Song to Song (2017)

geregisseerd door Terrence Malick
met Michael Fassbender, Ryan Gosling en Natalie Portman

Song to Song speelt zich af tegen de achtergrond van de muziekscene in Texas. De film focust op twee koppels; de worstelende liedjesschrijvers Faye en 'BV' enerzijds en muziekmagnaat Cook en de serveerster die hij versiert anderzijds. Ze jagen succes na in een rock 'n roll landschap van verleiding en verraad.

• Vanaf 4 mei in de bioscoop

geplaatst: 16 januari, 14:38 uur [permalink]
Mijn eerste Malick-toevoeging! 💛

kappeuter (moderator)
geplaatst: 26 januari, 18:04 uur [permalink]
Vanaf 4 mei in de bioscoop (Cinéart)

geplaatst: 26 januari, 18:24 uur [permalink]
Oh wauw, dat is nog eens lekker doorpakken. 👍 Waar komt het nieuws overigens vandaan? Zie het niet op de Cineart site staan: Song to Song - Catalogus - Cinéart.nl - cineart.nl

kappeuter (moderator)
geplaatst: 26 januari, 20:04 uur [permalink]
nummer2
Websites van distributeurs zijn niet altijd up-to-date helaas.
Wij krijgen de info van 'Filmdepot', een centrale digitale dienst van Filmdistributeurs Nederland. Distributeurs melden daar de meest actuele data.

geplaatst: 11 februari, 01:00 uur [permalink]
SONG TO SONG *would* be trimmed to exactly 2h00min in its 2017 version, 25 minutes shorter than the spring 2015 cut.
KLIK (De vraag is alleen door wie?!)

geplaatst: 16 februari, 21:13 uur [permalink]

avatar van tbouwh

geplaatst: 17 februari, 08:59 uur [permalink]
Wat een cast...

Dit is ineens de titel geworden waar ik (iig tot de zomer) het meest naar uitkijk.

geplaatst: 17 februari, 11:05 uur [permalink]
Ik kan gewoon bijna niet geloven dat het al in Mei staat te gebeuren. Deze film verwacht ik echt veel van, veel meer dan ik van Knight of Cups verwachtte. (zijn ongeveer tegelijk opgenomen dacht ik).

Er zijn veel videos op youtube in omloop van de opnamens tijdens concerten etc. Malick heeft me de afgelopen jaren verbaasd over hoe goed hij dergelijke typisch moderne evenementen weet te vangen in beeld en geluid. Denk ook aan de clubscene in Knight of Cups....zo betoverend.

Hier wordt bijv. een concert door Malick opgenomen: The Black Lips and Val Kilmer - Fun Fun Fun Fest - 2012 Friday - YouTube

Heb ook iets gelezen over een karaoke sessie met Ryan Gosling...het maakt de voorpret alleen maar leuker. Er zijn zo ontzettend veel set foto's en video's online te vinden, perfect om helemaal warm te draaien. Knight of Cups was (naar mijn idee) een stuk mysterieuzer en meer afgeschermd. Hoewel dit soort beelden misschien oorspronkelijk toch voor Knight of Cups bedoeld waren: Terrence Malick Mystery Project Set Video with Christian Bale - YouTube

geplaatst: 17 februari, 19:22 uur [permalink]

geplaatst: 17 februari, 19:30 uur [permalink]

Een meer toegankelijke variant van Knight of Cups? Vrij duidelijk te zien dat ze dicht op elkaar zijn geschoten. Veel vergelijkbare shots.

Ben echt heel benieuwd. Malick en popcultuur/popmuziek. De shots bij de feesten/concerten vind ik nu al prachtig.

geplaatst: 17 februari, 19:32 uur [permalink]
Mooi organische, dynamische manier van filmen heeft die man toch...

avatar van timmienoelie

geplaatst: 17 februari, 20:45 uur [permalink]
Meer van hetzelfde, is wel duidelijk. Toch weer enorm veel zin in!

geplaatst: 17 februari, 23:20 uur [permalink]
nummer2 schreef:

Na To the Wonder en Knight of Cups lijkt me dit het sluitstuk van zijn wilde 'liefdesleven'. Moet eerlijk bekennen dat ik meer uitkijk naar de kortere versie van Voyage of Time en Radegund. Vooral Radegund.

avatar van D-ark

geplaatst: 17 februari, 23:43 uur [permalink]
Werd tijd dat dit eens uitkomt. Na het middelmatige maar niet onverdienstelijke To The Wonder en king of cups heeft Malick eindelijk weer iets boeiend in zijn koker zitten. Nu maar afwachten of het weer verzuipt in nutteloze platte plots en gare dialogen.

avatar van John Milton

geplaatst: 18 februari, 10:43 uur [permalink]
Ziet er fijn uit. Mooie concrete aansporing om eindelijk Night of Cups dan toch maar even te gaan kijken, voor we deze gaan zien.

avatar van tbouwh

geplaatst: 18 februari, 11:22 uur [permalink]
Knight 😇 Ik moet 'em ook nog zien. Malick trekt me wel heel erg. Snel dus e.e.a. inhalen.

avatar van Teejey

geplaatst: afgelopen maandag om 17:07 uur [permalink]
Deze is me compleet ontgaan terwijl de release al nadert. Wat een heerlijke cast met Mara en Gosling en het plot klinkt ook goed. Benieuwd of de voor mij nog vrij onbekende Malick me zal overtuigen!

Trailer durf ik nog niet te kijken. 😇

avatar van Zwolle84

geplaatst: afgelopen donderdag om 06:25 uur [permalink]
Schitterende trailer! 💛

avatar van SergioMalick

geplaatst: afgelopen donderdag om 12:04 uur [permalink]
Ik kan hier helaas nog niet veel uithalen. Lijkt nog het meeste op Knight of Cups (minste Malick voor mij), maar Malick en popcultuur in Texas klinkt wel weer heel vet.

avatar van TheManInBlack

geplaatst: afgelopen vrijdag om 09:14 uur [permalink]
Wie zingt die cover van "Runaway" in deze trailer? Of is dat gezongen door één van de acteurs?

geplaatst: afgelopen vrijdag om 10:32 uur [permalink]
TheManInBlack schreef:

Ryan Gosling, lijkt mij.

avatar van TheManInBlack

geplaatst: afgelopen vrijdag om 11:15 uur [permalink]
nummer2 schreef:

Ryan Gosling, lijkt mij.

Bedankt! Klinkt erg goed vind ik.