Song to Song (2017)

3,25

Drama / Romantiek

geregisseerd door Terrence Malick
met Michael Fassbender, Ryan Gosling en Natalie Portman

Song to Song speelt zich af tegen de achtergrond van de muziekscene in Texas. De film focust op twee koppels; de worstelende liedjesschrijvers Faye en 'BV' enerzijds en muziekmagnaat Cook en de serveerster die hij versiert anderzijds. Ze jagen succes na in een rock 'n roll landschap van verleiding en verraad.

• Vanaf donderdag 4 mei in de bioscoop

49 BERICHTEN 1 MENING
geplaatst: 20 maart, 22:42 uur [permalink]

geplaatst: 20 maart, 23:03 uur [permalink]

Nog interessanter dan dit artikel vind ik het feit dat jij de film blijkbaar hebt gezien...op een festival gezien, of toevallig woonachtig op de juiste plek in de wereld? 😉

geplaatst: 20 maart, 23:06 uur [permalink]
nummer2 persvoorstelling 🙂
Ik woon gewoon in ons kikkerlandje hoor 😉

avatar van Verhoeven

geplaatst: 22 maart, 00:06 uur [permalink]
KLIK:
I don’t possess answers to these questions, but I’m glad Malick provoked them. And the fact that 73-year-old Malick continues to provoke even with a comparatively “minor” set of films (after the grand historical and cosmological ambitions of The New World [2005] and The Tree of Life) speaks to just how ahead of his time he remains. The greatest artistic provocation of all is that of surprising, strange, and innovative art that dares the ridiculous in the pursuit of beauty. One day we’ll look back on this period of Malick’s career and rue that we didn’t realize that.

avatar van John Milton

geplaatst: 22 maart, 00:22 uur [permalink]
tbouwh schreef:
nummer2 persvoorstelling 🙂

Op tijd zeg. Ik heb de filmdepot mailings de afgelopen tijd niet in de gaten gehouden, maar doorgaans zitten ze wat dichter op de première. Embargo of kunnen we binnenkort je review verwachten?

geplaatst: 22 maart, 03:14 uur [permalink]
De trailer ziet er nergens bijzonder uit . Als deze film langer duurt dan 120 minuten laat ik hem voorlopig even links liggen .

avatar van Zwolle84

geplaatst: 22 maart, 06:06 uur [permalink]

Mooi. 😉

Hij duurt overigens 129 minuten, volgens deze pagina.

geplaatst: 22 maart, 15:48 uur [permalink]
Helaas is dit absoluut geen goed teken . Dan duurt de film minstens 29 minuten te lang . Langdradige vage films van Malick zijn zelden goed . Bovendien ben ik van mening dat zulke minimalistische films niet langer dan 120 minuten horen te zijn ...

geplaatst: 22 maart, 17:45 uur [permalink]
John Milton schreef:

Klopt, dit was de vroege. Cineart doet er eigenlijk altijd wel twee. Naar mijn weten geen embargo, maar publicatie gebeurt altijd pas rond de release:) ik kan je de recensie wel al mailen of pm'en mocht je benieuwd zijn hoor 🙂 de reacties in UK en VS zijn alvast heel flink gemengd...

avatar van John Milton

geplaatst: 22 maart, 18:32 uur [permalink]
Oh ik wacht wel hoor. Zal hem zeker lezen, maar geen haast. Was met name benieuwd waarom die persvoorstelling een maand van tevoren was. Zie dat de laatste tijd niet zo vaak meer.

avatar van Prinz

geplaatst: 22 maart, 19:24 uur [permalink]
xgogax schreef:

Ik weet niet of ik verstandig doe hierop in te pikken, maar...

minimalistisch?

geplaatst: 22 maart, 22:09 uur [permalink]
Prinz schreef:

Ik weet niet of ik verstandig doe hierop in te pikken, maar...

minimalistisch?
Film zonder duidelijke leidraad , weinig verhaal ( qua script ) = minimalistisch

Over het algemeen ben ik dol op ' minimalistische ' films , denk aan Bresson , Godard etc. , maar niet echt van ' langdradige ' minimalistische films . Neem Godard , hij is de beste in het maken van minimalstische films , maar hij houdt het altijd kort en krachtig . Mijn lievelingsfilm van Godard Adieu au Langage (2014) duurt maar 69 minuten . En dat is meer dan genoeg . Meestal vallen langdradige films van Malick in herhaling en dan is het voor mij meteen uit met de pret en haak ik af .

