Ant-Man and the Wasp (2018)

Alternatieve titel: Ant-Man 2

Verenigde Staten / Verenigd Koninkrijk
Actie / Avontuur

geregisseerd door Peyton Reed
met Paul Rudd, Evangeline Lilly en Michael Douglas

In de nasleep van 'Captain America: Civil War' worstelt Scott Lang met de gevolgen van zijn keuzes als een superheld en een vader. Terwijl hij moeite heeft om zijn thuisleven met zijn verantwoordelijkheden als Ant-Man te herstellen, wordt hij geconfronteerd door Hope van Dyne en Dr. Hank Pym met een dringende nieuwe missie. Scott moet opnieuw het pak aantrekken en samenwerken met Hope, 'The Wasp', om geheimen uit het verleden te ontdekken.

Minder dan het eerste deel (die ik zeer goed vond) maar toch nog meer dan geslaagd.

3* 6/10

avatar van devidia
Toch een heel stuk minder dan het eerste deel.

Tsjongejonge wat een draak van een superheldenfilm is dit, waarbij kinderachtigheid en flauwheid de boventoon slaat. Het eerste uur van het verhaal was zo slaapverwekkend en saai, dat ik daarna maar vooruit ben gaan spoelen tot het einde.

Enkel de twee extra scènes (vrijwel altijd te zien na het einde van een een superheldenfilm) na het einde vond ik nog het aankijken waard op normale afspeelsnelheid, waarbij de eerste extra scène betrekking heeft op het einde van de "Avenger" film "Avengers: Age of Ultron (2015)". Opzicht maakt deze scène de hele film overbodig, want heeft men eindelijk na circa 30 jaar Janet Van Dyne (Michelle Pfeiffer) weten terug te halen uit het quantum rijk, lost ze nu weer gelijk op Eigenlijk was dat ook wel het beste, want ik zit niet bepaald te wachten op bejaarde superhelden.

De tweede extra scène is gewoon grappig en is ook te zien in de trailer en de trailer is eigenlijk ook het enige wat je hoeft te zien (bevat min of meer alle leuke scènes van de film en dan in een notendop) van dit overbodig vervolg op het leuke "Ant-Man" uit 2015.

avatar van umbra
Ettelijke jaren geleden, ontdekt dat ik blijkbaar serieuze fan ben vd Marvel films, in het begin wist ik niet eens wat dat exact inhield, oké Marvel in de intro, mooi, iets met comics...maar naarmate ik elke film goed tot zalig vond waar Marvel bij te pas kwam, was dit een constante en vanaf dan, zodra het een Marvel film was moest ik hem zien. Zelden stellen ze teleur en meestal puur top entertainment, de actie-syfy-humor combo werkt zeer aanstekelijk. Is bij deze weer niet anders, vind hem zeker niet minder dan de 1, wel nog net iets luchtiger. 8/10 is reeds een standaard.

avatar van toetje1977

Einde van Infinity war bedoel je, daarnaast had het wel nut aangezien in het aankomende End game het echt wel weer goed komt met het gedeelte van het leven in het universum die Thanos weggevaagd heeft, Dr. Strange weet immers hoe...