Ant-Man and the Wasp (2018)

Alternatieve titel: Ant-Man 2

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Peyton Reed
met Paul Rudd, Evangeline Lilly en Michael Douglas

In de nasleep van 'Captain America: Civil War' worstelt Scott Lang met de gevolgen van zijn keuzes als een superheld en een vader. Terwijl hij moeite heeft om zijn thuisleven met zijn verantwoordelijkheden als Ant-Man te herstellen, wordt hij geconfronteerd door Hope van Dyne en Dr. Hank Pym met een dringende nieuwe missie. Scott moet opnieuw het pak aantrekken en samenwerken met Hope, 'The Wasp', om geheimen uit het verleden te ontdekken.

avatar van mrklm
Het is meestal geen goed teken als er maar liefst 5 mensen aan een scenario hebben gesleuteld. Paul Rudd is één van de verantwoordelijken voor het rommelige script dat teveel ideeën in een verhaal heeft geprobeerd te proppen en daardoor heeft geresulteerd in dit wisselvallige vervolg. Rudd keert terug in de titelrol en Ant-Man / Scott Lang krijgt deze keer veel hulp van Wasp, het alter-ego van Hope Van Dyne [Evangeline Lilly], de dochter van Hank Pym [Michael Douglas], die Scott nodig heeft om na 30 jaar zijn vrouw [Michelle Pfeiffer] terug te vinden. Er is echter ook nog Sonny Burch [Walton Goggins] een zwarthandelaar in quantum technologie die het Hanks lab wil 'stelen' en Hanks voormalige partner Dr Bill Foster [Laurence Fishburne] wiens dochter Ava [Hannah John-Kamen] een bijzondere gave heeft waar zij zelf aan ten onder dreigt te gaan. Regisseur Peyton Reid slaagt er niet in om er één goed lopend geheel van te maken, bovendien leunen de actiescènes meer op special effects dan op inventieve choreografie en scherpe montage. De film is beter wanneer het zich richt op de menselijke reacties, zeker in de scènes met Scott en zijn dochter [Abby Ryder Fortson]. Michael Peña zorgt opnieuw voor enkele humoristische terzijdes en de grappen rondom het defecte Ant-Man-kostuum zijn ook veelal geslaagd. Dat maakt deze film in ieder geval meer dan acceptabel, ondanks dat het lijdt aan het bekende sequel-syndroom.

avatar van horizons
Fijne vervolg! Wat mij betreft nog een steukje leuker dan de eerste Ant-man film. Iedereen zit net nog wat beter in zijn rol waardoor de komische timing nog beter uit de verf komt. Waar dit vooral in uitblinkt zijn de bijrollen waar met name Pena het erg goed doet samen met de X-con crew.

Het klein-groot gebeuren wordt veelvuldig ingezet en de actie raast daardoor op een goed tempo door. Het menselijke aspect wordt daarbij niet uit het oog verloren maar zonder overheersend te worden en laat de film lekker leunen op de humoristische kant.

Aan de villain kant is het kleinschalig maar dat is helemaal niet verkeerd. Beter een interessant karakter dan een nietszeggende grootschalige tegenstander. Zeker in een film als dit. Laat de grote jongens maar in the Avengers aan het woord.

Geslaagd!

avatar van Psycho-M
Wazzuuuuuuup!

Een prima vervolg op Ant man.
De actiescenes zijn best ok, maar dat komt voornamelijk door het truucje van krimpen en weer groter worden. Maar het truucje werkt en voelde voor mij niet storend.
Ant man en ook dit tweede deel zijn de luchtigste films in het MCU en in dit tweede deel zit het wederom wel goed met de humor. De zaal waar ik zat moest regelmatig lachen om de grappen en Michael Pena is de comedy sidekick die de humor net even naar een hoger niveautje tilt.
Wat de film mist is een echt badguy. Ik had van tevoren misschien wat te hoge verwachtingen van Ghost.
Al met al dus een prima vervolg met een goed tempo, leuke humor en een einde (after credit scene) die weer aansluit op het einde van infinity war

Op naar Captain Marvel en dan Avengers 4.

P.S. voor mij hadden de scenes in de quantum realm wel wat langer mogen duren. Wat een trippy omgeving. Zag er echt goed uit

avatar van Shinobi
"So I take it you didn't have that tech available for me?"

De voorganger schreeuwde niet om een vervolg, maar dit deel is toch wel een welkome afwisseling na alle heftigheid uit 'Infinity War'.

