Psiconautas (2015)

Alternatieve titels: Psiconautas, los Niños Olvidados | Psychonauts, the Forgotten Children | Birdboy: The Forgotten Children

Spanje
Animatie / Avontuur

geregisseerd door Pedro Rivero en Alberto Vázquez
met de stemmen van Andrea Alzuri, Eva Ojanguren en Josu Cubero

Na een ecologische ramp op het eiland waar ze leven besluiten de tieners Birdboy en Dinki om hun huidige bestaan te verlaten. Birdboy wil dit doen door zichzelf volledig te isoleren, terwijl Dinki op een gevaarlijk avontuur gaat in de hoop dat Birdboy met hem meegaat,

avatar van arno74
Winnaar van de Goya voor beste animatiefilm. Hopelijk komt ie nu wat breder in de bioscoop want deze is vrijwel nergens te zien geweest.

avatar van beavis
Amsterdamned
26/10 19:30

avatar van EW101
Ook wel zin in. Aparte sfeer ook in de trailer.

avatar van EW101
Zie op IMDB dat studio4C eraan meegewerkt heeft.

avatar van Noodless
Speciale donkere animatiefilm die het gevoel van feel good movie (zoals de meeste animatiefilms) bij de kijker zeker niet ontwikkelt. Soms bruut, gewelddadig en zelfs voor jongere kijkers griezelig kan overkomen.
Qua concept is deze prent origineel en bezit een aantal fantastische knappe scènes zoals de spin, Birdboy die heel kwaad wordt en ten aanval trekt naar de vuilnisbelt en de ziel die het lichaam verlaat. Mooie beelden, soms ook bizar wat inhoud betreft. Niet alles is altijd even duidelijk. Zeker een film die nog eens een tweede kijkbeurt verdiend. 7/10