• 8.480.469 stemmen

Silent Witness - Seizoen 8 (2004)

Show titel: Silent Witness

Afleveringen: 8

Speelduur: 8 uur

Ontwikkeld door: Nigel McCrery

Met: William Gaminara, Tom Ward en Emilia Fox

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: zondag 5 september 2004

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Silent Witness

Sam Ryan werkt in Cambridge als forensisch-patholoog. Politie en Openbaar Ministerie roepen bij hun onderzoeken regelmatig de hulp in van het haar forensisch laboratorium. Later is Sam Ryan werkzaam in Londen. Ze heeft het geschopt tot "Professor of Forensic Pathology" aan de universiteit aldaar. Bij haar werk krijgt Sam ondersteuning van haar collega's Harry Cunningham en Leo Dalton. Na Sam Ryan wordt Nikki Alexander het gezicht van het forensisch laboratorium. Zij heeft een diepgeworteld gevoel voor rechtvaardigheid en is hardnekkig om de waarheid boven tafel te krijgen. Ze beperkt haar onderzoek niet tot de muren van het laboratorium. De rechtlijnige en soms gevaarlijke koers die ze vaart, brengt haar regelmatig in de problemen, zowel professioneel als privé. Nikki's oog voor detail brengt meer dan eens verrassend nieuw bewijsmateriaal aan het licht. Niet altijd tot genoegen van de politie-inspecteurs die belast zijn met het onderzoek.

Afleveringen Seizoen 8 (2004)

1. 1. A Time To Heal (1)

5 september 2004 (1 uur)

Als Sam Ryan na een vakantie op weg naar huis is, wordt het team opgeroepen om twee gevonden lijken te onderzoeken. De mannen blijken twintig jaar geleden vermoord te zijn door paramilitairen. Bovendien blijken de geheimen van de mannen tot in de nieuwe Regering in Belfast te reiken. Sam heeft problemen om zich te verzoenen met haar zoon die van haar vervreemd is. Uiteindelijk dient Sam haar ontslag in.

2. 2. A Time To Heal (2)

6 september 2004 (1 uur)

3. 3. Death By Water (1)

12 september 2004 (1 uur)

Nu Sam vertrokken is, moet Leo beslissen of hij haar baan overneemt. Ondertussen komt hij in botsing met Harry over een uitbraak van een ziekte onder schoolkinderen aan de zuidkust. Samen onderzoeken ze ook een zaak die op het Munchausen by Proxy Syndroom duidt.

4. 4. Death By Water (2)

13 september 2004 (1 uur)

5. 5. Nowhere Fast (1)

19 september 2004 (1 uur)

Wanneer leden van een syndicaat vermoord zijn in een helikopter, onderzoeken Leo en Harry een complexe zaak die te maken heeft met gok zwendel. Ondertussen is er een nieuwe, onconventionele medewerkster begonnen in het mortuarium. Leo houdt zich bezig met een zwarte markt voor organen.

6. 6. Nowhere Fast (2)

20 september 2004 (1 uur)

7. 7. Body 21 (1)

25 september 2004 (1 uur)

Het team wordt benaderd door een steungroep voor overlevenden van een recente treinbotsing. Waardoor is de tragedie veroorzaakt en wat is eigenlijk de identiteit van de ongeïdentificeerde Body 21? Als die bekend is, komen Harry, Nikki en Leo dichter bij de oorzaak van het treinongeluk. Dit heeft tragische gevolgen voor een van de helden van de ramp.

8. 8. Body 21 (2)

26 september 2004 (1 uur)

avatar van nlkink

nlkink

We? Is dat koninklijk meervoud? Ik heb Amanda Burton nooit zo gemist. De cast is al voor haar vertrek aangevuld. De acteurs die er al waren hebben het goed opgepakt. Fijne serie. Ik hoop dat ze nog een poosje doorgaan.

Nog steeds meer dan ok maar we missen toch Amanda Burton.

In de 1e afl. speelt ze hier nog volop mee.

ZAP! schreef:

In de 1e afl. speelt ze hier nog volop mee.

Maar was niet meer de hoofdfiguur verder in de serie.

Nog steeds meer dan ok maar we missen toch Amanda Burton.

En Emilia Fox is even later toch wel een aanwinst, wat jij?

ZAP! schreef:

En Emilia Fox is even later toch wel een aanwinst, wat jij?

Burton heeft alles wat een vrouw aantrekkelijk maakt en ik keek daar graag naar. Fox doet het ok maar is geen Burton.

stinissen schreef:

En Burton is geen Fox, zo zie ik het.

ZAP! schreef:

En Burton is geen Fox, zo zie ik het.
ieder zijn ding hahahaha

stinissen schreef:

...Fox doet het ok maar is geen Burton.

Daar moet ik het na een aantal seizoenen toch mee eens zijn - Fox' personage is bij wijlen zelfs een beetje irritant.