Men springt hier in op de gebeurtenissen na 'Civil War', waardoor Scott Lang nu huisarrest heeft. Nadat hij een signaal ontvangt van Hope's moeder worden de krachten weer gebundeld om een reddingsmissie op touw te zetten die ze leidt naar de wonderbaarlijke subatomaire wereld.

Luchtigheid lijkt wederom het credo te zijn, gezien alle ernst ontbreekt. De - nietszeggende - bad guys laten namelijk amper een blijvende indruk achter en in de reddingsmissie mist de noodzaak. Op deze manier springt 'Ant-Man and the Wasp' regelmatig van de hak op de tak. Vooral een intrigerende bad guy had hier echt het verschil kunnen maken.

Qua narratief gebeurt er niets noemenswaardig; zo een beetje alle ontwikkelingen worden er snel doorheen gejaagd, opdat je geen kans krijgt om hier verder over na te denken. Het is aan de combinatie van: Paul Rudd, de creatieve actie en de speelse humor te danken dat het geheel nog onderhoudend blijft. Gelukkig is het strijdveld ditmaal verplaatst van een lullig kinderkamertje naar de straten van San Francisco.

Al met al een vermakelijk vervolg, maar je mist niets als je deze film overslaat. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor twee extra scènes, omdat er verklaard wordt hoe deze film verbonden is met 'Infinity War'.

3,0 Sterren.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De eerste Ant-Man was een vrij nietszeggende en inwisselbare superheldenfilm in een tijd waarin Marvel ook al vernieuwende dingen met het genre deed als The Winter Soldier en Guardians of the Galaxy. En in het jaar dat ze begonnen zijn met een paar gigantische films die tien jaar cinema moeten afsluiten, komt Ant-Man and the Wasp als een even onzinnig en nietszeggend tussendoortje er ook even bij.

Enerzijds is het fijn dat Ant-Man als solofilm even geen grote film is. Even geen magisch of buitenaards gedoe over de wereld die eraan gaat, maar een klein heist verhaaltje met wat komedie. Dat zet men voort in Ant-Man and the Wasp, hoewel ze voor zo'n simpele film wat mij betreft veel te moeilijk doen. Een hoop zogenaamd interessante scheikundige mumbo jumbo. Of zoals Paul Rudd op een gegeven moment in de film zegt: 'Zetten jullie gewoon 'kwantum' voor elk woord?'. Het is ook maar goed dat Rudd er bij is, hij zorgt voor een luchtige toon in een film waar de meeste personages opvallend zuur en dramatisch doen. Evangeline Lilly en Michael Douglas zijn vooral bezig met hun moeder/echtgenoot terughalen, dus daar zit weinig lol in. Evenals in Laurence Fishburne. En wie denkt dat Marvel heeft geleerd van zijn suffe bad guys (en zeker die in de eerste Ant-Man), heeft het mis. In Ant-Man and the Wasp is de bad guy uiterst teleurstellend. Sterker nog, je kunt zelfs concluderen dat er amper sprake is van een slechterik. De gehele verhaallijn rondom Ghost is uiterst teleurstellend en totaal niet boeiend.

Maar er wordt gelukkig ruimte gereserveerd tussen al dat dramatische geneuzel en gezeur voor wat lucht. Niet alles werkt, zo is de rol van Walton Goggins maar een paar fracties leuk. Maar hoofdrolspeler Rudd is gelukkig leuk genoeg om veel van de film te dragen en zijn drie vrienden, waaronder Michael Pena als Luis, zijn ook fijn om terug te zien. Uiteraard herhaalt men vooral wat in de eerste film goed werkte, dus krijgen we weer een verhaal van Luis. Maar tegelijkertijd is die sequentie wel weer één van de hoogtepunten uit de film. Had de film voornamelijk om Ant-Man, Luis en die andere vrienden gedraaid, dan was dit wellicht één van de leukere Marvel tussendoortjes geworden, zoals een Guardians of the Galaxy of Thor: Ragnarok dat ook waren. Maar het script vol gezeur, moeilijkdoenerij en teveel suffe en oninteressante figuren, met name de schurk, maakt dit tot niets meer dan redelijke middelmaat. Doe maar gewoon een spin-off met Rudd en die drie beveiligingslui en laat de rest maar achterwege.

