Ant-Man and the Wasp (2018)

Alternatieve titel: Ant-Man 2

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Peyton Reed
met Paul Rudd, Evangeline Lilly en Michael Douglas

In de nasleep van 'Captain America: Civil War' worstelt Scott Lang met de gevolgen van zijn keuzes als een superheld en een vader. Terwijl hij moeite heeft om zijn thuisleven met zijn verantwoordelijkheden als Ant-Man te herstellen, wordt hij geconfronteerd door Hope van Dyne en Dr. Hank Pym met een dringende nieuwe missie. Scott moet opnieuw het pak aantrekken en samenwerken met Hope, 'The Wasp', om geheimen uit het verleden te ontdekken.

avatar van kleintje 2
In Film > Nieuws > Ant-Man and the Wasp (2018):

Ant-Man and the Wasp (2018) - IMDb

Hawkeye is waarschijnlijk te zien in de nieuwe Ant-Man.

avatar van kleintje 2
Meer helden & slechteriken gecast voor Marvels 'Ant-Man and The Wasp' | Filmtotaal filmnieuws

Een uitgebreide uitleg over de nieuwe en oude personages, uitleg over het voorproefje van Comic-Con en een poster.

kappeuter (moderator)
Vanaf 18 juli 2018 in de bioscoop (Walt Disney)

avatar van schram101
Best een aardige trailer. Hoewel de eerste film wat flauw was blijft het leuke gimmick die zo te zien weer een paar keer leuk gebruikt gaat worden. Al blijft dit waarschijnlijk het sneue broertje van het Avengers team.

avatar van mrklm
Het is meestal geen goed teken als er maar liefst 5 mensen aan een scenario hebben gesleuteld. Paul Rudd is één van de verantwoordelijken voor het rommelige script dat teveel ideeën in een verhaal heeft geprobeerd te proppen en daardoor heeft geresulteerd in dit wisselvallige vervolg. Rudd keert terug in de titelrol en Ant-Man / Scott Lang krijgt deze keer veel hulp van Wasp, het alter-ego van Hope Van Dyne [Evangeline Lilly], de dochter van Hank Pym [Michael Douglas], die Scott nodig heeft om na 30 jaar zijn vrouw [Michelle Pfeiffer] terug te vinden. Er is echter ook nog Sonny Burch [Walton Goggins] een zwarthandelaar in quantum technologie die het Hanks lab wil 'stelen' en Hanks voormalige partner Dr Bill Foster [Laurence Fishburne] wiens dochter Ava [Hannah John-Kamen] een bijzondere gave heeft waar zij zelf aan ten onder dreigt te gaan. Regisseur Peyton Reid slaagt er niet in om er één goed lopend geheel van te maken, bovendien leunen de actiescènes meer op special effects dan op inventieve choreografie en scherpe montage. De film is beter wanneer het zich richt op de menselijke reacties, zeker in de scènes met Scott en zijn dochter [Abby Ryder Fortson]. Michael Peña zorgt opnieuw voor enkele humoristische terzijdes en de grappen rondom het defecte Ant-Man-kostuum zijn ook veelal geslaagd. Dat maakt deze film in ieder geval meer dan acceptabel, ondanks dat het lijdt aan het bekende sequel-syndroom.

avatar van Rvdz
mrklm schreef:

Het is misschien minder rommelig als je wat beter oplet Ze leggen toch echt duidelijk uit dat dat niet Fishburne's dochter is.

Goed en vermakelijk vervolg!

avatar van horizons
Fijne vervolg! Wat mij betreft nog een steukje leuker dan de eerste Ant-man film. Iedereen zit net nog wat beter in zijn rol waardoor de komische timing nog beter uit de verf komt. Waar dit vooral in uitblinkt zijn de bijrollen waar met name Pena het erg goed doet samen met de X-con crew.

Het klein-groot gebeuren wordt veelvuldig ingezet en de actie raast daardoor op een goed tempo door. Het menselijke aspect wordt daarbij niet uit het oog verloren maar zonder overheersend te worden en laat de film lekker leunen op de humoristische kant.

Aan de villain kant is het kleinschalig maar dat is helemaal niet verkeerd. Beter een interessant karakter dan een nietszeggende grootschalige tegenstander. Zeker in een film als dit. Laat de grote jongens maar in the Avengers aan het woord.

Geslaagd!

avatar van Psycho-M
Wazzuuuuuuup!

