Under the Silver Lake (2018)

Misdaad / Thriller

geregisseerd door David Robert Mitchell
met Andrew Garfield, Riley Keough en Jimmi Simpson

Het verhaal speelt zich af in Los Angeles. We volgen Sam die in de ban raakt van de verdwijning van de mysterieuze Sarah en van de vreemde moord op een miljardair. Hij ontdekt een link tussen de misdaad en een serie gedode honden. De sporen die hij volgt leiden hem naar de muziekwereld van onafhankelijke bands. Hij krijgt hulp van zijn vriend die mee onderzoek voert naar verdwenen vrouwen.

avatar van Leland Palmer
Ik kan na de herziening van gister toch wel concluderen dat dit inmiddels één van mijn favoriete films is geworden. Wat een genot, van begin tot eind. Hier doe ik het als liefhebber voor. Schitterend meesterwerk.

avatar van BarryEgan
Basto schreef:
Mooie review maar de boodschap van de songwriter is dan ook dat alle muziek en popcultuur uit één hoek komt om geld te verdienen. Hollywood en de entertainmentindustrie bepaald volledig wat wij voorgeschoteld krijgen. Zonder hun producers hadden we waarschijnlijk nooit van de Beatles of de Stones gehoord....
Valt sowieso wat voor te zeggen dat The Beatles één grote marketingmachine is geweest vanaf het begin. Het wit maken van zwarte muziek voor de onschuldige jeugd.

avatar van K. V.
Dit was nog een bijzonder filmpje. Een mysterieus en vreemd verhaal, maar het weet toch wel te boeien.
De cast deed het ook prima en visueel was het ook eens wat anders met die geanimeerde tussenstukjes. Nog leuke muziek.
Er zaten nog leuke knipoogjes in, denk maar aan die strip van Spider-Man.
Ik wist eigenlijk totaal niet wat te verwachten, maar vond het toch de moeite om gezien te hebben, ondanks de lange speelduur.

Basto schreef:

Je moet je telefoon ook wegleggen als je film kijkt... Er is nog nooit een film beter van geworden.

Heb jij aandelen in deze film?

avatar van Basto
Centapidehuman schreef:

Heb jij aandelen in deze film?

Nee, maar dit is een website voor filmliefhebbers.Dan kom je wel eens wat enthousiasme tegen. Vind het gewoon een van de beste films van deze eeuw.

avatar van Centapidehuman
Je hebt me nieuwsgierig gemaakt, ik ga hem kijken.

avatar van Centapidehuman
Leuke film voor een keer, maar 2 uur was echt een lange zit vond ik. Muziek was lekker, binnenkort R.E.M maar weer is opzetten.