Ant-Man and the Wasp (2018)

Alternatieve titel: Ant-Man 2

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Peyton Reed
met Paul Rudd, Evangeline Lilly en Michael Douglas

In de nasleep van 'Captain America: Civil War' worstelt Scott Lang met de gevolgen van zijn keuzes als een superheld en een vader. Terwijl hij moeite heeft om zijn thuisleven met zijn verantwoordelijkheden als Ant-Man te herstellen, wordt hij geconfronteerd door Hope van Dyne en Dr. Hank Pym met een dringende nieuwe missie. Scott moet opnieuw het pak aantrekken en samenwerken met Hope, 'The Wasp', om geheimen uit het verleden te ontdekken.

avatar van De GeuS
Een matig vervolg op een zeer vermakelijk origineel: 2,5*

1e deel was stukken beter.

avatar van clubsport
Aardig 2e deel waarin de special effects eigenlijk een beetje de show stelen want die zijn creatief , mooi gemaakt en soms grappig .
Soms waren de grappen heel wat minder geslaagd , en dat was bijna elke keer dat Paul rudd zonodig de dommige sukkel moest spelen , op zich mischien niet zo heel storend ware het niet dat Evageline lilly's
personage volledig gevrijwaard was van dit soort (voor lul zetten ) scenes , sterker nog zij was vrijwel het perfecte personage (slim sterk dapper en daadkrachtig) .
je zou bijna kunnen zeggen dat ze de titel beter hadden kunnen omdraaien in the wasp en ooo ja ant man .

Laat me duidelijk zijn ik heb niks tegen sterke vrouwenrollen maar zoals het de laatste tijd word neergezet zijn ze vaak op het perfecte af dus saai en 1 demensionaal ( dit was al pijnlijk duidelijk in the force awakens en hier zie je het ook enigsins terug .
Ook vond ik de ontluikende verliefdheid tussen de 2 niet overtuigend overkomen .
verder heb ik me redelijk vermaakt maar qua karakters ahd het heel wat beter gekunt .

avatar van filmkul
Leuke frisse marvel film dat zelfs beter is dan zijn voorganger. Het frisse komt met name door de combi met de Wasp. Verder is het verhaal wat absurd, maar wel leuk. Het tempo is lekker vlot en de film bevat genoeg actie en spanning. Verder zit er veel humor in de film maar niet zo kinderachtig als in het eerste deel. De special effects zijn weer van hoog niveau. De chemie is tussen de hoofdrolspelers is prima. Lekker kijkvoer. 3.5/4.0

avatar van james_cameron
Dit onvermijdelijke vervolg op het verrassend leuke Ant-Man doet hier en daar wat geforceerd aan, maar de sympathieke cast trekt de boel op cruciale momenten vlot. Wel jammer dat de rol van Michael Pena hier behoorlijk overbodig is, terwijl hij in het eerste deel vaak de show wist te stelen. De special effects zijn wederom dik in orde. Al met al een wat minder opzichtige Marvel-film, maar zeker niet slecht.

avatar van Koerok
Net allemaal iets te schijtlollig en een verhaal dat te weinig weet te boeien.
Jammer, want ik had er zin in...

De eerste "Antman" vond ik nog wel leuk.Het vervolg kon mij niet bekoren helaas. Te kinderachtig. 2.0*

avatar van stormfox
Ondanks de goede cast vond ik deze antman enorm tegenvallen.
Misschien dat ik te oud aan het worden ben, maardie heldenfilms worden naar mijn perceptie
elk jaar steeds kinderlijker en dommer.

Van een zeer gemiddeld niveau. Technisch dik in orde, maar het scenario is duf, bied weinig verrassingen, en die voorspelbaarheid breekt dit degelijk spelletje of safe spelen in de tweede helft behoorlijk op. Kleine voldoende, ook dankzij Rudd die wederom goed is in de rol van Lang, maar toch duidelijk een niveautje minder dan de eerste. Dat enkele humoristisch bedoelde scènes niet goed werken, helpt trouwens ook niet mee, bijna erger nog dan dat dit vervolg een goede schurk mist. De leukste verrassing zit overigens alweer bij de aftiteling, en dat zegt eigenlijk ook wel genoeg. Op naar het onvermijdelijke derde deel , maar niet heus.

avatar van Thampon
Tsja het blijven meer komedie's dan echte actie films, die Marvel films tegenwoordig.
Deze vond ik eigenlijk wel OK, verstand op 0 en kijken maar.
Als ik enkel het scenario bekijk, was het maar een samenraapsel van allerlei dingen (raar).

avatar van macrobody
Grappig, genoeg actie, een verhaal, goed gemaakt, geen moralistische ondertoon en Evangeline. Dat blijkt voor mij de perfecte mix voor een perfecte avondvullende film.

