- Home
- Filmforum
- Gebruikers - Filmgames
- Horrorfilm Challenge
Horrorfilm Challenge
Beun de Haas BV
-
- 918 berichten
- 519 stemmen
128 minuten
FTV: 2
Puntentotaal: 4
Thema: Vampires
Themaklassement: 2
Persoonlijke waardering: 3,0 *
Lang lang geleden stond ik als brutale 10-jarige filmliefhebber in de videotheek. Met de VHS van Bram Stoker's Dracula in mijn zwetende handjes. Een strenge medewerker was echter onverbiddelijk: ik kreeg de film niet mee. Gelukkig ben ik ruim 25 jaar later oud genoeg om mijn hoektanden erin te mogen zetten.
Ben ik verrast? Absoluut. Alleen niet perse in positieve zin, want door de oubollige trucage en het bij wijlen tenenkrommende acteerwerk riekt het behoorlijk naar kitsch. Dat wordt echter meer dan goedgemaakt door de prachtige kostuums en weelderige sfeer. Een film met hoge pieken en diepe dalen dus.
Francis Ford Coppola komt in deze Dracula-film met een vreemde mix van horror, drama en romantiek (lees: softerotiek) op de proppen. Die volatiliteit werkt de ene keer als maagdelijk bloed, de andere keer als penetrante knoflook. Bij het rollen van de credits kan ik me dan ook prima identificeren met hoofdpersonage Vlad: zelden was ik zo verward over mijn gevoelens.
ibendb
-
- 5037 berichten
- 3220 stemmen
Speelduur: 95 minuten
FTV: 2 punten
Thema: 32. Documentary/Mockumentary Horror
Totaal: 45 punten
https://i.imgur.com/gMUO5tA.jpg
Kwakzalverij.
Het is moeilijk om een documentaire te kijken wetende dat tachtig procent ervan pure fictie is. In Demon House onderzoekt "gerenommeerde" en "vooraanstaande" paranormaal "onderzoeker" Zak Bagans een huis in Gary, Indiana. Hier heeft een familie enkele verontrustende gebeurtenissen waarvan zij overtuigd zijn dat het door toedoen van een demoon meegemaakt. Een kind die op de muur loopt, vreemde olie die van een zonwering drupt, kinderen die beginnen te grommen en zich agressief gedragen,...
Laat alstublieft een kinderpsycholoog die jongeren onderzoeken want ik vrees dat dit eerder een gedragsprobleem is dan een kwaadaardige demoon. De verhalen die verteld worden ruiken heel hard naar een broodje aap. Hierdoor was het moeilijk om de film überhaupt serieus te nemen. De oersaaie uitvoering in de eerste helft hielp ook niet mee. Er worden "waarheidsgetrouwe" recreaties die langs geen kanten overtuigend overkomen getoond. Daarbovenop waren deze ook nog eens barslecht geacteerd.
Pas in de tweede helft gebeurt er iets noemenswaardig maar dan is het kalf al verdronken. De laatste tien minuten zijn enigszins spannend maar dit wordt dan weer verneukt door de sensatiebeluste voice-over van Zak Bagans zelf. Geen moment komt hij oprecht over en lijkt hij eerder de arme inwoners van het dorpje Gary uit te buiten.
2*
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
16. https://www.moviemeter.nl/film/69191]Insidious (Film, 2010)
103 minuten
Totaal: 32
Subgenre: 45 - Haunted House Horror
Themaklassement: 16/85
Rating: 3*
Deze toch wel vrij populaire horrorfilm nu voor het eerst gezien. Begon erg veelbelovend, genoeg spanning gecreëerd en was toch best eng. Maar de uiteindelijke climax viel toch wat tegen en het leunde ook wel wat veel op jumpscares. Geen slechte film, maar voor mij ook geen hoogvlieger.
