• 15.829 nieuwsartikelen
  • 178.409 films
  • 12.229 series
  • 34.010 seizoenen
  • 647.674 acteurs
  • 199.117 gebruikers
  • 9.378.482 stemmen

Horrorfilm Challenge

zoeken in:

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

36. Unicorn Wars (2022)

80 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 72

Subgenre: 16. Animated Horror (Voltooid: 1-16, 23, 45-63)

Themaklassement: 36 punten

https://lanocheamericana.net/wp-content/uploads/2022/10/unicorn-wars-3.jpg

"De teddyberen voeren een brute oorlog tegen onschuldig ogende eenhoorns, ingegeven door religieuze ijver en het geloof dat de eenhoorns het Magische Woud hebben gestolen."

De gruwelijkheden van oorlog, religieuze indoctrinatie en de zich immer herhalende cyclus van conflict, maar dan in knuffelachtige, mooi gekleurde animatie met beertjes en eenhoorns!

Alberto Vázquez heef sinds de short Birdboy (2011) nog 6 andere IMDb credits als regisseur, en ik zag ze allemaal. Op de meest recente na uiteraard, tot vandaag althans. Unicorn Wars (2022) draait vanaf morgen hier in de bios, en ik zou zulks maar wat graag met Miss Milton gaan kijken. Maar aangezien dat er niet inzit met de kleine, moet een pindakaas volstaan.

https://variety.com/wp-content/uploads/2022/10/Unicorn-Wars.jpg?w=1000

De meeste animatieliefhebbers zullen Vázquez wellicht van zijn film Psiconautas, los Niños Olvidados (2015) (de langspeler Birdboy) kennen, al moet ik me daar met 13 stemmen wellicht niet al teveel van voorstellen. Ik zie dat ik zijn film Decorado (2016) nota bene zelf heb toegevoegd. Van ons horrorgezelschap heeft zo te zien alleen Noodless Psiconautas ook gezien. Hoe dan ook, ik ben een sucker voor animatie voor volwassen, en Vázquez heeft reeds laten zien een toffe tekenstijl in zijn animaties te kunnen stoppen, naast de volwassenere thema's.

https://i.ibb.co/qWCh7mP/pop.jpg

Om eerlijk te zijn sta ik er ondanks de Goya wel een beetje versteld van dat het werk van deze regisseur opeens in de Nederlandse bioscopen draait, al gun ik het hem juist van harte. Maar ik ben tegelijkertijd blij dat ik niet de programmeur ben die moet gokken of een Spaanstalige horroranimatie aan gaat slaan. Of de inkoper bij Periscoop film die de ballen had om deze stap te nemen. If you read this, My hat's off to you, Sir or madam. Fijn dat deze artiest onze theaters siert. Mocht het lukken dan kom ik alsnog geld brengen. En ik zal ter compensatie van mijn pindakaas om me heen zoveel mogelijk reclame maken!

Lef hoor.

3,8* - Trailer

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

26. Phase IV (1974)

93 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 52

Subgenre: 65. Sci-fi Horror (Voltooide subgenres 1 t/m 19 + 23 + 27 + 44 + 46 + 52 + 65)

Themaklassement: 25 punten

Eigen rating: 1.5*

https://offscreen.com/images/articles/_resized/Review_42_Photo_1_-_Phase_IV_%281974%29.png

Heb je een insecten-fobie? Ja dan zou dit wel eens een enorme griezelige bedoening kunnen zijn voor je. Voor mij was dit niet meer dan een natuurdocumentaire over mieren op National Geographic. Neen, dit vond ik maar een flauw geval!

Noodless

• 10044 berichten
  • 6180 stemmen

20 Splatter Disco (Film, 2007)

87 min.

FTV ( 2punten )

Puntentotaal : 38

Subgenre : 28. Comedy / Parody Horror

Subgenre klassement : 19 punten

waardering : 0,5*

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMjI2NTQyNjU2Nl5BMl5BanBnXkFtZTgwMDYwMzU0MTE@._V1_.jpg

Verschrikkelijke zit ! Wat is dit voor een onzinnig verhaaltje waar zowat alles niet werkt. De film moet het vooral hebben van de humor, maar die is zeer flauw. En als je deze humor niet kan smaken, blijft er bij deze film weinig of niks over. Gore, spanning, verhaal, sfeer, nude....je zult het amper tegenkomen in deze flutfilm. Wel redelijk wat muziek aanwezig wat de film een tintje genre musical neigt te geven, maar een pluspunt is het ook niet. 1/10

