Meningen
Hier kun je zien welke berichten Psycho-M als persoonlijke mening of recensie heeft gemarkeerd.
A Través de Mi Ventana (2022)
Alternatieve titel: Through My Window
Ondanks dat het een cliché plot heeft, is dit toch best een onderhoudend young adult romcommetje.
Meisje: je bent een eikel
Jongen: (arrogant) Ja maar je vindt me toch leuk
Beetje heen en weer gekibbel. Verhoudingen rijk - arm, familie gezeur en uiteindelijk komt ze er achter dat hij ook een gevoelige kant heeft (verrassend he).
Maar toch, het tempo is prima, het is zomer in spanje en het taaltje blijf ik heerlijk vinden.
Al met al een leuk filmpje om te kijken op een warme zomeravond, maar hij zal niet lang in je geheugen blijven hangen.
Eigenlijk 2,5 ster, maar een halve ster extra vanwege de verfrissend leuke verschijning Clara Galle.
Abominable (2019)
Alternatieve titel: Everest: De Jonge Yeti
Een prima animatiefilm uit de keuken van Dreamworks.
Het verhaaltje is redelijk voorspelbaar en het kabbelt lekker voort.
De animaties zien er goed uit en de Yeti is een leuk beestje.
Zoals hierboven al werd gezegd past dit in het rijtje van Smallfoot en Missing Link.
En is ook dit een prima animatiefilm waar je gerust met je kids naartoe kunt gaan.
Ad Astra (2019)
Nu hij op prime staat heb ik me er dan toch maar eens aan gewaagd.
En ik moet zeggen dat dat niet tegenviel.
Visueel prachtig, muziek fenomenaal en voor een slow burner zat hij goed in elkaar.
Maar wat cantforgetyou ook al zei, sommige gebeurtenissen zijn wel wat vreemd (idd die piraten wtf).
Verder wel kunnen genieten van al dat visuele pracht en praal.
After (2019)
Eigenlijk he is dit het verhaal van not another teen movie.
De knappe jongen neemt een weddenschap aan om een meisje te verleiden, maar wordt tijdens het vervullen van de weddenschap echt verliefd op haar.
Zij is wel een mooi meisje, maar kijkt driekwart van de film met van die puppy oogjes.
Hij speelt wat houterig/zonder emotie en klinkt vaak ongeïnteresseerd.
Bepaalde subverhaallijntjes (van hem met zijn vader, zij met haar moeder) worden aangehaald en vervolgens niet uitgediept.
De film zag er verder wel prima uit en ergens ben ik nog steeds een sucker voor dit soort coming of age/romantische films, maar toch kom ik niet tot een voldoende voor deze film.
Jammer, er had denk ik wel iets meer ingezeten als verhaallijnen en karakters meer diepgang hadden gekregen.
After We Collided (2020)
Alternatieve titel: After 2
Nu was After (2019) al geen hoogvlieger, maar dit vervolg is zowaar nog desastreuzer....
De openingsscene waarvan je denkt wat is dit nou en die dan opeens aan het einde de cliffhanger blijkt te zijn voor nog een vervolg.
Dramatisch slechte dialogen, zelfs als ze ruzie maken, qua acteerwerk gaat hier ook niemand een oscar voor krijgen en bepaalde scenes die opeens er tussen zijn geplakt (zo lijkt het) en waar later ook helemaal niet meer op terug wordt gekomen. Ook het gevoel dat er scenes tussen uit geknipt zijn, want bepaalde overgangen in deze film zijn wel heel raar. Geen vloeiend geheel in ieder geval.
Net als bij de eerste after moet ik zeggen dat ik films in dit genre echt wel kan waarderen, maar dit tweede deel is zowaar nog slechter dan de eerste.
Aladdin (2019)
Toch maar eens gewaagd aan deze live action remake van de fantastische tekenfilm Aladdin.
Het viel mij zeker niet tegen.
Nee Will Smith is geen Robin Williams, maar hij is wel degene die het lef heeft gehad om die rol op zich te nemen.
Naomi Scott is overigens oogverblindend mooi, maar dat valt ook niet te ontkennen.
