Furious Seven (2015)

Alternatieve titels: Fast & Furious 7 | Fast and Furious 7 | Furious 7

Verenigde Staten / Japan
Actie / Misdaad
137 minuten / 140 minuten (extended cut)

geregisseerd door James Wan
met Vin Diesel, Paul Walker en Michelle Rodriguez

Nu Owen Shaw is uitgeschakeld door Dominic Toretto en zijn crew, is Shaw's broer Deckard Shaw uit op wraak. Na de dood van Han, is ook Dominic uit op wraak. Samen met zijn crew en "Mr. Nobody" gaan ze op zoek naar een hackprogramma genaamd 'God's Eye', om zo achter Deckard's locatie te kunnen komen en hem uit te schakelen.

avatar van Leland Palmer
Yortisi schreef:
Het stukje dat Dominic dood gaat en uiteindelijk weer bij kennis komt omdat er een paar tranen vallen gaat bij mij echt te ver.
Haha ja die scene is echt té erg. Vreselijk.

avatar van dvdcrusher
Gemengde gevoelens bij deze film. Op zich is dit een wervelende actiefilm met schitterende actiescenes (vliegende auto's, auto's doorheen gebouwen), anderzijds heeft dit nog weinig te maken met de originele opzet van Fast and Furious, nl het straatracen en de acteurs zijn geevolueerd van een groepje autofanatici naar ervaren vechtmachines of speciale agenten a la 007. Wel een schitterende cast en uitmuntende special effects, maar is mis de eenvoud een beetje van de eerste films. De rol van Statham als slechterik ligt hem niet echt. Omwille van deze kleine punten van kritiek geef ik 'slechts' 4 sterren. Benieuwd of er nog een vervolg komt na de dood van Paul Walker. Voor mij mag het hier eindigen. 't Is goed geweest, 7 is een leuk nummer en deze film is een waardig slot.

avatar van Otjeh
Deze film is niet bioscoop waardig... Tenzij je een maand abonnement hebt van Pathe of Wolff. Typisch weer een over the top actie film. Moet je van houden... Of niet. Je kunt deze film prima beeld bekijken via Genesis.

avatar van FillumGek
Natuurlijk krijgt ook dit deel een hele dikke voldoende, dat kon ik op voorhand al wel raden. De serie is namelijk al jarenlang van goede kwaliteit, en gaat onder Wan vrolijk op dezelfde voet verder. Of misschien nog wel beter want het is weer een achtbaanrit waar je U tegen zegt.

De oude garde is weer terug en de cast begint zelfs Expendables-achtige proporties aan te nemen met de toevoeging van sterren als Statham, Russell en Hounsou. Allerleukste om te zien was dat Tony Jaa nog leeft. Coole badguy en meer van dat graag. Een man met zijn kwaliteiten moet per jaar minstens drie actiefilms uitpoepen. De scenes waarin Walker was vervangen door stuntdubbels, zijn broers of CGI vielen niet op, behalve op het laatst waar zijn gezicht duidelijk plakwerk was.

De stunts zijn weer erg spectaculair tot aan het onmogelijke toe. Alle vorm van realisme is van de baan, maar toch kreeg ik een enorme adrenalinerush door de combinatie van knallend testosteron, verschroeide banden, vele crashes en explosies en het prachtige camerawerk. Alleen de editing tijdens enkele partyscenes zoals Race Wars stoorde een beetje.

Er komen voor zover ik weet nog drie delen aan, dikke prima. Paul Walker zal zeker gemist worden, maar heeft een schitterend afscheid gekregen op het eind.

avatar van chevy93
dvdcrusher schreef:
't Is goed geweest, 7 is een leuk nummer en deze film is een waardig slot.
Hoezo slot?

avatar van Bastian-vG
Ik wilde het 2* sterren geven, maar omdat Paul Walker overleden is toch maar 4? zoals de meeste..

avatar van john mcclane 2
omdat ik geen grote auto liefhebber ben (op wat ps2 spelletjes na) vond ik de eerste 3 delen vermakelijk.
maar sinds deel 5 is het als actie liefhebber genieten.
lekker over de top,heerlijk in beeld gebracht.best een aardig actie verhaal.
Van dit deel heb ik ook zeker van genoten.
mooie laatste shot.

Het is idd de verkeerde kant op gegaan... van een stoere mannen race film naar een slappe james bond achtige toestand, jammer. Vooral ook wat kinderachtig hier en daar... dat kon je niet zeggen van Fast 1 2 3... dat waren stoere films en lekker racen vooral.
Het is nu ZOOO achterlijk over de top dat het echt irritant wordt.