[url=https://ibb.co/fk4M3F3[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 11, 14, 16, 17, 35, 39, 42, 45, 46, 47, 51, 60, 72, 74, 85
madmadder
-
- 371 berichten
- 3057 stemmen
70 minuten
FTV (2 punten)
Totaal: 48
Subgenre: 79. Universal Horror (Universal Studios) (1 punt)
Themaklassement: 24
Beoordeling: 4*
https://www.themoviedb.org/t/p/original/hwMWJ8G5173SGCHzrm0mVjvESaY.jpg
Ik kan dit soort klassieke horrors vaak wel waarderen, zo ook nu. Ik houd van die traditionele strijd tussen goed en kwaad, dat er überhaupt nog nagedacht en gefilosofeerd wordt over het goede en het kwade, terwijl in latere films het kwade als gegeven opgevoerd wordt en het goede vergeten lijkt te worden. Heb genoten van de decors, de dialogen en de algehele sfeer. Prima film.
Next stop: The House on Sorority Row (1982)
Splinters
-
- 2626 berichten
- 1391 stemmen
Je zou toch zeggen dat 8 films kijken in ruim twee weken tijd een respectabel aantal is maar op moviemeter sta je daarmee niet eens in de middenmoot.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
87 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 82 punten)
Eigen rating: 2,0*
Deze film begon wel mysterieus, maar ik vond het einde behoorlijk raar en begreep er niet zo heel veel van, haha (maar dat kan natuurlijk ook aan mijzelf liggen).
https://image.tmdb.org/t/p/w780/zE9Tby87dLsVtX799CklcPSsToE.jpg
Rosie en Dan zijn een stel in een gedoemde relatie. Ze besluiten om de dingen op de minst bittere manier te beëindigen en besluiten nog een laatste wandeling te maken in hun favoriete bestemming: het plaatselijke bos. Maar plotseling leiden de eindeloos kronkelende paden nergens toe, de bomen lijken nooit te eindigen, de zon gaat nooit onder, en een sinistere aanwezigheid besluipt en kwelt hen, in een poging hen gek te maken. Er is geen ontsnappen aan, maar waarvoor verbergen ze zich precies?
42. The Sleepless Unrest: The Real Conjuring Home (2021)
80 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 84 punten)
Eigen rating: 2,5*
Interessante horror docu over het Conjuring huis. Zaten wel een aantal creepy stukjes in... 
https://theilluminerdi.com/wp-content/uploads/2021/07/the-sleepless-unrest-poster.jpg
Het wereldberoemde huis dat als inspiratie diende voor de 'The Conjuring'-filmreeks is onlangs verkocht en staat nu open voor paranormaal onderzoek. Met speciale toegang krijgt een kleine groep filmmakers en paranormale onderzoekers toestemming om twee weken in het befaamde spookhuis te verblijven, in de hoop bewijsmateriaal te verzamelen. Gedurende deze tijd zal de groep elk moment ervaren, onderzoeken en documenteren. Zullen ze in staat zijn om hun verblijf te overleven? Spoken er nog steeds geesten rond in dit huis? Of is het iets kwaadaardigers?
43. La Abuela (2021)
100 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 86 punten)
Eigen rating: 3,5*
Hehe, eindelijk weer eens een betere horrorfilm. Sfeertje is lekker duister en ik vond dat oude omaatje best wel creepy
Goed gespeeld ook, dus dit was wel weer genieten.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/An1nKjXahrChfEbZ3MAE8fsiut1.jpg
Susana is na de dood van haar ouders opgevoed door haar oma Pilar. Susana woont nu in Parijs en werkt er als model. Ze keert terug naar Madrid als ze hoort dat haar oma een hersenbloeding gehad heeft. Susana wil maar een paar dagen blijven en probeert een verzorgster te vinden. Maar dan begint oma zich vreemd te gedragen.
