• 8.480.456 stemmen

Silent Witness - Seizoen 25 (2022)

Alternatieve titel: History

Afleveringen: 6

Speelduur: 6 uur

Ontwikkeld door: Nigel McCrery

Met: Emilia Fox, David Caves en Amanda Burton

Oorsprong: Verenigd Koninkrijk

Datum van release: maandag 23 mei 2022

Eerst uitgezonden op: BBC One (Verenigd Koninkrijk)

• Google Play Niet beschikbaar op Ziggo

Plot Silent Witness

Sam Ryan werkt in Cambridge als forensisch-patholoog. Politie en Openbaar Ministerie roepen bij hun onderzoeken regelmatig de hulp in van het haar forensisch laboratorium. Later is Sam Ryan werkzaam in Londen. Ze heeft het geschopt tot "Professor of Forensic Pathology" aan de universiteit aldaar. Bij haar werk krijgt Sam ondersteuning van haar collega's Harry Cunningham en Leo Dalton. Na Sam Ryan wordt Nikki Alexander het gezicht van het forensisch laboratorium. Zij heeft een diepgeworteld gevoel voor rechtvaardigheid en is hardnekkig om de waarheid boven tafel te krijgen. Ze beperkt haar onderzoek niet tot de muren van het laboratorium. De rechtlijnige en soms gevaarlijke koers die ze vaart, brengt haar regelmatig in de problemen, zowel professioneel als privé. Nikki's oog voor detail brengt meer dan eens verrassend nieuw bewijsmateriaal aan het licht. Niet altijd tot genoegen van de politie-inspecteurs die belast zijn met het onderzoek.

Afleveringen Seizoen 25 (2022)

1. 1. History, Part 1

6 juni 2022 (1 uur)

6. 6. History, Part 6

7 juni 2022 (1 uur)

DjFrankie

Goeie eerste afl, en Amanda Burton is terug.

DjFrankie schreef:

...en Amanda Burton is terug.

Terug, maar niet terug op haar oude stek, wat ik abusievelijk aannam. En wat is dit nu weer voor kolder met het "fabriceren van bloed / dna"? We gaan het zien...

Vond het verder wel een okay opening (1e 2 afl. in één keer op BBC First).

ZAP!

En waar is Clarissa eigenlijk gebleven?

ZAP! schreef:

En waar is Clarissa eigenlijk gebleven?

DjFrankie schreef:

...Die was vorig seizoen al gestopt, dit seizoen wordt er na 4 afl niet beter op, teveel verhaallijnen door elkaar

Jammer (van Clarissa). Tja, we hebben een paar seizoenen gemist, 'helaas'. 'Helaas', want ik vind het er ook niet beter op worden - en het was al niet zo geweldig. Toch kijken we dit voor de afwisseling even af.

Afl 5 red de serie, en een tof einde ook nog

ZAP!

Afl. 5 en 6 waren best te doen, maar waarom Tom ineens toch wel wraak wilde nemen...? Verder iets te happy allemaal op het einde. Er gaat vast nog een seizoen komen...

ZAP! schreef:

Omdat hij degenen was die beschuldigd was door de valse DNA. En hij er vanuit gaat dat gezien de waarde van Vigil dit in de doofpot gaat. En Oscar dus vrij uit. Denk ik.

DjFrankie schreef:

Klopt helemaal, maar hij had 'm al eerder neer willen schieten en werd daar toen vanaf gepraat. Dat hij zich dan nog eens bedenkt, vond ik vreemd overkomen.