Jonas (2018)

Frankrijk
Drama / Romantiek

geregisseerd door Christophe Charrier
met Felix Maritaud, Nicolas Bauwens en Tommy Lee Baïk

De 14-jarige Jonas ontmoet de charismatische en tegelijk mysterieuze Nathan. Door Nathan wordt Jonas zich bewust van zijn homoseksualiteit, maar hij wordt ook geconfronteerd met diens donkere en gevaarlijke kant. Jonas moet een uitweg zien te vinden.

18 jaar nadat hij, als adolescent, kennismaakte met Nathan, kan Jonas de gedachte aan hun relatie niet van zich afzetten.
Het verhaal speelt zich af op twee tijdstippen waardoor het wel boeiend blijft omdat het toch duidelijk wordt dat zich wel iets heel bijzonders in het verleden heeft afgspeeld. Deze opbouw is de verdienste van de film, die toch wel in het slot ontgoochelt en de kijker toch niet volledig voldoet. Een hogere score dan deze 3 vind ik er niet voor.
Het acteerwerk van de zowat voornaamste vertolkers kan best overtuigen.