HellBent (2004)

Horror / Thriller

geregisseerd door Paul Etheredge
met Dylan Fergus, Bryan Kirkwood en Hank Harris

Het is Halloween in Hollywood. Twee mannen worden vrijend in een park gestoord door een seriemoordenaar. Later die avond besluit een stel homoseksuele jongeren de plaats delict te bezoeken.

Tom de Haas
Friday the 13 th schreef:

Ja kan wel natuurlijk, maar de moordenaar zit zelf in een spannend broekje aan het rondlopen . Had toch liever hier wat informatie bijgekregen. Het lijkt nu allemaal zo ad random.
Dit is gewoon een gay die moordt (seriemoordenaars vermoorden altijd hun eigen ras en geslachtsvoorkeur) deze film is wel zeker weten gericht voor de gay kijker en de homosympathisanten. En van mij mogen ze er meer maken, gay´s kunnen zich makkelijk verplaatsen in het hoofdpersonage van een horror film denk aan Laurie strode die een beetje buiten de boot valt in de vriendenkring. En dit zit ook in Friday 1.

avatar van starbright boy
starbright boy (moderator)
Geinige gay slasher die niet al te veel om het lijf heeft en net ook niet scherp genoeg is om echt geslaagd te zijn. Toch heb ik me er absoluut mee geamuseerd, al was de jongen die ik het leukst vond was het eerste dood.

Low budget gay slasher horror, gedateerd, vlak en simpel, vanuit een homofoob gegeven, met in het algemeen mannen die er lekker uitzien maar geen enkele karakterontwikkeling krijgen. De conversatie is flauw, er is geen degelijk opgebouwde horrorsfeer en de motivatie ontbreekt (waarom zijn de slachtoffers bijvoorbeeld allen jong). Het liefdesverhaal tussen de twee hoofdpersonen daarentegen is zoet.

avatar van Elineloves
Lol. Na vijf minuten zei ik letterlijk tegen mezelf: 'Wat is dit nou weer?'. Zonder enige voorkennis begon ik aan de film, niet wetend wat me te wachten zou staan. Daar was ik al snel achter.

Pretty McGayofficer, al heupwiegend huppelend over de straat, voorspelt niet veel goeds. Hij kan zijn ogen niet afhouden van de mannen en loopt er nogal kneuzig bij. Net van de modelacademy af, maar vergeten een paar acteerlesjes te volgen, zo blijkt al snel. Ach ja, het oog wil ook wat hè. Nou, het oog krijgt genoeg te zien, maar of dat zo positief is?

Een dorpje, waar blijkbaar iedereen gay lijkt te zijn (Ja kunt geen meter verzetten of je komt 5 homo's tegen) wordt opgeschrikt door een serialkiller. Extravagante homoseksuelen in leren pakjes, travestieten die -laten we eerlijk zijn- zelfs voor een blinde nog niet door zouden kunnen als vrouw, niet iedereen zit daar op te wachten. Twee opties: Verhuizen uit Gayville, of ze afslachten. In de eerste twee minuten zijn er al 2 doden, de toon is gezet.

De vier mannen (lol), die uiteraard naar de plek des onheils gaan omdat... ja, waarom eigenlijk?, (Oh ja, omdat ze altijd van die belachelijke acties ondernemen. Dat was het!), werkten me al snel op mijn zenuwen. Hun gedrag was abnormaal irritant. Nou oke, op cowboy Chaz na, hij was stiekem toch wel leuk.

Het mierzoete, geforceerde liefdesverhaaltje vond ik wel iets hebben. Gelukkig, want de kills zijn niet noemenswaardig. Eigenlijk best matig en saai. (De discotheekscène met cowboy was daarentegen wel goed geschoten). Deze slasher schiet helaas over de grote lijn behoorlijk te kort. Ook de humor is ver te zoeken. Jammer, want met die twee ingrediënten wat prominenter in de film, zou het veel beter kijkbaar zijn geweest.

ramonbrenda
super saaie film vond ik dit iets na de helft eraf gezet deze vond ik het uitkijken niet waard 1 ster

avatar van Darbie
Je moet deze film helemaal niet serieus nemen, dan kun je er best nog wel schik aan hebben.

avatar van Richard_Voorhees
Ik was hier wel benieuwd naar, maar werd helaas een beetje teleurgesteld. Het thema komt best crappy naar voren, want je zou soms bijna denken dat de film een homofobe boodschap heeft in plaats van een sympathische, maar goed. De moordenaar ziet er nog best redelijk uit met dat duivelsmasker en zijn geslepen sikkel, maar een motief en identiteit blijft uit. Dit is vroeger wel vaker gedaan in een slasher, maar werkte in bijvoorbeeld House on Sorority Road (1983) beter.
Een slechte lowbudget slasher die ik weer rap vergeten zal zijn.

Inderdaad jammer dat we nooit achter het motief van de killer komen. Hij voelt daardoor als een pionnetje die toevallig mensen doodt.
Helaas kan je aan bijna alles zien dat er weinig budget was, zoals de afgehakte hoofden die uit de kast vielen.

Hoofdrolspeler is aantrekkelijk, evenals de jongen waar hij een oogje op heeft. Jammer genoeg werd de meest sympathieke van het stel als eerste gedood. De personages en situaties zijn soms wat ongeloofwaardig helaas. Had beter gekund.

Wel een origineel idee, een gay slasher, en het keek best makkelijk weg, vandaar geen onvoldoende.

avatar van jeroentjuhhhhh
Middelmatige (gay) slasher. Niet alleen met een grotendeels homoseksuele cast, maar ook overduidelijk puur voor het gay-interest publiek gemaakt. Daar behoor ik niet toe, dus dan ga je toch wat sneller op de rest van de film letten. Helaas is dat een behoorlijke puinhoop. Oogt allemaal erg duf en de inspiratieloze killer deelt in de malaise. Met zijn scherpe sikkel richt hij wel redelijk wat schade aan, maar dat wordt omwille van het lage budget toch te vaak verhuld. Kills die zich enkel uitten in schaduwspel op de muur krijg ik altijd jeuk van. Morgen maar eens een zalfje voor halen...