Ant-Man and the Wasp (2018)

Alternatieve titel: Ant-Man 2

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Peyton Reed
met Paul Rudd, Evangeline Lilly en Michael Douglas

In de nasleep van 'Captain America: Civil War' worstelt Scott Lang met de gevolgen van zijn keuzes als een superheld en een vader. Terwijl hij moeite heeft om zijn thuisleven met zijn verantwoordelijkheden als Ant-Man te herstellen, wordt hij geconfronteerd door Hope van Dyne en Dr. Hank Pym met een dringende nieuwe missie. Scott moet opnieuw het pak aantrekken en samenwerken met Hope, 'The Wasp', om geheimen uit het verleden te ontdekken.

Minder dan het eerste deel (die ik zeer goed vond) maar toch nog meer dan geslaagd.

3* 6/10

avatar van devidia
Toch een heel stuk minder dan het eerste deel.

Tsjongejonge wat een draak van een superheldenfilm is dit, waarbij kinderachtigheid en flauwheid de boventoon slaat. Het eerste uur van het verhaal was zo slaapverwekkend en saai, dat ik daarna maar vooruit ben gaan spoelen tot het einde.

Enkel de twee extra scènes (vrijwel altijd te zien na het einde van een een superheldenfilm) na het einde vond ik nog het aankijken waard op normale afspeelsnelheid, waarbij de eerste extra scène betrekking heeft op het einde van de "Avenger" film "Avengers: Age of Ultron (2015)". Opzicht maakt deze scène de hele film overbodig, want heeft men eindelijk na circa 30 jaar Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer) weten terug te halen uit het quantum rijk, lost ze nu weer gelijk op Eigenlijk was dat ook wel het beste, want ik zit niet bepaald te wachten op bejaarde superhelden.

De tweede extra scène is gewoon grappig en is ook te zien in de trailer en de trailer is eigenlijk ook het enige wat je hoeft te zien (bevat min of meer alle leuke scènes van de film en dan in een notendop) van dit overbodig vervolg op het leuke "Ant-Man" uit 2015.

avatar van umbra
Ettelijke jaren geleden, ontdekt dat ik blijkbaar serieuze fan ben vd Marvel films, in het begin wist ik niet eens wat dat exact inhield, oké Marvel in de intro, mooi, iets met comics...maar naarmate ik elke film goed tot zalig vond waar Marvel bij te pas kwam, was dit een constante en vanaf dan, zodra het een Marvel film was moest ik hem zien. Zelden stellen ze teleur en meestal puur top entertainment, de actie-syfy-humor combo werkt zeer aanstekelijk. Is bij deze weer niet anders, vind hem zeker niet minder dan de 1, wel nog net iets luchtiger. 8/10 is reeds een standaard.

avatar van toetje1977

Einde van Infinity war bedoel je, daarnaast had het wel nut aangezien in het aankomende End game het echt wel weer goed komt met het gedeelte van het leven in het universum die Thanos weggevaagd heeft, Dr. Strange weet immers hoe...

avatar van Captain Pervert
Well, the sixties were fun, but now I'm paying the price for it...

De uitspraak van Stan Lee in zijn laatste (dacht ik?) en leukste Marvel cameo. Voor zijn neus wordt zijn auto verkleind tot miniatuur en hij lijkt de hallucinante ervaring te wijten aan overmatig LSD-gebruik in zijn jeugd.

Het is maar het topje van de humoristische ijsberg die Ant-Man and the Wasp heet. Ik ben buitengewoon aangenaam verrast door dit vervolg waar ik weinig van verwachtte. De humor tilt het naar een hoger niveau. Dat komt met name voor de fenomenale Michael Peña.

Het slimme is dat dit niet ten koste gaan van de verhaallijn omdat andere personages bloedserieus zijn. Bij sommige Avengers films is iedere superheld een moppentapper en dat haalt de spanning onderuit omdat het nergens om lijkt te gaan, maar met name Michael Douglas en Evangeline Lilly brengen goed op de kijker over dat het heel ernstig en serieus is met dat (enigszins onbegrijpelijke) quantum realm.