Beetje flauw filmpje met al dat geneuzel met die ouders en het Innerspace-achtige gedoe.

Enige leuke waren eigenlijk die 3 gasten op kantoor.

avatar van Macmanus
Tsja.

Mijn aantal sterren zijn haast net zo halfbakken als deze films. Effecten zijn zeker knap en deze neemt zichzelf gelukkig niet te serieus. Maar het gaat werkelijk nergens over het herhaalt grappen uit het eerste deel. Je kunt buiten het SFX team niet zeggen dat iemand zich verder bijzonder ingespannen heeft voor dit vervolg.

Het kijkt weg. Maar we mogen hopen dat niet alleen het technische team stappen blijft zetten en de rest blijft slapen. Want dan gaat het toch ooit ophouden voor Disney.

2.5 sterren.

avatar van Esteban
kos schreef:

Enige leuke waren eigenlijk die 3 gasten op kantoor.

Dat vond ik nu net een gigantisch minpunt. Die personages en de bijhorende humor leken wel uit een kinderfilm te komen. Michael Pena vond ik eveneens ongrappig en zelfs lichtjes irritant.

avatar van boemboem27
wederom heel goed vond m zelfs wat beter dan deel 1
meer specialeffects beelden waren erg mooi .
net als het 1e deel weer volop genoten.
vergeet vooral niet na de 1e aftiteling te blijven kijken
ook nog een kort maar wel goed rolletje van Michelle Pfeiffer.
Kijken dus

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een voorspelbare Marvel-film die net als veel films uit de Marvel-stal vooral voor tieners bedoeld lijkt te zijn. Een film met genoeg humor en vergeetbare actie wat een lichte blockbuster oplevert. Meer pretendeert het ook niet te zijn en het is een schande dat DC er niet in slaagt om een antwoord te bieden op dit soort films.

TMP
Het eerste deel, Ant-Man, beviel mij beter dan dit vervolg. Hoewel deze film beschikt over een zeer behoorlijke cast, wordt daar toch wat weinig mee gedaan. Met name de rol van Michelle Pfeiffer had wel een wat betere uitwerking verdiend. Verder is het plot ook niet al te interessant en de film wil te zeer de lollige kant op gaan door het gebruik van veelal nogal flauwe grappen. Geen film die veel indruk maakt.

avatar van john mcclane 2
Het is vooral de gimmick dat je ongelofelijk spectaculaire marvel actie ziet , en dan de kleine lullige realiteit , dat autootje . waardoor dit met veel plezier word bekeken .
Maar de evil villain , valt zwaar tegen .
Eigenlijk een van de minste in mcu . Maar het zegt genoeg over dit universum dat het nog steeds zeker de moeite waard is .

Tenslotte ,,,de eerlijke trailert.
Honest Trailers - Ant-Man and The Wasp - YouTube

Valt me echt op dat ik als ik marvel films zonder verwachtingen ga kijken ze veel beter zijn dan met hoge verwachtingen. Dit is natuurlijk vaak zo, maar bij marvel films bijna altijd. Met deze geen moment verveelt, je wordt heerlijk in het verhaal mee genomen. Alles is stukken kleinschaliger dan andere marvels en dat is erg charmant. Deel 1 deed met niet veel, en, misschien daarom, beviel me deze des te meer.

avatar van Warning
Ik kan mij deel 1 helaas niet meer herinneren.

In dit 2de deel dekt de titel Wasp and the Ant-Man de lading beter. Een deel van de grappen slaagt niet en is kinderachtig, andersom is er dan wel een volwassen diepgang over kwantumtechnologie. Toch is het allemaal voldoende om vermakelijk te zijn.

De post-credit scene maakt behoorlijke indruk.

avatar van Warning
clubsport schreef:

Alhoewel ik me er niet aan gestoord heb en ik het pas heb opgemerkt nadat je dit vermeld hebt op deze site, moet ik zeggen dat je helemaal gelijk hebt wat betreft het personage van Evageline Lilly. Echter, daarentegen heeft bijvoorbeeld het personage van Hannah John-Kamen wel haar gebreken.

