Ad Astra (2019)

Brazilië / Verenigde Staten
Sciencefiction / Thriller

geregisseerd door James Gray
met Brad Pitt, Tommy Lee Jones en Donald Sutherland

'Ad Astra' volgt de ruimteavonturen van een licht autistische ingenieur, Roy McBride genaamd. Het is jaren geleden dat zijn vader naar Neptunes afreisde om buitenaardse intelligentie op te sporen. Roy besluit nu de Melkweg door te reizen, op zoek naar zijn vader en om antwoord te krijgen op de vraag waarom hij niets van zich heeft laten horen.

• Vanaf 23 mei in de bioscoop
Interessant!
Camerawerk is van Hoyte van Hoytema.

Vanaf 10 januari 2019 in de bioscoop ( 20th Century Fox, via Warner Bros.)

avatar van Walter S.
Ik denk bij de titel eerder aan de verfilming van de carriére van een succesvolle Friese schaatser.

Ad Astra (Ferry Doedens) was lange tijd de Joop Zoetemelk (of Tom Dumoulin) van het schaatsen. Zijn carriére werd overschaduwd door een noodlottige gebeurtenis uit zijn jeugd waardoor hij buiten het schaatsen een getroubleerde nathals en vrouwenjager was, hetgeen toch nadelige invloed op zijn prestaties had.
Totdat hij Fokje Hellema (Doutzen Kroes) tegenkwam, een schaatster uit Paesens Moddergat die hem bekeerde tot het ware geloof. Nadat Ad Astra het licht zag werd hij wereldkampioen, maar kort daarna schaatste hij in een wak en viel in een zwart gat waarna hij terugviel in zijn oude gewoonten, zowel de Heere Jezus als Fokje links liet liggen waarna hij, nadat Fokje en ook de Heere terug gekeerd was in zijn leven, op 38 jarige leeftijd een spectaculaire come back maakte. Fokje werd daarna ernstig ziek waarna Ad Astra met tranen in zijn ogen op het moment dat Fokje in de Sionsberg te Dokkum haar laatste adem uitblies alsnog een gouden medaille won.

Daarna focust de film op Ad Astra (Peter Tuinman) anno 2018, een in Amerika levende TV dominee die zichzelf Lazarus noemt en uiterst dubieuze dingen doet met de centen die hij binnenhaalt van de reborn Christians in de US of A.

Mooie rauwe film met een lach en een traan en wat Hollywâld ingredienten. Zin in.
Gegarandeerde kaskraker, read my lips!

avatar van Arri
Kijk erg uit naar deze film!

avatar van John Milton
kappeuter schreef:
Interessant!
Camerawerk is van Hoyte van Hoytema.
Dat vind ik inderdaad beduidend interessanter dan de naam van de regisseur, in dit geval. Eén keer 3,5*, verder zesjes. Al heb ik The Lost City of Z (2016) nog niet gezien.

Tommy Lee Jones en Donald Sutherland is ook niet onaardig trouwens