The Irishman (2019)

Biografie / Misdaad

geregisseerd door Martin Scorsese
met Robert De Niro, Al Pacino en Joe Pesci

'The Irishman' volgt het waargebeurde verhaal van Frank Sheeran (Robert De Niro). Frank is een veteraan van de Tweede Wereldoorlog die uitgroeit tot een gerenommeerde huurmoordenaar. Hij zou volgens geruchten een rol hebben gespeeld in de verdwijning van vakbondsleider Jimmy Hoffa (Al Pacino).

avatar van Basto
Ik heb de film en die scene nu 2 keer gezien. Vond het ook weinig storend. Het gaat in die scene ook veel meer om de reactie van zijn dochter.

Phil Leotardo schreef:
Hier kijk je naar een hoek van een kruidenier met een idee van een gevecht, in die setting. Ik heb phil leotardo toch beter in elkaar geslagen zien worden in bv raging bull

edit: of pesci met kindjes die moeten toekijken.

Phil Leotardo schreef:
Ik zie toch vaak voorbijkomen dat er mensen zijn die zich storen aan het motoriek van de acteurs (in bepaalde scenes, die met de kruidenier die in elkaar wordt geschopt...). Dat vind ik best grappig, als je weet dat er geen stand in/body doubles gebruikt zijn in de film dan kan je daar toch doorheen kijken?

Ik ben lid van een schietvereniging, maar stoor mij nooit dat ik (bijna) geen terugslag zie wanneer er geschoten wordt met een vuurwapen in een film. Dat weet je als je naar een film kijkt waarin geschoten wordt, zonde van je energie lijkt mij om je daar aan aan te storen.

Maar als je dat toch wilt doen, doe je ding
Exact haha, heb me er eigenlijk helemaal niet aan zitten ergeren. In je achterhoofd weet je toch dat ze oud zijn? Daarom vind ik het juist dubbel zo knap van met name De Niro. Die scene bij de kruidenier had meer te maken met zijn dochter, over wat voor impact het kan hebben op een kind.

Wat zou het met je doen, als je je vader van 45 (?) een kruidenier in elkaar ziet schoppen als was het een 80-jarige? Interessante vraag.

Onderhond schreef:

Ik denk dat een meisje van 7 daar weinig verschil in ziet. Die heeft sowieso nog nooit zo iets gezien, dus ook geen vergelijk.

In zo'n buurt? Iets te makkelijke aanname. Niks mis met deze film erg goed vinden, maar dat wil niet zeggen dat je overal maar excuses voor moet liggen zoeken. Die scene ziet er gewoon niet uit, niks mis met dat gewoon toe te geven.

Onderhond schreef:

In een maffia-film verwacht je dat het meisje papa gaat helpen in dat geval.
'ga jij maar weer aan je rollator, dan breek ik de vingers van mijn werkgever wel op de stoeprand'.

Even over het storend: het stoorde mij. In die zin dat ik in de lach schoot. Dat zal vast niet de bedoeling van Scorsese geweest zijn.

mikey schreef:

edit: of pesci met kindjes die moeten toekijken.

Frank Vincent R.I.P. mooi voorbeeld van typecasting, maar hij deed het wel perfect als mobster (The Sopranos, Goodfellas, Casino, Chicago Overcoat...).

Basto schreef:

Ik vond het de enige matige scene van de hele 3,5 uur. Had inderdaad een stuk beter gekund.

Phil Leotardo schreef:
Het beste slachtoffer in maffia films ooit.

Onderhond schreef:

Die scene ziet er knullig uit, niks mis mee om dat toe te geven. Alleen omdat het een aantal keren benoemd is, ben ik nieuwsgierig of dit ten koste gaat van jullie filmervaring, of stappen jullie er makkelijk overheen zoals ondergetekende.

kos schreef:
Snap ook niet waarom de kruidenier met zijn hoofd de ruit van de deur kapot sloeg.

mikey schreef:
Het beste slachtoffer in maffia films ooit.

Wel een prachtig moment uit Casino waarbij de rollen omgedraaid zijn....