Woland

• 4796 berichten
  • 3818 stemmen

20. Rogue (Film, 2007)
99 minuten
FTV (2) : Totaal aantal punten = 40
Subgenres: 15 Animal/Nature Attacks Horror (Voltooide subgenres 1-15, 19, 27, 28, 58, 80)
Themaklassement: 20 punten
Eigen rating: 3.5*

https://www.moviemeter.nl/images/cover/35000/35487.jpg?cb=1364845282

Redelijk positief verrast door Rogue, maar alsnog, een meesterwerk is het niet. Het is een vrij goed gemaakte monsterfilm, met redelijk leuke karakters waar je je ook wel mee kan inleven, best wel wat spanning en een vrij aardig uitziend beest. Maar in alle eerlijkheid, dit blijft natuurlijk gewoon een film over een grote boze krokodil, dus een originaliteitsprijs zal het qua script niet gaan winnen. Rogue speelt zich af in de Northern Territories van Australië, waar een toeristenboot strandt op een precair klein eilandje met, inderdaad, een hele grote krokodil die hen bedreigt. Het is best een leuke diverse groep toeristen die als (deels) slachtvee dient, en ook een oprecht leuke Australische lead dame. Over het algemeen is het spanningsniveau prima en heb ik me uitstekend vermaakt, maar met toch wel wat kanttekeningen. Zoals dat eigenlijk alle aanvallen compleet buiten beeld plaatsvinden. Of dat het aan de ene kant een goede keuze was dat reisleidster Kate op een gegeven moment ook opgepeuzeld werd door de krokodil, maar dat het wel weer erg flauw was dat zij aan het einde toch gewoon in leven bleek te zijn om door de mannelijke held gered te worden. Desondanks, in z'n genre is het een aardig geslaagde exercitie.

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

Dit klinkt veel belovend! Ik ga niet meer zoveel naar de bios (vind het eigenlijk te duur) maar dit soort werkjes zouden eigenlijk wel beloond mogen worden inderdaad. Ik ga kijken of ik hem binnenkort even in kan passen de trailer was zeker leuk .

Collins

• 7301 berichten
  • 4318 stemmen

5. Nine Dead (2010)

98 minuten

FTV : 2 (Totaal: 10)

Subgenre: 68. Single Location / Locked in a Room Horror

Themaklassement: + 1 (Totaal: 5)

Eigen waardering: 3*

https://static.kino.de/wp-content/gallery/nine-dead-2009/nine-dead-4-r-rcm1024x0u.jpg

Meerdere mensen worden door een gemaskerde man in een ruimte opgesloten en krijgen de taak om uit te vinden wat hun onderlinge connectie en de reden van hun opsluiting is. Om de groepsdynamiek van razernij en hectiek te voorzien betreedt de gemaskerde elke tien minuten de ruimte en schiet iemand dood. Hij zal dat net zo lang doen tot de vragen naar bevrediging zijn beantwoord. De film zet niet in op bloedige momenten en schokkende effecten om spanning te creëren. Die momenten zijn er absoluut, maar de focus ligt vooral op de onderlinge interacties. Die genereren de spanning. Het is fascinerend om mee te beleven hoe de groep onder hoge druk uit een nulsituatie probeert op te klimmen naar een sluitend verhaal waarin ieder lid van de groep is betrokken. Nine Dead is een goede en spannende film tot het moment dat de zwakke afloop wordt ingezet.

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

Nog geen enkele keer zó weinig films gekeken tijdens de eerste week van de horrorchallenge, een enorm tijdgebrek dit jaar. Vandaag gaat ook weer niks worden; ik mag zo dadelijk de tattoostoel in voor een sessie van ruim 7 uur.... zin in, maar aangezien het mijn eerste wordt is het ook behoorlijk spannend om dan meteen zo'n groot project te gaan doen. Hopelijk wordt dit geen horror....

Nog even snel twee registraties:

17. Black Christmas (2019)

92 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 34

Subgenre: 54. Mystery

Subgenre puntentotaal: 17

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BMzQzNWU5MWQtMWI3Mi00ZjYyLWFhYzktZjEyYTg4MDA5YTI2XkEyXkFqcGdeQXVyMDM2NDM2MQ@@._V1_.jpg

Totaal overbodige remake met een hilarisch slecht gecaste Imogen Poots. Niet dat ze slecht acteert, maar om nu te zeggen dat ik geloof dat zij op haar leeftijd nog 'in college' zit.....