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
9. I Know What You Did Last Summer (1997)
100 minuten
RW (1) = Puntentotaal: 16
Subgenre 8 : 1990s horror
Afgevinkt : 8-9-11-37-54-57-58-76-80
Subgenre punten = 9
Sterbeoordeling : 3,5*
Na zoveel jaren nog eens deze slasher herbekeken die na het succes van Scream een kans kreeg op het witte doek en destijds een groot succes werd.
Ondertussen voelt de film wel wat verouderd aan en het duurt een hele tijd voor het verhaal echt op gang wordt getrokken maar vanaf dan is het plezier nog volop aanwezig. Veel sfeer en enkele goed gemaakte scenes zorgen ervoor dat I Know What You Did Last Summer, meer dan 25 jaar na datum, nog steeds een aangename film blijft om naar te kijken.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
17. https://www.moviemeter.nl/film/36899]Saw III (Film, 2006)
113 minuten
Totaal: 34
Subgenre: 77 - Torture Horror
Themaklassement: 17/85
Rating: 3.5*
Duurt eigenlijk wat te lang en was niet altijd even boeiend, maar qua torture word je hier wel op je wenken bediend. Enkele interessante ideeën uitgewerkt en dus een prima voldoende, maar het was echt beter geweest om de film niet te rekken tot bijna twee uur.
[url=https://ibb.co/QDF8MCL[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 11, 14, 16, 17, 35, 39, 42, 45, 46, 47, 51, 60, 72, 74, 77, 85
moviemike
-
- 1309 berichten
- 5770 stemmen
10. Matriarch (2022)
85 minuten
FTV (2) = Puntentotaal: 18
Subgenre 41 : Folk horror
Afgevinkt : 8-9-11-37-41-54-57-58-76-80
Subgenre punten = 10
Sterbeoordeling : 1,5*
Deze rare, onaangename film over een vrouw die opnieuw bij haar moeder intrekt en daar vreemde familiegeheimen aantreft viel me vies tegen. Een ganse film zat ik met een gevoel van wansmaak, deels omdat ik de hoofdactrice onaantrekkelijk vond en vooral omdat de ene vieze scène me na de andere voorgeschoteld werd.
Gauw wegspoelen met iets anders.
Brabantze
-
- 374 berichten
- 2795 stemmen
44. The Village in the Woods (2019)
82 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 88 punten)
Eigen rating: 1,5*
Helaas nu weer een mindere horror. Rare film en hele rare personages... Dit was niet helemaal mijn 'cup of tea'.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/20T3Yiej7vFTu8sceJo7VkmhqwW.jpg
Jason en Rebecca vormen een koppel en erven een afgelegen kroeg. Naarmate de tijd verstrijkt merkt het tweetal dat er iets niet helemaal pluis is met de overvriendelijke bewoners van het mysterieuze dorp. Nicky voelt zich niet op haar gemak en vertrekt liever vandaag dan morgen. De dorpelingen hebben echter iets anders voor het koppel in petto.
45. The Witches of Dumpling Farm (2018)
79 minuten
FTV: 2 punten (totaal: 90 punten)
Eigen rating: 1,5*
Deze was het ook niet voor mij. Een hoop geschreeuw, gedans en tsja... Zaten wel een aantal bloederige scenes tussen, maar voor de rest viel het tegen.
https://image.tmdb.org/t/p/w780/qaFNKKP2G5Ks6ygSu8aGFocPR9W.jpg
Mark wordt door zijn vrouw uit huis gezet omdat hij een losbandig leven leidt. Hij keert terug naar de boerderij waar hij vroeger vaak kwam. Mark ontdekt al snel dat er dingen niet kloppen. Zijn oude vriend Ian heeft de boerderij nooit verlaten en wordt gebruikt door een groep bloeddorstige heksen. De heksen nemen Mark en zijn vrienden gevangen.
