Song to Song (2017)

2,89

Drama / Romantiek

geregisseerd door Terrence Malick
met Michael Fassbender, Ryan Gosling en Natalie Portman

Song to Song speelt zich af tegen de achtergrond van de muziekscene in Texas. De film focust op twee koppels; de worstelende liedjesschrijvers Faye en 'BV' enerzijds en muziekmagnaat Cook en de serveerster die hij versiert anderzijds. Ze jagen succes na in een rock 'n roll landschap van verleiding en verraad.

144 BERICHTEN 17 MENINGEN
avatar van starbright boy

starbright boy (moderator)
Bij Terrence Malick:

Weightless heet nu Song to Song en komt al heel erg snel (in de VS dan toch):

‘Song to Song’ Photo: Terrence Malick Drama Lands New Title | IndieWire

Mijn eerste Malick-toevoeging!

kappeuter (moderator)
Vanaf 4 mei in de bioscoop (Cinéart)

Oh wauw, dat is nog eens lekker doorpakken. Waar komt het nieuws overigens vandaan? Zie het niet op de Cineart site staan: Song to Song - Catalogus - Cinéart.nl - cineart.nl

kappeuter (moderator)
nummer2
Websites van distributeurs zijn niet altijd up-to-date helaas.
Wij krijgen de info van 'Filmdepot', een centrale digitale dienst van Filmdistributeurs Nederland. Distributeurs melden daar de meest actuele data.

avatar van Verhoeven
SONG TO SONG *would* be trimmed to exactly 2h00min in its 2017 version, 25 minutes shorter than the spring 2015 cut.
KLIK (De vraag is alleen door wie?!)

avatar van tbouwh
Wat een cast...

Dit is ineens de titel geworden waar ik (iig tot de zomer) het meest naar uitkijk.

Ik kan gewoon bijna niet geloven dat het al in Mei staat te gebeuren. Deze film verwacht ik echt veel van, veel meer dan ik van Knight of Cups verwachtte. (zijn ongeveer tegelijk opgenomen dacht ik).

Er zijn veel videos op youtube in omloop van de opnamens tijdens concerten etc. Malick heeft me de afgelopen jaren verbaasd over hoe goed hij dergelijke typisch moderne evenementen weet te vangen in beeld en geluid. Denk ook aan de clubscene in Knight of Cups....zo betoverend.

Hier wordt bijv. een concert door Malick opgenomen: The Black Lips and Val Kilmer - Fun Fun Fun Fest - 2012 Friday - YouTube

Heb ook iets gelezen over een karaoke sessie met Ryan Gosling...het maakt de voorpret alleen maar leuker. Er zijn zo ontzettend veel set foto's en video's online te vinden, perfect om helemaal warm te draaien. Knight of Cups was (naar mijn idee) een stuk mysterieuzer en meer afgeschermd. Hoewel dit soort beelden misschien oorspronkelijk toch voor Knight of Cups bedoeld waren: Terrence Malick Mystery Project Set Video with Christian Bale - YouTube

Een meer toegankelijke variant van Knight of Cups? Vrij duidelijk te zien dat ze dicht op elkaar zijn geschoten. Veel vergelijkbare shots.

Ben echt heel benieuwd. Malick en popcultuur/popmuziek. De shots bij de feesten/concerten vind ik nu al prachtig.

Mooi organische, dynamische manier van filmen heeft die man toch...

avatar van timmienoelie
Meer van hetzelfde, is wel duidelijk. Toch weer enorm veel zin in!

nummer2 schreef:

Na To the Wonder en Knight of Cups lijkt me dit het sluitstuk van zijn wilde 'liefdesleven'. Moet eerlijk bekennen dat ik meer uitkijk naar de kortere versie van Voyage of Time en Radegund. Vooral Radegund.

D-ark
Werd tijd dat dit eens uitkomt. Na het middelmatige maar niet onverdienstelijke To The Wonder en king of cups heeft Malick eindelijk weer iets boeiend in zijn koker zitten. Nu maar afwachten of het weer verzuipt in nutteloze platte plots en gare dialogen.

avatar van John Milton

Ziet er fijn uit. Mooie concrete aansporing om eindelijk Night of Cups dan toch maar even te gaan kijken, voor we deze gaan zien.

avatar van tbouwh
Knight Ik moet 'em ook nog zien. Malick trekt me wel heel erg. Snel dus e.e.a. inhalen.

avatar van Teejey
Deze is me compleet ontgaan terwijl de release al nadert. Wat een heerlijke cast met Mara en Gosling en het plot klinkt ook goed. Benieuwd of de voor mij nog vrij onbekende Malick me zal overtuigen!