Onderhond schreef:

Ik zal verbaasd en waarschijnlijk geschokt zijn over wat er gebeurd, maar hoe dit uitgevoerd wordt zal ik als kind niet bij stil staan. Even mijzelf als kind inlevende dan...

avatar van Phil Leotardo
Wat ik dan wel storend vind in films over de Tweede Wereldoorlog waarin de Duitsers geen Duits maar Engels spreken... Maar nu dwaal ik af...

mikey schreef:

In heel veel gevechten in films moeten ruiten eraan geloven... net als explosies wanneer er op een auto geschoten wordt. Realistisch: nee, wel spektakel.

Phil Leotardo schreef:
Check the scene. De manager kruipt op handen en voeten naar de deur en dan breekt ie. Zomaar. Eerder onbedoelde humor dan spektakel.

Het hele gevecht lijkt 100% CGI

mikey schreef:
Check the scene. De manager kruipt op handen en voeten naar de deur en dan breekt ie. Zomaar..

Dat zag er inderdaad een beetje vreemd uit. Maar Scorsese is natuurlijk geen Marvel. Hij focust meer op de intermenselijke relaties dan op cgi effectjes.

Basto schreef:

En gisteren (of eergisteren) was CG nog de hoofdkost van deze film? Tsk tsk.

Onderhond schreef:

En gisteren (of eergisteren) was CG nog de hoofdkost van deze film? Tsk tsk.

Ja, die verjongingskuur, dat is menselijke cgi, geen kermis cgi zoals die deur en intergalactische oorlogvoering.

Maar ik had eigenlijk wel gedacht dat jij mijn smiley zou begrijpen.

Dikke clash hieronder

Basto schreef:
Ja, die verjongingskuur, dat is menselijke cgi.

Waarvan Scorsese geloof ik zelf al zei dat de techniek nog redelijk flawed was. Mooi zo, als je een erg menselijke film van 3.5 uur wil maken.

Basto schreef:
Maar ik had eigenlijk wel gedacht dat jij mijn smiley zou begrijpen.

Je bedoelt de meest basic en neutrale smiley die er is? Daar valt niet zoveel zinnigs uit af te lezen.

avatar van Vdk_Movie
"The Irishman is een rijke, ontroerende, prachtig gestructureerde film dat laat zien hoe goed en mooi cinema kan zijn." Naast de award voor beste film wonnen Scorsese, De Niro en Pacino de Icon Award.

'The Irishman' wint bijzondere filmprijs | Filmtotaal filmnieuws

avatar van ambrosini
Een goeie film, waarin de welbekende acteurs hun kwaliteit tonen (wel rekening houden met hun leeftijd). Het is een langdurige film, maar zeker niet saai. Voor de echte fans..

avatar van mikey
deNiro vs. grocery manager lijkt op een willekeurige scene uit oud GTA computerspel.

avatar van mixmaster
Een lange zit maar wel de moeite waard, Robert De Niro, Al Pacino en Joe Pesci laten weer een sterk staaltje acteren zien.
Al zijn de mannen op leeftijd , nog steeds zijn het top acteurs.

De film staat niet bol van de actie maar het verhaal is prima uitgewerkt.

avatar van Dick Starbuck
Ongeveer de helft gezien. Trek het niet meer. Wat 'n ongelooflijk slechte verjongingskuur. Waarom CGI en geen jonge acteurs? Jammer... Een mafia epos kan me wel bekoren maar mede door de CGI vind ik 't persoonlijk niet om aan te zien.

avatar van Warning
Ajax&Litmanen1 schreef:

Je mening is goddank geen feit. Hier laat ik het bij en hou de discussie bij de andere mensen die wel normaal kunnen doen.

Ha, tijd om dan nu de befaamde uitroep van Karel van de Graaf toe te passen: 'heren, heren!' Overigens Basta en Finidi, er is een interessante discussie aan de gang bij de nieuwe Star Wars film, neem er eens een kijkje.

Basto schreef:

We hadden het niet over de andere titels van Netflix, we hadden het over Irishman en hoe commercieel die van opzet was (in vergelijking met Disney producten)

De Irishman dient enkel een commercieel doel.
Ik stel me zo voor dat Netflix vooral jong publiek trekt.
Hoe krijg je mensen van zeg 50+ aan boord? Door een film te maken met de helden uit de jaren 70/80 in de hoofdrol.