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
93 minuten
FTV 2 punten = 2 + 12 = 14 punten totaal
Subgenre: 14. Aliens
(Afgevinkt: 9, 10, 13, 14, 31, 45, 81)
Themaklassent: 7 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1156000/1156206.300.jpg?cb=1695404885
De film begint eigenlijk direct wel leuk, en zit er eigenlijk gelijk in. Het eerste contact vond ik ook erg gaaf en het kat en muisspelletje was ook heel leuk. De film doet eigenlijk nergens echt vliegkwaad mee, en dat is ook maar goed. Spanningsopbouw was voldoende aanwezig waardoor de film nog relatief spannend kon worden maar, wel met vlagen. De film is soms iets te donker, al hielp het wel mee dat ik merendeels van deze film gewoon lekker in het donker heb gezien, het kon iets beter. Ook qua CGI vond ik het soms wat tegenvallen, dat had ook op meerdere plekken toch een heel stuk strakker gekund.
Ook vond ik de film maar vaag qua verhaal, en daar snapte ik niet altijd veel van. Je wordt eigenlijk naar kant noch wal gestuurd en het werd nergens nou echt duidelijk wat er is gebeurd met haar moeder of familie, wat de aliens er precies doen en waarom ze zo belangrijk is. De film tracht wel pogingen hierna alleen was het vooral erg onduidelijk. Zoals ik al zei, ik heb me aardig weten te vermaken met deze alien film. Een leuke film om zeker mijn horrormaand mee te starten die ik toch wel heel erg kon waarderen.
https://mydirtsheet.com/wp-content/uploads/2023/09/the-grays-in-no-one-will-save-you-1024x512.jpg
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
49 La Cripta e l'Incubo (Film, 1964)
82 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 91
Subgenre : 5. 1960s Horror
Subgenre klassement : 45 punten
waardering : 3,5*
Sterke troef van de film is de uitmuntende gothic sfeer met de prachtige zwart/wit beelden. Daarnaast ook een zeer leuke cast waarbij de jonge mooie dames een sensueel sfeertje weten te creëren zonder veel van hun lichaam te laten zien. Adriana Ambesi is een mysterieuze knappe verschijning die iets specials heeft. Het verhaal rammelt soms wat gezien de plotse verschijning van Franz Karnstein en het ongeluk van de koets waardoor Ljuba in het kasteel verder zal verblijven en de moeder verder trekt. De rol van de butler is betekenisloos. En wat te zeggen over de rol van Rowena die aan duivelse praktijken doet. Allemaal een beetje vaag en niet zo goed uitgewerkt. De slotscène is enerzijds verrassend , maar tegelijkertijd ook heel simpel. 7/10
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
35. Mum & Dad (Film, 2008)
84 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 70
Subgenres: 77. Torture Horror (Voltooide subgenres 1-29, 35, 50, 58 ,66, 77, 80)
Themaklassement: 35 punten
Eigen rating: 3.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/51000/51615.jpg?cb=1394643867
Behoorlijk naargeestige Britse horror, waarin een nogal gestoorde 'familie' een schoonmaakster ontvoert en haar martelt en terroriseert totdat zij ook als een braaf kind meehelpt als gezinslid. Er wordt behoorlijk wat gruwelijkheid geserveerd, met een hoop marteling en psychologische spelletjes. Al zit er ook nog wel best wat hele zwartgallige humor in, met bijvoorbeeld de, ehm, nogal aparte kerstscene als hoogtepunt. Heel veel plot of diepgang hoef je niet te verwachten, maar het donkere sfeertje wordt goed neergezet met vader als sadistisch hoogtepunt.