2,5 sterren.

avatar van mjk87
Ik vind dit best een leuke verhaallijn binnen de MCU - ook de eerste Ant-Man smaakte me prima. Een komische film zonder dat die zo silly wordt als Thor 3. Nee, de humor werkt vaak goed (een grote Thomas wordt nu een grote Hello Kitty) en Paul Rudd is perfect als eenvoudige huisvader die toevallig superheld wordt. Visueel heel aardig geschoten met een aantal leuke actiescènes en goed gebruik van vergroten en verkleinen. Er zit echt wel ritme in die actie. En 3D wordt af en toe goed gebruikt. De acteurs maken het af met leuke schurken en een prima Douglas. Niet dat dit wereldvernieuwende cinema is, maar wat de film doet, dat doet hij goed. Niveau 8 min.
Het verhaal is erg klein gehouden. Ergens fijn, vooral de scènes tussen Rudd en zijn dochter, maar anderzijds mist het ook een zekere urgentie. En het is een plot met weinig focus waar veel bij wordt gehaald zonder dat het echt nodig is. 3,5*, maar sowieso dik verdiend.

Tegen alle verwachtingen in vond ik Ant-Man And The Wasp verreweg een van de leukste MCU-films die ik in jaren heb gezien. Misschien omdat de hype rondom Infinity War me helemaal niets deed, dat ik het nu ineens het simplisme van zo'n film als dit beter waardeer, maar ik kan gewoon niets anders dan zeggen dat ik me heel erg vermaakt heb.

De leidraad door deze film is liefde en, hoe cliché dan ook, liefde als motivatie spreekt in de meeste gevallen toch meer aan dan welke andere beweegreden dan ook. Het gaat hier ook niet om romantische liefde, maar om onvoorwaardelijke liefde naar familie toe. Lange's motivaties en keuzes draaien vooral om het willen beschermen van zijn dochter en Hank Pym/Hope Van Dyne's motivaties draaien rondom het vinden van de verloren gewaande vrouw/moeder. Vooral Michael Douglas heeft een glansrol als Hank Pym en toont onder het knorrige uiterlijk een subtiele dosis nuance als het gaat over zijn motivaties.

De film lijdt in dat opzicht een beetje aan het feit dat er geen echte slechterik te vinden is. Wanton Goggins en zijn markante kop is vooral cartoonesque en de FBI-agenten die Lange in huis moeten houden ogen ook meer als stuntelende agenten, dan een daadwerkelijke overheidsinstantie. Nieuwkomer Ghost heeft interessante krachten, maar door haar motivatie is het ook niet echt een villain te noemen.

De humor werkt dit keer voor mij wel goed. Ik blijf nog maar even herhalen hoe vervelend ik Thor: Ragnarok vond en bij Infinity War waren bijna alle lollige stukken verantwoordelijk voor het vernietigen van een scene die groots opgezet was. Omdat bij Ant-Man de stakes lager zijn, ergert het hier niet als Rudd weer eens niet goed begrijpt wat er precies gebeurt of als Michael Pena en kompanen weer eens tonen waarom ze een falende zaak hebben. Sterker nog, op het moment dat Lange even door de geest van Janet bezeten wordt en hij/zij communiceert met Hank en Hope, toont Rudd goed acteerwerk en blijft de scene zelfs nadat Lange niet meer weet wat er gebeurd is, erg sterk.

Qua actie is het allemaal erg vermakelijk. Het groter/kleiner-worden principe ken je na een tijdje wel, maar het heen-en-weer phasen van Ghost is eveneens leuk, terwijl de actiechoreografie gewoon sterk is. Ik zie liever dit dan de chaos van Infinity War of Black Panther. Ook de quantum realm is fantastisch weergegeven. Het meest fascinerende is nog dat ik door de mid-credits scene alsnog interesse in Infinity War 2 heb gekregen, terwijl ik door die film de hele MCU reeks eigenlijk al had afgeschreven. Een enorme verrassing dat het nota bene Ant-Man moest zijn die me weer bij de les haalt!

avatar van Ajax&Litmanen1
Afgelopen weekend in de bios gezien en ook al was ik er niet zo gehyped voor als bij Avengers: Infinity War, toch keek ik er behoorlijk naar uit. Marvel staat tegenwoordig voor topkwaliteit en topvermaak en dat maakt deze Ant-Man and the Wasp weer helemaal waar. De eerste Ant-Man was al behoorlijk geinig en de lijn wordt gelukkig doorgezet. Na het epische, bombastische Infinity War is het een hele goede zet geweest om weer voor een kleinschalig verhaal bij de volgende film te gaan, want zo'n film overtref je niet. Daarbij is Marvel de afgelopen jaren al lekker bezig qua diversiteit in hun films. Deze tweede Ant-Man valt meer in de categorie van Thor: Ragnarok. Ongecompliceerde fun, niet overdreven veel diepgang, maar wel met de kwaliteit die je van Marvel verwacht.