Daarnaast haalt dat '' veel te over de top'' veel punten weg... Tja, spannend is het op zich wel dus 2.5 ipv 2 ster
En trouwens de CGi is niet eens zo heel denderend weer halve punt aftrek.
EN statham is niet bepaald een bad guy hoe hij ook probeert
En de grappen zijn allemaal wat minder leuk en boeiend dan vorige delen

Een B film? Want het lijkt er ook al niet op dat ze nog zin hebben om te acteren.

Film was zoals met elke film van de serie de laatste tijd gewoon slecht.

Enige wat de film opbeurde was dat het een paul walker afscheid show is, en het einde was netjes gedaan.

De film duurde ook te lang, en vooral de cast begint iets te oud te worden om nog zo rond te rijden in die auto's bij allemaal kinderen van 20 jaar oud op zulke shows.

Met andere woorden, de film hadden ze beter kunnen cancellen. Maja nu heb je nog iets.

2.5

avatar van Reservoir Dogs
Sommige scènes waren wat over the top en kon je duidelijk bedenkingen bij hebben. Hier en daar wat clichés.

avatar van Nosje
Verstand helemaal uitschakelen en kijken naar non stop actie. Vooral niet serieus nemen en je hebt een prima filmpje. Helemaal over de top.

avatar van Bla
Bla
"Can I send... uh... an email?" Serieus, wtf.

avatar van Chief
Heerlijke actiefilm. Ik houd van de gehele serie. Uiteraard over de top. Maar wat een vette actie die ervoor zorgt dat je op het puntje van je stoel kunt zitten. En niet eenmalig. Continue vette scenes. Voor wat betreft de cast kan ik me goed vinden in de woorden van 'fillumgek.' Expendables-achtig en gewoonweg een toffe cast!

Inderdaad wel wat anders dan de eerdere delen. Iets minder van het racen ansich, maar genoeg mooie (scenes met) auto's in de film te zien. Ook genoeg dingen die teruggrijpen op eerdere delen, dus ook wel weer veel herkenbaar eigenlijk. Absoluut een goeie actiefilm, die je ook nog eens met je vrouw kunt kijken vanwege de humor die erin zit. Een film 'van nu' met allerlei leuke snufjes en in lekker vlot tempo.
Aanrader!

avatar van hutsekluts
In het genre een topper. Over the top heb ik hier en daar al gelezen, maar dat mag bij dit spektakelwerk. Visueel prachtig gedaan, mooie stunts! Op IQ of EQ komt het niet aan in deze serie maar het smaakt goed: verstand op oneindig en lekker kijken!

Rabbitto
Furious 7 is over the top furious maar ingezakt als een kaartenhuis. Waar ik bij Fast Five nog op het puntje van mn stoel zat met de toen al net iets teveel van het goede qua stunts) vond ik bij dit deel mijn telefoon aanzienlijk interessanter. De meest cliché one liners ooit, flauwe grappen (meer als deel 6) en een flinterdun verhaal. De film kan alleen maar zo hoog scoren door het tribuut aan Paul Walker. Ik geloof niet dat deze film zo'n relatief hoge score heeft door haar eigen prestaties. Ik had gehoopt iets meer back to basic te zien en weer terug naar het straatracen. Helaas kwam dit welgeteld 1 minuut voor met Race Wars. In mijn ogen is de serie wat op haar einde nu het acteerwerk toch ook telkens wat minder lijkt te worden. Maar wat betreft het aantal delen is het toch knap dat ze zover komen. Welke andere serie reeks heeft 7 delen in de bioscoop en zoveel fans? De ''Saw'' reeks in ieder geval niet. Het probleem is dat de film een kant op gaat van de James Bonds en Mission Impossible serie in combinatie met best wel matige CGI. Laat dit genre aan dat soort filmreeksen over en ga weer terug naar waar je goed in bent, straatracen. Als deel 8 (ik neem aan dat deze komt) weer terug gaat naar het idee van deel 1 en 2 dan ben ik weer van de partij.

Toch weer erg goede film. Vette actie van begin tot het einde wat mij zeker aanspreekt.
Het wordt altijd wel meer en meer een actie film, het racen blijft maar weinig niet meer over.
Verhaal is goed. Het ziet er allemaal erg goed uit.

avatar van horizons
Goede actie film van voor tot achter. Helemaal over de top. Jammer dat de allerbeste auto scenes in het begin en midden van de film zitten. Het einde verliest daardoor wat.

avatar van umbra
Actiefilm hoe ie moet zijn, de 140min waren zo voorbij omdat ie geen moment verveeld. Jason Statham zie ik sowieso graag bezig in dergelijke films en dit is op zn lijf geschreven. Gewoon vette actie en leuke achtervolgingen/kat-en muisspel, een 8à 9/10

Ze blijven maar spectaculairder worden de Fast and Furious films en deze film is zelfs min of meer vanaf de eerste minuut (introductie van Jason Statham) tot de laatste minuut (de film duurt ruim twee uren) spectaculair en zeker wat betreft de laatste 30 minuten. Wat dat betreft is het wederom een rollercoaster van spektakel en actie geworden, zoals bij de vorige twee delen.