Shaky
-
- 3736 berichten
- 13048 stemmen
51. In Search of Lovecraft (2008)
98 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 102
Subgenre: 50. Lovecraftian Horror
Subgenre puntentotaal: 51 (1-6, 10, 11, 13, 15-18, 20, 21, 23-25, 28, 29, 31-33, 38, 39, 41, 42, 44-47, 50-59, 64, 65, 68-70, 75, 76, 80, 83 & 85)
https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2020/09/Lovecraft-3.jpg
Niveau van deze afbeelding is ook wel zo'n beetje het niveau van de film. Groepje vrienden met tijd teveel: let's make a movie! Ook zeker gewoon doen trouwens, dat moedig ik aan. Helaas was dit een hit and miss. 1,5*
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 30:
Would You Rather (Movie, 2012) - MovieMeter.com
Speelduur: 93 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 60
Subgenre 10. 2010s horror
Themaklassement: 30 punten
Aanrader voor ander horror challengers:
Iris wil voor haar inwonende broer zorgen die een beenmergtransplantatie moet ondergaan alleen hebben ze daar geen geld voor. Maar dan doet een mysterieuze man een geldaanbod die ze toch niet kan weerstaan alleen dan moet zij wel een spel winnen. Dat gaat natuurlijk niet makkelijk zijn..
Alhoewel er wat brute omstandigheden waren, vond ik het lastig om mijn aandacht erbij te houden omdat ik mij mij niet genoeg kon hechten aan de karakters.
Misschien was het de timing fout om deze film te kijken.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 31:
Videodrome (Film, 1983) - MovieMeter.nl
https://pics.filmaffinity.com/Videodrome-382625658-large.jpg
Speelduur: 87 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 62
Subgenre 74. Techno-horror
Themaklassement: 31 punten
James Woods doet een 'clandestiene zoektocht' om de volgende 'hit' op de markt te brengen met behulp van een illegale satelliet. Hij komt een show genaamd Videodrome tegen dat snuf vertoond en sindsdien lijkt hij realiteit en televisie door elkaar te halen.
Ten eerste had ik een hele andere film verwacht! Het was vermakelijk maar best verwarrend soms. De special effects vond ik helemaal geweldig. Zeker kijkwaardig en niet alleen omdat het een klassieker is.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 32:
May (Film, 2002) - MovieMeter.nl
https://i0.wp.com/projectedfigures.com/wp-content/uploads/2017/05/may-4.jpg?w=620&ssl=1
Speelduur: 96 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 64
Subgenre 9. 2000s Horror
Themaklassement: 32
May gaat over een eenzame jonge vrouw die een getraumatiseerde jeugd heeft gehad en je volgt haar gedurende jaren dat ze moeilijk vrienden kan maken en dat niemand haar begrijpt. Haar moeder heeft haar als jong meisje een pop gegeven die ze zelf heeft gemaakt, genaamd Suzie. Als ze voor de zoveelste keer teleurgesteld wordt door iedereen, slaat ze om en neemt ze andere maatregelen.
Zelf vond ik het een beetje onrealistisch om een kindje met een lui oog de reden te geven om geen vrienden te maken. Kom op, een ooglapje is toch cool? Ook kreeg ik een beetje plaatsvervangende schaamte van May's karakter wat neem ik aan ook de bedoeling was van deze film. Leuke verhaallijn alleen het duurde wel lang voordat er daadwerkelijk wat gebeurde.
ikkegoemikke
-
- 3449 berichten
- 4892 stemmen
60 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 92
Subgenre: 26. Cannibalism (Voltooide subgenres 1 t/m 27 + 36 + 44 + 46 + 51 + 52 + 63 + 65 + 76 + 83)
Themaklassement: 36 punten
Eigen rating: 1*
https://pictures.betaseries.com/films/backdrops/original/116522.jpg
Miljaar. Ik weet ze wel uit te kiezen. Weeral zo'n hobby-club project met slecht acteerwerk, povere grimage en totaal geen horror. Voor een kannibalen-film was het qua goorheid nogal matig. En toen de zogenaamde verrassende twist op het einde kwam, was het eigenlijk al te laat. Weeral een film om te vergeten 
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 33:
The Purge: Election Year (Movie, 2016) - MovieMeter.com
Speelduur: 105 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 66
Subgenre 12. Action Horror
Themaklassement: 33
Tijdens de verkiezingen tussen pro- en anti-purge partijen beschermt Leo de senator tijdens een riskante campagne voor het presidentschap. Verraad dwingt hen tot een 12-urende strijd in Washington, zonder regels en hulp. Gaan ze het overleven?
