Mijn Series +

Silent Witness - Seizoen 18 (2015)

Verenigd Koninkrijk
Drama / Misdaad

ontwikkeld door Nigel McCrery
met Emilia Fox, David Caves en Richard Lintern

Sam Ryan werkt in Cambridge als forensisch-patholoog. Politie en Openbaar Ministerie roepen bij hun onderzoeken regelmatig de hulp in van het haar forensisch laboratorium. Later is Sam Ryan werkzaam in Londen. Ze heeft het geschopt tot "Professor of Forensic Pathology" aan de universiteit aldaar. Bij haar werk krijgt Sam ondersteuning van haar collega's Harry Cunningham en Leo Dalton. Na Sam Ryan wordt Nikki Alexander het gezicht van het forensisch laboratorium. Zij heeft een diepgeworteld gevoel voor rechtvaardigheid en is hardnekkig om de waarheid boven tafel te krijgen. Ze beperkt haar onderzoek niet tot de muren van het laboratorium. De rechtlijnige en soms gevaarlijke koers die ze vaart, brengt haar regelmatig in de problemen, zowel professioneel als privé. Nikki's oog voor detail brengt meer dan eens verrassend nieuw bewijsmateriaal aan het licht. Niet altijd tot genoegen van de politie-inspecteurs die belast zijn met het onderzoek.

1. Sniper's Nest: Part 1
  8. Squaring the Circle: Part 2
  9. One of Our Own: Part 1
  10. One of Our Own: Part 2
avatar van ZAP!
Dit is toch wel een leuke serie, al vind ik geen van de acteurs / hoofdpersonages meer dan adequaat. Gisteren ep2 gezien, met de zoon van Tim Roth (Jack) in een hoofdrol; grappig genoeg op een gegeven moment óók met een kaalgeschoren kop, net als zijn vader in de legendarische rol van skinhead Trevor in Made in Britain (1982) - MovieMeter.nl ; als twee druppels water, soms.

avatar van ZAP!
Grappig, de aflevering van gisteren had weer een bekend gezicht, die van Jack Rowan, die ik afgelopen weekend nog zag in born to kill (miniserie van 4 ep., helaas hier niet toevoegbaar). Prima acteur, maar nergens bijzonder.

Het was nogal een duistere aflevering, met wat te vergezochte ontwikkelingen om het de kijker moeilijk te maken en als zgn. goedmakertje wat al te makkelijke en happy endings.

avatar van ZAP!
Falling Angels was eigenlijk de beste aflevering. De rest was wel kijkbaar, maar niets bijzonders.