Paul Rudd is opnieuw zeer goed als de huisvader die weer per ongeluk een superheld wordt, inclusief een paar leuke scènes met zijn dochtertje, maar leukste rol komt wel van Michael Douglas af. Die man speelt weer zo lekker en straalt klasse uit. Zie hem altijd graag, dus een prima keuze. Evangeline Lilly is de derde hoofdrolspeler en zij voldoet ook goed, maar ik vind haar al leuk sinds Lost en heel vaak zie ik haar niet meer in films, dus qua cast heb ik niks te klagen. Ik kan sowieso geen echte minpunten vinden. De actie is vlot en spectaculair, de humor werkt erg goed en visueel is het weer bijzonder genieten. De San Francisco-setting vind ik ook tof. De after-credit scène linkt alles netjes aan Infinity War en zo gaan we langzaamaan richting het slotstuk van ruim 10 jaar Marvel. Hopelijk is dit niet de laatste Ant-Man film, leuke reeks.

avatar van IH88
HOPE!!!

Leuk. Het mooie aan de Marvel films is dat iedere film rond een bepaalde superheld echt zijn eigen sfeer en karaktertrekjes heeft. De Ant-Man (en nu ook de Wasp) films focussen zich echt op de familiebanden, en ook de luchtige sfeer en de kleinschaligheid van het verhaal zijn kenmerken van een Ant-Man film. De wereld staat niet op het spel, maar wel ouders, zonen, dochters of geliefden.

De scènes tussen Hope, Hank en Janet, die tussen Scott Lang en zijn dochter (de fantastische Abby Ryder Fortson), het achtergrondverhaal rond Ghost (meer Hannah John-Kamen graag), en de scènes met Hope, Hank en Scott Lang als drie-eenheid leveren dan ook de sterkste momenten in de film op. De toon is luchtig en humoristisch, maar er zit ook een emotionele kern in. En Rudd, Lilly, Douglas, Pena en Pfeiffer zijn ook sympathieke en charismatische acteurs, en de onderlinge chemie is perfect. Ik zou zo nog 30 films rond deze personages kunnen zien. En de eerste post-credit scene is misschien wel de beste uit de gehele Marvel Universe.

avatar van Ste*
Nog meer een komedie dan het eerste deel was (zou eigenlijk ook bij het genre moeten staan, want dit is bijna puur komedie) en dat is op zich heel welkom, want op een gegeven moment was ik wel een beetje klaar met het verhaal zelf. Het script is vrij rommelig met een hoop bijpersonages en gedoe van hot naar her dat op den duur allemaal wat minder leuk wordt. En dat terwijl het plot zelf eigenlijk vrij mager is.

Desondanks is het puur voor de grappen en alle effecten ook al prima de moeite waard. Toch wel heel creatief en grappig gedaan allemaal en Paul Rudd is gewoon heel erg leuk voor deze rol.

avatar van N00dles
Een enorm onzinverhaal vol pseudo-wetenschappelijke quantummechanica-onzin, maar het was wel vermakelijke onzin. Paul Rudd is altijd wel charmerend en enkele topacteurs als Michael Douglas en Laurence Fishburne fleuren de boel nog wat meer op.

Deel 2 heeft wat meer humor dan deel 1 en is daardoor net even wat leuker dan zijn voorganger.
Wel moet je deel 1 hebben gezien om deel 2 te kunnen volgen (en het liefst nog Captain America: Civil War tussendoor) want er wordt veel naar verwezen.
De special effects zaten goed in elkaar, maar het 3D was (wederom) vooral storend en deed eigenlijk afbreuk aan de kijkervaring. Kijk hem dus vooral in 2D als je die kans hebt.

avatar van John Milton
Vanmorgen om 9:40 uur nog in 2D kunnen meepakken.

