• 8.489.615 stemmen

Release datum: 21 februari 1996

• Ziggo Bekijk via Ziggo
  • NPO Start Bekijk via NPO Start

Plot Silent Witness

Sam Ryan werkt in Cambridge als forensisch-patholoog. Politie en Openbaar Ministerie roepen bij hun onderzoeken regelmatig de hulp in van het haar forensisch laboratorium. Later is Sam Ryan werkzaam in Londen. Ze heeft het geschopt tot "Professor of Forensic Pathology" aan de universiteit aldaar. Bij haar werk krijgt Sam ondersteuning van haar collega's Harry Cunningham en Leo Dalton. Na Sam Ryan wordt Nikki Alexander het gezicht van het forensisch laboratorium. Zij heeft een diepgeworteld gevoel voor rechtvaardigheid en is hardnekkig om de waarheid boven tafel te krijgen. Ze beperkt haar onderzoek niet tot de muren van het laboratorium. De rechtlijnige en soms gevaarlijke koers die ze vaart, brengt haar regelmatig in de problemen, zowel professioneel als privé. Nikki's oog voor detail brengt meer dan eens verrassend nieuw bewijsmateriaal aan het licht. Niet altijd tot genoegen van de politie-inspecteurs die belast zijn met het onderzoek.

Acteurs en Actrices

Meningen over Silent Witness

avatar van ZAP!

ZAP!

donderdag 17 juni 2021
Silent Witness seizoen 1 Prima serie. Amanda Burton / Sam Ryan is misschien ietsje té... iets, en de beelden in de onderzoekskamer zijn af en toe vrij heftig, maar toch weet het te boeien. Mooi Cambridge waar het zich afspeelt, interessante zaken die vrij naturel worden uitgespeeld en natuurlijk het tijdsbeeld dat vaker eerder '80s aandoet kan ik erg waarderen.

Ik weet niet zeker of ik deze vroege afleveringen al eerder gezien heb, vaak weet ik dat nog wel, dus zal haast van niet. I.i.g. zin in de volgende 20 seizoenen. :)

Dikke 8.

HydePark

donderdag 17 juni 2021

Dikke 8.
avatar van arevee

arevee

dinsdag 4 december 2018
Silent Witness seizoen 16 Ik snap de ommezwaai gewoon niet, reeks lijkt véél killer dan vroeger, veel minder spannend, veel minder indringend, veel minder ... . Gewoon alles lijkt een stuk minder, kan me herinneren dat ik van de eerste reeksen als (te) jonge tiener wel eens even heb wakker gelegen 's nachts maar dit is echt niks. Gelukkig is Emillia Fox er nog.