De film werd blijkbaar met de grond gelijk gemaakt omdat deze te woke zou zijn, een te vrouwelijke perspectief zou tonen, en bla bla bla. Mensen nemen zichzelf graag serieus. Er is natuurlijk niet zoveel mis met deze film. Het is gewoon een standaard b-filmpje. Slap verhaal, onlogische gebeurtenissen, onopvallende acteerprestaties, maar daar is ook wel alles mee gezegd. Ik snap dat het voor sommigen lekker is om mee te reizen op de hypetrein en in dit geval van de daken te schreeuwen hoe dit "letterlijk het meest debiele ooit is", maar hier is geen perron dus die trein mis ik (met liefde).

Slechte film, maar prima mee geamuseerd. 3*

Shaky

• 3736 berichten
  • 13056 stemmen

18. A Shriek in the Night (1933)

66 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 36

Subgenre: 23. Black & White Horror

Subgenre puntentotaal: 18

https://m.media-amazon.com/images/M/MV5BZDlmMTM2MmItOWFlYi00NTkzLWExZGEtMWU2MmQ0ZjE4NzBjL2ltYWdlL2ltYWdlXkEyXkFqcGdeQXVyNTc4Njg5MjA@._V1_.jpg

Horror?? Schijnbaar. Ik heb het niet echt weten te ontdekken, maar goed. Slappe hap, maar het tempo en de sfeer zijn wel okay. Er gebeurt niets opzienbarends en de film sukkelt lekker rustig door naar het einde. Deze film zal niemand kwaad kunnen doen, maar het zal ook weinig mensen echt weten te boeien. Doe maar een 5,5. 3*

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

25. Trauma (Film, 2017)

110 minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 50 punten

Subgenre: 76. Thriller/Suspense

Themaklassement: 25 punten

Eigen score: 4.5*

https://morbidlybeautiful.com/wp-content/uploads/2018/10/Trauma_14-Sept_02053-Kopie-1024x576.jpg

Pfoe, was even geleden dat ik een dergelijk filmpje zag. Er worden wel eens vaker films weg gezet als "schokkend" maar vaak stelt het niet zoveel voor. De laatste keer dat ik echt even moest bijkomen van een film was Martyrs denk. Het knappe is vooral de opzet en de verdere uitwerking van het drama. Veelal is er teveel opbouw of is het schrijfwerk te slecht. Trauma weet echter wel diezelfde balans als o.a. Martyrs te vinden en die balans zorgt precies voor die snoeiharde mokerslag die ik zo fijn vind.

Zodoende was het een beetje jammer dat ik hem gister al zag (na ook al 4.5* uitgedeeld te hebben aan Strange color of Your Body's Tears), maar toen rond 22 uur de regen tegen de ramen begon te kletteren wist ik dat ik gebruik moest maken van het moment.

De openingsscène zet meteen de toon, en grijpt je bij je keel zonder ooit weer los te laten. Oké het heeft met die lesbische scenes ook wel goud in handen, want zo blijft de opening niet alleen boeiend, maar wordt er ook sympathie opgewekt voor de dames in kwestie (hoe oppervlakkig dan ook). Vervolgens duurt het ook niet heel lang voordat de ellende begint en zal het nog wel even duren voordat de ellende eindigt, want dit is er eentje die men niet snel zal vergeten.

IH88

• 9734 berichten
  • 3186 stemmen

9. Breaking Surface (Film, 2020) - MovieMeter.nl

https://media.thirdcoastreview.com/wp-content/uploads/2020/12/BreakingSurface_1.jpg

FTV 2 punten

Totaal aantal punten = 18 punten

Subgenre: 18. Aquatic Horror

Themaklassement: 9 punten

Afgevinkte thema's: 16, 18, 19, 21, 22, 28, 54, 69, 75.

Vakkundig gemaakte film. We hebben dit soort survival verhalen natuurlijk al vaker gezien, maar de makers houden de spanning er goed in. De acteurs doen het prima, en visueel zorgen de winterse omstandigheden ervoor dat je zelfs thuis op de bank een trui aan wilt trekken.