Een prima vervolg op Ant man.
De actiescenes zijn best ok, maar dat komt voornamelijk door het truucje van krimpen en weer groter worden. Maar het truucje werkt en voelde voor mij niet storend.
Ant man en ook dit tweede deel zijn de luchtigste films in het MCU en in dit tweede deel zit het wederom wel goed met de humor. De zaal waar ik zat moest regelmatig lachen om de grappen en Michael Pena is de comedy sidekick die de humor net even naar een hoger niveautje tilt.
Wat de film mist is een echt badguy. Ik had van tevoren misschien wat te hoge verwachtingen van Ghost.
Al met al dus een prima vervolg met een goed tempo, leuke humor en een einde (after credit scene) die weer aansluit op het einde van infinity war

Op naar Captain Marvel en dan Avengers 4.

P.S. voor mij hadden de scenes in de quantum realm wel wat langer mogen duren. Wat een trippy omgeving. Zag er echt goed uit

avatar van Shinobi
"So I take it you didn't have that tech available for me?"

De voorganger schreeuwde niet om een vervolg, maar dit deel is toch wel een welkome afwisseling na alle heftigheid uit 'Infinity War'.

Men springt hier in op de gebeurtenissen na 'Civil War', waardoor Scott Lang nu huisarrest heeft. Nadat hij een signaal ontvangt van Hope's moeder worden de krachten weer gebundeld om een reddingsmissie op touw te zetten die ze leidt naar de wonderbaarlijke subatomaire wereld.

Luchtigheid lijkt wederom het credo te zijn, gezien alle ernst ontbreekt. De - nietszeggende - bad guys laten namelijk amper een blijvende indruk achter en in de reddingsmissie mist de noodzaak. Op deze manier springt 'Ant-Man and the Wasp' regelmatig van de hak op de tak. Vooral een intrigerende bad guy had hier echt het verschil kunnen maken.

Qua narratief gebeurt er niets noemenswaardig; zo een beetje alle ontwikkelingen worden er snel doorheen gejaagd, opdat je geen kans krijgt om hier verder over na te denken. Het is aan de combinatie van: Paul Rudd, de creatieve actie en de speelse humor te danken dat het geheel nog onderhoudend blijft. Gelukkig is het strijdveld ditmaal verplaatst van een lullig kinderkamertje naar de straten van San Francisco.

Al met al een vermakelijk vervolg, maar je mist niets als je deze film overslaat. Wel even blijven zitten bij de eindcredits voor twee extra scènes, omdat er verklaard wordt hoe deze film verbonden is met 'Infinity War'.

3,0 Sterren.

Rvdz schreef:

Misschien dat mrklm nog moest bekomen van Mektoub, my love

Mega goede superhelden film

Overtreft eerste deel met op het laatste gedeelte van de film een link naar Avengers infinity war dus dat beloofd wat.

Volle 5 sterren boven verwachting fantastisch vervolg genieten voor jong en oud een must see voor de liefhebber.

avatar van predator
Leuke film, zeker door de kleiner/groter worden effecten. Verder zijn Rudd en Lilly een prima koppel. Wel springt het verhaal van de hak op de tak. De extra scene bevat nog een mooie twist.

avatar van Chainsaw
Chainsaw (moderator)
De eerste Ant-Man was een vrij nietszeggende en inwisselbare superheldenfilm in een tijd waarin Marvel ook al vernieuwende dingen met het genre deed als The Winter Soldier en Guardians of the Galaxy. En in het jaar dat ze begonnen zijn met een paar gigantische films die tien jaar cinema moeten afsluiten, komt Ant-Man and the Wasp als een even onzinnig en nietszeggend tussendoortje er ook even bij.

Enerzijds is het fijn dat Ant-Man als solofilm even geen grote film is. Even geen magisch of buitenaards gedoe over de wereld die eraan gaat, maar een klein heist verhaaltje met wat komedie. Dat zet men voort in Ant-Man and the Wasp, hoewel ze voor zo'n simpele film wat mij betreft veel te moeilijk doen. Een hoop zogenaamd interessante scheikundige mumbo jumbo. Of zoals Paul Rudd op een gegeven moment in de film zegt: 'Zetten jullie gewoon 'kwantum' voor elk woord?'. Het is ook maar goed dat Rudd er bij is, hij zorgt voor een luchtige toon in een film waar de meeste personages opvallend zuur en dramatisch doen. Evangeline Lilly en Michael Douglas zijn vooral bezig met hun moeder/echtgenoot terughalen, dus daar zit weinig lol in. Evenals in Laurence Fishburne. En wie denkt dat Marvel heeft geleerd van zijn suffe bad guys (en zeker die in de eerste Ant-Man), heeft het mis. In Ant-Man and the Wasp is de bad guy uiterst teleurstellend. Sterker nog, je kunt zelfs concluderen dat er amper sprake is van een slechterik. De gehele verhaallijn rondom Ghost is uiterst teleurstellend en totaal niet boeiend.