Vermakelijk, maar lagere regionen van de Marvel films wat mij betreft. De trailer bleek naderhand zowat alle leuke momenten al getoond te hebben. Het krimpen en groeien heeft enkele leuke vondsten, maar qua action set pieces was ik toch niet zwaar onder de indruk. Rudd is charmant en de chemie met zowel zijn dochtertje als de nog steeds mooie Evangeline Lilly is aanstekelijk.

De humor echter is mij te vaak wat te clownesk, en sidekicks als Pêna's Luiz liggen mij vermoedelijk gewoon niet zo, al zullen veel mensen daar anders over denken. Doe mij dan de grappen van Waititi in Thor Ragnarok of Deadpool 2 maar.

Vermakelijk als tijdverdrijf, maar hij zal niet blijven hangen. De techniek om mensen digitaal jonger te maken lijkt overigens bijna perfect nu, wat me hoopvol maakt voor Scorsese's The Irishman dit jaar. Maar dat is weer een ander (en hopelijk iets beter) verhaal.

avatar van Noodless
Net gezien in de bioscoop en moet zeggen dat ondanks het vergezochte onzinnige fantasieverhaal een leuke prent is om te kijken op groot scherm. De actiescènes zijn vaak om te smullen en er valt heel wat te beleven. Bewust niet in 3D gekeken omdat dit vaak geen meerwaarde biedt. Ik ben het met mijn voorganger ook eens dat de eerste prent wel beter is. Heel het familie gedoe is inderdaad te cheesy en vooral de humor ( die hier veel aanwezig is ) werkte vaak niet. Soms was het wel grappig, maar vaak ook flauw. Maar de vele actiescènes rond het krimpen en groeien maken veel goed. Gewoon top vermaak ! 7,5/10

grid8400 schreef:
t

Hahaha nou ik weet niet hoe oud je bent, maar ik ben 50 en heb alle endcredits gezien hoor.

Oké, jij wint. Ik ben pas 36. Neemt niet weg dat ik tegenwoordig meer over fortnite en barbiefilms hoor, dan over dit soort zaken. Ben wellicht over een paar jaar weer wat beter up to date.

Maar goed, die eindcredits zijn allicht een leuk extra'tje in de toekomst. Heel veel heb ik inderdaad niet gemist, vermoed ik. Bij deze film duurde eea in ieder geval korter dan een minuut. Kortom, de schade valt te overzien.

avatar van wwelover
Tsja de 2 Ant-Man films zijn voor mij toch wel duidelijk twee van de minste uit de MCU. Ben best een liefhebber van Rudd en hij doet het ook wel goed, maar het is zo flauw allemaal. Verhaal is ook gewoon slap, niet spannend en de film moet het echt hebben van een paar aardige grappen. En qua bad guys valt het ook vies tegen.

Nipte 3* en dat is vooral dankzij Paul Rudd.

avatar van El ralpho
Now coming to you in pocketsize!

Een meer dan aardig vervolg op het eerste deel waar de uitspraak klein maar fijn optimaal van toepassing blijkt te zijn. Na het wat zwaardere Infinity War voelt Ant-man verfrissend licht aan, al heeft de after credits scène wél een duistere ondertoon. Al laten we eerlijk zijn; Evangeline Lilly gaat natuurlijk sowieso terugkeren.

Verder beslaat dit deel vooral meer van hetzelfde t.o.v. zijn voorganger, maar blijft een deel van de kritiek die ik hier had, helaas ook hier overeind. Zo was de vriendengroep van Scott voor het grootste deel van de tijd nog steeds niet grappig en lijkt vooral Michael Peña een veel te hoge pet van zichzelf op te hebben. Zo grappig vond ik hem meestal niet. Ook krijgt Walton Goggins een nominatie voor meest vergeetbare bad guy van het jaar. Waar hij bij Tomb Raider al geen hoge ogen gooide, deed hij dat hier nameijk evenmin. Hoewel Thanos een grote verbetering is, laat het personage van Goggins zien dat de meeste slechteriken in het MCU, nog steeds veel te ondermaats zijn. Het personage van Hannah John-Kamen vond ik een stuk interessanter, maar het was al heel snel duidelijk dat zij puur uit wanhoop handelde en meer als personage in zijn totaal een interessante aanvulling was.