De film heeft als gimmick dat diverse personages graag de feiten juist hebben en hier zelfs in de meest hachelijke situaties over discussiëren. Zit er nou waarheidsserum in de spuit of niet? Is het zinvol om in Californië de onderkant van je auto te laten wassen? Ik kon er erg om lachen.

Toch heb ik het idee dat de ideeën rondom dingen verkleinen en vergroten wel op zijn. Ant-Man 1 en 2 zijn samen een soort "Honey I shrunk the kids XXL in 3D on ICE the Revenge No Way Back From HELL".

Paul Rudd als de slonzige Scott Lang heeft nog wel potentie, maar de bloedserieuze Hank Pym en zijn dochter zijn wel uitgespeeld wat mij betreft.

3,5 sterren

avatar van Metalfist
You put a dime in him, you got to let the whole song play out

Toen de eerste Ant-Man uitkwam had ik een beetje mijn twijfels. De regisseursstoel was een aantal keer doorgegeven en ik vond vooral de switch van Edgar Wright naar Peyton Reed een jammerlijke zet. Wat bleek echter tijdens het kijken van de film? Ik had me op voorhand daar niet zo druk in moeten maken omdat Ant-Man gewoon een erg degelijke Marvel film bleek te zijn. Verfrissend genoeg om zich te meten met de andere films, maar het was wel de vraag in hoeverre dat de verdienste van Reed was.

Aangezien er naar het schijnt een stuk van het overgebleven script nog altijd wel uit de pen van Wright was gekomen en dan begin je te te twijfelen in hoeverre de sequel - waarin het sowieso lastig is om niet teveel een rehash van de vorige film te maken, plus Wright had deze keer niets met de film te maken - overeind ging blijven staan. Ik herhaal mezelf: ik had me daar op voorhand niet zo druk in moeten maken. Ant-Man and the Wasp gaat op dezelfde manier verder als zijn voorganger en dat is een vermakelijk plot opbouwen rond de zoektocht naar Janet Van Dyne. Het sterke aspect van de film zit hem echter in de humor die dit altijd nog net een beetje extra geeft. Zo'n klassieke 'martelscène' wordt onderbroken door een telefoontje van Scott's dochter waar haar schoenen zijn, de droge commentaar van Hank of ze nu gaan ontsnappen of dat Scott & Hope liever nog wat langer in elkaars ogen staren, ... Het is een leuk over en weer spelletje dat ervoor zorgt dat dit allemaal net wat frisser aanvoelt dan bijvoorbeeld zo'n Black Panther. Het is ook allemaal net wat kleinschaliger (badum tss) en dat doet de film deugd.

Want de essentie is simpelweg: hoe krijgen we Janet uit de Quantumzone. Ondertussen wordt er weliswaar een geminiaturiseerd lab over en weer gegooid, maar om de een of andere reden lukt dit wonderwel in de handen van Reed. Veel is ook wel te danken aan een heerlijke cast met Paul Rudd op kop. De chemie met Michael Douglas en Evangeline Lilly blijft de moeite waard en de film kent met Laurence Fishburne en Michelle Pfeiffer ook twee degelijke nieuwkomers. Walton Goggins weet wel niet helemaal te overtuigen als Sonny Burch, zijn rol is eigenlijk bijna hetzelfde als in Tomb Raider die ook in 2018 uitkwam, maar de sex-change die Ghost (in de comics oorspronkelijk een man en hier gespeeld door Hannah John-Kamen) ondergaat, staat garant voor een leuke slechterik. Vreemde keuze weliswaar aangezien Ant-Man en Ghost elkanders pad niet kruisen in de comics maar het zou niet de eerste keer zijn dat ze bij Marvel wat losjes omgaan met hun bronmateriaal. Zolang het resultaat navenant is, ga ik niet klagen.