3*

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

7. Hellbent (2004)

85 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 14

Subgenre : 47. Holidays Horror (Christmas, Easter, Summer Vacation etc) – neem aan dat Halloween hieronder valt? (Voltooid: 1, 18, 40, 47, 51, 57, 80)

Themaklassement: 7

https://www.gbhbl.com/wp-content/uploads/2019/02/Hellbent-Pic-4.jpg

Nightmare on Elmstreet 2 vond semi-intentioneel de gay slasher uit, hier wordt hij nogmaals intentioneel heruitgevonden. Het is een leuk idee en de schrijvers hebben geprobeerd slasher clichés te vertalen in meer gay stereotypen / characters. Het is allemaal een leuk idee maar de film is gewoon niet heel indrukwekkend, men probeert voor mysterie te gaan maar er is gewoon veel te weinig, nul uitleg of motivatie wat een domper is. Scene met cruising opmerkingen in de bossen is wel (intentioneel?) absoluut hilarisch. Betere script en hogere kwaliteit kon dit zeker gebruiken.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

8. Naked Fear (2007)

104 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 16

Subgenre : 73. (Survival Horror) (Voltooid: 1, 18, 40, 47, 51, 57, 73, 80)

Themaklassement: 8

https://images.kinorium.com/movie/shot/406146/w1500_48796400.jpg

Zag deze hier passeren en besloot hem eens te bekijken. Eerste helft is best interessant en donker aangezien het over eigenlijk moderne slavernij handelt voordat het naar “The Most Dangerous Game” territorium gaat. De film probeert zeker, het is allemaal minimaal budget en sterke TV film vibes. Niet slecht geprobeerd maar ook niet echt al te goed.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

9. Knock at the Cabin (2023)

104 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 18

Subgenre : 48. Home Invasion (Voltooid: 1, 18, 40, 47, 48, 51, 57, 73, 80)

Themaklassement: 9

https://www.syfy.com/sites/syfy/files/styles/hero_image__large__computer__alt/public/2022/11/katd_0.jpg

M. Night Shyamalan is echt love to hate territorium voor mij, geen fan maar kijk toch meestal wel. Eerste wat over deze film dient gezegd te worden Dave Bautista levert geweldig werk en hij moet echt wel betere rollen beginnen krijgen. Voor de rest de film begint met een belachelijk gegeven en speelt het veel te rechttoe rechtaan waardoor het eigenlijk in Left Behind / Christelijke propaganda territorium komt maar dan zonder de kitsch of de cheese. Misschien spannend voor zondagsschool of zo in heel dogmatische kringen? Sommige dialoog is echt te ongeloofwaardig als iets wat een mens ooit zou zeggen.

77ships

• 643 berichten
  • 45 stemmen

10. Glorious (2022)

79 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 20

Subgenre : 68. Single Location / Locked in a Room Horror (Voltooid: 1, 18, 40, 47, 48, 51, 57, 68, 73, 80)

Themaklassement: 9

https://i0.wp.com/www.tor.com/wp-content/uploads/2022/08/Glorious-3.jpg?resize=768%2C415&type=vertical&quality=100&ssl=1

Eentje die hier meermaals is komen passeren en die ik ook heel mooi vond. Verhaal is totaal van de pot gerukt maar de humour is echt mijn ding, J.K. Simmons zijn kurkdroge prachtige spreekstem maakt het echt totaal af. Ryan Kwanten levert goed werk, cosmic horror aspecten en de twist zijn leuk. Cuthulu gloryhole film kan tellen.

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

27. La Noche de Walpurgis (1971)

86 minuten

FTV (2) : Totaal aantal punten = 54

Subgenre: 83. Werewolves (Voltooide subgenres 1 t/m 19 + 23 + 27 + 44 + 46 + 52 + 65 + 83)

Themaklassement: 26 punten

Eigen rating: 1*

https://cdnb.20m.es/sites/127/2018/04/La-noche-de-Walpurgis-tl.jpg

Mijn God, ik weet ze ook uit te pikken. Ik stel voor dat we de volgende keer ook een categorie "Meest belachelijke horror aller tijden" toevoegen. Daar kan ik er wel een enorm aantal voor selecteren Ook deze. Wat een idiote, amateuristische prent was me dit. De verhaallijn is compleet onozel en simplistisch. De grimage trekt op niks. Het ultieme gevecht tussen de weerwolf en vampier was gewoonweg te belachelijk voor woorden. En tweemaal een stel borsten tonen, betekent niet dat de film het label erotiek moet krijgen. Een doorsnee reclamefilmpje over deodorants en douchegel zijn dan ook al erotisch getint. Kortom, mijden als de pest, dit wangedrocht!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