Een zeer vermakelijke versie van the Purge.
Bizarre outfits, bizarre redens om iemand te vermoorden maar ook alleen al om die gruwelijke tienermeiden scène, is het waard om te kijken.
audio.
-
- 100 berichten
- 1060 stemmen
Horrorchallenge Film 34:
Evil Dead (Movie, 2013) - MovieMeter.com
Speelduur: 91 minuten
FTV (2 punten)
PUNTENTOTAAL : 68
Subgenre 27. Camp/Kitsch Horror
Themaklassement: 34
Als Mia nu echt moet afkicken, heeft ze 4 vrienden ingeschakeld om in een oud vakantiehuisje in het bos te zitten. Een daarvan vind een boek en daarmee wekken ze per ongeluk een eeuwenoude demon op. Mia wordt als eerste bezit en iedereen denkt dat ze het het detoxen is totdat ze echt niet meer te houden is.
Zelf vind ik het een hele mooie remake voor de nieuwe generatie. Mee met de tijd met oorverdovende schikmomenten, rap tempo van scènes en visueel goed in elkaar gezet maar wel met de camp/Kitsch flair van de oude. Echt een toffe film!
John Milton
-
- 24226 berichten
- 13390 stemmen
Wat een fucking week, nauwelijks de kans gehad. En mijn eerste vrije dag morgen heeft het kinderdagverblijf al afgepakt (sorry we hebben onderbezetting, jullie kunnen hem niet komen brengen morgen), dus dat begint weinig hoopvol. Maar alsnog heb ik de komende 2 weken beduidend meer tijd dan de afgelopen anderhalve week.
Laatste registratie was 24 september... Ik heb er wel 1-2 up my sleeve die nog geregistreerd moeten, maar meer niet. Schrijnend 
alexspyforever
-
- 21517 berichten
- 2328 stemmen
24. The Shuttered Room (Film, 1967)
100 minuten
FTV (2 punten)
Puntentotaal: 46 + 2 = 48
Thema: 50. Lovecraftian Horror
Themaklassement: 24 punten
https://www.moriareviews.com/rongulator/wp-content/uploads/Shuttered-Room-1967-1.jpg
Een film met een mysterie die 100 minuten nodig heeft voor een onthulling die je eigenlijk ongeveer halfweg kan raden kan ik maar matig appreciëren. Eigenlijk is zowat de hele film vol scènes die niet helpen om naar het einddoel toewerken, padding en filler in het extreme. Ja, Oliver Reed en zijn vriendjes zijn een stel vreselijke inbreds die gek worden bij de aanblik van een mooie vrouw, dat cliché moet er natuurlijk in het lang en breed worden uitgesmeerd. Maar het zijn een stel watjes in vergelijking met de 2000 Maniacs van van HG Lewis. Ik vraag me eigenlijk af of Reed in het echt wel normaal was, want hij lijkt altijd wel de rol van een creep te hebben in elke film waarin ik hem zie. Hij is gewoon super irritant hier en zijn rol is geen toegevoegde waarde. Carol Lynley is jong en aantrekkelijk maar ze lijkt net als de rest van de cast ongeïnteresseerd door de film te lopen. Ze heeft ook weinig uitstraling. De enige die nog een beetje zijn best lijkt te doen is Gig Young als de echtgenoot van Lynley.