Regisseur die korte films maken die veel indruk achterlaten zijn geniale en de beste filmmakers !

Bovendien , aan de hand van de trailer ziet de film er niet al te denderend uit en nergens vernieuwend of bijzonder , met als slotsom dat ik er niet echt warm voor loop .

geplaatst: 22 maart, 22:37 uur [permalink]
John Milton schreef:
Het gebeurt nog vaak genoeg hoor, maar dan gaat het over kleine releases (soms) of releases gekoppeld aan distributeurs die een heel vroege voorstelling en een late plannen. Bij American Honey ging dat bijvoorbeeld exact hetzelfde.

avatar van Prinz

geplaatst: 23 maart, 16:20 uur [permalink]
xgogax schreef:

Ik vind de films van Malick verre van minimalistisch (zeker als je kijkt naar een figuur als Bresson). Je kan hoogstens spreken van een minder duidelijk afgebakend plot, maar bovenstaande term vind ik wat misplaatst.

Ben het met je eens dat een film niet lang hoeft te duren om een nadruk achter te laten. En dat veel regisseurs onnodig materiaal in films stoppen zonder meerwaarde. Bij Malick vind ik dat tot op heden nog geen straf.

Ik vind de trailer ook niet vernieuwend, maar wel denderend en het wekt toch wéér mijn interesse.

avatar van Verhoeven

geplaatst: 2 april, 23:26 uur [permalink]
*KLIK*

Zitten een paar hele rake observaties in.

geplaatst: 3 april, 07:06 uur [permalink]
Prachtige quote: "Truth is like poetry and people just fucking hate poetry". Ik vond Malicks vorige film pas indrukwekkend, de rest ervoor deed me weinig als de meeste NL literatuur. Verbaast me nu dat Tree Of Life ook door Lubezki geschoten is, toch maar eens herzien dan. Ik ben zelf ook niet dol op poezie, in woord, maar in beeld ben ik er licht fanaat van. Ik kijk dus al uit naar Song sinds duidelijk is dat het weer zo'n zwevende film wordt.

avatar van Zandkuiken

geplaatst: 15 april, 00:40 uur [permalink]
TheManInBlack schreef:

Bedankt! Klinkt erg goed vind ik.

Phoeh inderdaad zeg, heel mooi! Erg benieuwd naar deze.

avatar van wibro
geplaatst: 18 april, 08:25 uur [permalink]
Bij mijn recensie van het voor mij zeer teleurstellende "Knight of Cups" schreef ik o.a. dat ik er alle vertrouwen in had dat Malick's volgende film mij wel weet te raken. Na het zien van het wederom zeer teleurstellende Song to Song is dit vertrouwen nu wel helemaal weggeëbd. De irritante en zeurderige voice-over, af en toe mooie beelden met mooie muziek maar die ineens afgebroken werden door nietszeggende scènes. OK, die vrouwen waren best wel aantrekkelijk maar hun blikken verraadden een zeer leeg bestaan. Met het verhaal kon ik verder ook niks. Dat zat als los zand aan elkaar. Gevolg van dit alles dat ik een paar keer mijn ogen niet open kon houden ... gáááp. Neen, Malick, ga maar lekker met pensioen. Oh wacht, hij heeft hierna nog een paar films gemaakt, maar of ik die ga bekijken, ik weet het niet. Malick staat voor mij inmiddels voor slaapverwekkende cinema. De late Malick wel te verstaan, want zijn eerste drie films staan voor mij nog steeds voor uitstékende cinema.

geplaatst: 18 april, 09:11 uur [permalink]
Ik vind het wel leuk dat precies de punten die jij als negatief beschouwt, voor mij redenen zijn om de film juist te gaan zien 🙂 . Lege blikken, los zand, abrupte editing....klinkt als muziek in m'n oren. Benieuwd in hoeverre het nog radicaler is dan Knight of Cups...

(zie nu pas dat hij morgen al draait in Amsterdam...helaas al uitverkocht... 🙁 )