Ik heb het Letterboxd lijstje nog eens geupdate. Er zijn nu al 302 unieke horrorfilms gepost hier. Daarvan heb ik er 106 al gezien (35%). M.a.w. nog veel werk aan de winkel

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

14: Barbarian (Film, 2022)

Speelduur: 102 minuten

FTV: 2 punten

Puntentotaal: 26

Subgenre: ik gooi hem maar onder 11 - 2020`s horror (hij zou vast ook nog wel ergens anders kunnen, maar bij sommigen twijfel ik erg, is er iets/iemand dat/die ik hiervoor kan raadplegen..?)

Themaklassement: 14 (Afgevinkt - 1, 2, 3, 9, 11, 27, 38, 56, 57, 60, 69, 75, 80 en 81)

Review: Het is niet de horror die mij angst aanjaagt, dat heb ik eigenlijk voornamelijk bij films als the conjuring e.d., maar het is geen vervelende horror om eens te zien. Ik vond hem best goed, vergeleken met sommige prulfilms die ik de afgelopen jaren voorbij heb zien komen. Ik ben het wel met meerdere mensen eens dat het na de introductie van Long wat lachwekkend wordt soms, maar tot aan dat moment lekker mysterieus sfeertje. Ook het resultaat van inteelt wordt goed creepy en ergens toch aandoenlijk weergeven, het zal op je afkomen in die donkere tunnel!

Waardering: 3

https://i.postimg.cc/7Y5Hxx7n/Barbarian-Mother.webp

John Milton

• 24231 berichten
  • 13399 stemmen

Dentheman schreef:

bij sommigen twijfel ik erg, is er iets/iemand dat/die ik hiervoor kan raadplegen..?)

Je mag het altijd in de groep gooien hoor!

ikkegoemikke

• 3449 berichten
  • 4899 stemmen

John Milton schreef:

(quote)

Ik kan je niet helpen want heb deze zelf nog niet gezien Komt nog!

madmadder

• 371 berichten
  • 3058 stemmen

Werd hierop gewezen door John Milton, waarvoor dank.

Ik ga hier dit weekend ook eens mee beginnen (zou ik de horror die ik eerder deze week zag ook mee mogen loggen?).

Zit momenteel in de eighties slashers en heb hier nog een stapeltje verse Arrow-blurays liggen dus in ieder geval wat te kiezen zo voor het begin.

Voor tips op streamingdiensten van recente horrors houd ik me zeer aanbevolen (Barbarian heb ik al gezien).

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

madmadder schreef:

Ik ga hier dit weekend ook eens mee beginnen (zou ik de horror die ik eerder deze week zag ook mee mogen loggen?).

Zit momenteel in de eighties slashers en heb hier nog een stapeltje verse Arrow-blurays liggen dus in ieder geval wat te kiezen zo voor het begin.

Voor tips op streamingdiensten van recente horrors houd ik me zeer aanbevolen (Barbarian heb ik al gezien).

A cure for welness recent gezien, beklemmend sfeertje, je moet er wel van houden..

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

John Milton schreef:

(quote)
zal het onthouden, thnx!

Tanguy

• 455 berichten
  • 2058 stemmen

3. https://www.moviemeter.nl/film/1120687]Cam (Film, 2018)

94 minuten

FTV: 2 punten

Totaal: 6

Subgenre: 74 - Techno-horror

Themaklassement: 3/85

Rating: 2.5*

Interessant concept, rommelige uitvoering. Dat vat deze film wel samen. Het is niet een slechte film, het idee is leuk en interessant. De film ziet er ook stilistisch uit en begint met een sterke opening. Toch heb ik het gevoel dat de film maar matig is uitgewerkt, de uitleg is rommelig en naar mijn mening incompleet. Dat is jammer, want de film had voldoende potentie om een goede film te worden. Deed mij een beetje denken aan ‘Unfriended’ maar die vond ik nog net wat matiger. Voor fans van die film zou ik Cam wel aanraden.