De toon van het verhaal wordt gelijk gezet met het geweldige vuistgevecht tussen Dwayne Johnson en nieuwkomer Jason Statham die in het vorige deel op het einde al geïntroduceerd werd. Van dit soort actie (o.a. ook weer op het einde tussen Vin Diesel en Jason Statham, maar dan zonder vuisten) en andere spectaculaire actie zit de film vol van, maar het gaat niet ten koste van het verhaal welke ik best goed vond (zit ook goed in elkaar) en ook wist te boeien (geregeld zelfs spannend). Ook met de uitvoering (inclusief humor en dan met name op conto van Tyrese Gibson en Ludacris) van het verhaal zit het meer dan goed en visueel is het weer allemaal een genot voor het oog. Met name de gekozen locaties, zoals Abu Dhabi, zien er allemaal prachtig uit en natuurlijk ook de auto's en vrouwen die even schaars gekleed voorbij komen lopen of dansen. Het is wel jammer dat vrouwen dit keer minder prominent aanwezig zijn (eigenlijk alleen nog Michelle Rodriguez, waar ik eigenlijk niets meer aan vindt, en fraaie nieuwkomer Nathalie Emmanuel die o.a. op een bondgirl-achtige manier uit de zee loopt) en dat geldt helaas ook voor Dwayne Johnson, die alleen in het begin en op het einde van het verhaal voorkomt. De keren dat hij in het verhaal voorkomt, is hij wel heerlijk opdreef. Hij wordt gelukkig wel goed gecompenseerd door nieuwkomers Jason Statham en veteraan Kurt Russell (geweldig het gedoe met het Belgische bier) die het beiden goed en leuk deden en ook iets toevoegden aan het verhaal. Zeker wat betreft Jason Statham in een soort van hoofdrol.

Voor autoliefhebbers (daar val ik niet echt onder) valt er in deze film ook weer genoeg te genieten want er zitten meer dan voldoende fraaie uitziende auto's en andere voertuigen in, waarmee de meest spectaculaire en bizarre stunts worden uitgehaald zoals een enorm dure auto die even door drie torens van de prachtige stad Abu Dhabi vliegt en rijdt Ook zie je auto's uit de lucht (vanuit een vliegtuig) vallen, wordt er een spectaculaire bevrijding meegedaan en wordt er vanaf steile heuvels afgereden. Uiteraard wordt er met de auto's ook regelmatig geracet in de vorm van achtervolgingen en wordt er ook met de auto's al dan niet bewust gecrasht. Dat laatste zal de autoliefhebbers natuurlijk pijn aan de ogen doen

De inmiddels bekende cast uit de Fast and Furious films, doen het eigenlijk in deze film ook weer allemaal goed (Michelle Rodriguez vond ik vanwege persoonlijke reden minder) en leuk en dan vooral Vin Diesel en natuurlijk wijlen Paul Walker (veel te vroeg gestorven en ook nog op een Fast and Furious manier). Wat de laatste betreft had ik eigenlijk gedacht dat men hem op een noodlottige wijze (daar waren legio van mogelijkheden voor in deze film en bij de meesten dacht ik ook steeds "nu zal hij wel dood gaan") uit het verhaal zou schrijven, maar men heeft hem juist op een zeer mooie en waardige manier uit de film geschreven (hij speelt ook gewoon mee tot de laatste minuut) en wat dat betreft is deze film ook een mooi eerbetoon aan hem geworden. Op het einde zie je ook nog een aantal momenten van hem uit de vorige Fast and Furious films.

Ondanks dat Paul Walker er niet meer is, verwacht ik in de toekomst dat er nog een nieuw deel wordt gemaakt. Het einde geeft ook niet specifiek aan dat dit het laatste deel is en dat er alleen afscheid is genomen van Paul Walker i.v.m. familieverband. Mede uit eerbetoon aan Paul Walker, maar ook omdat dit weer een verdomde goede, vermakelijke en vooral spectaculaire Actie / Misdaad film is, geef ik deze film weer een zeer ruime dik verdiende voldoende. Met wat meer Dwayne Johnson en meer fraaie vrouwen in een rol, had ik deze film waarschijnlijk het hoogste punt voor een Fast and Furious film gegeven tot nu toe.

avatar van jipt
Wel weer een lekkere typische lompe actiefilm. Weliswaar minder dan z'n voorganger maar genoeg leuke stunts en ongeloofwaardige actiescènes voor een 3,5*

avatar van martijn011
Deze reeks heeft weinig meer met racen te maken. Ik had regelmatig het gevoel, zeker naar het einde toe, naar een standaard actiefilm te kijken. Waar de vorige 3 delen nog regelmatig wisten te verrassen , kon deze me veel minder bekoren.
Het begin van de film is prima, maar zoals gezegd is het einde echt too much. Jason Statham als schurk is wel goed gedaan. Prima rol, zoals hij er al velen zo heeft ingevuld.