Woland
-
- 4796 berichten
- 3817 stemmen
36. You Better Watch Out (Film, 1980)
100 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 72
Subgenres: 47. Holidays Horror (Voltooide subgenres 1-29, 35, 47, 50, 58 ,66, 77, 80)
Themaklassement: 36 punten
Eigen rating: 2.0*
https://www.moviemeter.nl/images/cover/31000/31420.jpg?cb=1418588916
Niet echt een horror eigenlijk, en al zeker geen slasher. Meer een soort van c-versie van Taxi Driver (of, voor het jongere publiek, Joker), waarin een man met trauma's geobsedeerd is door kerst. En ook als hulpkerstman het bestraffen van stoute mensen nogal serieus neemt. Hoofdpersoon Harry is echter niet heel boeiend, en de film weet ook nergens echt spannend of eng of intrigerend te worden, en bevat ook best wel wat onlogische scenes zoals de achtervolging met fakkels. Het is geen complete miskleun, maar ik zou 'm niet per se aanraden.
Tanguy
-
- 455 berichten
- 2054 stemmen
18. https://www.moviemeter.nl/film/1146517]M3GAN (Film, 2022)
102 minuten
Totaal: 36
Subgenre: 65 - Sci-fi Horror
Themaklassement: 18/85
Rating: 3.5*
Degelijk, erg degelijk. De film krijgt wisselende recensies maar ik vond het een prima film. Een combinatie van 'Ex Machina' en 'Child's Play' die er gelikt uitziet en van begint tot eind best weet te boeien. Het blijft helaas behoorlijk binnen de lijntjes, maar het is ook duidelijk gemikt op een wat groter publiek dan slechts de doorgewinterde horrorliefhebber. Het had voor mij de film zeker naar een hoger niveau kunnen brengen als het iets explicieter was geweest, maar al met al een prima doorsnee horrorfilmpje. Ik ben best te porren voor een tweede deel. 
[url=https://ibb.co/Yy17WRr[/url]
Thema’s afgevinkt: 1, 11, 14, 16, 17, 35, 39, 42, 45, 46, 47, 51, 60, 65, 72, 74, 77, 85
Noodless
-
- 10042 berichten
- 6178 stemmen
50 El Coleccionista de Cadáveres (Film, 1970)
97 min.
FTV ( 2 punten )
Puntentotaal : 93
Subgenre : 6. 1970s Horror
Subgenre klassement : 46 punten
waardering : 2,5*
De hoofdrolspeler Aumont heeft maar een flauwe invulling in dit horrorverhaal dat weinig spanning biedt. Karloff in zijn laatste film had ook meer verdiend, alleen naar het einde toe wordt zijn rol belangrijk. Het gegeven van het horrorverhaal biedt nochtans heel wat mogelijkheden, maar de uitwerking laat de wensen over. Sommige scènes zijn zo kort gefilmd dat ze ook overbodig zijn en tegelijkertijd de film ook chaotisch van opbouw maken. 5/10
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 36
Subgenre: 68. Single Location Horror
Themaklassement: 18 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 12, 13, 15, 16, 19, 21, 30, 32, 33, 40, 41, 52, 60, 68, 70, 76, 78
Eigen score: 3,0*
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 38
Subgenre: 53. Mumblegore Horror
Themaklassement: 19 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 12, 13, 15, 16, 19, 21, 30, 32, 33, 40, 41, 52, 53, 60, 68, 70, 76, 78
Eigen score: 2,5*
Fisico
-
- 10039 berichten
- 5398 stemmen
FTV - 2 punten
Puntentotaal: 40
Subgenre: 65. Scifi Horror
Themaklassement: 20 punten
Afgevinkte categorieën: 1, 12, 13, 15, 16, 19, 21, 30, 32, 33, 40, 41, 52, 53, 60, 65, 68, 70, 76, 78
Eigen score: 2,5*
https://weserv.moviemeter.nl/?url=https://www.moviemeter.nl/images/cover/0/525.jpg?cb=1366477087
Kondoro
-
- 11521 berichten
- 2864 stemmen
08. Ku Bei
99 minuten
FTV 2 punten = 2 + 14 = 16 punten totaal
Subgenre: 71. Splatter & Gore Horror
(Afgevinkt: 9, 10,13, 14, 31, 45, 71, 81)
Themaklassent: 8 punten
https://www.moviemeter.nl/images/cover/1137000/1137241.300.jpg?cb=1650699637
Dit is de eerste film die ik vanuit een tip kijk door middel van de horror challenge die nu gaande is op het forum en het is echt een film voor mij. Ik denk dat de mensen die mij een beetje volgen dat ook wel weten. Dit is overigens niet direct een zombiefilm, het heeft er wel veel van weg maar het zijn geen ondoden (hoe ik zombies zie), dit zijn wel de geïnfecteerde maar ze waren nog redelijk bij kennis. Het was meer hondsdolheid waar ze last van hadden, en het was echt heel gaaf. Overigens de tweede film met geïnfecteerde mensen uit Azië die me héél erg bevalt. Hoewel deze film qua verhaal eigenlijk weinig tot niks te zeggen heeft, is de film erg goed verzorgd, is er constant actie en weet de film eigenlijk ook constant te vermaken.