Maar er wordt gelukkig ruimte gereserveerd tussen al dat dramatische geneuzel en gezeur voor wat lucht. Niet alles werkt, zo is de rol van Walton Goggins maar een paar fracties leuk. Maar hoofdrolspeler Rudd is gelukkig leuk genoeg om veel van de film te dragen en zijn drie vrienden, waaronder Michael Pena als Luis, zijn ook fijn om terug te zien. Uiteraard herhaalt men vooral wat in de eerste film goed werkte, dus krijgen we weer een verhaal van Luis. Maar tegelijkertijd is die sequentie wel weer één van de hoogtepunten uit de film. Had de film voornamelijk om Ant-Man, Luis en die andere vrienden gedraaid, dan was dit wellicht één van de leukere Marvel tussendoortjes geworden, zoals een Guardians of the Galaxy of Thor: Ragnarok dat ook waren. Maar het script vol gezeur, moeilijkdoenerij en teveel suffe en oninteressante figuren, met name de schurk, maakt dit tot niets meer dan redelijke middelmaat. Doe maar gewoon een spin-off met Rudd en die drie beveiligingslui en laat de rest maar achterwege.

2,5 sterren.

avatar van Walter White
Heerlijke humor weer eerste vond ik ook heel goed En schokkende einde had ik niet verwacht

avatar van mjk87
Ik vind dit best een leuke verhaallijn binnen de MCU - ook de eerste Ant-Man smaakte me prima. Een komische film zonder dat die zo silly wordt als Thor 3. Nee, de humor werkt vaak goed (een grote Thomas wordt nu een grote Hello Kitty) en Paul Rudd is perfect als eenvoudige huisvader die toevallig superheld wordt. Visueel heel aardig geschoten met een aantal leuke actiescènes en goed gebruik van vergroten en verkleinen. Er zit echt wel ritme in die actie. En 3D wordt af en toe goed gebruikt. De acteurs maken het af met leuke schurken en een prima Douglas. Niet dat dit wereldvernieuwende cinema is, maar wat de film doet, dat doet hij goed. Niveau 8 min.
Het verhaal is erg klein gehouden. Ergens fijn, vooral de scènes tussen Rudd en zijn dochter, maar anderzijds mist het ook een zekere urgentie. En het is een plot met weinig focus waar veel bij wordt gehaald zonder dat het echt nodig is. 3,5*, maar sowieso dik verdiend.

avatar van Zwolle84
Positieve verrassing, stukje leuker ook dan hoe ik me deel 1 herinner. Het is allemaal minder rommelig en de humor komt nog beter uit de verf. De film probeert bovendien niet meer te zijn dan het is; het is op een goede manier luchtig. Met de sterke effecten, het prima acteerwerk en de te lange speelduur erbij kom ik op een ruime zeven uit. Toch een puntje of anderhalf hoger dan ik vooraf verwachtte.

avatar van GoodOldJack
Het leukste van de ganse film was misschien nog de cameo van Lee... .

Een topper dit, deel 1 was al goed maar deze nog veel beter. Humor, special effects!!

avatar van Phantasm
Leuk om een keer gezien te hebben.

Tegen alle verwachtingen in vond ik Ant-Man And The Wasp verreweg een van de leukste MCU-films die ik in jaren heb gezien. Misschien omdat de hype rondom Infinity War me helemaal niets deed, dat ik het nu ineens het simplisme van zo'n film als dit beter waardeer, maar ik kan gewoon niets anders dan zeggen dat ik me heel erg vermaakt heb.

De leidraad door deze film is liefde en, hoe cliché dan ook, liefde als motivatie spreekt in de meeste gevallen toch meer aan dan welke andere beweegreden dan ook. Het gaat hier ook niet om romantische liefde, maar om onvoorwaardelijke liefde naar familie toe. Lange's motivaties en keuzes draaien vooral om het willen beschermen van zijn dochter en Hank Pym/Hope Van Dyne's motivaties draaien rondom het vinden van de verloren gewaande vrouw/moeder. Vooral Michael Douglas heeft een glansrol als Hank Pym en toont onder het knorrige uiterlijk een subtiele dosis nuance als het gaat over zijn motivaties.