Hoogtepunten zijn het hele krimp en vergroot gebeuren waar erg creatief mee omgesprongen wordt, en daarnaast de momenten in het Quantum Realm waar het dragen van een 3d-bril zowaar zelfs voor een kleine toevoeging zorgde. Ook de verhaallijn die hiermee samenging vond ik een stuk sterker dan de origin story uit het origineel. In zijn totaal bekeken vind ik dit vervolg dus ook nog net een stuk beter dan het origineel al blijft mijn voorkeur in het algemeen altijd uitgaan naar R-rated superheldenfilms met een wat rauwer verhaal. Voor alle fans van het MCU zal dit er niet toe doen, die weten inmiddels namelijk wel ongeveer wat ze van Marvel kunnen verwachten. Voor hen zal dit vervolg dan ook weer een dikke voltreffer zijn.

avatar van Pazmaster
Leuke cast en het ziet er allemaal prima uit. Helaas is het allemaal erg kinderachtig, een beetje op Disney niveau. Ik hou daar niet zo van. Te braaf, de verplichte flauwe humor en natuurlijk de voorspelbaarheid, het is not my cup of tea!

avatar van filmkul
Leuke frisse marvel film dat zelfs beter is dan zijn voorganger. Het frisse komt met name door de combi met de Wasp. Verder is het verhaal wat absurd, maar wel leuk. Het tempo is lekker vlot en de film bevat genoeg actie en spanning. Verder zit er veel humor in de film maar niet zo kinderachtig als in het eerste deel. De special effects zijn weer van hoog niveau. De chemie is tussen de hoofdrolspelers is prima. Lekker kijkvoer. 3.5/4.0

avatar van james_cameron
Dit onvermijdelijke vervolg op het verrassend leuke Ant-Man doet hier en daar wat geforceerd aan, maar de sympathieke cast trekt de boel op cruciale momenten vlot. Wel jammer dat de rol van Michael Pena hier behoorlijk overbodig is, terwijl hij in het eerste deel vaak de show wist te stelen. De special effects zijn wederom dik in orde. Al met al een wat minder opzichtige Marvel-film, maar zeker niet slecht.

Van een zeer gemiddeld niveau. Technisch dik in orde, maar het scenario is duf, bied weinig verrassingen, en die voorspelbaarheid breekt dit degelijk spelletje of safe spelen in de tweede helft behoorlijk op. Kleine voldoende, ook dankzij Rudd die wederom goed is in de rol van Lang, maar toch duidelijk een niveautje minder dan de eerste. Dat enkele humoristisch bedoelde scènes niet goed werken, helpt trouwens ook niet mee, bijna erger nog dan dat dit vervolg een goede schurk mist. De leukste verrassing zit overigens alweer bij de aftiteling, en dat zegt eigenlijk ook wel genoeg. Op naar het onvermijdelijke derde deel , maar niet heus.

avatar van Macmanus
Tsja.

Mijn aantal sterren zijn haast net zo halfbakken als deze films. Effecten zijn zeker knap en deze neemt zichzelf gelukkig niet te serieus. Maar het gaat werkelijk nergens over het herhaalt grappen uit het eerste deel. Je kunt buiten het SFX team niet zeggen dat iemand zich verder bijzonder ingespannen heeft voor dit vervolg.

Het kijkt weg. Maar we mogen hopen dat niet alleen het technische team stappen blijft zetten en de rest blijft slapen. Want dan gaat het toch ooit ophouden voor Disney.

2.5 sterren.

avatar van Film Pegasus
Film Pegasus (moderator)
Een voorspelbare Marvel-film die net als veel films uit de Marvel-stal vooral voor tieners bedoeld lijkt te zijn. Een film met genoeg humor en vergeetbare actie wat een lichte blockbuster oplevert. Meer pretendeert het ook niet te zijn en het is een schande dat DC er niet in slaagt om een antwoord te bieden op dit soort films.

TMP
Het eerste deel, Ant-Man, beviel mij beter dan dit vervolg. Hoewel deze film beschikt over een zeer behoorlijke cast, wordt daar toch wat weinig mee gedaan. Met name de rol van Michelle Pfeiffer had wel een wat betere uitwerking verdiend. Verder is het plot ook niet al te interessant en de film wil te zeer de lollige kant op gaan door het gebruik van veelal nogal flauwe grappen. Geen film die veel indruk maakt.

Valt me echt op dat ik als ik marvel films zonder verwachtingen ga kijken ze veel beter zijn dan met hoge verwachtingen. Dit is natuurlijk vaak zo, maar bij marvel films bijna altijd. Met deze geen moment verveelt, je wordt heerlijk in het verhaal mee genomen. Alles is stukken kleinschaliger dan andere marvels en dat is erg charmant. Deel 1 deed met niet veel, en, misschien daarom, beviel me deze des te meer.

avatar van Warning
Ik kan mij deel 1 helaas niet meer herinneren.

