Gewoon Vrienden (2018)

Nederland
Romantiek / Komedie

geregisseerd door Annemarie van de Mond en Ellen Smit
met Josha Stradowski, Majd Mardo en Jenny Arean

Joris komt maar niet los van zijn ouderlijk huis, Yad keert er juist met hangende pootjes naar terug. Deze Almeerse twintigers lijken voor elkaar gemaakt. Maar voordat ze zich aan hun liefde kunnen overgeven, moeten ze eerst nog het een en ander rechttrekken met hun moeders.

Opmerkelijk, deze Nederlandse 'Alan Smithee' telefilm komt alsnog in de VS uit:
Just Friends (Gewoon Vrienden) – Wolfe - wolfevideo.com

Wpzpmjs1
Grappige film! Zeker aan te raden als je een keer een luchtige film wilt zien. De oma in de film is zeker een humor op zich om van te genieten. De film verveeld ook niet naar mijn idee en blijft van begin tot einde leuk.

avatar van AnyaH
Een (h)eerlijke feel-good-movie over de ontluikende liefde tussen Joris en Yad, het is gewoon liefde op het eerste gezicht! Muziek in de film is mooi en passend gekozen. Cinematografie in Almere met oer-Hollands polderlandschap, strand met ondergaande zon, dijk met windmolens tussen Ketelbrug en Lelystad. Leuk die herkenbaarheid! De acteurs spelen heel naturel. Een schattige scene met rennende jongens in het graanveld, met een tedere kus.... Wauw, en dan die passionele liefdesscene tussen de zeilen.... Geen straf om naar te kijken met die twee prachtige jongens! Fijn dat homo zijn geen issue was in de film, maar gewoon een gegeven. En wat had Joris een lieve en leuke oma...... Mooie uitspraak: Liefde laat zich niet sturen, die stuurt jou. Echte tegeltjeswijsheid! Je kiest niet op wie je verliefd wordt, maar het gebeurt gewoon...... Doe mij maar meer van die mooie Nederlandse films. Die Audience Award in Milaan en Perth was zeer terecht!

avatar van Baboesjka
Een vermakelijke film. Het keek prettig weg en ik vind het een mooi verhaal. Het heeft niet heel veel indruk op mij gemaakt, maar er is ook niet echt iets mis mee, wat mij betreft. Het was alleen niet overdonderend. Ik vind het goed gespeeld en de speelduur vind ik fijn. Niet te lang, niet te kort. Een 7. 3,5*