De film lijdt in dat opzicht een beetje aan het feit dat er geen echte slechterik te vinden is. Wanton Goggins en zijn markante kop is vooral cartoonesque en de FBI-agenten die Lange in huis moeten houden ogen ook meer als stuntelende agenten, dan een daadwerkelijke overheidsinstantie. Nieuwkomer Ghost heeft interessante krachten, maar door haar motivatie is het ook niet echt een villain te noemen.

De humor werkt dit keer voor mij wel goed. Ik blijf nog maar even herhalen hoe vervelend ik Thor: Ragnarok vond en bij Infinity War waren bijna alle lollige stukken verantwoordelijk voor het vernietigen van een scene die groots opgezet was. Omdat bij Ant-Man de stakes lager zijn, ergert het hier niet als Rudd weer eens niet goed begrijpt wat er precies gebeurt of als Michael Pena en kompanen weer eens tonen waarom ze een falende zaak hebben. Sterker nog, op het moment dat Lange even door de geest van Janet bezeten wordt en hij/zij communiceert met Hank en Hope, toont Rudd goed acteerwerk en blijft de scene zelfs nadat Lange niet meer weet wat er gebeurd is, erg sterk.

Qua actie is het allemaal erg vermakelijk. Het groter/kleiner-worden principe ken je na een tijdje wel, maar het heen-en-weer phasen van Ghost is eveneens leuk, terwijl de actiechoreografie gewoon sterk is. Ik zie liever dit dan de chaos van Infinity War of Black Panther. Ook de quantum realm is fantastisch weergegeven. Het meest fascinerende is nog dat ik door de mid-credits scene alsnog interesse in Infinity War 2 heb gekregen, terwijl ik door die film de hele MCU reeks eigenlijk al had afgeschreven. Een enorme verrassing dat het nota bene Ant-Man moest zijn die me weer bij de les haalt!

avatar van Superkuuk
echt een hele lange Matige slappe chaotische film, met de actrice van Killjoy als klein plusje..de Bios airco heeft mijn avond gered.

avatar van Ajax&Litmanen1
Afgelopen weekend in de bios gezien en ook al was ik er niet zo gehyped voor als bij Avengers: Infinity War, toch keek ik er behoorlijk naar uit. Marvel staat tegenwoordig voor topkwaliteit en topvermaak en dat maakt deze Ant-Man and the Wasp weer helemaal waar. De eerste Ant-Man was al behoorlijk geinig en de lijn wordt gelukkig doorgezet. Na het epische, bombastische Infinity War is het een hele goede zet geweest om weer voor een kleinschalig verhaal bij de volgende film te gaan, want zo'n film overtref je niet. Daarbij is Marvel de afgelopen jaren al lekker bezig qua diversiteit in hun films. Deze tweede Ant-Man valt meer in de categorie van Thor: Ragnarok. Ongecompliceerde fun, niet overdreven veel diepgang, maar wel met de kwaliteit die je van Marvel verwacht.

Paul Rudd is opnieuw zeer goed als de huisvader die weer per ongeluk een superheld wordt, inclusief een paar leuke scènes met zijn dochtertje, maar leukste rol komt wel van Michael Douglas af. Die man speelt weer zo lekker en straalt klasse uit. Zie hem altijd graag, dus een prima keuze. Evangeline Lilly is de derde hoofdrolspeler en zij voldoet ook goed, maar ik vind haar al leuk sinds Lost en heel vaak zie ik haar niet meer in films, dus qua cast heb ik niks te klagen. Ik kan sowieso geen echte minpunten vinden. De actie is vlot en spectaculair, de humor werkt erg goed en visueel is het weer bijzonder genieten. De San Francisco-setting vind ik ook tof. De after-credit scène linkt alles netjes aan Infinity War en zo gaan we langzaamaan richting het slotstuk van ruim 10 jaar Marvel. Hopelijk is dit niet de laatste Ant-Man film, leuke reeks.

avatar van extremezz
Zal ik wel eens zien op een regenachtige zondag, bij marvelfilms zoals deze is het verhaal altijd flinterdun . Laat mij raden, ik heb de inhoud niet gelezen maar waarschijnlijk komt er een nieuwe schurk die ze weer moeten overwinnen en het verhaal is gedaan lol. Zit ik er dichtbij ?