Toffe eindcredits ook met de popjes en natuurlijk de te verwachten scènes tijdens de credits. Nog maar eens een goed voorbeeld van hoe die Marvel films allemaal onderling met elkaar zijn verweven en dan is het maar hopen dat die grote climax genaamd Endgame niet gaat tegenvallen. Dat heeft echter allemaal niets met deze Ant-Man and the Wast te maken, dus kort samengevat: toffe film die naar een hoger niveau wordt getild door het heerlijke samenspel in de cast.

avatar van Grindhouse62
Op naar deel 3 met deze vermakelijke onzin. Je krijgt met deze 13 in een dozijn Marvel film aangenaam een gedeelte van je dag om. Zit leuke humor in. Laatste cameorol van Stan Lee, die zijn auto als sneeuw voor de zon ziet verdwijnen. 3.0

avatar van K. V.
Deze film eens bekeken en vond het wel een vermakelijke film. Redelijk wat humor en het zag er natuurlijk weer prima uit. Het verhaal verveelde niet, net al de film trouwens.
De cast was ook weer goed op dreef. Vond dit een prima deel.

Goed vervolg op de eerste film al is hij wel iets minder.
Maar heb me er toch weer met kunnen vermaken.
Goede cast trouwens met een gastoptreden van Michelle Pfeiffer en Laurence Fishburne.
Verhaal zit ook wel goed, veel actie en net als in de eerste film ook humor, al is het net op dat vlak dat het iets minder aanslaat.
Maar al met al, leuke film en dit keer ook weer geschikt voor de ganse familie.

avatar van arno74
Redelijke verstand-op-nul-popcornvermaak. Het eerste deel had enkele leuke momenten maar was niet super. Dit deel is iets beter, al overheersen vooral de flauwe zogenaamd grappige dialogen die vooral bij een jong publiek zullen werken. Het is ook geen echt tweede deel omdat het in feite inhaakt op Captain America: Civil War en dat is best storend wanneer je, zoals ik, die film niets aan vond en het uit je geheugen hebt gewist. Zonder de flauwe humor en zonder de vele verwijzingen naar Civil War was dit beter geweest. Buiten dat weet de kern van de film wel te vermaken, al stelt het niet heel veel voor. Wat mij betreft is het geen succes dat Marvel tegenwoordig alle films op een hoop gooit. 2,5*

avatar van DragQueen
Prima film uit de stallen van Marvel. Het is een geslaagde vervolgfilm, die qua niveau ongeveer gelijk is aan zijn voorganger. De humor en actie zijn goed, evenals het prima acteerwerk van de cast. 3,5 Ster.

avatar van cantforgetyou
Ben niet meer zo van de Marvel. Altijd hetzelfde. Actiefiguur vecht tegen vijand. Pats, boem, au, knal, bla, bla, bla. Wordt er een beetje moe van. Toch is dit best een leuke film. De special effects zijn goed gemaakt en net weer even anders, waardoor deze film net niet verveelt. Prachtige Michelle Pfeifer wordt nu echt oud. Wat een verschil met bijvoorbeeld de film 'Wolf' waar ze nog echt super sexy is. Paul Rudd doet het altijd wel goed. Leuke vent.

avatar van tattoobob
Toch wel een stuk minder als het eerste deel,vrij kinderachtige en saaie film.
Ant-man is natuurlijk al een van de minst boeiende superheroes en dat maakt de film er al niet beter op.
De cast doet het meer als prima maar het script is gewoon drie keer niets.

avatar van FlorisV
Voor de tweede keer gezien en het was weer net zo lachen. Anders dan het stompzinnige Guardians of the Galaxy zitten hier wel geslaagde grappen in en het hoeft daarvoor niet elke keer onder de gordel te zijn, het kan namelijk prima zonder achterlijke schijtlolligheid over enorme drollen, klabanussen etcetera. Net als in het vorige deel is er geen slechterik die bijzonder uitblinkt en nu worden een aantal plots gecombineerd met elkaar maar het tempo zit er goed in en de actie is zeer vermakelijk met leuke vondsten. De cast is ook weer prima. De soundtrack is van het meer klassieke soort luchtige avonturen/sci fi film ala Back to the Future en past goed.