[url=https://imgbb.com/[/url]

Thema’s afgevinkt: 42, 72, 74

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

24 The Medium (2021)

129 minuten

FTV (2 punten)

Puntentotaal: 46 + 2 = 48 punten

42. Found Footage Horror

Sub-genre puntentotaal: 23 +1=24

Waardering 2,5*'

https://www.highonfilms.com/wp-content/uploads/2021/10/The-Medium-Ending-Explained-Does-the-exorcism-work.jpg

Jammer, ik had hier toch heel wat meer van verwacht maar het viel mij nogal tegen. Van Thaise regisseur Banjong Pisanthanakun zag ik al Shutter (2004) en de prima korte filmpjes uit See Prang (2008) Haa Phraeng (2009) en The ABCs of Death (2012). Hij werkte hier samen met de Koreaanse Hong-jin Na, de regisseur deed hier het schrijfwerk maar is ook bekend van zijn drie films Chugyeogja (The Chaser, 2008) Hwanghae (The Yellow Sea, 2010) en Gok-seong (The Wailing, 2016)

In de film wordt vertelt dat documentaire-makers in 2018 sjamanen wilde bestuderen in Thailand. In de noordoostelijke Isaan-regio in de provincie Loei vinden ze een Nim, een plaatselijke sjamanka (vrouwelijk sjamaan) en naaister die naar verluidt welwillend, de geest Ba-Yan kanaliseert. Via de interviews hoor je van haar dat dit een ‘sjamanistische erfenis’ is die al generatie op generatie vreedzaam is doorgegeven. Het eerste gedeelte lijkt dan ook het meeste op een faux-documentaire.

Maar het is een horror en er staat dus wat te gebeuren in het plot Dat moet gebeuren wanneer Nims nichtje, Mink een jonge meid van begin twintig, zich vreemd begint te gedragen na het overlijden van haar vader. De zogenaamde makers besluiten dan om haar te volgen en veranderd de film naar de welbekende Found Footage-stijl. Hoewel er elementen van mysterie zijn de gebeurtenissen nu ook niet zo heel schokkend; Alcohol, heftige menstruate, kleine kinderen plagen en seks met onbekende mannen.

Oké je heb dus een film met een flinke looptijd van ongeveer 130 minuten en je ziet pratende hoofden en tijd die je met sjamaan Nim doorbrengt overgaan naar perikelen die net iets meer zijn dan onhandelbaar puber-gedrag en bijkomstige familiale schuldgevoelens. Zonder dat er ook maar oplossing in zicht was! Pas in de laatste 30 minuten waarin men begint af te tellen vanaf vijf nachten voor de gepland exorcisme-ritueel, dat de horror los gaat! Elke avond zie je Mink een of andere kattenkwaad uithalen gevolgd door de finale!

Het is verfrissend om eens andere rituelen en uitdrijvingen van demonische geesten te zien. Nu eens geen omgekeerd kruizen en Latijns murmelende priester maar vingers in een glaasje water en gespannen draadjes. Het is dan ook jammer dat er niet meer gekozen werd voor religieuze en Sjamanisme fenomenen maar dat het eindig in een domme groep bezeten kannibalistische zombies...Tja, met zo'n speelduur en om dan alleen daarop wachten is niet bevorderlijk voor mijn waardering!

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

madmadder schreef:

Euh, had hierboven Life (HBO) en Underwater (Disney) nog gedropt uit m'n hoofd. En ook nog Doctor Sleep (HBO) en The Woman in Black (Prime). Gaf al deze 3.5* of hoger, de rest kwam bij mij vanuit een ander adresje.

wbt je films die je afgelopen week gezien hebt lijkt me dat geen probleem. De challenge loopt van 15 september tot 13 november en niet iedereen registreert de films op de dag dat ze gezien zijn. Al is dit m'n eerste deelname dus geen idee of daar regels voor zijn, maar vorig jaar was er iemand die het volledig via excel deed (achter de schermen) dus denk dat het wel goed zit

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

Het is niet de beste website, maar gebruik zelf nog wel eens bestsimilar om te checken welke tags erbij staan, vaak komt dat wel overeen. In ieder geval beter dan de meuk de IMDB eronder gooit. Euh en als ik het ook ff niet weet PM ik John Milton

Barbarian niet gezien maar die lijkt bv wel bij Psychological en Locked in a Room te passen.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

madmadder schreef:

Ik ga hier dit weekend ook eens mee beginnen (zou ik de horror die ik eerder deze week zag ook mee mogen loggen?