Ja het ziet er allemaal erg kitscherig uit, maar dat is toch juist wat je hoopt met dit verhaal.
Ik heb me voor de volle 2 uren prima vermaakt.
Ant-Man and the Wasp (2018)
Alternatieve titel: Ant-Man 2
Wazzuuuuuuup!
Een prima vervolg op Ant man.
De actiescenes zijn best ok, maar dat komt voornamelijk door het truucje van krimpen en weer groter worden. Maar het truucje werkt en voelde voor mij niet storend.
Ant man en ook dit tweede deel zijn de luchtigste films in het MCU en in dit tweede deel zit het wederom wel goed met de humor. De zaal waar ik zat moest regelmatig lachen om de grappen en Michael Pena is de comedy sidekick die de humor net even naar een hoger niveautje tilt.
Wat de film mist is een echt badguy. Ik had van tevoren misschien wat te hoge verwachtingen van Ghost.
Al met al dus een prima vervolg met een goed tempo, leuke humor en een einde (after credit scene) die weer aansluit op het einde van infinity war
Op naar Captain Marvel en dan Avengers 4.
P.S. voor mij hadden de scenes in de quantum realm wel wat langer mogen duren. Wat een trippy omgeving. Zag er echt goed uit
Aquaman (2018)
Ik heb me prima vermaakt.
Er lopen heel wat lijntjes door elkaar.
Soms is het wat chaotisch.
Maar die Momoa speelt aquaman met een bepaalde clair en neemt zichzelf nooit serieus.
En dat is de kracht van deze film.
Hij neemt zichzelf niet te serieus. En daarom werken de cheesy lines, is het een beetje campy maar ziet het visueel er ook retestrak uit.
Momoa is Aquaman en zal dat zeker nog wel even blijven
Artemis Fowl (2020)
Ik moet het toch eens zijn met de vele negatieve recensies.
Rommelig, niet leuk, geen pakkende personages etc etc.
Positief is dat de speelduur niet zo heel lang is.
Assassination Nation (2018)
Deze film gaat waarschijnlijk zeer uiteenliggende waarderingen krijgen.
Hate it or love it zeg maar.
Zeker niet voor iedereen weggelegd. Ik begrijp een vergelijking met springbreakers wel, maar toch is deze film ook heel anders.
Ik kon hem zeker waarderen. Ok de boodschap en de kritiek ligt er wel heel dik bovenop, maar toch bleef ik gefascineerd kijken.
Misschien over een tijdje nog maar eens kijken, maar voor nu een prima 3,5 *
Avengers: Endgame (2019)
"Whatever it takes."
Na elf jaar en met tweeëntwintig films op de teller komt er een einde aan een groots epos, waarmee superhelden definitief op de kaart zijn gezet. De gebroeders Russo weten er een gedegen slotakkoord van te maken (...)
Helemaal eens met Shinobi.
Zeker knap wat de Russo's gepresteerd hebben, maar die 3 uur is inderdaad te lang.
Meteen na afloop hadden we het er over dat dit zeker een goede afsluitende film was, maar dat Infinity War wel echt de betere film is.
Een aantal storende dingen:
Captain Marvel veel te kleine rol, de opsplitsing in groepjes om de stones te halen en dat er bij elk groepje wel iets misgaat, waardoor het veel te lang duurt, bij het eindgevecht het estafette stokje (gauntlet met de stones) doorgeven en dan komt captain Marvel er opeens weer bij en tenslotte met het knippen van de vingers had Tony nog wel wat zaken kunnen corrigeren hij had immers alle stones, maar dat gebeurt dan ook niet. O ja en weet iedereen nog dat alle Guardians of the galaxy nodig waren om 1 infinity stone vast te kunnen houden, hier worden ze gewoon vastgepakt alsof het geen moeite kost. Zelfs Barton kan gewoon een infinity stone vastpakken met zijn blote handen....
Maar genoeg gezeurd. Deze Avengers zal zeker vele records verbreken en als je het MCU hebt gevolgd dan is dit zeker een prima afsluiting van phase 3.