In dit 2de deel dekt de titel Wasp and the Ant-Man de lading beter. Een deel van de grappen slaagt niet en is kinderachtig, andersom is er dan wel een volwassen diepgang over kwantumtechnologie. Toch is het allemaal voldoende om vermakelijk te zijn.

De post-credit scene maakt behoorlijke indruk.

avatar van Kondoro0614
Leuk vervolg maar wel met een matig verhaal. De actie is prima, de komedie zit goed en ik heb zoals van ouds weer genoten van een Marvel film, die ik altijd wel kan waarderen. Ik wou deze eerst graag in de bioscoop zien maar daar was verder niks van gekomen, van de week dan maar even gekeken en heb me prima vermaakt. De film is vrij standaard te noemen in de Marvel wereld: een goeie een slechte en een matig verhaal want kom op zeg, wat slap gezocht hoe het verhaal in elkaar stak. Maar zoals ik al zei word de film vrij goed opgepakt door de cast die met grappige momenten en leuke situaties vaak de film weten te redden.

Het verhaal was matig, we volgen het leven van ‘Ant-Man’ of beter gezegd ‘Scott Lang’ na zijn aanvaring met Captain America. Hij zit wegens deze gebeurtenissen thuis met huisarrest en komt bijna vrij. Tot dat oude bekenden binnen wandelen en hem vertellen dat hij toch wel weer mee moet helpen maar wil dit liever zelf niet. Hij word gewoon gedwongen mee genomen en gaat samen met Hope achter de slechteriken aan er gebeurd van alles, en je blijft zeker wel kijken maar of het nou een héél bijzonder verhaal was? Nee, niet echt.

CGI zag er prima uit en zo dendert de film langzaam een beetje vooruit. Niet verveeld, ook geen irritaties maar het kwam toch wat meer over als een doorsnee Marvel film en voelde nergens bijzonder. Ook niet echt een film die je gezien moet hebben vond ik zelf, maar als vervolg van deel één is hij gewoon leuk. Iemand trouwens tot het einde gezet? Daar kom je nog wat informatie te weten over de toekomstige films (heeft wat te maken met infinty war).

avatar van Filmkriebel
Net als Deadpool 2 en Guardians of the Galaxy 2 lijdt ook deze film aan sequel-armoede. Ook deze opvolger vond ik maar zwak, en blijkbaar moest je ook een Captain America film gezien hebben om de situatie in het begin van de film te begrijpen. Verder weer een overdaad aan debiele humor, een onboeiend script en bad guys die me niks deden... dat geldt trouwens voor de hele film. Bij vlagen mooi om te zien maar het deed me gewoon niks. Nochtans reken ik de eerste Ant-Man tot de beste Marvel films, maar hier werd de verkeerde weg ingeslaan. Marvel, het spreekt me minder en minder aan.

Zoveelste Marvel sequel.

De eerste heb ik gezien, maar ik herinner me er echt amper nog wat van. Hooguit "iets met een treintje", maar aangezien ik de film 2* gaf moet het toch wel oké geweest zijn voor een Marvel. De meeste van hun films moeten het met minder doen.

Dit tweede deel staat gelukkig los van deel 1 en verwijst verrassend genoeg meer naar een Avengers film. Ook daar wist ik al niks meer van, maar ook dat boeit niet, films als deze zijn makkelijk genoeg te volgen zonder alle nutteloze interne verwijzingen. Voor het plot hoef je dit toch niet te kijken.

Ant-Man & Wasp heeft in ieder geval wel het juiste idee: een wat luchtiger concept zodat je het als publiek niet al te serieus moet nemen. Het is dan ook jammer dat de humor echt wel flauw en ongeïnspireerd is, leek me zelfs meer afgestemd op wat jongere kijkers. Dat toch veel liever wat een Waititi met dit materiaal aanvangt.

Actie is ook flauw, de acteurs weten weinig aan te vangen met hun personages en wanneer er dan eens een bad guy is die eigenlijk niet als bad guy kan doorgaan, moeten er wat bijna-Bassie & Adriaan achtige boeven aan toegevoegd worden. Mnee, luchtig en vlot is de film wel, maar goed is het jammer genoeg niet.