Trailer durf ik nog niet te kijken.

avatar van Zwolle84

Schitterende trailer!

avatar van SergioMalick
Ik kan hier helaas nog niet veel uithalen. Lijkt nog het meeste op Knight of Cups (minste Malick voor mij), maar Malick en popcultuur in Texas klinkt wel weer heel vet.

avatar van TheManInBlack

Wie zingt die cover van "Runaway" in deze trailer? Of is dat gezongen door één van de acteurs?

TheManInBlack schreef:

Ryan Gosling, lijkt mij.

avatar van TheManInBlack

nummer2 schreef:

Ryan Gosling, lijkt mij.

Bedankt! Klinkt erg goed vind ik.

avatar van Seam

D-ark schreef:
Ik denk dat je van een koude kermis zal thuiskomen, alles wijst erop dat deze exact hetzelfde gaat worden.

De producers willen uiteraard wel het beeld schetsen dat het nog altijd vernieuwend is:
"I think what people will find in Song to Song is that there’s yet another verse in this language of cinema that he’s helping to write, and it’s something that really only he could do because it’s so unique to his style. "

Sarah Green & Nicolas Gonda Hint at What to Expect of 'Song of Song' Premiering at SXSW - austinway.com

Moet zeggen, na The Tree of Life, en To The Wonder had ik elke keer niet het idee dat Malick nog veel verder kan gaan, maar wist elke keer het tegendeel te bewijzen. Hoezeer de trailer me ook aan Knight of Cups doet denken, ben ik voorlopig erg positief gestemd over de mate van vernieuwing. Maar ach, zelfs al zou het Knight of Cups in een ander jasje zijn, zou het nog een bewonderenswaardige prestatie zijn.

avatar van starbright boy

starbright boy (moderator)
Op South By Southwest was Malick zelfs aanwezig en praatte hij over de film. Hoe lang is dat wel niet geleden?

Terrence Malick Talks Song to Song, with Linklater, Michael Fassbender | IndieWire

starbright boy schreef:

In het korte stukje dat ik toevallig live zag bleek ook wel waarom hij niet zo vaak praat. Het is nou niet bepaald iemand die het publiek met lekkere quotes om de oren weet te slaan. (wat ik waardeer, overigens. Een traag interview is al zo zeldzaam deze dagen.)

Nu de reviews binnen druppelen begin ik toch wel weer erg nieuwsgierig te worden: "I wouldn’t go so far as to call this a “normal” movie, but audiences alienated by Malick’s recent style will find this a bit more palatable. "

Song to Song review – Terrence Malick returns to form with lyrical love triangle | Film | The Guardian - theguardian.com

avatar van Prinz
Vernietigende review van Pitchfork.

Prinz schreef:
Vernietigende review van Pitchfork.

Zitten wel heel wat bizarre verwachtingen in bij de schrijver van de review, zoals hij zelf halverwege gelukkig ook doorheeft.

"Although there are plenty of musicians on hand to lend credibility, this story has so little to do with the arts of songwriting and performing, its subjects might as well be investment bankers."

Dit lijkt mij toch het hele punt van alle films van Malick? Knight of Cups gaat natuurlijk ook niet alleen over een succesvol persoon in LA, maar over de onmogelijkheid van betekenisvolle relaties in algemene zin.

"Considering that Malick went to such extremes to fully situate his latest parable within the Austin music scene, it’s strange that he couldn’t be bothered to write Faye and BV’s development as musicians—rather than as pretty, young vehicles for an allegory about the dangers of ambition—into the script."

Waarom zou Malick uberhaupt hun carriere als muzikant mee moeten nemen? Dat is wel een bizar oppervlakkige benadering van 'karakterontwikkeling'. In To The Wonder leerden we de namen van de karakters niet eens kennen, het zijn slechts pionnen voor Malick.

"It’s not entirely fair to take a director to task for failing to make the film you wish he’d made."

'not entirely' ?! Het is een persoonlijke review, en dat bewonder ik, en geschreven vanuit een zeer specfieke invalshoek (logisch ook, vanwege Pitchfork), maar ik snap de verwachtingen van de schrijver eerlijk gezegd totaal niet....

Heb de film uiteraard nog niet gezien, en zal moeten wachten tot begin mei met m'n oordeel. Daarnaast bewonder ik het dat deze reviewer z'n eigen verwachtingen zo expliciet benoemd, dat maakt de review toegankelijker en begrijpelijker. Maar het zijn toch wel behoorlijk eigenaardige aannames die de schrijver maakt...