• 8.480.974 stemmen

Silent Witness - Seizoen 18 (2015)

Show titel: Silent Witness

Afleveringen: 10

Speelduur: 9 uur en 42 minuten

Ontwikkeld door: Nigel McCrery

Met: Emilia Fox, David Caves en Richard Lintern

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: dinsdag 6 januari 2015

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

Plot Silent Witness

Sam Ryan werkt in Cambridge als forensisch-patholoog. Politie en Openbaar Ministerie roepen bij hun onderzoeken regelmatig de hulp in van het haar forensisch laboratorium. Later is Sam Ryan werkzaam in Londen. Ze heeft het geschopt tot "Professor of Forensic Pathology" aan de universiteit aldaar. Bij haar werk krijgt Sam ondersteuning van haar collega's Harry Cunningham en Leo Dalton. Na Sam Ryan wordt Nikki Alexander het gezicht van het forensisch laboratorium. Zij heeft een diepgeworteld gevoel voor rechtvaardigheid en is hardnekkig om de waarheid boven tafel te krijgen. Ze beperkt haar onderzoek niet tot de muren van het laboratorium. De rechtlijnige en soms gevaarlijke koers die ze vaart, brengt haar regelmatig in de problemen, zowel professioneel als privé. Nikki's oog voor detail brengt meer dan eens verrassend nieuw bewijsmateriaal aan het licht. Niet altijd tot genoegen van de politie-inspecteurs die belast zijn met het onderzoek.

Afleveringen Seizoen 18 (2015)

1. 1. Sniper's Nest: Part 1

6 januari 2015 (58 minuten)

Bij een benzinestation worden drie mensen doodgeschoten. Nikki en Jack onderzoeken de zaak en stellen vast dat er een verborgen scherpschutter aan het werk is geweest. Het lijkt erop dat de schutter puur willekeurig mensen neerschiet. Inspecteur Jane De Freitas roept het team erbij maar heeft zelf nog last van haar relatie met Robert Drake.

2. 2. Sniper's Nest: Part 2

7 januari 2015 (59 minuten)

De scherpschutter schiet opnieuw iemand dood en men vreest dat zijn volgende doelwit een lokale school wordt. Thomas probeert zijn dochtertje hierom te beschermen. Drake belegt een persconferentie om het publiek op de hoogte te stellen van de vorderingen. Nikki meent dat er meer speelt met de scherpschutter.

3. 3. Falling Angels: Part 1

12 januari 2015 (59 minuten)

Een man wordt overreden door een metrotrein. Kort daarna wordt een vrouwelijke dominee vermoord nadat ze werd achtervolgd, ook in de metro. Nikki en Jack worden ingeschakeld om deze zaak te onderzoeken. De enige link tussen de doden lijkt het feit dat ze omkwamen bij een metrostation te zijn.

4. 4. Falling Angels: Part 2

13 januari 2015 (58 minuten)

Forensisch onderzoek wijst uit dat Owen Hanmore onschuldig moet zijn omdat hij op het moment van de moord niet aanwezig kon zijn geweest. Clarissa vindt bewijs van vingerafdrukken van Lana op de telefoon van het slachtoffer waardoor Lana en Hanmore opnieuw hoofdverdachten worden.

5. 5. Protection: Part 1

19 januari 2015 (58 minuten)

Nadat een jong meisje, Lizzie Craddock, spoorloos is verdwenen, wordt een vermoedelijke pedofiel vermoord aangetroffen op een kinderspeelplaats. Het team slaagt erin de beide zaken met elkaar in verband te brengen.

6. 6. Protection: Part 2

20 januari 2015 (58 minuten)

Johnny wordt gearresteerd voor de moord op Dale Barge maar Lizzie is nog steeds vermist. Bewijs lijkt uit te wijzen dat Kevin aanwezig was bij de auto waar zijn stiefvader vermoord werd. Wanneer Sean Patrick, de opa van Kevin, ook vermoord wordt komt een afschuwelijk familiegeheim aan het licht.

7. 7. Squaring the Circle: Part 1

26 januari 2015 (56 minuten)

Bij een schietpartij in een hotel vallen twee doden: een jonge Oekraïense nanny en een onbekende huurmoordenaar. De rijke Rus, Maksim Bazhanov, die hoogstwaarschijnlijk het doelwit was, brengt het er levend vanaf.

8. 8. Squaring the Circle: Part 2

27 januari 2015 (59 minuten)

Amy Greenwood, een jonge vrouw die voor de Doshi magnaten werkte, wordt dood aangetroffen in het appartement van Maksim Bazhanov. Het team komt er tevens achter dat Maksim een relatie leek te hebben met Yasmin Doshi.

9. 9. One of Our Own: Part 1

2 februari 2015 (58 minuten)

Een politieman, Sam Honeywell, wordt dood gevonden in een uitgebrande auto. Zijn collega's gaan op jacht naar de moordenaar. De eerste verdachte, een plaatselijke drugsdealer: de jonge Dean Fallon, lijkt een waterdicht alibi te hebben.

10. 10. One of Our Own: Part 2

3 februari 2015 (59 minuten)

Nadat Simons dood wordt aangetroffen wordt het duidelijk dat hij een undercover agent was die het drugsimperium van Fallon probeerde te infiltreren. Tess ondervraagt haar vader en komt erachter dat hij deel uitmaakte van dit imperium. Het team moet de moordenaar zo snel mogelijk vinden.

ZAP!

Dit is toch wel een leuke serie, al vind ik geen van de acteurs / hoofdpersonages meer dan adequaat. Gisteren ep2 gezien, met de zoon van Tim Roth (Jack) in een hoofdrol; grappig genoeg op een gegeven moment óók met een kaalgeschoren kop, net als zijn vader in de legendarische rol van skinhead Trevor in Made in Britain (1982) - MovieMeter.nl ; als twee druppels water, soms.

ZAP!

Grappig, de aflevering van gisteren had weer een bekend gezicht, die van Jack Rowan, die ik afgelopen weekend nog zag in born to kill (miniserie van 4 ep., helaas hier niet toevoegbaar). Prima acteur, maar nergens bijzonder.

Het was nogal een duistere aflevering, met wat te vergezochte ontwikkelingen om het de kijker moeilijk te maken en als zgn. goedmakertje wat al te makkelijke en happy endings.

ZAP!

Falling Angels was eigenlijk de beste aflevering. De rest was wel kijkbaar, maar niets bijzonders.

avatar van DjFrankie

DjFrankie

Ik vond projection een sterke alf. wederom een goed seizoen.

ZAP!

Nu ook 'Sniper's Nest' gezien, waar men wat inspiratie heeft op gedaan bij de D.C. sniper attacks. Ik heb eerlijk gezegd niet vreselijk goed opgelet, maar het kwam bij meerdere vlagen een beetje makkelijk geschreven op me over. Wel goed geacteerd.

We gaan de rest ook even (opnieuw) meepakken.