Als ik het goed heb kan/mag je alle horrorfilms die je vanaf 15 september heb gekeken hier registeren! Nu is alexspyforever de spelleider dus die kan je officieel toestemming geven. De films moeten dan wel hier geregistreerd worden! Exel/Word-bestanden, screenshots van lijstjes of elke andere manier is niet toegestaan, dit om het spelplezier vooral in dit forum te houden.

joolstein

• 10841 berichten
  • 8938 stemmen

ikkegoemikke schreef:

Ik heb het Letterboxd lijstje nog eens geupdate. Er zijn nu al 302 unieke horrorfilms gepost hier. Daarvan heb ik er 106 al gezien (35%). M.a.w. nog veel werk aan de winkel

Ook ik heb lang niet alles gezien want ik kom aan 178 of 302 goed voor 58% We kunnen dus jaren door met de horror-challenge

Threeohthree

• 5557 berichten
  • 2934 stemmen

26. Nihon Bundan: Heru Doraibâ (Film, 2010)

117 Minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 52

Subgenre: 71. Splatter & Gore

Themaklassement: 26 punten

Eigen score: 3.5*

https://wipfilms.net/wp-content/uploads/2015/12/vlcsnap-2015-12-25-08h57m11s17.jpg

Prima splatter met flink veel bloedfonteinen en een hoop gekke creaties. Mijn enige issue met splatter films is dat ik er na zo'n anderhalf wel een beetje klaar mee ben, maar om een of andere reden duren ze bijna allemaal 120 minuten. Het is niet dat de ideeën op waren (wat ik ook wel lees) maar vooral dat de ideeën een beetje samey aan gaan voelen hoe uniek ze ook mogen zijn (alle zombies vormen nu samen een auto yep, die auto wordt nu een vliegtuig, yep, dat vliegtuig krijgt nu 26 zwaarden, 4 bazooka's en raketaandrijving, yep). Het is zodoende zeker niet mijn favoriete genre, maar heb me zoals altijd prima vermaakt.

27. Bikers Versus the Undead (Video 1985)

71 minuten

FTV(2punten)

Puntentotaal: 54 punten

Subgenre: 66. Shot on Video

Themaklassement: 27 punten

2*

https://assistironline.net/wp-content/uploads/elementor/thumbs/assistir-Bikers-Versus-the-Undead-1985-online-owx83ajgu2dcsv3zx9ai5jmvh9ya5b5ax9f503noag.png

Mijn eerste SOV en nja het is uiteraard niet best maar dat komt wel voornamelijk doordat het op video geschoten is. Verder is deze film eigenlijk vrij indrukwekkend. Ik bedoel de cast bestaat uit meer dan 100 (!!) leden en de gevechten voelen ook echt grootschalig (maar uiteraard wel amateuristisch) aan. Mensen gaan in vlammen op, vallen van gebouwen, en worden echt letterlijk met de grond gelijk gemaakt. Hoe ze het hebben gedaan, geen idee maar had er echt alle bewondering voor. Verder is de muziek echt een groot pluspunt, en ondanks de brakke beeldkwaliteit was dit eigenlijk best prima.

Hij staat nog niet op MM dus zal hem binnenkort even toevoegen.

Dentheman

• 492 berichten
  • 642 stemmen

Threeohthree schreef:

(quote)

Het is niet de beste website, maar gebruik zelf nog wel eens bestsimilar om te checken welke tags erbij staan, vaak komt dat wel overeen. In ieder geval beter dan de meuk de IMDB eronder gooit. Euh en als ik het ook ff niet weet PM ik John Milton

Barbarian niet gezien maar die lijkt bv wel bij Psychological en Locked in a Room te passen.

Ah, goed om te weten, ben niet zo thuis op dat soort sites. Moviemeter ook ooit eens toevallig tegenaan gelopen, haha. Bedankt!

Dit topic is gesloten. Alleen moderators kunnen nog berichten plaatsen.

Gast

Let op: In verband met copyright is het op MovieMeter.nl niet toegestaan om de inhoud van externe websites over te nemen, ook niet met bronvermelding. Je mag natuurlijk wel een link naar een externe pagina plaatsen, samen met je eigen beschrijving of eventueel de eerste alinea van de tekst. Je krijgt deze waarschuwing omdat het er op lijkt dat je een lange tekst hebt geplakt in je bericht.

* denotes required fields.