Het eerbetoon aan Paul Walker is mooi gedaan. Ik vraag me ook af of het nog zin heeft om de serie te gaan vervolgen. Naast het wegvallen van een hoofdpersoon is de formule wat mij betreft ook wel een beetje uitgewerkt. Met auto's uit vliegtuigen vallen, van wolkenkrabber tot wolkenkrabber vliegen met een auto en diverse raketaanvallen overleven valt ook haast niet meer te overtreffen.
Kleine voldoende.

avatar van Angelo2
De vorige 2 delen vond ik wat tegenvallen maar moet zeggen dat deze wel erg vet was. Over de top actie en superstrak gefilmd. Ik denk toch wel dat de inbreng is van James Wan die vaak voor gelikte producties zorgt. Kijk maar naar de Conjuring of Death Sentence, beide ook erg mooi in beeld gebracht.
Dit soort films kijk je toch voor de actie en niet voor het verhaal wat ook bij dit deel 6 ondergeschikt was. De computeranimaties van Paul Walker waren ook er goed gedaan hoewel je het soms wel zag dat het niet Paul was en het uit de computer kwam rollen, of zelfs door zijn broer is gespeeld. Verstand op nul en je hebt een prima avond. Een 7,5

avatar van SPT
SPT
Tegenvaller. De combinatie van hersenloze actie en zoetsappigheid begint me na het zoveelste deel uit deze reeks steeds meer tegen te staan. De plots waren altijd al flauw, maar na deel 5 is het naar mijn gevoel toch sterk bergafwaarts gegaan.

Het einde vond ik ook nogal ongepast. Waarom 'For Paul'? De man is dood, en heeft er toch niets meer aan. Ze hadden de film beter kunnen opdragen aan het gezin dat hij met zijn egoïstische racerij heeft achtergelaten. En dan mogen we nog van geluk spreken dat ze geen onschuldige bijstanders het leven hebben ontnomen.

avatar van the new guy
Heerlijke actiefilm die wel erg traag op gang komt. Ik ben niet perse fan van de franchise, dus het meeste van de emotie is aan me voorbijgegaan. Ik kan me voorstellen dat echte fans dat allemaal erg belangrijk vinden, voor mij draaide het echt om de actie en die was prima. Mijn wereld stond niet op zn kop toen Walker overleed en eerlijk gezegd vond ik alle ophef nogal overdreven voor iemand die met 140 door een industrieterrein zoefde, maar de makers geven hem als acteur een eerbiedig afscheid dat mooi verweven lijkt in de hele geschiedenis.

TMP
De actiescènes in dit zevende deel uit de Fast & Furious-reeks zijn uitstekend. Ook de cast is dik in orde, alhoewel de bad guys niet helemaal goed uit de verf komen. Het plot is nogal matig, maar ondergeschikt aan de actie. Al met al een zeer vermakelijke film. Het eerbetoon aan Paul Walker aan het eind van de film is het hoogtepunt, mooi gedaan.

avatar van nepdance
Rabbitto schreef:

Volledig mee eens! De film is gewoon té cliché en lijkt soms meer om bikinibabes te draaien dan om racen... Erg sneu.

avatar van firepotatoe
nepdance schreef:

Je houdt ervan of je houdt er niet van. Ik vond het een hele vermakelijke goede actiefilm.
Enige wat me tegenstond is het Amerikaanse cliche einde waarin Don bijna dood ging maar hij toch nog bleek te leven. Tuurlijk dat gebeurd ook in real life maar zoals dat gefilmd werd.......... pfff

avatar van MovieHolic
Poeh wat een belachelijke film was dit zeg! Ik snap dat in films soms wat overdreven wordt maar dit sloeg nergens meer op... werkelijk niets kan in werkelijkheid. Het enige wat nog iets van waarde had ( waar de film eigenlijk over moet gaan) was t scheuren in die gepimpte wagens.

Waardeloos. Echt waar een hele slechte film! Ik raad hem af.

Nino_1993
Hopelijk het laatste deel, maar dit was BIG FUN

avatar van vrossi
Belachelijke film, 1x gezien en daar blijft het bij, James bond + Mission impossible + The Expendables is
Fast 7

Voor mij het mooiste stukje was race wars. eindelijk back to basic.
daarom een half puntje.