoe het gaat aflopen.

Hoofdrolspeler Reeves kan nog steeds voor geen meter acteren, zelfs wanneer hij een film lang amper tekst heeft, weet hij zelfs het lulligste zinnetje, of woord, niet fatsoenlijk uit zijn mond te krijgen. Hij heeft geen enkel gevoel voor intonatie en delivery.

Berry maakte eindelijk weer eens een keertje een positieve indruk en de scene's met haar en de honden waren dan ook het hoogtepunt van de film, zonde dat ze er relatief kort in zat.

Dacascos aanwezigheid is een zeer goede en opvallende zet, want wie had er aan gedacht hem nog eens in een belangrijke rol terug te zien en al helemaal niet in een grote actiefilm? Ik niet in ieder geval!
Het is dan wel weer jammer dat hij regelmatig voor de komische noot moet zorgen, dat neemt toch wel aardig wat weg van zijn mystiek en dreiging. Beetje zonde.

Aardig vermaak, maar nergens geweldig.

Een zes, ofwel drie sterren.

avatar van devilsarea666
Zeer slecht vervolg op de eerste 2 delen
Gisteren gezien in bios en misschien alleen leuk voor op dvd maar niet de moeite waard!
Daarom maar 2 sterren!

avatar van Moonflower1969
John Wick 3 Parabellum was Dazling. Can not wait for chapter 4. Sofia fantastische rol van Halle Barry

Ik zag laatst 'n stukje van deel 1 op tv en dat zag er wel lollig uit. De rest ook maar ns opsnorren, of wachten op de 4dvd box in 2022.

Qua Halle Berry... : Halle Berry Training with Taran for John Wick: Chapter 3 - Parabellum - YouTube - m.youtube.com

Ultra geweldig.
Begonnen met doden tellen.
Ondoenlijk.

avatar van wwelover
Deel 1 en 2 waren geinig, maar dit is de eerste die ik in de bioscoop heb gezien. En gelukkig maar. Verhaal is minimaal (denk max. 15 minuten aan plot) en ook niet heel boeiend. Maar het gaat natuurlijk om de actie. Zeker het eerste deel van de film, niet normaal knappe gevechts choreografie. Zie je zelden in Hollywood en voelde erg Aziatisch aan. Latere actie is ook nog steeds goed natuurlijk.

avatar van Lakte
Tot nu toe alle 3 de delen in de bioscoop gezien, deel 1 blijft mijn favoriet met een goed verhaal, deel 2 had ook een leuk verhaal en nu deel 3, deel 3 had niet echt een verhaal en was vooral weer vechten en schieten waar ik erg van hou. Elke actiefilm liefhebber zou deze film geweldig vinden!
Je zou de film ook wel kunnen zien zonder de eerste 2 delen gezien te hebben.

Je kan duidelijk zien dat de regisseur een groot liefhebber is van westerns met paarden en de klassieke revolvers.

Vind het echt een cultfilm die mij op de 1 of andere manier erg aan Death Wish 3 met Charles Bronson deed denken die ook niet echt een verhaal had en het ook vooral om de acties ging.

Er zaten een paar onvergetelijke scenes in zoals het mes dat in een oogbal gestoken word, tijdens de balletscene dat een meisje er een teennagel aftrekt , een badguy die met een boek vermoord word en paarden die badguys doodtrappen.

Goede film maar vond het einde helaas een beetje onwerkelijk waardoor ik geen 4 sterren geef maar 3.5.

Ze hadden beter kunnen doen dat John Wick van het dak afviel en het einde dat hij daar lag, nu moet het haast wel dat er nog een deel 4 komt wat ik erg jammer vind. Nu word het allemaal een beetje ongeloofwaardig en uitgemolken. Een trilogy was mooi geweest, deel 3 had het laatste deel moeten worden vind ik.

3,5 *

avatar van wwelover
Lakte schreef:
Je zou de film ook wel kunnen zien zonder de eerste 2 delen gezien te hebben.

3,5 *

Ah ja dat belachelijke einde was ik even vergeten. Maar had sowieso al gelezen dat er een deel 4 kwam.

Van deze film heb ik ontzettend genoten. Over de top actie en geen seconde saai.
Nee van het verhaal moet je het niet hebben , maakt hierbij niet uit.