Het is lang niet zo erg als Star Wars is waar het tegenwoordig 'The Force is Female' is, hier stoorde ik me wel aan dat vreselijke linkse Social Justice Warrior-gedoe.

Dit vervolg op het eerste leuke en verrassende deel stelt me behoorlijk teleur. Een zeer matig verhaal wat met een stukje humor af en toe probeert goed te maken.

avatar van Kondoro0614
Leuk vervolg maar wel met een matig verhaal. De actie is prima, de komedie zit goed en ik heb zoals van ouds weer genoten van een Marvel film, die ik altijd wel kan waarderen. Ik wou deze eerst graag in de bioscoop zien maar daar was verder niks van gekomen, van de week dan maar even gekeken en heb me prima vermaakt. De film is vrij standaard te noemen in de Marvel wereld: een goeie een slechte en een matig verhaal want kom op zeg, wat slap gezocht hoe het verhaal in elkaar stak. Maar zoals ik al zei word de film vrij goed opgepakt door de cast die met grappige momenten en leuke situaties vaak de film weten te redden.

Het verhaal was matig, we volgen het leven van ‘Ant-Man’ of beter gezegd ‘Scott Lang’ na zijn aanvaring met Captain America. Hij zit wegens deze gebeurtenissen thuis met huisarrest en komt bijna vrij. Tot dat oude bekenden binnen wandelen en hem vertellen dat hij toch wel weer mee moet helpen maar wil dit liever zelf niet. Hij word gewoon gedwongen mee genomen en gaat samen met Hope achter de slechteriken aan er gebeurd van alles, en je blijft zeker wel kijken maar of het nou een héél bijzonder verhaal was? Nee, niet echt.

CGI zag er prima uit en zo dendert de film langzaam een beetje vooruit. Niet verveeld, ook geen irritaties maar het kwam toch wat meer over als een doorsnee Marvel film en voelde nergens bijzonder. Ook niet echt een film die je gezien moet hebben vond ik zelf, maar als vervolg van deel één is hij gewoon leuk. Iemand trouwens tot het einde gezet? Daar kom je nog wat informatie te weten over de toekomstige films (heeft wat te maken met infinty war).

avatar van Filmkriebel
Net als Deadpool 2 en Guardians of the Galaxy 2 lijdt ook deze film aan sequel-armoede. Ook deze opvolger vond ik maar zwak, en blijkbaar moest je ook een Captain America film gezien hebben om de situatie in het begin van de film te begrijpen. Verder weer een overdaad aan debiele humor, een onboeiend script en bad guys die me niks deden... dat geldt trouwens voor de hele film. Bij vlagen mooi om te zien maar het deed me gewoon niks. Nochtans reken ik de eerste Ant-Man tot de beste Marvel films, maar hier werd de verkeerde weg ingeslaan. Marvel, het spreekt me minder en minder aan.

Zoveelste Marvel sequel.

De eerste heb ik gezien, maar ik herinner me er echt amper nog wat van. Hooguit "iets met een treintje", maar aangezien ik de film 2* gaf moet het toch wel oké geweest zijn voor een Marvel. De meeste van hun films moeten het met minder doen.

Dit tweede deel staat gelukkig los van deel 1 en verwijst verrassend genoeg meer naar een Avengers film. Ook daar wist ik al niks meer van, maar ook dat boeit niet, films als deze zijn makkelijk genoeg te volgen zonder alle nutteloze interne verwijzingen. Voor het plot hoef je dit toch niet te kijken.

Ant-Man & Wasp heeft in ieder geval wel het juiste idee: een wat luchtiger concept zodat je het als publiek niet al te serieus moet nemen. Het is dan ook jammer dat de humor echt wel flauw en ongeïnspireerd is, leek me zelfs meer afgestemd op wat jongere kijkers. Dat toch veel liever wat een Waititi met dit materiaal aanvangt.

Actie is ook flauw, de acteurs weten weinig aan te vangen met hun personages en wanneer er dan eens een bad guy is die eigenlijk niet als bad guy kan doorgaan, moeten er wat bijna-Bassie & Adriaan achtige boeven aan toegevoegd worden. Mnee, luchtig en vlot is de film wel, maar goed is het jammer genoeg niet.