Persoonlijk denk ik dat ik wel de Businessman het leukste vond uit deze film. Deze personage was onwijs eng, vooral héél duister en dat was toch wel iets wat deze film echt nodig had. Een soort enge tegenspeler. Voor de rest zit de film bordenvol met gore, en voor de echte horrorliefhebbers is dat smullen geblazen. Het is eigenlijk niet te gek, en dat is juist wat we willen zien. Van de vele messteken naar het los gevreten vlees, perfect. En zelfs hier en daar nog wat naaktheid.
Threeohthree
-
- 5557 berichten
- 2933 stemmen
41. The Pale Blue Eye (Film, 2022)
128 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 82 punten
Subgenre: 30. Crime horror
Themaklassement: 41 punten
Eigen score: 3*
https://parentpreviews.com/images/made/legacy-pics/pale-blue-eye_668_330_80_int_s_c1.jpg
Traag maar sfeervol filmpje. Vooral Harry Melling is erg goed bezig hier, en maakt vooral zijn scenes erg fijn om te kijken. Verder tja, een best vermakelijke whodunit met degelijke cinematografie. Duurt eigenlijk ook iets te lang, maar verder vermaakt het prima.
42. A Quiet Place (Film, 2018)
90 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 84 punten
Subgenre: 60. Post-apocalyptic horror
Themaklassement: 42 punten
Hm, leuk concept maar net iets mindere uitvoering. Vind vooral Krasinski z'n schrijfwerk vrij irritant. Met name z'n dochter heeft echt super cringy "dialoog". Verder best vermakelijk en eigenlijk al knap dat het 90 minunten lang weet te boeien zonder al te veel dialoog. Nja, tweede helft is het ook weer niet zo'n quiet place meer, mja das op zich ook wel prima, we snappen immers het punt.
43. A Quiet Place Part II (Film, 2020)
97 minuten
FTV(2punten)
Puntentotaal: 86 punten
Subgenre: 14. Aliens
Themaklassement: 43 punten
Wat een kut idee om deze twee films achterelkaar te kijken eigenlijk. Mja toen ik me dat bedacht zaten we al halverwege deze dus toe maar. Mja, vooral meer van hetzelfde dus en zodoende niet heel handig om ze allebei op 1 avond te kijken. Dat gezegd hebbende is deze verre van slecht, het is zelfs best goed. Dat dove meisje trek ik overigens wel vrij slecht (heb best een hekel aan kinderen die denken ze volwassen zijn maar zodra het misgaat in huilen uitbarsten, zo had ik bv ook een hekel aan Carl in TWD), maar verder vult iedereen braaf zijn/haar rol. Leuk om Cillian Murphy hier te zien, bijna onherkenbaar met die baard.
Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.